Sada je: sub kol 02, 2025 4:29 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 108 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 ... 8 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: sri ruj 16, 2009 5:55 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned vel 25, 2007 9:16 am
Postovi: 1702
Vozi: V-iše ništa40
Lokacija: Zagreb
Joooj, imali smo već negdje raspravu o Mečkama i BeMWejovima, tako da nema smisla sad o tome opet :hand: :naughty: , još će se netko i pošorat na forumu :whistle: :D .

Glupo mi je uspoređivati AMG 63 sa naturpijanim Volvićem starim desetak godina.
Ajmo nagovorit Švede da izbace jedan serijski model koji košta cca 200.000€ pa da onda vidimo tko je bolji.

Što se tiče teme, pojma nemam 8) , znam samo da je jeftinije kupit 4 svjećice, nego 5 he he he :D .

_________________
Nike patike


Vrh
   
PostPostano: sri ruj 16, 2009 6:12 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto pro 16, 2008 3:04 pm
Postovi: 587
Lokacija: Zagreb
Citat:
Joooj, imali smo već negdje raspravu o Mečkama i BeMWejovima, tako da nema smisla sad o tome opet :hand: :naughty: , još će se netko i pošorat na forumu :whistle: :D .

Glupo mi je uspoređivati AMG 63 sa naturpijanim Volvićem starim desetak godina.
Ajmo nagovorit Švede da izbace jedan serijski model koji košta cca 200.000€ pa da onda vidimo tko je bolji.

Što se tiče teme, pojma nemam 8) , znam samo da je jeftinije kupit 4 svjećice, nego 5 he he he :D .
Ma ja sam spomenuo AMG 63 iz štosa samo radi Tomislavovog potpisa tj. da sam se osobno uvjerio da i motor bez turbine impresivno vuče pa je Tomislav na to spremno krenuo računati specifični moment tj. Nm po kilogramima težine auta, što je meni potpuno razumljiva reakcija ak ti je SR u krvi. :)

Kaj se tiče Volva od 200.000€, koliko ja poznam Šveđane nekak sumnjam da bude to išlo. Oni rade aute s taman KS koliko oni misle da treba i teško će se upustiti u trku za konjima s Njemcima.

Na provokaciju sa svjećicama se, kao pravi zaljubljenik u petake, neću osvrtati.. 8)


Vrh
   
PostPostano: sri ruj 16, 2009 7:06 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
Citat:

Ma ja sam spomenuo AMG 63 iz štosa samo radi Tomislavovog potpisa tj. da sam se osobno uvjerio da i motor bez turbine impresivno vuče pa je Tomislav na to spremno krenuo računati specifični moment tj. Nm po kilogramima težine auta, što je meni potpuno razumljiva reakcija ak ti je SR u krvi. :)
Naprotiv, niti u jednom trenutku mi misao nije bila o SR-u. Ono na što ja cijelo vrijeme ukazujem je da je došlo vrijeme optimizacije kod agregata, a što su neki već i primjetili. Neš ti čuda, u današnje vrijeme izvuć' 600Nm i 500 KS iz V12 i 6 litatra motora. Rezultat, daaa, imaš glasan i prekrasan zvuk motora i auto koji ide, ali ne baš kako bi čovjek očekivao za tu lovu i deklarirane podatke o motoru. Zašto? Zato što je to prasac od 2000 Kg, a velikim dijelom baš zbog tog brodskog ili kamionskog motora koji tegli cijelo vrijeme. Takav auto je čista šminka, a najmanje je za GT i stazu. To što ga oni prilikom predstavljanja jednom provezu stazom je mazanje očiju potencijalnim kupcima. Potrošnja kod normalne vožnje? Pa ni tu nije sjajno, zna se da motor mora na leru i parcijalnom gasu raditi oko lambda 1, a to je AFR 14,7:1. E pa napuniti 2l i 6l motor sa potrebnim gorivom da bi se održao zadani AFR nije nimalo slično. Normalno, sada ćete reći da se kod takvog auta ne pita za potrošnju. Možda još danas i ne, ali vidjet ćemo uskoro.

Ja razmišljam na način, ako mogu stvoriti potrebnu snagu iz 2l motora, a danas je sve više očigledno da se može, čemu trpati 5, 6, 8 ili 12 cilindara pod haubu, razbacivati se gorivom, što kroz rad motora, što zbog dodatnog tereta koji auto tegli, pogotovo u kontkestu gdje je nekakva agresivna vožnja (svakodnevnica) zastupljena ispod 10% vremena. Postoje moderni turbo punjači koji se vrte i preko 200k okretaja, imaju hebački dizajnirana krilca, trpaju zrak na niskim, srednjim, pa i visokim okretajima čak i na motorima manje zapremine (2l i manje), varijabilim geometrijama, a uskoro će doći i elektromehaničko upravljanje ventilima gdje "leži zarobljeno" 20-30% okretnog momenta.

2 nenad: ti si provokator kao i kova :D , obojica ste se uhvatili krajnosti k'o pijan plota

Optimizacija ljudi, optimizacija ;).

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
PostPostano: sri ruj 16, 2009 7:30 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto pro 16, 2008 3:04 pm
Postovi: 587
Lokacija: Zagreb
Citat:
Citat:
Citat:

Ma ja sam spomenuo AMG 63 iz štosa samo radi Tomislavovog potpisa tj. da sam se osobno uvjerio da i motor bez turbine impresivno vuče pa je Tomislav na to spremno krenuo računati specifični moment tj. Nm po kilogramima težine auta, što je meni potpuno razumljiva reakcija ak ti je SR u krvi. :)
Naprotiv, niti u jednom trenutku mi misao nije bila o SR-u. Ono na što ja cijelo vrijeme ukazujem je da je došlo vrijeme optimizacije kod agregata, a što su neki već i primjetili. Neš ti čuda, u današnje vrijeme izvuć' 600Nm i 500 KS iz V12 i 6 litatra motora. Rezultat, daaa, imaš glasan i prekrasan zvuk motora i auto koji ide, ali ne baš kako bi čovjek očekivao za tu lovu i deklarirane podatke o motoru. Zašto? Zato što je to prasac od 2000 Kg, a velikim dijelom baš zbog tog brodskog ili kamionskog motora koji tegli cijelo vrijeme. Takav auto je čista šminka, a najmanje je za GT i stazu. To što ga oni prilikom predstavljanja jednom provezu stazom je mazanje očiju potencijalnim kupcima. Potrošnja kod normalne vožnje? Pa ni tu nije sjajno, zna se da motor mora na leru i parcijalnom gasu raditi oko lambda 1, a to je AFR 14,7:1. E pa napuniti 2l i 6l motor sa potrebnim gorivom da bi se održao zadani AFR nije nimalo slično. Normalno, sada ćete reći da se kod takvog auta ne pita za potrošnju. Možda još danas i ne, ali vidjet ćemo uskoro.

Ja razmišljam na način, ako mogu stvoriti potrebnu snagu iz 2l motora, a danas je sve više očigledno da se može, čemu trpati 5, 6, 8 ili 12 cilindara pod haubu, razbacivati se gorivom, što kroz rad motora, što zbog dodatnog tereta koji auto tegli, pogotovo u kontkestu gdje je nekakva agresivna vožnja (svakodnevnica) zastupljena ispod 10% vremena. Postoje moderni turbo punjači koji se vrte i preko 200k okretaja, imaju hebački dizajnirana krilca, trpaju zrak na niskim, srednjim, pa i visokim okretajima čak i na motorima manje zapremine (2l i manje), varijabilim geometrijama, a uskoro će doći i elektromehaničko upravljanje ventilima gdje "leži zarobljeno" 20-30% okretnog momenta.

2 nenad: ti si provokator kao i kova :D , obojica ste se uhvatili krajnosti k'o pijan plota

Optimizacija ljudi, optimizacija ;).
Tehnički mislim da si u pravu, optimizacija (radi pritisaka vezanih za naftu i ekologiju) će donijeti veću specifičnu snagu (po jedinici radnog volumena motora). Tu će glavnu ulogu odigrati sve bolje i brže turbine koje dižu efikasnost motora, plus dodatne optimizacije upravljanjem rada ventila itd. To znači da će se radni volumen motora smanjivati jer to direktno utiče na potrošnju. Motori kao taj u SL 63 AMG će vrlo skoro postati relikt prošlosti. Također je istina da bi svaki GT trkač jako rado poželio 4, 5 ili max 6 cilindara motor iste snage umjesto teške V8 ili V12 mrcine koja samo vuče nos prema van u zavoju.

Ono gdje se možda ne slažemo (i gdje te Nenad i ja malo zezamo) je da ta optimizacija ne konvergira nužno ka 4-cilindričnim motorima kao najboljem rješenju (uostalom najboljem za koju namjenu?). Osobno vjerujem da ćemo u malim gradskim autima vrlo skoro gledati dvo ili tro-cilindrične motore sa oko 100-150KS, ali mi se čini da će se raspon 400-700KS u track uvjetima viđati na 6-cilindrašima a ne na 4, jer oni su robusniji (a ipak ne značajno teži), radilica im je jednoličnije opterećena pri radu (uslijed redoslijeda paljenja cilindara), hlađenje tj. odvođenje topline se da lakše i bolje riješiti pa ih sve to čini pogodnijim za dugotrajna peak-performance naprezanja kao što je track. Drag mi se čini kao sasvim druga priča. Ak se motor ne raspadne nakon nekoliko laufa onda to samo znači da iz njega nije ižmikano dovoljno konja.. :wink:

P.S. Namjerno ne spominjem 5-cilindarske motore, jer realno gledajući oni su ipak slabo zastupljena egzota s kojom se tu i tamo bave jedino Volvo i Audi

P.P.S. nemoj se ljutiti na ovoj osobnoj primjedbii, ali manje bi te zezali kad bi se tu i tamo sjetio da je i skromnost vrlina :wink:


Vrh
   
PostPostano: sri ruj 16, 2009 8:42 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
A hebemu miša, pa di ćeš skromnijeg od mene, meni su samo 4 dosta :lol:.

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
PostPostano: sri ruj 16, 2009 8:49 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto pro 16, 2008 3:04 pm
Postovi: 587
Lokacija: Zagreb
Citat:
A hebemu miša, pa di ćeš skromnijeg od mene, meni su samo 4 dosta :lol:.
:lol: :lol: :lol:


Vrh
   
PostPostano: sri ruj 16, 2009 8:52 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
Ono gdje se možda ne slažemo (i gdje te Nenad i ja malo zezamo) je da ta optimizacija ne konvergira nužno ka 4-cilindričnim motorima kao najboljem rješenju (uostalom najboljem za koju namjenu?). Osobno vjerujem da ćemo u malim gradskim autima vrlo skoro gledati dvo ili tro-cilindrične motore sa oko 100-150KS, ali mi se čini da će se raspon 400-700KS u track uvjetima viđati na 6-cilindrašima a ne na 4, jer oni su robusniji (a ipak ne značajno teži), radilica im je jednoličnije opterećena pri radu (uslijed redoslijeda paljenja cilindara), hlađenje tj. odvođenje topline se da lakše i bolje riješiti pa ih sve to čini pogodnijim za dugotrajna peak-performance naprezanja kao što je track. Drag mi se čini kao sasvim druga priča. Ak se motor ne raspadne nakon nekoliko laufa onda to samo znači da iz njega nije ižmikano dovoljno konja.. :wink:

P.S. Namjerno ne spominjem 5-cilindarske motore, jer realno gledajući oni su ipak slabo zastupljena egzota s kojom se tu i tamo bave jedino Volvo i Audi

P.P.S. nemoj se ljutiti na ovoj osobnoj primjedbii, ali manje bi te zezali kad bi se tu i tamo sjetio da je i skromnost vrlina :wink:
Slažemo se mi jako dobro, tu sam te zapravo i čekao. Nikada nisam tvrdio da su 5 i 6 cilindara motori suvišni u auto industriji, nego ih treba racionalnije koristiti, to znači ugrađivati u velike i masivne automobile. Sve je krenulo od toga da meni u 40-ki fali 5. cilindar..

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
PostPostano: sri ruj 16, 2009 8:58 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Citat:
Sve je krenulo od toga da meni u 40-ki fali 5. cilindar..
Necu tvrdit za druge, no ja sam tvrdio da ti fali jedan cilindar - u drugom autu :mrgreen:

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
PostPostano: sri ruj 16, 2009 9:04 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
Citat:
Sve je krenulo od toga da meni u 40-ki fali 5. cilindar..
Necu tvrdit za druge, no ja sam tvrdio da ti fali jedan cilindar - u drugom autu :mrgreen:
Ajmo ovako postaviti stvari. Da li smatraš da moj trenutni setup, znači T4 motor sa svim đinđama i snagom kojom raspolaže trenutno, se ne bi snašao u npr. šasiji od 60-ke?

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
PostPostano: sri ruj 16, 2009 9:08 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto pro 16, 2008 3:04 pm
Postovi: 587
Lokacija: Zagreb
Citat:
Citat:
Ono gdje se možda ne slažemo (i gdje te Nenad i ja malo zezamo) je da ta optimizacija ne konvergira nužno ka 4-cilindričnim motorima kao najboljem rješenju (uostalom najboljem za koju namjenu?). Osobno vjerujem da ćemo u malim gradskim autima vrlo skoro gledati dvo ili tro-cilindrične motore sa oko 100-150KS, ali mi se čini da će se raspon 400-700KS u track uvjetima viđati na 6-cilindrašima a ne na 4, jer oni su robusniji (a ipak ne značajno teži), radilica im je jednoličnije opterećena pri radu (uslijed redoslijeda paljenja cilindara), hlađenje tj. odvođenje topline se da lakše i bolje riješiti pa ih sve to čini pogodnijim za dugotrajna peak-performance naprezanja kao što je track. Drag mi se čini kao sasvim druga priča. Ak se motor ne raspadne nakon nekoliko laufa onda to samo znači da iz njega nije ižmikano dovoljno konja.. :wink:

P.S. Namjerno ne spominjem 5-cilindarske motore, jer realno gledajući oni su ipak slabo zastupljena egzota s kojom se tu i tamo bave jedino Volvo i Audi

P.P.S. nemoj se ljutiti na ovoj osobnoj primjedbii, ali manje bi te zezali kad bi se tu i tamo sjetio da je i skromnost vrlina :wink:
Slažemo se mi jako dobro, tu sam te zapravo i čekao. Nikada nisam tvrdio da su 5 i 6 cilindara motori suvišni u auto industriji, nego ih treba racionalnije koristiti, to znači ugrađivati u velike i masivne automobile. Sve je krenulo od toga da meni u 40-ki fali 5. cilindar..
Pa ok, to smo te malo pilali iz čiste zavisti jer imaš više konja u manje cilindara nego mi, unatoč svoj toj karizmi T5 motora.. :D


Vrh
   
PostPostano: sri ruj 16, 2009 9:11 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Iskreno i pošteno :). Evo, editiram sig.. :P

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
PostPostano: sri ruj 16, 2009 9:12 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto pro 16, 2008 3:04 pm
Postovi: 587
Lokacija: Zagreb
Citat:
Citat:
Citat:
Sve je krenulo od toga da meni u 40-ki fali 5. cilindar..
Necu tvrdit za druge, no ja sam tvrdio da ti fali jedan cilindar - u drugom autu :mrgreen:
Ajmo ovako postaviti stvari. Da li smatraš da moj trenutni setup, znači T4 motor sa svim đinđama i snagom kojom raspolaže trenutno, se ne bi snašao u npr. šasiji od 60-ke?
Kak ne - s tom snagom bi se snašao i u nekoj Volvo-Scaniji, pa čak i s prikolicom! :lol:

P.S. a koji Volvo motor se smatra ultimativnom tuning platformom? neki iz 850R serije? S60 R? neki treći?


Vrh
   
PostPostano: sri ruj 16, 2009 9:16 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Već prije spomenuh, stari T4 1,9 blok i T5 2.3 blok. Sve ovo kasnije je puno rizičnije turpijat na neku ozbiljniju snagu.

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
PostPostano: sri ruj 16, 2009 9:28 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto pro 16, 2008 3:04 pm
Postovi: 587
Lokacija: Zagreb
Citat:
Već prije spomenuh, stari T4 1,9 blok i T5 2.3 blok. Sve ovo kasnije je puno rizičnije turpijat na neku ozbiljniju snagu.
Sorry, nisam još stigao pročitati sve stare teme koje me zanimaju pa onda pitam ono kaj je bilo. A u koje modele (i godišta) se ugrađivao taj T5 2.3 blok?


Vrh
   
PostPostano: sri ruj 16, 2009 9:29 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
850-ke i prve 60-ke. Mislim da ti gonzo ima takav u svojoj.

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 108 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 ... 8 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan