Citat:
Ovu temu započeo sam jer nemam TRACS i zanimala su me iskustva onih koji ga imaju. Prije toga pročitao sam ono što mi je bilo dostupno i zaključio sljedeće (naravno, ako je nešto pogrešno slobodno ispravite):
EDS (EDL) – Elektronische Differential Sperre (Electronic Differential Lock)
Preduvjet je da vozilo ima ugrađen ABS čije senzore koristi. Koči pogonski kotač koji proklizava, a posljedica je da vučnu silu ostvaruje drugi pogonski kotač koji ima bolji kontakt s podlogom. Koristan je isključivo za kretanje u otežanim uvjetima vožnje (snijeg, led, blato, uzbrdica), ali ne doprinosi stabilnijoj vožnji u zavojima. Automatski se isključuje na brzinama iznad 40 km/h.
ASR – Antriebs Schlupf Regelung (Acceleration Slip Regulation)
Preduvjet je da vozilo ima ugrađen EDS. Također koristi ABS senzore i koči pogonski kotač koji proklizava (dakle EDS je dio ASR-a). Uz to djeluje i na smanjenje snage na pogonskim kotačima kašnjenjem iskre na svjećici (starije generacije) i/ili oduzimanjem gasa (novije generacije kod vozila koja imaju drive-by-wire). Kako je ASR «nadogradnja» EDS-a, osim što olakšava kretanje također doprinosi stabilnijoj vožnji u zavojima (npr. ubrzanje prilikom izlaska iz zavoja na klizavoj podlozi). Može se isključiti.
ESP (DSC) – Elektronische Stabilitäts Programm (Dynamic Stability Control)
Preduvjet je da vozilo ima ugrađen ASR. Osim senzora ABS-a koristi još i gomilu drugih (npr. nadzire čak i kut upravljača). U slučaju zanošenja vozila – ne proklizavanja već klizanja (npr. prebrz ulazak u zavoj ili iznenadan nailazak na led) selektivno koči jedan ili više kotača i/ili smanjuje snagu kako bi se vozilo koje klizi vratilo na putanju. Može se isključiti.
Svaki proizvođač ima svoje komercijalne nazive, pa ih ima i Volvo:
EDS – TRACS (Traction Control System)
ASR – STC (Stability and Traction Control)
ESP – DSTC (Dynamic Stability and Traction Control)
Stari AWD modeli (850 i 70) imali su naprijed TRACS, a natrag klasičnu šperu, za nove ne znam.
Rezime:
Svi ovi sustavi temelje se na ABS-u čija su nadogradnja, a evolucija išla je u pravcu ABS – EDS – ASR – ESP. Svaki novi sustav predstavlja nadogradnju onoga prethodnog i sadrži ga.
Ako bi se gledala funkcija, onda je EDS kontrola proklizavanja, ASR kontrola trakcije, a ESP kontrola stabilnosti. Dakle, EDS pomaže samo kod kretanja, ASR kod kretanja i ubrzavanja u vožnji, a ESP kod kretanja, ubrzavanja u vožnji i nekontroliranog klizanja vozila.
Mislim da ovdje leži uzrok nezadovoljstva nekih forumaša TRACS-om. Momci voze malo žešće (a kako bi drukčije vozili turbake) i veselila bi ih kontrola trakcije kad nagaze svojih 200+ konjića i žele ubrzati na izlasku iz krivine. A imaju prednji pogon...
Drugim riječima, TRACS je ipak samo EDS, a oni od njega očekuju da bude ASR.
Za kraj treba reći da svi ovi sustavi ne mogu stvoriti ili povećati trakciju, već samo pokušavaju spriječiti njezin gubitak (i kao posljedicu poremećenu dinamičku stabilnost vozila). Zato su dobre gume zakon.
ovo zadnje baš i ne stoji,klasnični zatvrač diferncijala je tu da ti je auto puno brzi kroz zavoje i iz njih,sve prave jurilice ga imaju,ne bez veze,pogle samo hondu integru tipe r,megane r 26,novi ford focus,kaj misliš zakaj renault po testovima pere skupe im jače aute,nego radi špere,di drugi gube sangu i trakciju,jel ih sva sila elektornike nepšre zadržat,zatvarač radi svoje,malo trzne volan i brže juriš kroz zavoje,a da ne raipavaš snagu,ja sam se par puta zaigrao sa hondom koja nema i sa svojom koja ima,ima razlike.....prije su auti bili bolji,jel si votio ti kao vozač,a ne elektonika tebe!!! 8)