VOLVO KLUB HRVATSKA
http://www.vkh.hr/forum/

S60 T5 test drive!
http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=956
Stranica: 3/3.

Autor/ica:  gonzo [ ned vel 10, 2008 3:53 pm ]
Naslov: 

sad ti ja nemam pojma koju mjeri onaj blesimetar od frenda.
jel se to da kak preračunat ??

Autor/ica:  KIKIR6 [ ned vel 10, 2008 9:48 pm ]
Naslov: 

Budem vam sutra točno napisal koliko mora imati kompresiju, inače ako si mjerio na hladan motor, to je sasvim OK..

Autor/ica:  KIKIR6 [ pon vel 11, 2008 11:34 am ]
Naslov: 

Kompresija to mora biti od 11-13 bara, znači da je 11 sasvim OK......

A katalizator i lonci, dali to nije zaštopano :?:

Autor/ica:  dgovorcin [ pon vel 11, 2008 4:55 pm ]
Naslov: 

Citat:
serijski taj motor ima 8,5:1 kompresiju ali to mi nikad nije bilo jasno kad se mjeri kako uvjek pokaže više.
frend i ja smo mjerili na fiatu 16v turbo koji serijski ima 8:1 a mi izmjerili 11 :shock: jel kuži tko zašto ,,,,kiki,,,,??
Jedno je kompresjjski omjer 8,5:1 a sasvim nešto drugo je tlak od 11 bara koliko ste vi izmjerili. Kompresiski omjer je podatak koji govori koliki je omjer prostora u cilindru kada je klip u doljnoj mrtvoj točci i kada je u gornjoj mrtvoj točci tj, koliko puta se taj prostor smanji.
A tlak u cilndu je tlak koji klip proizvede na kraju puta iz donje mrtve točke u gornju. On je 11-13 bara, kako ste vi izmjerili, kada sve (ventili i klipni prsteni) dihtaju kak spada.

Autor/ica:  gonzo [ pon vel 11, 2008 5:35 pm ]
Naslov: 

interesantno štivo


Kao prvo kompresijski omjer i kompresija cilindra su potpuno dvije različite stvari. Kompresijski omjer je volumen cilindra kada je klip u donjoj mrtvoj točci i gornjoj mrtvoj točci . Znači omjer razlika volumena u jednom cilindru(bilo kojem ako se radi o više cilindričnom motoru jer su svi isti).
To nema nikakve veze sa radnim volumenom motora ili slično.

Po toj vrijednosti ili omjeru kako god želite možemo vidjeti da li je motor sa velikim ili malim kompresijskim omjerom. Kod benzinaca je to izmedju 9:1 do 12.5:1 dok je to kod dizelskih agredata puno više npr: 28:1
Taj kompresijski omjer nam govori isto tako da ako je veći onda nam motor male zapremine može dati veći okretni moment pa time i snagu ali će se više opterćivati tj. potrebno će biti vodeno hlađenje i/ ili će kraće trajati.
Time se može objasniti pojam koji ljudi koji nabrijavaju mašine svojih auta ili slično sa postupkom brušenja glave, povećavaju snagu motora. Jer se smanjuje kompresioni prostor klipa u GMT , a time i povećava kompresioni omjer.
Obično zračno hlađeni motori imaju manji kompresioni omjer jer na taj način trpe manja naprezanja, samim time manje disipiraju topline u okolinu I jednostavniji su. Ako uspoređujemo dva motora iste zapremine, motori koji imaju veći kompresioni omjer su jači I imaju bolji obrtni moment. Ali se obično hlade vodom. Tip hlađenja tu nije presudan nago sam ga naveo samo kako bi olakšao usporedbu.

Kompresija motora tj. Cilindra nam govori koliki tlak će stvoriti klip pri hodu iz DMT u GMT. Tu govorimo u vrijednostima u jedinicama bar,PSI ili slično. Ona nam govori u kakvom nam je stanju cilindar tj. njegove komponente kao što su klipni prstenovi, ventili, sjedišta ventila.
Ta vrijednost nam je npr. 12 bar kod ispitivanja I to nam je nominalna vrijednost kod novog motora. Kada se motor istroši ta vrijednost će nam pasti na 8 bar I time će motor I dalje raditi, ali kako ,to je drugi par rukava. Obično troše ulje, lupkaju I slično.
To je glavni podatak koji nam govori o stanju motora jer je to + energija goriva I zraka ono što nam pokreće motor.
Obično motori koji imaju veći kompresioni omjer isto tako imaju I veću kompresiju motora tj veću vrijednost.

Autor/ica:  Izy [ sri vel 20, 2008 6:19 pm ]
Naslov: 

Vidim Gonzo da si i sam došao do odgovora na svoje pitanje.

2 Kiki: Da 11-13 je tvornička tolerancija, ali na 11 što je kod mene slučaj, auto troši 1l ulja na 1000km. IMHO tipičan primjer zapečenih karika.

Autor/ica:  KIKIR6 [ sri vel 20, 2008 10:10 pm ]
Naslov: 

Što se tiče potrošnje ulja to nema veze sa kompresijom, ako ti je kompresija dobra otišle su ti ili uljne karike ili gumice ventila.

Može auto imati i slabu kompresiju a de ne troši ulje :idea:

Autor/ica:  BORIS [ čet vel 21, 2008 10:25 am ]
Naslov: 

Citat:
Može auto imati i slabu kompresiju a de ne troši ulje :idea:
A, kaj bi onda bilo neispravno; ventili :?:

Autor/ica:  KIKIR6 [ čet vel 21, 2008 9:13 pm ]
Naslov: 

Citat:
A, kaj bi onda bilo neispravno; ventili :?:
Ili ventili ili kompresione karike a da uljne još imaju funkciju. ( doživio takve slučajeve- jest da su rijetki )

Stranica: 3/3. Vremenska zona: UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/