VOLVO KLUB HRVATSKA http://www.vkh.hr/forum/ |
|
Širina gume - grip http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=616 |
Stranica: 3/6. |
Autor/ica: | tcode [ pet kol 31, 2007 12:34 am ] |
Naslov: | |
Citat: i još uvijek držim do svog prvog posta a to je da treba pogoditi najbolji OMJER svega na autu
Dečki, uzalud sav moj napor da pokušam bilo što objasniti, ako se postovi ne čitaju od početka i sa razumijevanjem. Jedino što sam ja želio pokazati je to da ako se čovjek sada vozi na 185/60/R14 gumama i one rade svoj posao, prenesu snagu na podlogu bez da se na pola staze razlete, neće profitirati u krajnjem vremenu na 402m sa recimo 205/55/R14 gumom (najbliži opseg kotača), jer dodatnog gripa NEĆE dobiti, čak naprotiv, povećat će se otpor kotrljanja i otpor zraka zbog širine guma, cijeli kotač biti će veće mase itd. OPET ponavljam, pričamo isključivo o DRAG utrci, a ne o zavojima.![]() 2 tcode: jel se to meni samo čini ili se samo želiš pokazati jako pametan ![]() 2 nuc: Da, ja se uvijek želim napraviti pametan jer to nisam, pa nastojim biti, jebi ga kad ja ne znam pričati bajke na 10 stranica o tome kako zamijeniti žarulju žmigavca ili kako uspješno zamijeniti gumu. ![]() P.S. ako vam smeta ovaj topic i smatrate da je besmislen, admine, imaš moj blagoslov obrisati ga od prvog do zadnjeg slova 8) |
Autor/ica: | Tomaz40 [ pet kol 31, 2007 9:10 am ] |
Naslov: | |
Sa širim gumama može izboljšati vrijeme na 402m. Ali to samo pod uvjetom, da ima auto toliko snage, da nema problema sa snagom nego sa trakcijom. Ako ima ''normalan'' auto onda če trebati više vremena. A ako ima 500 konja, u tom primjeru šire gume zaista če mu pomoči do boljeg vremena. |
Autor/ica: | ruka [ pet kol 31, 2007 12:34 pm ] |
Naslov: | |
Tcode, Amonton je pobijen još prije drugog svjetskog rata, trenje itekako ovisi o dodirnoj površini. Taj zakon se primjenjuje i danas, ali u određenim uvjetima, a te uvjete nemaš u svom primjeru. Toplina gume nastaje kao nusprodukt trenja. To što si napisao molim provjeri sam pa javi rezultate, možeš uporijebiti svoj auto, tester amortizera i nekoliko ulica sa asfaltom bez rupa ( to je već malo teže naći). |
Autor/ica: | tcode [ pet kol 31, 2007 1:17 pm ] |
Naslov: | |
Citat: Tcode, Amonton je pobijen još prije drugog svjetskog rata, trenje itekako ovisi o dodirnoj površini. Taj zakon se primjenjuje i danas, ali u određenim uvjetima, a te uvjete nemaš u svom primjeru. Toplina gume nastaje kao nusprodukt trenja. To što si napisao molim provjeri sam pa javi rezultate, možeš uporijebiti svoj auto, tester amortizera i nekoliko ulica sa asfaltom bez rupa ( to je već malo teže naći).
Čak i da trenje ovisi o dodirnoj površini, mislim da sam dovoljno jasno obrazložio da šira guma (opet ponavljam, kotač istog opsega) ima istu dodirnu površinu kao i uža, samo drugačijeg oblika, tako da i u tom slučaju nema utjecaj na eventualno jači grip.Naravno da postoji još niz faktora u cijeloj priči, ali njihov utjecaj je gotovo zanemariv u odnosu na osnovne. Točno je da toplina nastaje kao nusprodukt trenja i smatram da se to podrazumijeva, ja sam opisao zbpg čega se stvara dodatna toplina kod visokoprofilnih guma. Samo testiranje sam već proveo, prošle godine sam vozio 215/45/R17, a sada sam na 205-ici. Pogodi zašto ![]() |
Autor/ica: | Izy [ pet kol 31, 2007 2:14 pm ] |
Naslov: | |
Ti nikako ne želiš shvatiti da cijelo vrijeme pričaš o trenutku mirovanja a ne o TRENUCIMA akceleracije. Vidiš li da sam podebljao pojam koji se odnosi na sumu svih trenutaka koji bi se trebali izračunati po Amontonu? A jesi li uopće svjestan da je u svakom od tih trenutaka apsolutno sve u Amontonovoj jednadžbi različito? Baš mi je drago da si se uhvatio nekog teksta koji si išao doslovno prevoditi jer da si probao malo razmisliti o onome što pišeš, a ne samo prepisivati, shvatio bi da stvari u realnom svijetu baš i nemogu funkcionirati ovako kako ti to prikazuješ. Za vrijeme akceleracije se dodiran površina za koju ti tvrdiš da je identična iznosom kod uže i šire gume znatno više mijenja kod uže gume (sa višom bočnicom) zbog lateralne sile koja djeluje na promjene omjera težišta u odnosu na idealnu točku ili centar težišta vozila. Toplina je samo nusprodukt u cijeloj toj priči (zbog kemijskih svojstava više nego zbog fizičkih, no nebitno u ovome momentu), i kao takva je opet diskutabilna jer nekim smjesama guma ona pomaže u trakciji dok nekim odmaže u ovisnosti naravno o okolinskim uvjetima. Problem u cijeloj tvojoj priči je što previše RELEVANTNIH varijabli jednostavno zanemaruješ, pa ne uviđaš koliko griješiš! |
Autor/ica: | tcode [ pet kol 31, 2007 2:35 pm ] |
Naslov: | |
Citat:
Problem u cijeloj tvojoj priči je što previše RELEVANTNIH varijabli jednostavno zanemaruješ, pa ne uviđaš koliko griješiš!
Tako je, oprostite mi, neću više nikad ![]() |
Autor/ica: | Izy [ pet kol 31, 2007 4:16 pm ] |
Naslov: | |
Citat: Citat:
Problem u cijeloj tvojoj priči je što previše RELEVANTNIH varijabli jednostavno zanemaruješ, pa ne uviđaš koliko griješiš!
Tako je, oprostite mi, neću više nikad ![]() Jedino si ti taj koji želi reći da je cijela tehnička struka u krivu a da si samo ti u pravu... Osim toga postavio sam ti nekoliko konkretnih pitanja na koja nisi ništa odgovorio i ukazao ti na nekoliko velikih propusta koje radiš ali ti uporno k'o muha bez glave... lp |
Autor/ica: | mikey_rs [ pet kol 31, 2007 4:31 pm ] |
Naslov: | |
Ajde dečki, ne bumo se sad svadili. ![]() Kolko vidim Tcode je bar probal objasniti malo detaljnije svoje razmišljanje i možda griješi u kojim sitnicama (ja ne bi znal) al daleko od toga da je 'promašil celi svet'... |
Autor/ica: | gonzo [ pet kol 31, 2007 4:52 pm ] |
Naslov: | |
xxx Samo testiranje sam već proveo, prošle godine sam vozio 215/45/R17, a sada sam na 205-ici. Pogodi zašto Wink ta nova guma koju imaš nije istog opsega a nit iste mješavine pa to za mene nije nikakva usporedba ..... |
Autor/ica: | tcode [ pet kol 31, 2007 6:09 pm ] |
Naslov: | |
Citat: xxx Samo testiranje sam već proveo, prošle godine sam vozio 215/45/R17, a sada sam na 205-ici. Pogodi zašto Wink
Opseg je približno isti i dovoljno točan za usporedbu. I konačno bingo ta nova guma koju imaš nije istog opsega a nit iste mješavine pa to za mene nije nikakva usporedba ..... ![]() |
Autor/ica: | tcode [ pet kol 31, 2007 6:31 pm ] |
Naslov: | |
Citat:
A kakvi su to ljudi poput mene?
Ako se osvrnemo unazad par mjeseci, svaki puta se nađeš sa nekim pametnim kometarom, ako se dobro sjećam upravo ti si se našao u raspravi oko "backpressure"'-a, pa u raspravi oko turbo rupe i laga itd. Važno ti je da se nekaj napiše suprotne konotacije, a čini mi se da mene imaš posebno na "piku".Ja sam svoj auto složio gotovo isključivo svojim znanjem, a i na autu postoje neka rješenja koja su apsolutno moja kreacija. Mislim da većna ljudi zna kako taj auto radi i ide. Pa ako sam takav idiot i debil kakvim me ti smatraš, onda sam imao jebene sreće da je auto tako ispao i da je uopće u voznom stanju. Ako i kada budeš imao takvo nešto i sam za predstaviti, biti će mi iznimno drago. Citat:
Jedino si ti taj koji želi reći da je cijela tehnička struka u krivu a da si samo ti u pravu...
A koja to tehnička struka? Citat:
Osim toga postavio sam ti nekoliko konkretnih pitanja na koja nisi ništa odgovorio i ukazao ti na nekoliko velikih propusta koje radiš ali ti uporno k'o muha bez glave...
Ako nisi sam dokučio odgovore iz svega što sam napisao, onda ti još jedino mogu nacrtati. Nađite dva seta guma, različite širine za otprilike isti opseg kotača, G-metar imam, kao i volje da vam to i uživo dokažem.
lp |
Autor/ica: | gonzo [ pet kol 31, 2007 6:36 pm ] |
Naslov: | |
dva puta bolji grip nije jer moja 215 nije vulgaris cestovna guma a na kraju cijele priče bitna je podloga jer u Vž ni ja ni ti nismo imali dobar grip jer je asfalt u k.. dok su drugi govorili da je grip bio ok jer su valjda imali dobro pogođenu gumu za tu vrstu podloge .. ti i sam znaš da ja nisam pobornik širokih guma pogotovo onih opsegov većim za naša slabija auta, ali jedno što je sigurno da bi za taj UNO koji ima oko 190 ks na kotačima bila puno bolja 195 guma kakvu ti imaš ili čak možda i veća a i sam si pročitao šta ti je napisao čovjek sa drugog foruma koji već godinama vozi SR,brdo,krug,spretnost i koji je odnio hrpu pokala i skupio iskustava sa vrhunski pripremljenim autom ,a da je njegov uno brz govori podatak kad je u Vž na streetu paralelno vozio protiv 911 turbo i sa ferrariom kojie je oba namazao ko ništa ,dakle njegova tvrdnja potvrđena na isprobavanju različitih guma je da mu je najbolje pasalo kad je vozio na 215/13" gumama street drkicu.. pusti ti računje i formule i neznam ja šta više jer u praksi je to uvjek drugačije je ima 1000 drugih parametara koje nemožeš navesti u formuli kao naprimjer geometrija kotača,vrsta podvoza,amortizeri itd,itd.. |
Autor/ica: | tcode [ pet kol 31, 2007 6:54 pm ] |
Naslov: | |
Citat: dva puta bolji grip nije jer moja 215 nije vulgaris cestovna guma a na kraju cijele priče bitna je podloga jer u Vž ni ja ni ti nismo imali dobar grip jer je asfalt u k.. dok su drugi govorili da je grip bio ok jer su valjda imali dobro pogođenu gumu za tu vrstu podloge ..
Nema te gume koja može imati grip na onom, nazovi asfaltu u Vž-u, prije bih ga nazvao makadamom. Isto tako, zaboravljaš da moj i tvoj auto ne raspolažu istom snagom. ti i sam znaš da ja nisam pobornik širokih guma pogotovo onih opsegov većim za naša slabija auta, ali jedno što je sigurno da bi za taj UNO koji ima oko 190 ks na kotačima bila puno bolja 195 guma kakvu ti imaš ili čak možda i veća a i sam si pročitao šta ti je napisao čovjek sa drugog foruma koji već godinama vozi SR,brdo,krug,spretnost i koji je odnio hrpu pokala i skupio iskustava sa vrhunski pripremljenim autom ,a da je njegov uno brz govori podatak kad je u Vž na streetu paralelno vozio protiv 911 turbo i sa ferrariom kojie je oba namazao ko ništa ,dakle njegova tvrdnja potvrđena na isprobavanju različitih guma je da mu je najbolje pasalo kad je vozio na 215/13" gumama street drkicu.. pusti ti računje i formule i neznam ja šta više jer u praksi je to uvjek drugačije je ima 1000 drugih parametara koje nemožeš navesti u formuli kao naprimjer geometrija kotača,vrsta podvoza,amortizeri itd,itd.. Ne mogu pronaći gdje si to pročitao za 215/13 kotače ali evo šta je napisao čovjek koji se je namontirao guma u životu "je,željko ima tu svega,ali mislim da nam ne možeš dati ovu hondu za usporedbu,ovo ima bar 600-700ks,a maljak? koliko su stare njegove gume šta ste stavili na auto,par godina,stale u nekoj garaži,da je bila mova i soft,garantiram da će napraviti bolje vrime s njom nego s 215! ja san vulkanizer i svašta smo radili po tom pitanju,imam tazu i mirili smo par auta,i uvik je bilo bolje s gumam koje su malo više vrtile u startu jer je posli auto lakše dobiva na brzini. ja bi na maljakovom mistu iša max na 195/60 14 i podiga zadnji kraj auta da se sila malo prebaci na predne kotaće,i max mekana guma,jer je naš asfalt katastrofa,a tlak u gomi ne preko 1 bar!" Uno je brz, odnosno ono što je ostalo od njega, kao i kod većine auta koje se slažu samo za drag, jer je ispiljen uzduž i popreko, tako da ove trke sa 911 turbo i sl. autima više želucem ne mogu probaviti. Prošla su ta vremena kad je to bilo fora.. |
Autor/ica: | ghost [ pet kol 31, 2007 9:26 pm ] |
Naslov: | |
pratim raspravu i ovdje i na Quartemile-u. sve ima svojih dobrih i losih strana. malo mi je glupo govorit o startu i gripu na SR-u jer sam odvozio samo nekoliko freerunova pa gledam na to vise iz iskustva u cestovnoj voznji i startu po gradu na semaforima.... kako god, uvijek sam za par brojeva siru i meksu gumu |
Autor/ica: | gonzo [ pet kol 31, 2007 10:16 pm ] |
Naslov: | |
ok sve štima tvoj auto je jači ali ima i LSD pa bi ti trebalo bit lakše nego meni al nema veze evo ti cp od čovjeka koji zna vozit ,ne samo sr već i druge evente a to da zna vozit dokazao je sa hrpom pehra koje je osvojio,a tu šta alfa vd komentira nije me briga jer on je ipak jedan vulkanizer.... c/p Eh momci svi lupate teoriju i ovo i ono NHF no moje iskustvo kojeg tu fala bogu imam najviše pogotovo sa Unom govori da 215/60/13 bi igrale ju-hu-hu razlika u1. bi bila mala no auto bi u 2. pa nadalje otkidal asfalt pogotovo ako bi gume bile zgrijane. Točno znam kak je to jer je moj auto bil lakši od Maljkovog i imal 190ks na kotaču. Ova varijanta sa formulom fizike otpada u praksi jer čak i u istoj dimenziji gume od različitih proizvođača "svaka imala svoj faktor" trenja i bez probe teorijom ne bi došli do najboljeg rješenja |
Stranica: 3/6. | Vremenska zona: UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |