Pozdrav ljubitelji 850 - moj prvi post na ovom forumu!
Ja sam Frane i dolazim iz Slovenije - prije godinu dana našao sam super crnog 850 R.
Auto je u odličnom stanju, bez hrđe i svježe lakiran, sa kompletno presvučenom unutrašnjošću, novim Koni ovjesom, novim kočnicama, novim turbo (većim) punjačem, Ferrita dp, RIP kit + hrpa silikonskih crijeva i puno drugih sitnica. Imao je par vlasnika, ali su svi radovi dobro dokumentirani. Motor je, međutim, slab (visok pritisak, nejednakomerna kompresija, 380 K km...) - ali vec prije nakupa planirao sam s tim, tako da to niti nije problem. Naime, ovo mi je ostvarenje tinejdžerskog sna i auto namjeravam zadržati što duže.
Dakle, nakon godinu dana (... i ogromno problema u pokušaju pronalaženja sposobnog i pouzdanog mehaničara!) Volvo je konačno otišao kod stručnjaka za obnovu motora u TTM. Odlučio sam se za obnovu s originalnim dijelovima s iznimkom kovanih klipnjaca. Budući da već ima RIP kit, veći turbo i odvodnu cijev od 3 inča, ciljam na zdravih 350 KS s naglaskom na pouzdanost i upravljivost. Želim dodati najmanju moguću količinu stresa na motor, pa bih želio optimizirati cijeli sustav prije nego što se petljam boostom. Upgrejdi o kojima sam razmišljao:
- NA usisni razvodnik s većim otvorom kućišta leptira za gas
- 2.5T ispušni razvodnik (S60R, XC90 2.5T ...) za bolji protok - par mi je ljudi reklo, da se to ne isplati, da je flow Japanifolda dosta dobar?
- Možda NA bregaste?
- Propusniji filter panel unutar standardne zračne kutije (u stvari nece biti standardna zbog potrebe po vecem MAFu)
- standalone ECU sa custom mapiranjem
Par pitanja o mogućim uskim grlima:
1. Usis zraka
Auto trenutno koristi BMC Carbon intake, međutim, tehnički pregled je kučka pa cu to skinuti. Posto mi je bilo preporucen upgrade MAF-a, pitao bih, koja bi airbox kutija (i, naravno, MAF kuciste sa senzorom) mogla stajat na mjesto stock kutije bez vecih modifikacija? Mozda ova od P80 2.5 T motora?
2. Injektori
Za realnih 350-ish hp - originalni White injektori vjerovatno nece biti dosta? Koje bi injektore preporucili? Zelene?
3. Pumpa goriva/ulja
Pumpa ce vjerovatno biti okej ali hvalabogu u slucaju upgradea ti nije veliki trosak. Kako je sa originalnom pumpom ulja? Da li se preporucuje nova (motor ima 380k km iza sebe).
4. Kvacilo
Automobil koristi rucni M56 za kojeg znam, da nece biti problem. Druga stvar je kvacilo - koliko znam, stock moze izdrzati do 450-ak Nm te da nije problem kvacilo samo nego potisna ploca. Sta se preporucuje? Sachs potisne ploce (upgrade) su oko 600 EUR a mora se i modificirati flywheel - ukupno je to dosta visok trosak pa bi u slucaju, da ne postoje druge alternative radije mapirao auto na torque limiter i, naravno, dao napravit dobru mapu generalno.
5. Neki drugi mogući ograničavajući čimbenici?
6. Standalone ECU - prekonektori
Mapiranje i povezivanje novog ECU-a sa svim senzorima bit ce u rukama dobrog prijatelja. Koliko je komplicirano prevezati sve žice na nove konektore i povezati ih senzorima?
Ukratko - plan je podesiti motor na zdravih 350 HP s naglaskom s naglaskom na pouzdanosti i upravljivosti. Volio bih optimizirati sistem na nacin, da je dizanje boosta zadnja stvar u jednadžbi. Ne zelim, da bilo koja komponenta radi na limitu i ako bi doslo do toga, spreman sam smanjiti svoje ambicije.
Puno puno hvala na pomoci!
Sve najbolje