VOLVO KLUB HRVATSKA http://www.vkh.hr/forum/ |
|
AWD http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=11411 |
Stranica: 1/2. |
Autor/ica: | Jani [ pet pro 19, 2014 3:21 pm ] |
Naslov: | AWD |
Pozdrav Pitanje za vlasnike XC70 ili V70 AWD s Haldex-om. Znači kako vam se ovaj pogon pokazao? Koliko ja kužim ovaj Haldex u normalnoj vožnji daje 100% momenta na prednje kotače, a tek kada se pojavi razlika u brzini okretanja kotača daje do max 5-10% momenta na zadnje. Da li sam u pravu? Ako je tako, pretpostavljam da je svrha ovog pogona više namijenjena za povećavanje stabilnosti u vožnji? Dodatno, koji su zahtjevi u održavanju ovog pogona i koje su česte greške? Unaprijed hvala |
Autor/ica: | dgovorcin [ sub pro 20, 2014 9:28 pm ] |
Naslov: | Re: AWD |
Zavisno o autu odnosno modelu, na mojem sigurno nije pdešen tako da me izvlači iz blatnih gudura, ali i to je samo softwarski. Nego brošura za moj kaže da u normalnim prilikama 95% snage ide na prednje kotače a kad je drž-nedaj onda na stražnjemože ići do 70%. |
Autor/ica: | Jani [ pon pro 22, 2014 9:12 am ] |
Naslov: | Re: AWD |
OK, ja ni ne očekujem uopće nikakve off raod karakteristike (jer za teren su terenci, a svi SUV i ostali križanci su samo povišeni i imaju limitiranu pomoć AWD). Zanima me zadnja generacija XC70 i V70 s Haldexom i zanima me njegov učinak. U bar 95% situacija snijega, kiše i ostalih otežavajućih okolnosti moderni TC i ESP odrađuju posao dovoljno dobro, ali AWD ipak u nekim situacijama može pomoći. Kako sam u Rijeci, meni AWD može pomoći pri mokrom kolniku, relativno čestim odlascima u ZG, skijanju i slično ali ipak nije potreban prečesto... Ja sam negdje na netu pročitao ove podatke koje sam naveo, ali to ne znači da su točni (svašta se na netu može pročitati...). Tu me zanima i kako auto reagira (kako mu reagira mozak) u situaciji npr. malo prebrzog ulaska u zavoj (s obzirom na uvjete klizavosti). Teoretski, AWD bi trebao prebaciti veći moment na zadnji pogon (e sad da li 10 ili više %) a ujedno bi i ESP trebao reagirati (najčešće kočenjem unutarnjim zadnjim kotačem). Kako je to riješeno? Dodatno, kako gledam polovno vozilo, zanima me odnos rizika povećanog održavanja s jedne i pluseva s druge strane... (neke stvari su zasigurno dobre na novom vozilu, dok za polovno su upitne isplativosti). Zato me zanima da li sam Haldex radi probleme, da li zadnje poluosovine osjetljive,... |
Autor/ica: | dgovorcin [ pon pro 22, 2014 12:28 pm ] |
Naslov: | Re: AWD |
[youtube]www.youtube.com/watch?v=ZxKu8RHDyes[/youtube] pogledaj, bar za R-a, na 3:09 i na 7:00 |
Autor/ica: | Jani [ pon pro 22, 2014 1:00 pm ] |
Naslov: | Re: AWD |
Citat: [youtube]www.youtube.com/watch?v=ZxKu8RHDyes[/youtube]
Zanimljivo, hvala. Doduše, mene zanima D5 motor s manualnim mjenjačem.pogledaj, bar za R-a, na 3:09 i na 7:00 Sada vozim samo iznadprosječno brzo, ali ne ludo... to sam prošao, a i dalje mi je najdraže iskustvo vožnje (doduše i tadašnje 20-te su bile +) bilo sa Ford escort cosworth grupe N spremljen za brdo... Luuuda ubrzanja bolja od bilo kojeg Ferrarija... istina mjenjač je bio kratak za brdo, pa je najveća brzina bila samo cca 190, ali ubrzanja, međuubrzanja, kočenja, ležanje,....trkaći auto. |
Autor/ica: | tommek [ pon pro 22, 2014 3:55 pm ] |
Naslov: | Re: AWD |
dok god ti ne svijetli crveni trokut kad ides starom cestom na more i sastrane te upozorava da usportis, vozis ko penzic... ak to nisi vidio nisi iskušao auto do kraja... Awd na mom xc90 d5 radi odlično ak ti se dade zezast isključi dolje sa DEM(haldex) modula, kablić pa vidi kak auto ide sa prednjim kak sa 4x4 . Iskreno dok vam auto troši 6-8-10L kak tu vole pisat vozite se penzijonerski, on može popit al svako zadovoljstvom košta, i to ne samo naftu, (nego sve trpi na ovako teškim autima)... Ako hočeš sportski auto kupi neki sa 300ks i 4x4, pa vidi zadovoljstvo, od xc nemožeš očekivat pretjerano sportskog duha, al možeš se i popeljat. Ak si vozio trke, ili si se znao kao mlad popeljat s autom, odmah ces skužit kad te cupa zadnji pogon, osjetis da guza bježi. Meni je na clio sport, na a3 1.8T uvjek bježo prvi nos, kod ovog jos nisam dobio prvi, uvjek je bio zadnji, a tu ti awd super radi... ti imas jos manual di ces češ više možes probat kak te volja... Na terenu ne očeku puno mene su več čupali sa traktorom... malo mokrije i zaboravi, makadam ko stvoren, al cim ti je meko zaboravi. |
Autor/ica: | Jani [ pon pro 22, 2014 5:35 pm ] |
Naslov: | Re: AWD |
Citat: dok god ti ne svijetli crveni trokut kad ides starom cestom na more i sastrane te upozorava da usportis, vozis ko penzic... ak to nisi vidio nisi iskušao auto do kraja... Awd na mom xc90 d5 radi odlično ak ti se dade zezast isključi dolje sa DEM(haldex) modula, kablić pa vidi kak auto ide sa prednjim kak sa 4x4 . Iskreno dok vam auto troši 6-8-10L kak tu vole pisat vozite se penzijonerski, on može popit al svako zadovoljstvom košta, i to ne samo naftu, (nego sve trpi na ovako teškim autima)... Ako hočeš sportski auto kupi neki sa 300ks i 4x4, pa vidi zadovoljstvo, od xc nemožeš očekivat pretjerano sportskog duha, al možeš se i popeljat. Ak si vozio trke, ili si se znao kao mlad popeljat s autom, odmah ces skužit kad te cupa zadnji pogon, osjetis da guza bježi. Meni je na clio sport, na a3 1.8T uvjek bježo prvi nos, kod ovog jos nisam dobio prvi, uvjek je bio zadnji, a tu ti awd super radi... ti imas jos manual di ces češ više možes probat kak te volja...
Ma razumijem ja to što pišeš. Inače, nemam još taj auto, već o njemu razmišljam... Ovo sa Fordom je digresija.Na terenu ne očeku puno mene su več čupali sa traktorom... malo mokrije i zaboravi, makadam ko stvoren, al cim ti je meko zaboravi. Znači mene zanima XC70 ili V70 D5 manual. I moje pitanje je koliko je AWD prednost (na dotičnom modelu ne općenito, jer sam vozio razne 4x4 ali koji nisu usporedivi) a koliko je osjetljiv na kvarove... Volvo AWD s haldeksom nisam probao i tu je problem... Znači prioritet mi je snažni karavan. Teren uopće nije bitan, jer usprkos AWD bez terenskih guma prvo blato i kraj priče. Sportiva isto nije bitna, bitni su visoki i udobni brzinski prosjeci (da želim sportski auto ne bih gledao karavana kojem pedalj fali do 5m...) Znači meni V70 u principu dosta, ali baš zato pitam da li možda i do XC70 ili V70 AWD. (uz napomenu da mene teren ne zanima - tamo gdje idem može se i s prednjim pogonom) |
Autor/ica: | tommek [ pon pro 22, 2014 8:03 pm ] |
Naslov: | Re: AWD |
awd može biti samo prednost ne i mana, što se tiče samog auta i same sigurnosti. Da jesu kvarljivi jesu, popravci koštaju poprilično, al se dade i nesto posložit i bez ovlaštenih, pa je onda i prihvatljivo svakome... Ima nas tu nekoliko na forumu koji smo polomili svoje awd pogone... mene je zezala elektronika. Ne znam koju godinu auta gledas ali sto ti je noviji to su manje moguči kvarovi, više manje to je tu negdje, kod awd možeš očekivat veču zabavu, ali i cijenu... Kod xc70 xc60 xc90 ti je drugi položaj sjedenja manje se umoriš od dugih putova, i ugodnije ga je vozit, povišljen si i imas bolji pregled... Ali opet to ima mana, nemaš to ležanje u zavojima, manje ti je ubrzanje, drugačiji ovjes... Iskreno ako imas novce za V70 a xc70 košta malo više ili tu negdje, ja bi uzeo xc70... Al ak nemas nijedan ni drugi najbolje odi probaj jedan, probaj drugi i doživi auto, nemoj kupovat da ne probas oba... |
Autor/ica: | Jani [ uto pro 23, 2014 8:48 am ] |
Naslov: | Re: AWD |
Citat: awd može biti samo prednost ne i mana, što se tiče samog auta i same sigurnosti.
Pa to je jasno svima, ali kako sam pročitao o raspodjeli snage/momenta naprijed/nazad za ovaj model (što možda nije istina,ali...zato pitam) zanima me njegov učinak.... Ono što moraš shvatiti da AWD nije uvijek isti, dapače pod tom oznakom se skrivaju vrlo različiti sustavi s vrlo različitom učinkovitošću. Mene zanima dotični na ovom modelu i njegova učinkovitost/mane. Znam ja dobro opće prednosti AWD, ali nekad su sistemi bili fixne raspodjele snage, na nekim autima simetrični, više naprijed, više nazad, uključivi, stalni ... Vozio sam ja i nekad coswortha i imprezu i to je bio "pravi" AWD. Moderni AWD je pametniji i raspodjeljuje snagu prema očitanjima senzora ali podešenja su vrlo različita. Kasnije sam probao Passata synchro i to je meni bilo razočarenje jer je njegov učin bio manji od današnjeg ESP-a... Vozio sam i neke prave terence ali njihov AWD ima sasvim drugu namjenu koja je meni nezanimljiva (korisna za one koji stvarno idu na teren). Digresija, ako baš spominješ sportsku vožnju i izvlačenje maximuma iz auta, onda moraš isključiti ESP, jer ovako si uspio izvući max od auta samo do tvorničlog podešenje ESPa...(toliko o trokutićima...) |
Autor/ica: | V70 [ uto pro 23, 2014 1:59 pm ] |
Naslov: | Re: AWD |
Ja uz sve ovo kaj si napisao ne kuzim kaj ti ustvari pokusavas saznati ![]() Vjerojatno nitko na ovom forumu a i rijetki vozaci opcenito su imali priliku voziti na granici proklizavanja i jos uz to probali voziti i V70 i XC 70 da bi ti mogli reci kolika je prednost XCa u toj situaciji i dati nekakvu objektivnu usporedbu. Sve drugo (kako radi AWD na Volvu) imas po user manualima.... |
Autor/ica: | Jani [ uto pro 23, 2014 2:16 pm ] |
Naslov: | Re: AWD |
Citat: Ja uz sve ovo kaj si napisao ne kuzim kaj ti ustvari pokusavas saznati
Pa nisam ja zapoceo ovu raspravu o "sportskoj" vožnji. ![]() Vjerojatno nitko na ovom forumu a i rijetki vozaci opcenito su imali priliku voziti na granici proklizavanja i jos uz to probali voziti i V70 i XC 70 da bi ti mogli reci kolika je prednost XCa u toj situaciji i dati nekakvu objektivnu usporedbu. Sve drugo (kako radi AWD na Volvu) imas po user manualima.... Mene zanima kako je podešen AWD u XC/V 70. Raspodjela snage/momenta i iskustva onih koji su vozili. Druga je stvar da neki sve koriste za pametovanje šta je ovakva ili onakva vožnja, šta je AWD,... Da se razumijemo, ja to recimo minimalistički bar dovoljno dobro znam i ne trebaju mi preseravanja. Ipak sam inženjer s 30 godina iskustva u vožnji, bivši voditelj servisa, sudionik nekih utrka,... Niti mi ne treba uopćeno mišljenje da li ima AWD svojih prednosti. Mene zanima rad točno na ovom modelu. Šta tu nije jasno? Ti kažeš da to piše u manualu, pa reci mi kako se raspodjeljuje snaga? Ja taj podatak nisam našao osim na netu u koji nisam siguran da je točan. |
Autor/ica: | tommek [ uto pro 23, 2014 5:43 pm ] |
Naslov: | Re: AWD |
Oprosti ak sam te s cime uvrijedio... nije bilo nikakve namjere, niti volje, prenio sam ti osobno iskustvo... Ak hoces namudrivanje i pametovanje tu ti nemogu pomoć, vjerujem da 99% ljudi na ovom forumu nije nikad raskopalo zadnji diferencijal i pogledalo kako radi, pa neces zasigurno niti dobit informacije koje te zanimaju. Citat: Da se razumijemo, ja to recimo minimalistički bar dovoljno dobro znam i ne trebaju mi preseravanja. Ipak sam inženjer s 30 godina iskustva u vožnji, bivši voditelj servisa, sudionik nekih utrka,... Niti mi ne treba uopćeno mišljenje da li ima AWD svojih prednosti. Mene zanima rad točno na ovom modelu. Šta tu nije jasno?
Mislim da ti je i ovo zadnja poruka u ovom postu, jer tesko da s takvim nastupom češ od nekog dobit konkretan odgovor ![]() |
Autor/ica: | jeftica [ sri pro 24, 2014 8:10 am ] |
Naslov: | Re: AWD |
Kod mene nije Haldex spojnica, već klasična visko spojnica (Viscous Coupling). Radi na principu razlike u brzini okretanja prednje i zadnje osovine. Kad postoji razlika u brzinama spojnica se "uključuje" i prebacuje dio snage na zadnju osovinu (u običnoj vožni do 50 km/h prenos snage je 95/5, preko 50 km/h je 100/0, a kad zaglavi u snijegu teoretski bi trebalo biti 50/50). Postoje mehanizmi zaštite kad se spojnica isključuje (prilikom kočenja da zadnja osovina ne "gura" prednju ili kad brzina zadnje osovine pređe 50 km/h) Prednost VC u odnosu na Haldex je jednostavnost i nema elektronike. Na ovom clip-u se vidi mana visko spojnice (0:25 s) ali poslije nekog vremena ("dok se zagrije") sve radi normalno. http://www.youtube.com/watch?v=FSZVoBHv-vM&noredirect=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Ja do sada nisam imao ovakvih problema, odnosno nije bilo ovolikog kašnjenja i uglavnom je trebalo da prednji točak prokliže četvrtinu kruga možda i manje. Pretpostavljam da je ovaj dugo stajao u mjestu i odmah krenuo uzbrdo. Kod Haldex spojnice nebi trebalo da ima ovakvog kašnjenja. Nisam siguran kad se Haldex spojnica počela ugrađivati, pretpostavljam da je sa facelift-om od 2005. godine. Sa Haldex-om nemam iskustva, tako da ti ne pišem bezveze. Koliko se meni čini na V70 XC brzina je elektronski ograničena na 210 km/h. Kad uzmeš u obzir da nemaš zadnjeg pogona na brzinama većim od 50 km/h i da je brzina ograničena na 210 km/h to sve govori o sportskom duhu ovog vozila. XC70 se prilično ljulja u vožnji, težak je to auto, ali udoban, ima snage, ima dobru prohodnost ali nije za ludovanje po putu, jednostavno pretežak je i i ima visoko težište. Ako negdje nisam mogao da se popnem, u suštini nisam ni trebao tuda da idem nego ono "aj' da probam dal' može". V70 AWD je druga priča, što se tiče ludovanja po putu. |
Autor/ica: | dgovorcin [ sri pro 24, 2014 8:17 am ] |
Naslov: | Re: AWD |
Pa dobro, na ovom filmiću to izgleda sasvim O.K. Istina treba malo inzistirati i pričekati što je onak, malo čudno, ali koliko vidim poslije radi skroz fino. Ne znam kak je u blatu ali neki veći off-road od ovog nasipa većina vlasnika XC-a ionako neće posjećivati. |
Autor/ica: | Jani [ sri pro 24, 2014 11:28 am ] |
Naslov: | Re: AWD |
Hvala jeftica i dgovorcin na odgovorima. Koristilo je. Vidim da je vjerojatno podatak o Haldexu gdje on u normalnoj vožnji u stvari (kao i kod nekih drugih modela) radi kao prednji pogon, a po potrebi uključuje zadnji koji služi kao ispomoć točna. U principu meni je to (kako mislim koristiti vozilo) dovoljno. Sad je na meni procjena da li platiti više i imati malo veće troškove održavanja. Ovaj model i tako nije za neke off road terene (uz terenske gume bi možda nešto i mogao, ali nije mi to cilj) @tommek Nema ljutnje, ali pročitaj svoje postove i pogledaj tko je krenuo "s visoka" i tko je pokrenuo "prepucavanje". Ali OK, znam da nije bilo namjere... Ugodne blagdane svima. |
Stranica: 1/2. | Vremenska zona: UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |