Sada je: pon tra 29, 2024 3:49 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 6 postova ] 
Autor/ica Poruka
PostPostano: sub ožu 31, 2007 9:07 am 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:16 pm
Postovi: 4712
Pošto znam da ima ekipe na forumu koji se stvarno kuže u te stvari, molio bih da mi netko objasni konkretno kako radi turbo na mom t5 (u globalu znam definiciju i upotrebljivost turba), dakle pritisak, kad daje najjaču snagu, te princip rada - hladjenje, i ako imaš još što bitno ... i objasnite mi pojam turbo rupe ?

Hvala svima.

_________________
Kad već mora biti onda nek bude Volvo


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: ned tra 01, 2007 4:19 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Ovak, nije da ti ne želim dati odgovor, ali pitaš nešto na što bih ti mogao pisati nekoliko stranica teksta, no čak ni tada ti ne bih uspio reći sve.
Ako te zanimaju takve stvari, prošnjufaj malo net-om, a mogu ti i dati linkove na neke zgodne stranice, pa nam se javi sa nekim konkretnijim pitanjima, ako ih bude.

Da ne ispadne da ti baš ništa nisam pomogao i rekao, u kratkim crtama ću ti pokušati objasniti pojam "turbo lag" iliti "turbo rupa".
Kako bih ti to mogao objasniti, bitno je da imaš iole sliku o tome kako turbo punjači rade, gdje se fizički nalaze i sl. Uglavnom, radi se o tome da ispušni plinovi napuštajući ispušnu granu i kolektor, nailaze na prepreku, a to su lopatice na turbini. Pošto te lopatice imaju neku masu, a i nalaze se na kotaču koji je vezan na osovinu, a osovina se okreće unutar ležaja, koji pak stvara određeno trenje, potrebno je neko vrijeme da plinovi počnu rotirati turbinski kotač sa lopaticama do određenog broja okretaja turbine. Nakon toga turbina počinje stvarati koristan tlak. To vrijeme za koje turbina stvara prepreku, a još uvijek ne i koristan tlak, naziva se turbo rupa. Što je turbina manja, to će turbo rupa biti manje izražena.
U teoriji stvari nisu ni približno tako jednostavne, ali ovo sam pojednostavnio koliko god je bilo moguće, barem da te malo zainteresiram za te stvari ;).

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Zadnja izmjena: tcode, dana/u ned tra 01, 2007 8:26 pm, ukupno mijenjano 2 puta.

Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: ned tra 01, 2007 7:01 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 9:56 pm
Postovi: 42
Lokacija: Ljubljana, Slovenija
Na engleskome:

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo_charger

_________________
T-5R


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: ned tra 01, 2007 7:19 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:09 pm
Postovi: 1279
Lokacija: Zagreb
Citat:
pozdrav ljubljani, gledam tvoje postove i nigdje ne vidim da si se ti nama predstavio :?: , znaš i sam gdje na forumu, a bilo bi i ljepo da nam pokažeš svog limenog ljubimca bar na slikicama ak ne na meetu pa da mi vidimo s čim ti raspolažeš i koji su ti planovi, do tad pozdrav :!: :D


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: ned tra 01, 2007 8:24 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Citat:

pozdrav ljubljani, gledam tvoje postove i nigdje ne vidim da si se ti nama predstavio :?: , znaš i sam gdje na forumu, a bilo bi i ljepo da nam pokažeš svog limenog ljubimca bar na slikicama ak ne na meetu pa da mi vidimo s čim ti raspolažeš i koji su ti planovi, do tad pozdrav :!: :D
Peter je dosao prije nego smo uveli predstavljanje novih clanova :wink: Ali, on ima sta pokazat u rubrici moj Volvo 8)

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: ned tra 01, 2007 10:57 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 7:35 pm
Postovi: 2877
Vozi: Audi A4 8W
Lokacija: zagreb/graz
2 bela
kod malih turbina na niskim obrtajima ta turbo rupa je namjeno stavljena tj. elektronika upravlja westgateom i neda turbini da digne puni tlak recimo dok motor ne dosegne 2,500 tisuće obrtaja, jer klip ostaje duže vremena u nepravilnom položaju nego na recimo 5 tisuća okretaja i kad bi turbo nabio boost od recimo 1 bara na 1500 rpm što nije problem za turbinice sa manjim plinskim kućištem klipnjače to nebi izdržale i svinule bi se :roll: :roll:


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 6 postova ] 

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 3 gosta.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan