VOLVO KLUB HRVATSKA http://www.vkh.hr/forum/ |
|
TRACS http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=1835 |
Stranica: 4/5. |
Autor/ica: | Rimtu [ pet sij 30, 2009 3:53 pm ] |
Naslov: | Re: TRACS |
Citat: U jučerašnjem Auto Blicu (br. 3/09) objavljen je usporedni test više vozila s 4x4 pogonom.
Mali OT: jel bio mozda koji subaru na testu?
|
Autor/ica: | Izy [ sub sij 31, 2009 2:06 pm ] |
Naslov: | Re: TRACS |
Citat: U jučerašnjem Auto Blicu (br. 3/09) objavljen je usporedni test više vozila s 4x4 pogonom.
Između ostalih, BMW-u 320d xDrive suprotstavljen je mali Fiat Panda 4x4 Cross koji ima ELD (electronic limited differential). U testu piše: "Pri kopanju u dubokom snijegu taj jednostavan sustav pokazuje iznimnu učinkovitost." "Sustav je učinkovit u brdu. Mala Panda svojim tankim gumama hrabro grabi uzbrdo te čak i u ubrzanju s mjesta uspijeva snažnu trojku slijediti za duljinu vozila." S obzirom da na http://www.fiat.com piše: "Panda Cross is the first car in its segment to offer standard LD (Locking Differential) that brakes spinning wheels and transfers torque to the others on the same axle: when starting up on snow-covered, icy or muddy roads and in all other tough conditions. The function can be activated manually and works up to speeds of 30 km/hr, beyond which it is deactivated automatically." proizlazi da je Fiatov ELD isto što i Volvov stari TRACS ![]() Kak volim kada genijalci uspoređuju na sniježnoj uzbrdici auto od 600kg i auto od tonu i kusur(čitaj cca duplo teži) sa skoro duplo širom gumom.... jel tako ili se varam? |
Autor/ica: | Mrky [ sub sij 31, 2009 7:06 pm ] |
Naslov: | Re: TRACS |
Citat: ... jel bio mozda koji subaru na testu?
Impreza protiv 911 Turbo - uspoređivani su parovi vozila.Btw. Impreza je ukupni pobjednik 8) |
Autor/ica: | Mrky [ sub sij 31, 2009 7:33 pm ] |
Naslov: | Re: TRACS |
Citat: ...Kak volim kada genijalci uspoređuju na sniježnoj uzbrdici auto od 600kg i auto od tonu i kusur(čitaj cca duplo teži) sa skoro duplo širom gumom.... jel tako ili se varam?
Tako nekako. Zato je mali Suzuki Quad s kramponkama pobijedio Unimog s nekakvim šaljivim gumama koje nisu za snijeg.Test iz Auto Blica sam naveo zato jer je ovdje tema TRACS, a testirana Panda ima nešto slično. Iako Grim ne misli tako ![]() |
Autor/ica: | grimreaper [ sub sij 31, 2009 8:30 pm ] |
Naslov: | Re: TRACS |
Mrky, vjeruj mi, TRACS nije nista posebno. A daleko je od ovog kaj ima panda, ako je istina ovo kaj su napisali da moze prebacivat moment. Dakle, "eletronicka spera"... |
Autor/ica: | Mrky [ sub sij 31, 2009 10:48 pm ] |
Naslov: | Re: TRACS |
Članak na http://www.quattroruote.it/reporter_dig ... ice=200185 "La Fiat a primavera del 2006 ha introdotto come optional l'ELD (presente di serie sulla Panda Cross) che... prendendo dati dai sensori dell'ABS il nuovo software frena, sotto i 30 km/h e dopo l'inserimento manuale tramite un pulsantino sulla plancia, la ruota o le ruote che slittavano consentendo alle rimanenti di ricevere trazione dai rispettivi differenziali. Prema ovome i onome što sam već citirao sa http://www.fiat.com, zaključujem da je ELD ipak traction control koji radi kao anti-ABS - dakle isto kao i TRACS. A da TRACS nije ništa posebno, to ti vjerujem ![]() |
Autor/ica: | šule zg [ ned vel 01, 2009 12:01 am ] |
Naslov: | Re: TRACS |
mislim da ti špera i tracks nisu baš isto,špera ili ti zatvrarač diferncijala vrti obadava kotača ravnomjerno kod kretanja,nema da jedan vrti,a drugi stoji.da se gubi snaga ili da u zavoju vanjski proklizava....auto koji ima šperu možeš startati sa punim gasom,dok auto koji ima tracks,on ne dopušta punu snagu kod kretanja već guši snagu,mislim da u knjižici ili netu piše kod 850 r do 40 kmh,onda dopušta punu snagu |
Autor/ica: | tcode [ ned vel 01, 2009 12:22 am ] |
Naslov: | Re: TRACS |
Citat: mislim da ti špera i tracks nisu baš isto,špera ili ti zatvrarač diferncijala vrti obadava kotača ravnomjerno kod kretanja,nema da jedan vrti,a drugi stoji.da se gubi snaga ili da u zavoju vanjski proklizava....auto koji ima šperu možeš startati sa punim gasom,dok auto koji ima tracks,on ne dopušta punu snagu kod kretanja već guši snagu,mislim da u knjižici ili netu piše kod 850 r do 40 kmh,onda dopušta punu snagu
Kad bi LSD (Limited Slip Differencial) bio takav da se oba kotača vrte ravnomjerno, to bi bio tzv. 100% zatvoreni (da ne kažem zavareni ![]() TRACS je također banana bez dobrih guma. Ako nema trakcije, reducirati će snagu do te mjere da ostaješ na mjestu. |
Autor/ica: | nenad [ ned vel 01, 2009 2:15 pm ] |
Naslov: | Re: TRACS |
Opet brkate,pa da ponovim:Kod 850-ki tracs radi pomoču sustava ABS-a tako da kad senzor registrira da se vrti jedan pogonski kotač a ostala tri,ponavljam TRI stoje tada ABS sustav koči taj kotač takzvanim trzajevima tj. brzim pritiscima i otpuštanjima kočionih klješta toga kotača.Na tom sustavu je posebno razdvojen vod kočionih tekučina od ABS-a do prednjeg lijevog i predjeg desnog kotača dok je stavljen zajednički vod do stražnjih kotača koji se tek dijeli na zadnjem ovjesu.Znači kad se aktivira sustav ABS- elektronika ne raspodjeljuje silu kočenja na stražnjim kotačima več ih koči jednakom silom.Raspodjeljuje jedino silu na prednjim kotačima.Što se tiče gušenja snage motora toga ovdje nema jer sustav ABS-a nije elektronski povezan sa računalom motora,jedino preko zajedniče sabirnice za očitanje grešaka putem OBD-a.Ponavljam ovo vrijedi za 850-ke a mislim i za S70,V70 prve generacije.Vjerujem da je u 40-kama to drukčije riješeno ponajviše s toga što 40-ke koriste koliko je meni poznato sustav od Boscha dok mi na 850-kama imamo sustav ATE.Što se tiče r-ova i njegove špere stoji ono kaj je naveo T-code ![]() |
Autor/ica: | tcode [ ned vel 01, 2009 3:39 pm ] |
Naslov: | Re: TRACS |
Ok, moram prizanti da nisam znao kako TRACS funkcionira. Pa eto, da se ispravim.. TRACS je također banana bez dobrih guma. Ako nema trakcije, zaustavljat će kotač do te mjere da ostaješ na mjestu. Drugim riječima, isti efekt, bez obzira guši li motor ili kotač ![]() |
Autor/ica: | Mrky [ pon vel 02, 2009 3:47 pm ] |
Naslov: | Re: TRACS |
Ovu temu započeo sam jer nemam TRACS i zanimala su me iskustva onih koji ga imaju. Prije toga pročitao sam ono što mi je bilo dostupno i zaključio sljedeće (naravno, ako je nešto pogrešno slobodno ispravite): EDS (EDL) – Elektronische Differential Sperre (Electronic Differential Lock) Preduvjet je da vozilo ima ugrađen ABS čije senzore koristi. Koči pogonski kotač koji proklizava, a posljedica je da vučnu silu ostvaruje drugi pogonski kotač koji ima bolji kontakt s podlogom. Koristan je isključivo za kretanje u otežanim uvjetima vožnje (snijeg, led, blato, uzbrdica), ali ne doprinosi stabilnijoj vožnji u zavojima. Automatski se isključuje na brzinama iznad 40 km/h. ASR – Antriebs Schlupf Regelung (Acceleration Slip Regulation) Preduvjet je da vozilo ima ugrađen EDS. Također koristi ABS senzore i koči pogonski kotač koji proklizava (dakle EDS je dio ASR-a). Uz to djeluje i na smanjenje snage na pogonskim kotačima kašnjenjem iskre na svjećici (starije generacije) i/ili oduzimanjem gasa (novije generacije kod vozila koja imaju drive-by-wire). Kako je ASR «nadogradnja» EDS-a, osim što olakšava kretanje također doprinosi stabilnijoj vožnji u zavojima (npr. ubrzanje prilikom izlaska iz zavoja na klizavoj podlozi). Može se isključiti. ESP (DSC) – Elektronische Stabilitäts Programm (Dynamic Stability Control) Preduvjet je da vozilo ima ugrađen ASR. Osim senzora ABS-a koristi još i gomilu drugih (npr. nadzire čak i kut upravljača). U slučaju zanošenja vozila – ne proklizavanja već klizanja (npr. prebrz ulazak u zavoj ili iznenadan nailazak na led) selektivno koči jedan ili više kotača i/ili smanjuje snagu kako bi se vozilo koje klizi vratilo na putanju. Može se isključiti. Svaki proizvođač ima svoje komercijalne nazive, pa ih ima i Volvo: EDS – TRACS (Traction Control System) ASR – STC (Stability and Traction Control) ESP – DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) Stari AWD modeli (850 i 70) imali su naprijed TRACS, a natrag klasičnu šperu, za nove ne znam. Rezime: Svi ovi sustavi temelje se na ABS-u čija su nadogradnja, a evolucija išla je u pravcu ABS – EDS – ASR – ESP. Svaki novi sustav predstavlja nadogradnju onoga prethodnog i sadrži ga. Ako bi se gledala funkcija, onda je EDS kontrola proklizavanja, ASR kontrola trakcije, a ESP kontrola stabilnosti. Dakle, EDS pomaže samo kod kretanja, ASR kod kretanja i ubrzavanja u vožnji, a ESP kod kretanja, ubrzavanja u vožnji i nekontroliranog klizanja vozila. Mislim da ovdje leži uzrok nezadovoljstva nekih forumaša TRACS-om. Momci voze malo žešće (a kako bi drukčije vozili turbake) i veselila bi ih kontrola trakcije kad nagaze svojih 200+ konjića i žele ubrzati na izlasku iz krivine. A imaju prednji pogon... Drugim riječima, TRACS je ipak samo EDS, a oni od njega očekuju da bude ASR. Za kraj treba reći da svi ovi sustavi ne mogu stvoriti ili povećati trakciju, već samo pokušavaju spriječiti njezin gubitak (i kao posljedicu poremećenu dinamičku stabilnost vozila). Zato su dobre gume zakon. |
Autor/ica: | grimreaper [ pon vel 02, 2009 4:37 pm ] |
Naslov: | Re: TRACS |
Mrky, uzmi slobodan dan, dodji u Karlovac, donirat cu ti svoj auto na cijeli dan i isprobavaj TRACS do mile volje. Moja neimpresioniranost TRACSom je rezultat niskih ocekivanja i sukladno tome i rezultata unutar granica istih. Nema to nikakve veze sa 200+ KS, vec sa cinjenicom da u stvarnom zivotu nisam bio u situaciji gdje mi je pomogao. |
Autor/ica: | tcode [ pon vel 02, 2009 5:48 pm ] |
Naslov: | Re: TRACS |
Citat: Ovu temu započeo sam jer nemam TRACS i zanimala su me iskustva onih koji ga imaju. Prije toga pročitao sam ono što mi je bilo dostupno i zaključio sljedeće (naravno, ako je nešto pogrešno slobodno ispravite):
Zadnjom rečenicom si sve rekao i dao si si odgovor na pitanje EDS (EDL) – Elektronische Differential Sperre (Electronic Differential Lock) Preduvjet je da vozilo ima ugrađen ABS čije senzore koristi. Koči pogonski kotač koji proklizava, a posljedica je da vučnu silu ostvaruje drugi pogonski kotač koji ima bolji kontakt s podlogom. Koristan je isključivo za kretanje u otežanim uvjetima vožnje (snijeg, led, blato, uzbrdica), ali ne doprinosi stabilnijoj vožnji u zavojima. Automatski se isključuje na brzinama iznad 40 km/h. ASR – Antriebs Schlupf Regelung (Acceleration Slip Regulation) Preduvjet je da vozilo ima ugrađen EDS. Također koristi ABS senzore i koči pogonski kotač koji proklizava (dakle EDS je dio ASR-a). Uz to djeluje i na smanjenje snage na pogonskim kotačima kašnjenjem iskre na svjećici (starije generacije) i/ili oduzimanjem gasa (novije generacije kod vozila koja imaju drive-by-wire). Kako je ASR «nadogradnja» EDS-a, osim što olakšava kretanje također doprinosi stabilnijoj vožnji u zavojima (npr. ubrzanje prilikom izlaska iz zavoja na klizavoj podlozi). Može se isključiti. ESP (DSC) – Elektronische Stabilitäts Programm (Dynamic Stability Control) Preduvjet je da vozilo ima ugrađen ASR. Osim senzora ABS-a koristi još i gomilu drugih (npr. nadzire čak i kut upravljača). U slučaju zanošenja vozila – ne proklizavanja već klizanja (npr. prebrz ulazak u zavoj ili iznenadan nailazak na led) selektivno koči jedan ili više kotača i/ili smanjuje snagu kako bi se vozilo koje klizi vratilo na putanju. Može se isključiti. Svaki proizvođač ima svoje komercijalne nazive, pa ih ima i Volvo: EDS – TRACS (Traction Control System) ASR – STC (Stability and Traction Control) ESP – DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) Stari AWD modeli (850 i 70) imali su naprijed TRACS, a natrag klasičnu šperu, za nove ne znam. Rezime: Svi ovi sustavi temelje se na ABS-u čija su nadogradnja, a evolucija išla je u pravcu ABS – EDS – ASR – ESP. Svaki novi sustav predstavlja nadogradnju onoga prethodnog i sadrži ga. Ako bi se gledala funkcija, onda je EDS kontrola proklizavanja, ASR kontrola trakcije, a ESP kontrola stabilnosti. Dakle, EDS pomaže samo kod kretanja, ASR kod kretanja i ubrzavanja u vožnji, a ESP kod kretanja, ubrzavanja u vožnji i nekontroliranog klizanja vozila. Mislim da ovdje leži uzrok nezadovoljstva nekih forumaša TRACS-om. Momci voze malo žešće (a kako bi drukčije vozili turbake) i veselila bi ih kontrola trakcije kad nagaze svojih 200+ konjića i žele ubrzati na izlasku iz krivine. A imaju prednji pogon... Drugim riječima, TRACS je ipak samo EDS, a oni od njega očekuju da bude ASR. Za kraj treba reći da svi ovi sustavi ne mogu stvoriti ili povećati trakciju, već samo pokušavaju spriječiti njezin gubitak (i kao posljedicu poremećenu dinamičku stabilnost vozila). Zato su dobre gume zakon. ![]() |
Autor/ica: | nenad [ pon vel 02, 2009 5:58 pm ] |
Naslov: | Re: TRACS |
Citat:
Zadnjom rečenicom si sve rekao i dao si si odgovor na pitanje
U potpunosti se slažem ![]() ![]() |
Autor/ica: | Mrky [ uto vel 03, 2009 12:29 pm ] |
Naslov: | Re: TRACS |
Citat: Mrky, uzmi slobodan dan, dodji u Karlovac...
Kotlovina uključena u ponudu? ![]() |
Stranica: 4/5. | Vremenska zona: UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |