Sada je: sub svi 10, 2025 3:17 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 850 2.4, 96g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 65 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5
Autor/ica Poruka
 Naslov: Re: TRACS
PostPostano: uto vel 03, 2009 1:44 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Citat:
Citat:
Mrky, uzmi slobodan dan, dodji u Karlovac...
Kotlovina uključena u ponudu? :P
Ak me vodis... :mrgreen:

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
 Naslov: Re: TRACS
PostPostano: uto vel 03, 2009 3:36 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
A što mi drugo preostaje ako hoću onaj Nenadov TRACS :shifty:

_________________
You buy a BMW when you want to be somebody.
You buy a Mercedes when you are somebody.
You buy a Volvo when you don't care.


Vrh
   
 Naslov: Re: TRACS
PostPostano: uto vel 03, 2009 11:26 pm 
Offline
.
.

Pridružen/a: pon pro 08, 2008 7:39 pm
Postovi: 209
Citat:
Ovu temu započeo sam jer nemam TRACS i zanimala su me iskustva onih koji ga imaju. Prije toga pročitao sam ono što mi je bilo dostupno i zaključio sljedeće (naravno, ako je nešto pogrešno slobodno ispravite):

EDS (EDL) – Elektronische Differential Sperre (Electronic Differential Lock)
Preduvjet je da vozilo ima ugrađen ABS čije senzore koristi. Koči pogonski kotač koji proklizava, a posljedica je da vučnu silu ostvaruje drugi pogonski kotač koji ima bolji kontakt s podlogom. Koristan je isključivo za kretanje u otežanim uvjetima vožnje (snijeg, led, blato, uzbrdica), ali ne doprinosi stabilnijoj vožnji u zavojima. Automatski se isključuje na brzinama iznad 40 km/h.

ASR – Antriebs Schlupf Regelung (Acceleration Slip Regulation)
Preduvjet je da vozilo ima ugrađen EDS. Također koristi ABS senzore i koči pogonski kotač koji proklizava (dakle EDS je dio ASR-a). Uz to djeluje i na smanjenje snage na pogonskim kotačima kašnjenjem iskre na svjećici (starije generacije) i/ili oduzimanjem gasa (novije generacije kod vozila koja imaju drive-by-wire). Kako je ASR «nadogradnja» EDS-a, osim što olakšava kretanje također doprinosi stabilnijoj vožnji u zavojima (npr. ubrzanje prilikom izlaska iz zavoja na klizavoj podlozi). Može se isključiti.

ESP (DSC) – Elektronische Stabilitäts Programm (Dynamic Stability Control)
Preduvjet je da vozilo ima ugrađen ASR. Osim senzora ABS-a koristi još i gomilu drugih (npr. nadzire čak i kut upravljača). U slučaju zanošenja vozila – ne proklizavanja već klizanja (npr. prebrz ulazak u zavoj ili iznenadan nailazak na led) selektivno koči jedan ili više kotača i/ili smanjuje snagu kako bi se vozilo koje klizi vratilo na putanju. Može se isključiti.

Svaki proizvođač ima svoje komercijalne nazive, pa ih ima i Volvo:
EDS – TRACS (Traction Control System)
ASR – STC (Stability and Traction Control)
ESP – DSTC (Dynamic Stability and Traction Control)

Stari AWD modeli (850 i 70) imali su naprijed TRACS, a natrag klasičnu šperu, za nove ne znam.

Rezime:

Svi ovi sustavi temelje se na ABS-u čija su nadogradnja, a evolucija išla je u pravcu ABS – EDS – ASR – ESP. Svaki novi sustav predstavlja nadogradnju onoga prethodnog i sadrži ga.

Ako bi se gledala funkcija, onda je EDS kontrola proklizavanja, ASR kontrola trakcije, a ESP kontrola stabilnosti. Dakle, EDS pomaže samo kod kretanja, ASR kod kretanja i ubrzavanja u vožnji, a ESP kod kretanja, ubrzavanja u vožnji i nekontroliranog klizanja vozila.
Mislim da ovdje leži uzrok nezadovoljstva nekih forumaša TRACS-om. Momci voze malo žešće (a kako bi drukčije vozili turbake) i veselila bi ih kontrola trakcije kad nagaze svojih 200+ konjića i žele ubrzati na izlasku iz krivine. A imaju prednji pogon...
Drugim riječima, TRACS je ipak samo EDS, a oni od njega očekuju da bude ASR.

Za kraj treba reći da svi ovi sustavi ne mogu stvoriti ili povećati trakciju, već samo pokušavaju spriječiti njezin gubitak (i kao posljedicu poremećenu dinamičku stabilnost vozila). Zato su dobre gume zakon.
ovo zadnje baš i ne stoji,klasnični zatvrač diferncijala je tu da ti je auto puno brzi kroz zavoje i iz njih,sve prave jurilice ga imaju,ne bez veze,pogle samo hondu integru tipe r,megane r 26,novi ford focus,kaj misliš zakaj renault po testovima pere skupe im jače aute,nego radi špere,di drugi gube sangu i trakciju,jel ih sva sila elektornike nepšre zadržat,zatvarač radi svoje,malo trzne volan i brže juriš kroz zavoje,a da ne raipavaš snagu,ja sam se par puta zaigrao sa hondom koja nema i sa svojom koja ima,ima razlike.....prije su auti bili bolji,jel si votio ti kao vozač,a ne elektonika tebe!!! 8)


Vrh
   
 Naslov: Re: TRACS
PostPostano: sri vel 04, 2009 7:25 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pet svi 11, 2007 11:34 pm
Postovi: 164
Vozi: 850 T5
Lokacija: pula
e ... ova tvoja zadnja rečenica mi se jako , jako sviđa... :clap: :clap: :clap:

_________________
850 T5 2300cc 95' no turbo no fun


Vrh
   
 Naslov: Re: TRACS
PostPostano: sri vel 04, 2009 9:34 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Citat:
Citat:
svi ovi sustavi ne mogu stvoriti ili povećati trakciju, već samo pokušavaju spriječiti njezin gubitak...
ovo zadnje baš i ne stoji,klasnični zatvrač diferncijala je tu da ti je auto puno brzi kroz zavoje i iz njih,sve prave jurilice ga imaju...
kaj misliš zakaj renault po testovima pere skupe im jače aute,nego radi špere,di drugi gube snagu i trakciju,jel ih sva sila elektornike nepšre zadržat...
Upravo tako: oni koji gube trakciju i snagu ostaju iza, a oni koji ne gube idu naprijed. Ni špera ni elektronika ne stvaraju ono što ne postoji, već samo pokušavaju spriječiti gubitak postojeće trakcije.
Zato su dobre gume preduvjet.
Citat:
prije su auti bili bolji,jel si votio ti kao vozač,a ne elektonika tebe!!! 8)
Slažem se. Kako mi je konjić iz Maranella nedostupan, za vozačke gušte ja bih najradije izabrao neku stariju RWD Alfu :dance: bez ikakve elektronike. Ali to je već neka druga tema...

_________________
You buy a BMW when you want to be somebody.
You buy a Mercedes when you are somebody.
You buy a Volvo when you don't care.


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 65 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Lucas i 6 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan