VOLVO KLUB HRVATSKA
http://www.vkh.hr/forum/

Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti
http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=3331
Stranica: 6/7.

Autor/ica:  nenad [ uto ožu 31, 2009 10:41 pm ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

Pa oko toga smo i započeli raspravu između turbo motora i atmosferaca zar ne :?: A koji je bil to fauve motor,očito mi je nekaj promaklo :wink:

Autor/ica:  ruka [ uto ožu 31, 2009 10:44 pm ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

kam ste vi zbrazdili...ljudi, pročitajte kaj je tcode natipkal, čovjek je u pravu. Poanta svega je da je 4-taktni motor unatoč svim inovacijama arhaičan mehanizam s puno gubitaka, kako tehnologija napreduje gubici se smanjuju, ono što je nekad izgledalo nemoguće sad je vrlo moguće, ali sve ima svoju cijenu pa tako i puno konja i momenta iz male kubikaže. Zbog ekoloških propisa sve ide u tom smjeru, a posebno u švedskoj gdje je ekologija na prvom mjestu.

Autor/ica:  gonzo [ uto ožu 31, 2009 10:48 pm ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

Citat:
Pa oko toga smo i započeli raspravu između turbo motora i atmosferaca zar ne :?: A koji je bil to fauve motor,očito mi je nekaj promaklo :wink:

koliko ja vidim na ovih zadnjih par stranica je tema mali T motori protiv velikih T motora ,audi S3 ti je to bio, i turbo motori su ti isti kod audija i vauveja i nisu loši osim onih 150 i 180ks turbo koji su prilično tromi zahvaljujući povelikoj masi vozila.

Autor/ica:  tcode [ uto ožu 31, 2009 10:49 pm ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

Citat:
teoretski imaš pravo ali praksa pokazuje sasvim drugo,uostalom da to tako funkcionira kako ti to zamišljaš onda bi pravi drag raceri svi stavljali 1,3 motore i naturpijavali ih do neba i šparali na težini..
Drag vozila su teški ekstrem i naravno da za razvijanje snage od par tisuća konja neće biti dovoljan mali motorić iz čisto tehničkih razloga.

No, mi pričamo o realnijim brojkama za cestovna vozila od 300-ak konja. Također, uhvatili ste se za tih 1300 ili 1500 kubika kao da je to već netko u Volvu propisao pod obavezno. Mislim da će taj downsize motora u stvarnosti pasti na 2 litre i 4 cilindra, a sa tim volumenom motora su već jako lijepe brojke vrlo realne i dostižne.

Autor/ica:  gonzo [ uto ožu 31, 2009 10:52 pm ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

Citat:
kam ste vi zbrazdili...ljudi, pročitajte kaj je tcode natipkal, čovjek je u pravu. Poanta svega je da je 4-taktni motor unatoč svim inovacijama arhaičan mehanizam s puno gubitaka, kako tehnologija napreduje gubici se smanjuju, ono što je nekad izgledalo nemoguće sad je vrlo moguće, ali sve ima svoju cijenu pa tako i puno konja i momenta iz male kubikaže. Zbog ekoloških propisa sve ide u tom smjeru, a posebno u švedskoj gdje je ekologija na prvom mjestu.
nije nitko rekao da nije nemoguće ,naravno da je moguće ali iz vlastitog iskustva radje biram veći motor.

Autor/ica:  gonzo [ uto ožu 31, 2009 10:54 pm ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

Citat:
Citat:
teoretski imaš pravo ali praksa pokazuje sasvim drugo,uostalom da to tako funkcionira kako ti to zamišljaš onda bi pravi drag raceri svi stavljali 1,3 motore i naturpijavali ih do neba i šparali na težini..
Drag vozila su teški ekstrem i naravno da za razvijanje snage od par tisuća konja neće biti dovoljan mali motorić iz čisto tehničkih razloga.

No, mi pričamo o realnijim brojkama za cestovna vozila od 300-ak konja. Također, uhvatili ste se za tih 1300 ili 1500 kubika kao da je to već netko u Volvu propisao pod obavezno. Mislim da će taj downsize motora u stvarnosti pasti na 2 litre i 4 cilindra, a sa tim volumenom motora su već jako lijepe brojke vrlo realne i dostižne.
mislim da sam negdje pročitao da su već odredili 1,6 T 180ks za novi s60.

Autor/ica:  nenad [ uto ožu 31, 2009 10:57 pm ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

Citat:
Citat:
Pa oko toga smo i započeli raspravu između turbo motora i atmosferaca zar ne :?: A koji je bil to fauve motor,očito mi je nekaj promaklo :wink:

koliko ja vidim na ovih zadnjih par stranica je tema mali T motori protiv velikih T motora ,audi S3 ti je to bio, i turbo motori su ti isti kod audija i vauveja i nisu loši osim onih 150 i 180ks turbo koji su prilično tromi zahvaljujući povelikoj masi vozila.
Ak se ja ne varam po tom motoru je isto prčkal porše kao i po našim volvačima ili griješim :?: A ovaj od 150 ili 180 je i u škodi koja je nešto lakša ali mi se baš ni pokazal bog zna kaj.To su samo moja zapažanja,pa ak neko ima drugo mišljenje ima na to pravo :wink:

Autor/ica:  ruka [ uto ožu 31, 2009 10:59 pm ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

Citat:

mislim da sam negdje pročitao da su već odredili 1,6 T 180ks za novi s60.
Obzirom da će bit i lakši nije to uopće loše. Ionako su znakovi ograničenja po autocestama sve gušće postavljeni. Uostalom, volvo je primarno gradio imidž na udobnim krstaricama a ne sportskim jurilicama.

Autor/ica:  nenad [ uto ožu 31, 2009 11:00 pm ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

Citat:

mislim da sam negdje pročitao da su već odredili 1,6 T 180ks za novi s60.
Meni se nekak čini da je to ford odredio :wink:

Autor/ica:  tcode [ uto ožu 31, 2009 11:10 pm ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

Citat:
Nisam toliko tehnički potkovan, samo iskustveno, tj za volanom :mrgreen: da bi mogao to objasniti u detalje,
Pošteno :).
Citat:
ali veća zapremina motora omogućuje lakše nošenje sa opterećenjem, jer sva ta turbo puhala i slične pizdarijice umjetno daju povećanje snage, a snaga iz velike kubikaže je sirova snaga.
Ne bih se složio. Opet ću ponoviti, ono što je bitno je količina zapaljene smjese u jedinici vremena. Ono što si ti iskusio su automobili sa turbo motorima sa "pogrešno" odabranim turbo punjačem, a ako želiš elaborirat ću ti zašto je tako.
Citat:
Ne znam kako bih to objasnio, ali vozio sam stvarno more auta i uvijek je tako bilo da auto sa većom kubikažom poprilično lakše razvija velike brzine. Evo opet golf - gti edt 30 (230KS, turbo naravno) i r32 (250 ks) - na stazi je car edt 30 zbog turba-ima dobra međuubrzanja, ali na autobahnu je r32 car čim se prijeđe 2 glave, bez obzira što je r32 prasast u odnosu na 30ku... I tako je sa hrpom sličnih auta... Ili npr golf 3 vr6 2.8 174ks i golf 4 gti 1.8 180ks - vr6 ga papa... Audi a4 1.8T 150ks i a4 2.6 V6 150ks-isto-v6 je car u svim aspektima vožnje...
Prvi par automobila opet ima dosta veliku razliku u nazivnim snagama, pa je teško uspoređivati, ali je interesantan par "golf 3 vr6 2.8 174ks i golf 4 gti 1.8 180ks - vr6 ga papa...". Što ti misliš, zašto je tako?

Autor/ica:  orsh.480T [ uto ožu 31, 2009 11:49 pm ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

Citat:
Prvi par automobila opet ima dosta veliku razliku u nazivnim snagama, pa je teško uspoređivati, ali je interesantan par "golf 3 vr6 2.8 174ks i golf 4 gti 1.8 180ks - vr6 ga papa...". Što ti misliš, zašto je tako?
e ovo me zanima sto cete zakljucit jer bi to trebao bit odgovor na sve ovo :dance:

Autor/ica:  jopis [ sri tra 01, 2009 12:09 am ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

@nenad - gonzo ti je rekao - imaš vw-a iz 98. 1.8T sa 225KS...; A ak je sada dosta u vw koncernu 1.8T sa 163ks i za octaviu, a4, a6 i ostalo društvo biti će i za s60, ne bu on sad tonu teži, a uostalom audi je poznat po pretilosti... I o atmo-turbo usporedbi - stani si sa starim 535i, ima ti 211ks, i ostavi svoj auto na tvorničkim postavkama bez ikakvih kemija pa mi onda reci jel bolje ide T ili 3.5L sirove snage :D Ne u startu, 3.5 je tu trom, nego 180-250km/h :violin:
@tcode - mislim da je razlika od 20ks zanemariva u tom slučaju jer ak je tak kak ti tvrdiš onda bi edt 30 trebao gaziti r-a jer je podosta lakši, a ipak nije tako. A mislim da je veća količina zapaljene smjese u motoru veće zapremine, tj većih cilindara :whistle: A ne znam na što misliš kod 3 vr6 i 4 gti 180?? Ak misliš na masu, nije velika razlika - 3ka iz 95. ima 1278kg, a 4ka ima 1330kg. A baš pogrešno odabrani punjači... Ja sam otpočetka naglasio da pričamo o serijskim autima a ne drag jurilicama ili home made izvedbama...

Autor/ica:  tcode [ sri tra 01, 2009 3:29 pm ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

Citat:
@tcode - mislim da je razlika od 20ks zanemariva u tom slučaju jer ak je tak kak ti tvrdiš onda bi edt 30 trebao gaziti r-a jer je podosta lakši, a ipak nije tako. A mislim da je veća količina zapaljene smjese u motoru veće zapremine, tj većih cilindara :whistle: A ne znam na što misliš kod 3 vr6 i 4 gti 180?? Ak misliš na masu, nije velika razlika - 3ka iz 95. ima 1278kg, a 4ka ima 1330kg. A baš pogrešno odabrani punjači... Ja sam otpočetka naglasio da pričamo o serijskim autima a ne drag jurilicama ili home made izvedbama...
20KS će biti zanemarivo na motoru od 500+KS, na motorima nazivne snage reda veličine 100-200KS se itekako osjeti. 50Kg također nije zanemariva razlika (sjeti se kako ti auto ubrzava kad imaš, recimo, suvozača nježnijeg spola :lol:), ili u gepek ubaciš vreću cementa. Nemoj mi reći da nema razlike. Btw. AFAIK Golf 4 GTI ima "samo" 150KS. I da te dalje ne quotam i obrazlažem, pokušati ću ti objasniti na što ciljam cijelo vrijeme.

Aute u principu nije uputno uspoređivati po apsolutnim iznosima deklariranih snaga i njihovih težina. Zašto? Zato što niti jedan motor sa unutrašnjim sagorijevanjem na ovom svijetu (barem za koje ja znam :)) ne razvija moment i snagu apsolutno linearno. Zbog toga govorimo o krivulji momenta, a kao posljedica krivulje momenta, i o krivulji snage. Tako za svaku točku na pravcu okretaja motora (primjerice uzmimo da imamo motor sa rasponom od 850-6500 okretaja)- x os i pravcu opterećenja (MAF, MAP ili load) - y os, postoji određeni iznos momenta koji taj motor može stvoriti, te iznos snage kao posljedica momenta i broja okretaja motora.

Nama je za promatranje i eventualnu usporedbu dvaju motora interesantno pratiti moment i snagu na WOT-u (Wide Open Throttle), odnosno "punom gasu". Karakteristika n/a motora (naturally aspired ili kako mi kažemo "atmosferaca") je da se snaga razvija uglavnom proprcionalno broju okretaja motora, obzirom da smjesa ulazi u cilindre jedino pod pritiskom atmosferskog zraka i vakuum-a koji klip stvara u cilindru kretanjem iz GMT u DMT. To bi otprilike značilo da tvoj VR6 raspolaže sa tih 180 pri, recimo, 6200 okretaja (ove brojke doista pričam na pamet, ali principijelno je tako).

S druge strane imaš GTI-a koji koristi turbo punjač koji je, i opet ću reći, "pogrešno" dimenzioniran. To znači da će smjesa na tom motoru biti upuhivana pod "prisilom" i to zbog, karakteristično za gotovo sve proizvođače serijskih turbo motora današnjice, premalog turbinskog kućišta, već pri manje od 2000 okretaja. Takvi motori u pravilu "fino potežu" sa niskih okretaja i na osjećaj su vrlo elastični, a sve zbog toga jer raspolažu vrlo visokim momentom pri niskim okretajima, a što rezultira raspolaganjem značajnje većom snagom u tom području nego što je to slučaj kod atmosferskog motora. Takav motor će i maksimalnu snagu razviti puno ranije, recimo oko 4500-5000 okretaja. No, obzirom na karakteristiku takvih turbo punjača (premali protok kroz ispušno kućište), moment nakon toga počinje strmoglavo padati, a najčešće pod kutem manjim od 45 stupnjeva, što povlači za sobom i pad snage nakon tih 5000 okretaja.

Kako su okretaji motora na većim brzinama (spominjao si 200+ km/h), u pravilu visoki (obično viši od 5000), sada bi trebala biti jasna prednost tvog VR6 motora, jer on od te točke tek počinje približavanje svojoj maksimalnoj snazi, dok GTI počinje "gubiti" snagu.

I samo da još ukratko obrazložim tvrdnju "pogrešno" odabran turbo punjač. Proizvođači (visoko) serijskih vozila štede (posebno u današnje vrijeme) na svakom centimetru provučene žice u automobilu, a kamo li neće na turbo punjačima koji koštaju reda veličine par stotina eura. Turbo punjač koji ima najbolje karakteristike iz "oba svijeta", tj. stvara boost vrlo rano i ima minimalan lag, a može držati boost na visokim okretajima i dovoljno je protočan da ne smanjuje bitno VE motora na visokim okretajima, košta nekoliko puta više. To ne znači da Volvo, ili bilo koji drugi proizvođač, neće promijeniti filozofiju i početi raditi motore manjeg obujma sa "pogođenijim" turbo punjačima. A i upravljanje ventilima elektromagnetskim putem je već u fazi testiranja, tako da me uopće ne bi čudilo da ubrzo ugledamo u "male" motore nove generacije koji će biti dostojna zamjena svih ovih famoznih pjevajućih V8, V6, VR6, T5 i inih. Za zvuk ipak nisam siguran da će se moći reproducirati osim putem CD playera, kako vam je dgovorcin sugerirao ;).

Autor/ica:  jopis [ sri tra 01, 2009 4:03 pm ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

Golf 4 GTI 2002.g. ima 180KS, bar onaj kojeg sam ja vozio, ak misliš da takvog nema, nazovi u EuroDaus (VW koncesionar za sred. Dalmaciju) di se je prodavao lani :wink:
A ovo što si objasnio na primjeru vr-a i gti-a, to je ono što ja tupim cijelo vrijeme - da auto sa 'sirovom' snagom podjednako jak ide bolje pri tim brzinama od auta sa umjetno stvorenom snagom :whistle:

Autor/ica:  tcode [ sri tra 01, 2009 4:49 pm ]
Naslov:  Re: Nova motorizacija Volvo auta u budućnosti

Citat:
Golf 4 GTI 2002.g. ima 180KS, bar onaj kojeg sam ja vozio, ak misliš da takvog nema, nazovi u EuroDaus (VW koncesionar za sred. Dalmaciju) di se je prodavao lani :wink:
A ovo što si objasnio na primjeru vr-a i gti-a, to je ono što ja tupim cijelo vrijeme - da auto sa 'sirovom' snagom podjednako jak ide bolje pri tim brzinama od auta sa umjetno stvorenom snagom :whistle:
Ne znam da li postoji Golf 4 GTI iz 2002. godine sa 180KS, ako ti imaš provjerenu informaciju onda ok. A ovo što sam ti pokušao objasniti, ako nisi shvatio da ne postoji sirova i umjetna snaga, jbga onda.

Nađi mi auto sa atmo motorom po želji, ja ću na svom limitirati snagu (boost) tako da imamo identičnu snagu i garantiram ti svojom desnom rukom da ću biti brži na startu, u međuubrzanju, a posebno na auto cesti. A gle čuda, moj auto prema tvom kriteriju ima "umjetno" stvorenu snagu.

Stranica: 6/7. Vremenska zona: UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/