Baš sam obratio pažnju na to jer sam čitao o tom problemu od nekoliko drugih forumaša.
Međutim, ćim sam dobio auto stavio sam na krov nosače i sanduk THULE koji sam skinuo tek prije par dana. Naravno da je s krovnim sandukom buka znatna, ali ovo malo koliko se konačno vozim bez krovnih nosača nisam primijetio neku znatniju buku na brzinama preko 80 km/h.
Inače, auto je tijekom vožnje pri nižim brzinama vrlo tih, samo se kod jačeg stiskanja gasa čuje prigušeno brundanje petocilindraša. Motor je dosta elastičan, na autocesti bez problema ubrzava i na 140 km/h - začas brzina skoči na npr. 170-180 km/h.
Kako imam opciju prikaza statistike potrošnje na glavnom LCD ekranu (ima jednu opciju prikaza potrošnje goriva po svakom prijeđenom kilometru u zadnjih 10 km i drugu koja prikazuje potrošnju za svakih 10 km unutar zadnjih 100 km), barem sad u početku, zanimljivo je proučavati kako se potrošnja goriva mijenja s različitim načinom i stilom vožnje. Primjerice, kad ga malo jače stisnem u gradu kad se žurim, kod obilaska drugih vozila ili češćeg ubacivanja, potrošnja u tom razdoblju bude i 14-15 l/100 km, pa i viša, a kad vozim nježnije, češće mijenjam brzine, ne zaletavam se npr. između semafora, potrošnja na pojedinim dionicama se po gradu spušta i na oko 6-7 lit/100 km. Znači, uz malo pažnje, ukupni prosjek potrošnje po gradu od oko 9,5-10 lit/100 km može se korigirati i na oko 8 lit/100 km što je već prilično dobar rezultat za ovako veliki i jak motor i ovako teško SUV vozilo.
Što se tiče udobnosti i uopće voznih osobina, zasad sam vrlo zadovoljan. Bili smo na obiteljskom skijanju u Italiji od ukupno 1.000 km, potpuno natovareni, s najvećim krovnim THULE sandukom od 650 lit, te krcatim prtljažnikom. Bez obzira na natovarenost, gigantski THULE sanduk na krovu, auto je vozio bez greške, ubrzavao potpuno normalno, kao da je prazan, a na snijegu se ponašao vrlo dobro i iznad mojih očekivanja (uspoređujući ga s mojom prethodnom Hondom CR-V). Dok su na jednom strmom usponu u selu svi drugi auti stavljali lance radi novonapadalog dubokog snijega, mi smo potpuno normalno prošli takva kritična mjesta, čemu su vjerojatno doprijele i Continental Wintercontact 4x4 zimske gume. Napominjem da nam je na tom putu prosječna potrošnja bila oko 10 l/100 km (uz vožnju većinom na autocesti brzinom 130-150 km).
Zasad jedine male zamjerke moje obitelji (žene i djece) na tom autu odnose se na par sitnica u interijeru vezanih uz praktičnost:
- Na zadnjim sjedalima se ne može namještati naslon u više položaja (tu opciju smo imali u staroj Hondi CR-V) što je djeci malo smetalo kod spavanja tijekom dulje vožnje, ali su se ubrzo navikli. To bi svakako trebalo na nekom novom budučem modelu popraviti.
- U stražnjim vratima je predviđen okrugli utor za smještaj plastične boce od 0,5 l, ali nažalost, u prednjim vratima nije - tu postoji veliki pretinac za razne sitnice ali je kutijastog oblika pa PVC boca s vodom (koja je kod nas obavezni rekvizit u vožnji) u vožnji klapara, leti naprijed-nazad. Zar je tako teško bilo napraviti i tu okrugli utor - ležište za PVC bocu kao i u stražnjim vratima? (Ako se boca za vozača stavi u predviđeni otvor u prostoru između sjedala vozača i suvozača - smeta u vožnji jer je tada nemoguće mijenjati brzine jer rukom zapinjem o bocu).
Navedene dvije zamjerke u konačnici nisu nas previše smetale jer su sva druga iskustva na tom putu bila vrlo ugodna i pozitivna, a svi skupa smo upoznavali razne opcije i pogodnosti našeg novog Volva XC60 i zasad smo svi u obitelji s njim ukupno vrlo zadovoljni.
Toliko zasad. Još ću ga malo testirati i upoznavati se sa raznim opcijama pa uskoro napišem svoja daljnja iskustva i stavim par fotki....
|