VOLVO KLUB HRVATSKA http://www.vkh.hr/forum/ |
|
KUPLUNG 940 http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=12325 |
Stranica: 1/2. |
Autor/ica: | 650.000km [ čet sij 07, 2016 11:28 am ] |
Naslov: | KUPLUNG 940 |
(Komentar postavljen 26/06/2017 pod ovom temom je zapravo jedini koji ima smisla za one koje zanimaju problemi sa kuplunzima, pa ko bas nema vremena za bacanje moze slobodno preskociti sve do kraja ove teme) Kuplung / menjac, sve je odlicno radilo. Odlicno radilo, s tim da se pre par meseci pojavio problem sa zujanjem lezaja kada je sve hladno, zujanje bi se skroz izgubilo nakon zagrevanja/voznje. Zujanje je postojalo tj. bilo mnogo jace u nepritisnutom stanju kuplunga, kada se pritisne, smanjilo bi se / izgubilo. Ja sam zakljucio da je u pitanju neki od lezajeva u menjacu, i planirao kontrolisati/zameniti ulje. Onda se dogodilo to da je u najnormalnijem pokusaju ubacivanja u prvu brzinu, kuplung ostao u pritisnutom stanju. ne pedala, Nego korpa. U desetak sledecih pritiskanja pedale, sistem je ostao bez ulja. Hidraulika je rekao bih u redu, kuplung izgleda nije ostao zato sto se cilindar ne vraca, nego zato sto se korpa zaglavila tj. ostala u pritisnutom polozaju. Ne znam kako izgleda taj mehanizam unutra koji pomera druklager i pritiska korpu, ali verovatno je tu viljuska ili iskocila iz lezista ili se nesto deformisalo pa se zaglavila. To se desilo na autoputu, u potpunoj guzvi sa vise stajanja nego voznje pre toga, i morao sam zvati pomoc na putu, gde je lik pokusao da odglavi kuplung gurajuci donji kraj viljuske, prethodno je pritiskanjem pedale kuplunga izbaceno ulje iz sistema, dodato novo, otpusten srafcic za odzracivanje tako da nema pritiska ulja. Lik tvrdi da su oba kuplung cilindra u redu, i da je kvar unutra u korpi. Gledao sam odozgo dok je radio i nisam video da se nakon gubitka pritiska u donjem cilindru ista dogadja, tj, veza osovine klipa i viljuske stalno je bila u istom polozaju, dakle nisu bili razdvojeni cilindar i viljuska kod tih pokusaja guranja / cimanja gore dole viljuske, koja izgleda nepomerljiva. Posto imam pravo na besplatno slepovanje, auto sam odslepao do ispred autootpada. Prethodno smo stali pored nekog automehanicara koji je bas kao specijalista za automobile tog perioda, velika radionica, ima dosta Saabova i Volvoa, pomislio sam da ostavim auto tu pa da ga u nekom trenutku pogledaju i kazu mi sta misle, pa da razmislim da li da ga popravljam ili ne; tu su mi rekli da nikad nisu culi za takav slucaj, i da ako hocu da oni nesto urade ne mogu bas nista dok ne skinu menjac, a u tom slucaju sta god da je, kostace me oko 1.000 EUR. Da li ima smisla da odem do auta sa macolom i pokusam da udaranjem vratim tu viljusku nazad? Cisto me zanima kako se to dole ponasa. Lik iz pomoci na putu je pokusavao sa velikm srafcigerom da vrati viljusku, ali mislim da nije mogao da ostvari neki veci momenat i silu. |
Autor/ica: | 650.000km [ sub sij 09, 2016 12:22 am ] |
Naslov: | Re: KUPLUNG 940 sta se dogodilo? |
Pogledao sam danas i video da je razlog ostanka kuplunga u odvojenom stanju to sto je klip previse izisao napolje iz radnog cilindra i zakrenuo se i zaglavio u cilindru. Zvao sam pomoc na drumu da se zalim zbog toga sto njihov serviser nije to mogao konstatovati, i oni su poslali drugog servisera. Auto je odslepan do radionice i podignut na radni most. Serviser je predlozio da se oslobodi cilindar od veze sa blokom, i proveri da li ce se vratiti viljuska kuplunga. U trenutku kad se skinuo omega (seger) osigurac koji drzi cilindar u svom radnom polozaju, kuplung se je vratio tj, spojio, a iz cilindra su na pod radionice ispali klip sa gumicom i opruga. Serviser je zakljucio da je uzrok problema neispravan radni cilindar, i ponudio besplatnu zamenu, ukoliko ja donesem drugi. Ja sam mu skrenuo paznju da je vazno utvrditi zasto se to dogodilo, odnosno da ii ipak nije problem na strani viljuske. On je onda rekao da je moguce da je zbog istrosenosti na strani viljuske / druklagera doslo do omogucavanja tolikog pomeranja klipa u radnom cilindru i da ipak ne moze sa se nista zakljuci bez skidanja menjaca. Ja smatram da radni cilindar ne bi smeo da ima omoguceno kretanje klipa izvan neke duzine koja mu je odredjena, bez obzira na situaciju na strani viljuske, i da mislim da je morao biti neki problem na strani cilindra, koji je doveo do toga da se u njemu stvori preveliki pritisak? Ja nisam nikada ulazio u konstrukciju radnog cilindra _ da li sam u pravu ja kada tako nesto kazem, i moze li se dogoditi da klip iz radnog ciindra bude prekomerno gurnut ka napolje, ili je to neka greska u cilindru. Nisam primetio da je postojao osigurac na strani kraja radnog cilindra, koji bi sprecavao da klip ispada napolje? |
Autor/ica: | Števa 071 [ sub sij 09, 2016 10:05 am ] |
Naslov: | Re: KUPLUNG 940 sta se dogodilo? |
Kad se to dogodi da klip ispadne iz cilindra, sto posto se nešto dogodilo s vilicom ili druk lagerom, jer na većini auta nema zegera(graničnika) na cilindru te može klip ispasti van Sent from my iPhone using Tapatalk |
Autor/ica: | Turbodiesel [ sub sij 09, 2016 2:00 pm ] |
Naslov: | Re: KUPLUNG 940 sta se dogodilo? |
Ne stigoh ranije... Ne postoji osigurač. Zvuk je vjerovatno neki ležaj spojničke osovine, mada sam imao slučaj kad se zvuk popravio nakon promjene potisnog ležaja. Ispod viljuške postoji matica 19mm za podešavanje hoda viljuške, kao kompenzacija za istrošen set spojke. Zna tu biti problema. Ja bih ipak skinuo mjenjač i vidio šta je tu ispod. Mada za prvu ruku možeš samo uzeti klipić iz nekog drugog cilindra i ubaciti u postojeći pa vidjeti kako stvari stoje. |
Autor/ica: | 650.000km [ ned sij 10, 2016 5:07 pm ] |
Naslov: | Re: KUPLUNG 940 sta se dogodilo? |
Evo sta je: kada sam sabrao i oduzeo sve sto sam video, i naravno obratio se za pomoc guglu (mada ima vrlo malo informacija ili ih bar ja nisam brzo locirao, za ovakav slucaj kvara), a nakon toga i pronasao ovde nekoga koji se bavi kuplunzima pa mi je odmah to potvrdio: ono sto se dogodilo je sledece: kod pritiska na pedalu kuplunga pre nego sto se kuplung zaglavio, dakle kod pretposlednjeg pritiska kada je nakon tog pritiska jos sve normalno radilo, nakon otpustanja pedale nije doslo do punog izjednacenja pritiska u sistemu i povratka klipa u radnom cilindru, nego je klip ostao pod odredjenim pritiskom ulja, i nevracen u pocetni polozaj, tako da je kod tog prvog sledeceg pritiska pedale klip otisao previse napred i malo se zakrenuo u cilindru i tako blokirao. Mislim da je tome uzrok totalno neodrzavanje tj prljavo ulje u glavnom cilindru, koji se nalazi ispod kocionog cilindra, a prima ulje iz istog kontejnera. Ako se ovde jos ponekad ranije i vrsila zamena ulja u sistemu za kocenje (inace preporucuju, i nije lose to uraditi, na svake 2 godine), ako se a verovatno nikad nije, ispustilo i ulje iz kuplunga tj odvrnula sisica na radnom cilindru i pritisnula pedala par puta, onda je to staro ulje uvek ostajalo u kuplungu kao u slepom crevu, i sada se zacepila rupica za izjednacavanje pritiska tj. za povrat ulja u glavni cilindar nakon otpustanja pedale, i to je izazvalo problem. Naknadna pritiskanja pedale samo su stvorila jos veci pritisak i izbacila ulje napolje, pa je pedala propala do poda, a ovaj iz pomoci na putu nije imao dovoljno znanja da pomisli na nesto tako, a trebao je cim je imao 2 tako suprotstavljene pojave: kuplung blokiran u pritisnutom polozaju, i ulje koje je iscurelo iz radnog cilindra, plus bilo je vidljivo da je osovina radnog cilindra pod uglom, i sve tvrdo kao kamen... Trebalo je pajserom jos vise nategnuti kuplung i mozda u speti vratiti klip u radnom cilindru na mesto, onda ocistiti glavni cilindar i sipati novo ulje tj. samo ga spojiti na rezervoar gde je uvek cisto ulje... Inace, porpavka sa zamenom oba cilindra ovde je 350 EUR. Ne zele da ciste nista ili samo menjaju gumice. |
Autor/ica: | Turbodiesel [ pon sij 11, 2016 7:08 pm ] |
Naslov: | Re: KUPLUNG 940 sta se dogodilo? |
Ako je dotle došlo, ne znam koliko ima smisla baviti se starim cilindrima.. Zamijeniti cilindre možeš sam u pola sata. Ako hoćeš, mogu ti ovdje provjeriti cijene cilindara. Ja imam par gornjih, ali pitanje u kakvom su stanju, ali ako hoćeš daću ti jedan. |
Autor/ica: | 650.000km [ čet lip 15, 2017 1:59 am ] |
Naslov: | Re: KUPLUNG 940 sta se dogodilo? |
evo sad vidim da godinu ipo dana nisam dolazio ovde na forum... dakle problem je bio u istrosenom plasticnom vrhu na osovinici radnog cilindra koja gura viljusku to sam resio ugradnjom novog vrha...tako sto sam igrom slucaja nasao neki drzac za peskire u kupatilu (!) koji je imao mesingani vrh i bio odgovarajuceg unutrasnjeg precnika da se mogao navuci na originalnu osovinicu. https://postimg.org/image/65zsokk8p/to je radilo do pre desetak dana, auto je presao oko 30 hiljada, kada se desio drugi kvar na kuplungu: iznenada kuplung je postao jako tvrd: stao sam da uzmem LPG, najnormalnije sve radilo, krecem teska pedala, dok sam stigao do 5. brzine bilo mi je jasno da ako jos koji put pritisnem kuplung, cu ga verovatno skroz izgubiti - bio je jako tezak i tek pri dnu bi se odvojio. uspeo sam nekako da dodjem do kuce i video da se situacija kao stabilizovala, uz jako veliki napor i pri dnu kuplung je u sustini lepo radio podigao sam auto i pogledao sta se desava - kugla - oslonac viljuske je prosla kroz viljusku tj. leziste na viljusci se polomilo od istrosenosti jer to niko nikada nije podmazao, https://postimg.org/image/65zsokk8p/, a auto ima oko 550.000 km. Viljuska je dobila novi oslonac mnogo nize - naslonila se na kuciste menjaca, i naravno potrebna je ogromna sila da se pomeri preko tako spustenog oslonca, zbog smanjenja kraka poluge, plus to je i potpuno pogresan nacin oslanjanja. pokusao sam nekako da podmetnem izmedju viljuske i kucista neki cudan materijal kako bi sprecio da klip radnog cilindra ispadne ili se zaglavi zbog prekomernog izazenja, i da imam opet situaciju kao prosle godine to resenje trajalo je 2 dana kada je odjednom kuplung potpuno nestao, iz 2 pritiska nakon polazenja sa semafora, naravno jako kasno nocu i na nekom mestu gde nikako ne bih hteo stati, ali to je bila sreca jer sam uspeo nekako da stignem do kuce u 2 brzini jer nije bilo mnogo saobracaja. pogledam ujutro radni cilindar, vidim da je zaglavljen ali nije izasao previse napolje, vratim ga i mislim da je moj problem opet u stvari kratka sad osovinica sto izlazi iz radnog cilindra. napravim novu i ugradim je, ali ne mogu nikako izbaciti zrak i dobiti kuplung - uslovi rada opet su katastrofalni, dakle na ulici, uglavnom na kraju shvatim da gumica u radnom cilindru pusta ulje napred, izvadim klipcic i vidim da je gumica ostecena, dzabe sam pravio novu osovinicu... vrh je od drzaca za peskire... vrh je bio neostecen dok se nije desilo ovo sada - ostecenje vrha na slici nastalo je u toku jednog dana koriscenja nije htela da mi pomogne i pritisne kuplung... 1991 Volvo 940 GL B230FB LPG (od 1991 lpg, motor je originalan kao i LPG instalacija, uz neke moje modifikacije) nova osovinica... ali problem je bio u gumici.... izgleda da ce ovaj LPG auto zavrsiti gde ne treba, novi cilindar treba cekati 2 nedelje, samo gumica ne moze se ovde naci... izvadio sam iz garaze 1990 Volvo 940 GLE 16v takodje sa problemom sa kuplungom... tesko ulazi u prvu brzinu i u rikverc, znaci ne odvaja dobro, inace radi odlicno u voznji pogledao sam, i mislim da je problem isto kao i kod prethodnog u istrosenosti plasticnog vrha osovinice radnog cilindra, samo sto ovde jos moze da radi. ono sto se desava je da zbog skracene duzine osovinice pocetni polozaj viljuske je previse pomeren prema radnom cilindru, i nema dovoljnog hoda da potpuno odvoji lamelu... ili gresim ako nekoga zanima lpg auto, i ima mogucnost da ga prebaci u HR, moze mi se javiti, jer ovde ovom nema vise buducnosti (taksa za lpg je neneormalno visoka) sve - osim te viljuske kuplunga a i sada gumice radnog cilindra - na tom autu je jos uvek odlicno, bice prava steta da ode pod presu... evo ga ovde u nekim boljim vremenima...https://www.flickr.com/photos/11591590@ ... 7613037435 |
Autor/ica: | Turbodiesel [ sub lip 17, 2017 9:11 am ] |
Naslov: | Re: KUPLUNG 940 sta se dogodilo? |
U suštini si u pravu. Ipak, postoji neka vrsta kompenzacije za istrošenost seta - ili opet produži klip, ili možeš pokušati malo podići pivot tačku viljuške, otpuštajući vijak na kom je. Iza viljuške, kratki (presječeni) ključ 19mm najbolje radi... Takođe, problem ne mora biti dole. Moguće je da je gumica na gornjem ciilindru popustila, pa ima unutrašnje curenje, te nema dovoljnu silu, a moguće je i da se spoj cilindra i pedale istrošio pa tu ima dosta praznog hoda prije nego pedala počne djelovati na cilindar. I pedala i "alka" na cilindru su plastika, pa se često dešava. |
Autor/ica: | Turbodiesel [ sub lip 17, 2017 2:39 pm ] |
Naslov: | Re: KUPLUNG 940 sta se dogodilo? |
Kaiš balans-osovina je nepotreban na tom motoru, a najčešće on prvi pukne i podleti pod glavni i u konačnici dovede do iskrivljenih ventila. Moj savjet je da ga odmah presječeš i izvučeš pažljivo, da te ne bi koštao motora dok čekaš dijelove za servis. Što se glavnog remena tiče, on bi trebao biti sa automatskim zatezačem, s obzirom na godište? Ja bih ti ga rado besplatno zamijenio, a Gates remen i Metelli pumpu bih mogao imati u roku od 10-ak dana, maksimum. Ne znam gdje ljudi tamo i kojim kanalima nabavljaju dijelove, ja čak i kad sam preko Volva naručivao, bilo je u roku od 15-ak dana... |
Autor/ica: | 650.000km [ uto lip 20, 2017 11:40 am ] |
Naslov: | Re: KUPLUNG 940 sta se dogodilo? |
Hvala ti jos jednom na ogovoru i ponudi. Moracu to nekako resiti ovde, ako u medjuvremenu ne otkaze nesto, jer auto je previse dugo stajao. Ovde ima jedan glavni Volvo diler i sve ide preko njega, ako su u pitanju neki specificni i originalni delovi. A oni ne vole i ne znaju da koriste te svoje sisteme, posebno za starije modele gde trebaju prvo u jednom sistemu doci do nekog broja, zapisati ga rukom na papir, onda uneti u drugi sistem i na kraju neki treci kaze kako se to i da li moze vise naruciti. Juce sam proveo vise od sat vremena dok nije taj tamo uspeo da locira dihtunge za vodenu pumpu i kais, i to pogresan, stalno pricajuci kako je to specijalni motor. To sto ja drzim u ruci pravi kais i kazem da pogledaju u magacinu, mozda imaju - jer znam da imaju gomile nekih kaiseva sto vise - nista ne pomaze, ovde se sve radi kako je neko zapisao i nema odstupanje, zdrav razum uglavnom se ne koristi. Ima i nekoliko dobavljaca univerzalnih delova, i oni su po pravilu pouzdaniji i bolji, ali to sto prodaju cesto je obicno smece. |
Stranica: 1/2. | Vremenska zona: UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |