Dakle, alternator je na ovom autu od početka bio "standardni" problem, kako sam ga ja popratio, u zadnjih 16 godina, kao i EGR, i ...
I meni je nedavno "krepao". Alternator. Dvije diode, svaka na svojoj fazi, sva sreća, nisu nisu se prebrikale. Alternator je od proizvođača deklariran na 150A, no ne i diode !! Bridge = tri faze => diode, svaka bi trebala biti po 50A u jednom smjeru, i tako i u drugom, = 150A. Ali, naručim ja zamjenski, kad na diodama piše, na svakoj 35A. Vratim i tražim da su diode 50A. Nema takvog bridgea za taj alternator. Nigdje u HR. Jedva iskopam na ebay.co.uk jedan bridge deklariran kao zamjenski, i baš sa 50A diodama, jer "kao ostali su loši, i preslabi, jedino taj valja", kako sam se i uvjerio. Naručih, stiglo, i ugradih.
Sjetio sam se da, kad sam kupovao taj polovni auto u 5. mj. 2010., da mi je prijašnji vlasnik priložio i račun iz 2/2010. da je već cijeli alternator mijenjan, originalni krepani s originalnim novim u servisu u Zadru (račun 3600 + PDV), da su original dijelovi skupi ... Nije mi vrag dao mira, pa sam stari bridge poslije popravljenoga uzeo u šake i nakon pola sata trljanja s nitro-razrjeđivaćem po zafarbanim diodama došao do podatka da su i na oriđiđi zamjenskom bridgeu diode od 35A. Koji blam.
Da ne bude negativnih primisli, stari bridge je kontaktima bio "punktiran" na žice namotaja statora, što u servisu nije baš praksa za zamjenske spojeve, kao ni kod mene, ja sam ih zalemio, nakon dosta muke s "raspunktiravanjem" "zubarskim" alatom (mala aksijalna brusilica s polupotrošenom mikro-reznom-pločom).
Naime, kad akumulator više nije u cvijetu mladosti, pogotovo kod "starta" motora, akumulator više nema dovoljno kapaciteta za pokretanje anlasera (
https://de.wikipedia.org/wiki/Motoranlasser) kod diesel motora, pa nedostatak vuče iz alternatora. Ovaj, da ima diode 3x50=150A, mogao bi to odraditi bez problema, jer namotaji daju max struju od 150A, ali diode ne mogu to podnijeti dulje od sekundu-dvije, pa krepaju.
Eto, još jedno veselje nakon pun kufer pimplanja.
BTW: 35 x3=105A, 50x3=150A; dakle razlika je gotovo 43% poddimenzioniranosti dioda, dok je dobra projektantsko-proizvođačka praksa da ako je moguća nazivna struja 150A, diode bi trebale imati trajnu nazivnu struju barem 20-30% veću, tj. barem 180/3=60A. No, tko sam ja da im sudim?
BTW2: Kod "seljo-beljo" proizvođača na diodama uopće ne piše koje su nazivne struje na diodama, pa bi to svakako trebalo zaobići u širokom "poriluku".