Ovo što sam napisao vrijedi generalno i za dugoročno, ne znam koliko dugo planira imati auto, a ni u kakvim režimima rada će ga koristiti.
Poanta mog posta je da ima na umu da će ga to prije ili kasnije čekati ako planira dugo imati taj auto i hoće ga propisno održavati, a da u nekoj normalnoj, laganoj i pristojnoj vožnji jednostavno neće osjetiti da nema AWD.
Ako će ga imati 2-3 godine i prodati sa 100.000 km, onda ga se baš ništa (nužno) ne tiče, a ne mora ni ulje mijenjati (u reduktoru, diferencijalu, haldexu i mjenjaču), kao što to većina nema običaj, pa je onda na teret onome tko takav auto kupi.
Ja na svojim autima mijenjam redovno i prije službeno propisanog, a nekima i preventivno. Na to me posebno ponukalo nakon što sam gledao volvosweden i vidio kako njegovo ulje izgleda, a auto je imao samo 55.000 km.
U opisu ispod videa kaže za način vožnje svog auta "No heavy traffic and no racing!", 55,000 km or 34,000 mi, a kako ulje izgleda:
- reduktor:
https://youtu.be/2YFDpDk7gAw?t=438
- haldex:
https://youtu.be/uZNC06Z7imQ?t=308
- diferencijal:
https://youtu.be/aR0tAGcCUXs?t=322
- mjenjač:
https://youtu.be/EAb9p8Wph-M?t=947
Na nekim mjestima ima i špene, a po boji se vidi da to ulje više jednostavno nema šanse da ima ista svojstva kao novo ulje i ne obavlja svoju zadaću jednako kao novo.
Da se razumijemo, ja nisam protiv AWD-a, baš naprotiv, ali nije loše imati i ovo na umu i za one koji misle sad uzeti auto i dugo ga imati, i one koji kupuju rabljeni.
To nije tako samo kod Volva, ali kad već razglabamo na tu temu...