Sada je: pet ožu 29, 2024 12:03 am.

Vremenska zona: UTC+01:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 5 postova ] 
Autor/ica Poruka
PostPostano: uto kol 16, 2022 1:32 pm 
Offline

Pridružen/a: pon lip 28, 2010 2:58 pm
Postovi: 23
Vozi: 2007 Mercedes CLS 320CDI
Pozdrav dragi svi!

Nije me bilo baš na forumu prošlo skoro desetljeće jer me nije baš bilo ni u Volvu skoro toliko. Uskoro se kupuje auto, Volvo mi je opet u igri pa bih vas molio za mišljenje.

Dakle, konkretno razmišljam o S80, a veliko pitanje koje imam je koje su razlike između prve (točnije facelift 2004.-2006.) i druge generacije. Jedna stvar je sa strane korištenja, druga s mehaničarske strane, tj održavanje. Još jedno podpitanje je dodatne razlike uvedene faceliftom u gen II (2010.+).

Par stvari koji su mi uvjeti kupnje:
1. Budžet mi je dosta limitiran, ciljam na 8000eur (može ići preko, ali to treba biti s dobrim argumentom). S druge strane i ponuda je također limitirana. Auto će mi biti i za vožnju na posao (relacija Samobor - Zagreb, 2-3 puta tjedno) i, bitnije, putovanja s obitelji (trenutno nas je troje) - cca 15000km godišnje, možda 20. Neki osobni plan je da ću za tri godine uložiti više novaca u neki ozbiljniji auto (o tom potom), tako da mi auto za ovaj period treba biti neki koji će biti pouzdan i siguran. To što kupujem za relativno malo novaca ne znači da se neće ulagati u održavanje, budžet za održavanje je uplaniran tako da ne bude da mi auto "prođe tehnički", nego da bude pouzdan i siguran, u svakom smislu te riječi.
2. Automatski mjenjač - ovo mora biti. O Volvo automatskim mjenjačima ne znam ništa, nikad probaopa savki info o tom ekakvi su i ima li velike razlike između onoga u gen I facelift i gen II i gen II facelift?
3. Potrošnja - ovo je relativno, nisam nikad u životu gledao na to, ali sada mi ipak ima nešto težine. Konkretno, D5 je prolazio kroz tri faze u 10 godina (cca od početka 2000.-tih do početka 2010.-tih godina), vjerujem da dizanje snage nije jedino što su radili na njima tako da, ako imate više znanja/iskustva, ovo može i biti argument za kupnjom skupljeg modela ako će se vratiti kroz kilometre tankanja. Pretpostavljam da ovo izbacuje benzinske motore što mi je žao jer obožavam Volvove turbobenzice.

Jasno je da novija generacija auta ima svoje tehnološke prednosti, ali evo par prednosti koje vidim u prvoj generaciji:
1. Cijena - za cijenu gen II mogu kupiti gen I i pozlatiti ga - ako će biti približno pouzdan i siguran
2. Emocija - ovo je čisto moj subjektivni dojam i nema težinu kao točka 1. Jedan od najboljih auta koje sam vozio (i volio voziti) je prva generacija C70, a ova me u mnogočemu podsjeća na njega. Tu govorim o materijalima, robusnosti, osjećaju za volanom i slično. Posebniji je od gen II (u usporedbi sa svim ostalim što viđamo na cestama), a i ovaj gen I mi je nekako "više Volvo", što god mi to značilo :)

Moram biti iskren pa reći da u gen II S80 nisam nikad sjeo. Recenzije koje sam gledao i čitao govore hvalospjeve pa sam otvoren i za promijeniti taj stav jednom kad sjednem i isprobam, ali me zanima što vi mislite.

Ako pogledam Njuškalo, samo mi dva modela ulaze u ovaj izbor koji sam opisao:
https://www.njuskalo.hr/auti/volvo-s80- ... s-38082149
https://www.njuskalo.hr/auti/volvo-s80- ... s-35060807

Evo da i malo "zamutim baru" i dozovem hejtere :) da bacim nešto neVolvo:
https://www.njuskalo.hr/auti/citro-n-c5 ... s-38085757

Citroen nisam nikad vozio niti imao želju voziti, ali mi ovaj ulazi u specifikaciju koju tražim pa pokušavam racionalizirati i izbaciti "emociju" pa dati i njemu šansu. Gledam na to da je: noviji, s manje km, puno opreme, servisiran, registriran godinu dana, s 8 točkova... i doduše odvratnim motorom. Ne morate mi govoriti da "Citroen nije Volvo" ili da "ako gledam Citroena nemam što tražiti ovdje" i slično, to već znam, Števa mi je go-to mehaničar pa sam već dobio porciju od njega :) samo pokušavam gledati racionalno. Vozio sam dva Volva i znam otprilike što su, ali uvijek si volim držati neku opciju koja mi nije "prvi izbor" čisto da se ne zaletim i da imam nešto drukčije za držati usporedbu.

Ako netko zna porijeklo ovih ili ima neku drugu preporuku, molim vas...
Toliko od mene za sad. Tko ima kakav komadić neka baci. Oprostite na duljem postu.

Pozdrav!
Luka


Vrh
   
PostPostano: čet kol 18, 2022 1:18 am 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: ned srp 23, 2017 1:00 am
Postovi: 258
Vozi: 2015 XC60 D4 133 kW; 2017 S60 T6 270 kW
Trenutno vas je troje? Uskoro povećanje? Ako je tako, razmisli i o karavanu zbog gepeka.

Ja ne bih o tehničkim detaljima jer ja sam ne kopam toliko po autima, ali ću ti samo skrenuti pozornost na par stvari koje znaš i sam, ali nije zgorega ponoviti - kod 15+ godina starih auta je već upitno koliko su vlasnika promijenili, što samo po sebi ne mora biti ništa loše, međutim pitanje je kako je svaki od njih održavao taj auto. Koliko stvarno ima kilometara i samim time koliko potencijalnih problema koji bi se mogli ispoljiti danas-sutra (automatski mjenjač, a vidim da i jedan ima 4C suspenziju čiji ni zamjenski amortizeri nisu jeftini).

Automatski mjenjači su super dok rade kako trebaju. Prije ili kasnije će trebati servis, i nije isto vozi li se po gradu gdje šalta non-stop ili na autocesti gdje promijeni brzine sve skupa možda 10 puta. Nerealno je očekivati da će mjenjač koji ima 200.000-300.000 na sebi raditi kao nov, i pogotovo ako ulje nije mijenjano u određenim intervalima (što najčešće bude tako!).

Potrošnja? Meni je 2008 XC70 D5 u gradskoj vožnji u zagrebačkim jutarnjim gužvama imao prosjek i 11 litara. A danas litra dizela zna biti i kunu viša od benzina. Ako ti je Števa go-to mehaničar, znaš da i on sam ima plin, pa eto ti razlog da ponovno uzmeš u obzir i benzince. Na spomenutu kilometražu, povrat investije bi već trebao imati u prvoj godini. Drugi je par rukava što su benzinci jako rijetki i zato ih baš i nema po oglasnicima. A možda ti se posreći pa odmah nađeš nekog s plinom? :)

Gen 1 vs gen 2 - moj glas ide za gen 2 zbog izgleda. Neka veleposlanstva i dalje koriste S80 (što po meni ipak nešto govori za sebe) i izgled im se nije bitno mijenjao od 2006. do 2016. (2014. je bio facelift.)
2014. dolazi sa Sensus infotainment-om i grbom na sredini, te faceliftom branika, a konačni rezultat je izgledao ovako: https://www.njuskalo.hr/auti/volvo-s80- ... s-29111510 (Ovaj se inače prodao u roku 2 ili 3 dana, ne sjećam se više).
Ne znam koliko tebi to znači, ali se i modeli prije facelifta (2006.-2013.) uz zamjenu branika, blatobrana, farova (i haube?) bez problema daju srediti da izvana izgledaju kao ovaj gore. Doslovno zamjena 1 za 1 bez ikakvih preinaka. Nije baš jeftino, ali ja osobno bih vrlo vjerojatno išao na to. (Prodao staro i nadoplatio nešto sitno za facelift koji će ipak pridonijeti puno na kompletnom dojmu auta.)

Moji svi do sada auti su bili poprilično krcati opremom (mahom Summum), pa nisam siguran da li imanje Sensus infotainmenta automatski uključuje i Bluetooth, ali svi moji su imali. Sam Sensus mi se sviđa zbog više stvari, ali ugrađen BT za handsfree i puštanje glazbe mi je odlična stvar!

Usput, 2 od 3 gore spomenuta oglasa su ti već označena kao prodana...

_________________
2001 Volvo S60 2.4T, LPG - u dijelovima
2011 Volvo S60 2.0T Summum - prodan
2008 Volvo V70 2.5T Kinetic, LPG
2015 Volvo XC60 2.0 D4 (VEA) Summum
2017 Volvo S60 T6 Polestar


Vrh
   
PostPostano: čet kol 18, 2022 1:35 am 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: ned srp 23, 2017 1:00 am
Postovi: 258
Vozi: 2015 XC60 D4 133 kW; 2017 S60 T6 270 kW
Jako jeftin, vjerojatno traži dosta ulaganja, a i kilometraža je poviša, pa ako ti se igra: https://www.facebook.com/marketplace/it ... 74009a33e9

_________________
2001 Volvo S60 2.4T, LPG - u dijelovima
2011 Volvo S60 2.0T Summum - prodan
2008 Volvo V70 2.5T Kinetic, LPG
2015 Volvo XC60 2.0 D4 (VEA) Summum
2017 Volvo S60 T6 Polestar


Vrh
   
PostPostano: pon kol 22, 2022 10:23 pm 
Offline

Pridružen/a: pon lip 28, 2010 2:58 pm
Postovi: 23
Vozi: 2007 Mercedes CLS 320CDI
Hvala ti na odgovoru, dao si mi razmišljati o par stvari, npr plin, mjenjač... Iako nisam sklon modificiranju auta kao ni ručnom šaltanju, slaba ponuda ovih modela u mom cjenovnom rangu me možda natjera na neke kompromise.
Još mi ne gori pod nogama za kupnju auta pa idem polako. Ako netko čuje/vidi nešto, bit ću zahvalan ako javi.


Vrh
   
PostPostano: uto kol 23, 2022 11:49 am 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: ned srp 23, 2017 1:00 am
Postovi: 258
Vozi: 2015 XC60 D4 133 kW; 2017 S60 T6 270 kW
Nema na čemu.

Ja osobno sam jako zadovoljan automaticima u našim autima (dok su ispravni i rade kako treba) i ne dira me previše tih pola litre-litru više što potroši automatik. To ispadne 5-10 lp po kilometru, a ja ne radim ni izbliza toliko veliku kilometražu da bi me to išta diralo. I zato ne bih uzimao manualca ako baš ne moram...

_________________
2001 Volvo S60 2.4T, LPG - u dijelovima
2011 Volvo S60 2.0T Summum - prodan
2008 Volvo V70 2.5T Kinetic, LPG
2015 Volvo XC60 2.0 D4 (VEA) Summum
2017 Volvo S60 T6 Polestar


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 5 postova ] 

Vremenska zona: UTC+01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 8 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan