Dakle na onom S80 TDI, sad je riknula turbina. Skinuta je i sutra zovem Pinjušića da vidim jel imaju šta. KAko ja baš nisam iskusan u mehaničarenju, znam neke osnove ali nisam nikad ništa rastavljao pa tako ni turbine, ovu sam malo gledao, i zaključio sam da osovina nema nikakog lufta,sve je čvrsto, čak toliko da orstima nisam nikako mogao okrenuti lopatice. Pretpostavljam da to nije dobro.
Ono što mene pati je zašto je ustvari turbina otišla, i dali je normalno da tako zapekne, da ju se nemože okretati.
Naime, iako je o prva turbina na autu, nikad otvarana ni skidana, i iako auto ima >430tkm, pati me sljedeće.
Kada je zaribao originalni motor, suprotno mom nagovoru, ubačen je VW motor iz 96', koji nikako nije razvijao snagu koju je imao prvi motor, i nakraju sam zaključio da je to varijanta motora sa 115ks, a ne 140ks. Kako je istalacija i turbina i dizne i sve ostalo sa originalnom motora predpostavljam da je u pitanju glava motora. Auto je znatno slabije ubrzava, odziv turba je bio lošiji, a max brzina po kazaljci 210-215 umjesto 220. E sad nakon par tisuća kilometara, s tim motorom se pojavio problem izbacivanja ulja. Kako su različit položaji odušaka a vjerojatno i neke druge stvari u protoku ulja o motoru, ulje se valjda skupljalo na nekim mjestima, stvarao se pritisak i negdje je moralo izbit van. Prvi put na loše montiranim cjevima odušaka, drugi put na spoju bloka i mjerača nivoa ulja. Kad mi je prvi put izbilo ulje, slučajno sam kod Biškupa, prespojili su mi cjeva, i krenio sam kući, ali se već nakon 20-30 km iza mene na auto putu na nekih 170-180 pojavio gusti bjeli dim. Pustio sam gas, dim je nestao. Onda sam na leru dodao malo gasa, i motor je odreagirao tako da je obrtaju otero u crveno. Stao sam sa strane okrenu ključ da ugasim auto, ali motor je i dalje radio u crvenom, pa sam ga ugušio u drugoj. Po mom mehaničaru, pritiak je nabio ulje u turbinu, i motor je otišao u iberturažu?! (Ako sam ga dobro shvatio).
E sad, kad je otišao turbo, vozio je stari, i on kaže da ga je taman naterao na 230, što ovaj motor nikako nije htio, i onda je samo ostao bez snage i više nije htio preko 130.
Sad mene pati, da nije tu novu snagu dobio ponovnim nabijanjem ulja u turbinu i iberturažom, što moj stari nebi primjetio jer on tako i tako vozi stalno punim gasom, te da nije to uzrokovalo zaribavanje turbine (pregrijavanja, spaljivanje ležaja čega već...).
Postoji mogućnost da sam ja ovdje napisao puno gluposti, ali eto pitam, jer se bojim da bi i nova turbina mogla biti kratkog vjeka, ako je išta od ovog istina.
Ne znam da li postoji mogućnost da turbina radi pod opterećenjem zbog različite glave, koja nema propusnost za sav zrak koji ova nabija, zbog čega motor daje manju snagu.
Puno tog me pati što me nei patilo da smo odma uzeli tvornički repariran motor sa 100 tkm garancije. Ali jebiga, čovjek se nada i uči dok je živ.
Dok Vi ovo budete čitali, (tko bude imao volje super), ja ću vjerovatno već znat dali Pinjušić ima šta za mene ili ne, ali su svi komentari na moje teorije dobrodošli da nešto naučim.
|