Ljudi moji, pa ima li iko fer, pošten i korektan kada je u pitanju prodaja automobila?
Kao što sam već rekao, danas sam išao da gledam ovaj primjerak:
http://www.olx.ba/artikal/17068748/volvo-s40/" onclick="window.open(this.href);return false;
U prošlim postovima možete pročitati šta mi je vlasnik sve rekao vezano za automobil, a istina je sljedeća:
1. U vlasničkoj i u saobraćajnoj dozvoli piše da je boja automobila metalik plava, a automobil je uživo metalik tamno ljubičaste boje (ja sam prema slikama mislio da je metalik crna ili metalik tamno smeđa boja). U svakom slučaju nigdje veze s vezom kada su boje u pitanju. Kada sam ga pitao kako to objašnjava, on je rekao: "baza je plava". Šta god to značilo, ali sam tada vidio da nema smisla da pitam dalje. Kada malo bolje razmislim u oglasu nije ni stavio koja je boja, jer po slikama niko ne bi rekao da je plava i odmah bi ljudima bilo sumnjivo.
Tako da mislim da je automobil kompletno farban, iako je ista boja ispod tapacirunga, kedera i u dnu gepeka. Također, pošto je bilo oblačno i padala je kiša prije nego što smo auto pregledali, pa je bio mokar, vidi se kako kapljice ne klize niz auto sa strana, što mi govori da je dobro masan, a to znači da nije dobra priprema urađena pred farbanje.
2. Prednja karambolka uopšte nije uklopljena kako treba sa svih strana. Ispred desnog točka ispod karambolke ima neka "utičnica" u kojoj nema džeka, a vjerujem da bi trebao da bude. Dignem haubu i vidim da su prsa crne boje što mi govori da su mijenjana, a nisu ofarbana u boju auta. Također nema crnih farova kao što je Leonardo23 primjetio. Jedan od tri šlaga na tortu je hauba, koja je u potpunosti zahrđala ispod maske i rascvjetala se. Također je i iskrivljena. Ako se dobro zagledate u prvu sliku u oglasu, možete to malo primjetiti, što ja nisam primjetio na slici dok nisam uživo vidio.
On to sve objašnjava kako nije htio ništa da dira kako bi se vidjelo pravo stanje automobila.
A, meni to dovoljno govori da je auto, možda i ozbiljnije, udarano sa prednje strane, pa možda odatle i ona lampica za airbag-ove koja svijetli.
3. Digao sam vozačevo sjedište do kraja i vidio ispod kako ima jedna utičnica u kojoj nema džeka. Ne znam sada ima li to ikakve veze sa tim što mu gori lampica airbag-ova.
4. Zatežem ručnu kočnicu i skoro da je nikako nema. Prelagana i prelabava.
5. Dok je hauba bila podignuta vidio sam da nema nigdje naljepnice da je veliki servis urađen (jer mi je rekao da je urađen u Švicarksoj na 180.000 km). On je rekao kako piše da je rađen u servisnoj knjizi. U servisnoj knjizi piše da je neka Švicarka (u to vrijeme vlasnica automobila) ovjeravala garanciju na malo prije 60.000 km u 2003. godini, ali ne znam zbog čega. Veliki servis je posljednji put urađen na skoro 140.000 km (automobil je sada prešao 234.000 km). Ono što je rađeno na 185.000 km su "hinten bremen und hinten feder", što sam sudeći prema svom skromnom njemačkom, zaključio da su mijenjani zadnji diskovi i pločice i zadnji amortizeri (ili samo opruge amortizera). Dakle veliki servis se treba uraditi. Mali servis je radio na proljeće i za to ima naljepnicu na kućištu filtera zraka.
6. Drugi od tri šlaga na tortu, je taj što na šoferšajbi na predviđenom mjestu za broj šasije, nema nikakvog broja. Dakle ima onaj zaobljeni pravougaonik u dnu šoferšajbe na vozačevoj strani, ali u njemu apsolutno ništa ne piše. Doduše imaju dvije tablice iznad protupožarnog zida na kojima svašta nešto piše, i "Made in The Netherlands", između ostalog.
7. Kada sam ga pitao je li mijenjao kvačilo i sve što ide uz to, rekao je da nije, ali da ne treba mijenjati. Pošteno od njega, ali kvačilo odvaja pri samom vrhu, što mi je dovoljno jasan znak da ga treba zamijeniti i da vjerovatno nikada nije ni mijenjano.
8. Treći od tri šlaga na tortu i daleko najluđa stvar je to, da je TURBINA IZVAĐENA IZ AUTA!
Upitavši ga gdje mu je turbina i pokazavši mu na ogroman prazan prostor između motora i protupožarnog zida, on mi je rekao da i ne zna da tu ide turbina. U saobraćajnoj i u vlasničkoj dozvoli piše da je benzinac, Euro 3, 2.0 i da ima 121 kW, a to bi trebalo da je turbo motor. Eh sada, piše i broj motora, ali ja nisam nigdje mogao naći broj motora (vjerovatno je zavučen dole negdje na bloku), pa nisam uporedio i provjerio. Da je atmosferac, ne bi imao toliko kW i ne bi imao ogromnu rupu praznog prostora između motora i protupožarnog zida. Tako da mislim da je to njegov originalni motor kojem je turbina skinuta iz ko zna kojeg razloga. A, možda je i stavljen 2.0 atmosferac, ko zna.
Evo i slika, pa procijenite sami, možda i griješim.
Sjedoh sa njim da se provozamo (čisto da vidim razliku u vožnji, ako sutra naiđem na dobar primjerak) i tu vidim kako kvačilo treba mijenjati, kao što sam već rekao. Osim što ne čujem kada se turbina aktivira niti čujem njen zvuk dok radi, primjećujem da je automobil mrtav do 4000 rpm. Tipičan benzinski atmosferac. Iako je poslije toga poprilično živahan i poletan, zaključujem da te turbine ipak nema. Iz testne vožnje također vidim da i ne koči baš najbolje, tačnije kočenje ne hvata na vrhu pedale, nego poprilično ispod.
Što se tiče ostalih elektronskih stvari i dijelova opreme, sve radi kako treba, i uz maksimalno detaljno čišćenje i pranje iznutra, unutrašnjost bi bila vrlo dobra. Akumulator je stavljen od 55 aH, što je premalo i za benzinca sa tako jakim motor i sa toliko potrošača.
Apsolutno nisam ljut na vlasnika ili bilo šta slično. Čovjek se skroz normalno ponio i ponašao, krajnje gostoljubiv. Iskreno više mi je smiješno nego tužno, mada mi je žao i razočaran sam što nisam naišao na dobar primjerak kojeg bi eventualno kupio. On sve vrijeme govori kako se ne razumije i kako ga je takvog istog kupio od poznanika iz Švicarske. Neću da ulazim u to je da li je to istina ili nije, ali mi je drago, pa sam uz pomoć svog starog koji je odličan poznavalac auta, te uz vašu pomoć i uz nešto svog znanja, izbjegao potencijalnu katastrofu.
Vlasnik mi je na kraju rekao (bez da sam išta oko cijene spominjao, jer sam odmah vidio da automobil nije za mene) kako bi spustio sa 4300 KM na 4000 KM, što meni apsolutno ne igra nikakvu ulogu kada se uzme u obzir da u automobil treba uložiti oko 2000 KM (veliki servis, kvačilo, turbina, hauba...), plus oko 2000 KM za registraciju i za plin. To prije svega prelazi moj budžet, a kao drugo ni u ludilu ne bih bio spreman da me ovakvo auto na kraju košta oko 8000 KM.
Napisah roman, ali morao sam da podijelim ovo iskustvo sa vama, jer mi je bilo jako interesantno.
Ono što sam htio da pitam, je li treba da mu je mjenjač prelagan za šaltati i dosta neprecizan? Ono kao da se preljeva iz jedne brzine u drugu, kao da ne morate vratiti, npr. iz trće u ler, pa u drugu, nego nekako kao da odmah iz treće u drugu ide. Prelazi iz brzine u brzinu se nejasni i neprecizni.