Citat:
Citat:
Citat:
Ma ja sam spomenuo AMG 63 iz štosa samo radi Tomislavovog potpisa tj. da sam se osobno uvjerio da i motor bez turbine impresivno vuče pa je Tomislav na to spremno krenuo računati specifični moment tj. Nm po kilogramima težine auta, što je meni potpuno razumljiva reakcija ak ti je SR u krvi.
Naprotiv, niti u jednom trenutku mi misao nije bila o SR-u. Ono na što ja cijelo vrijeme ukazujem je da je došlo vrijeme optimizacije kod agregata, a što su neki već i primjetili. Neš ti čuda, u današnje vrijeme izvuć' 600Nm i 500 KS iz V12 i 6 litatra motora. Rezultat, daaa, imaš glasan i prekrasan zvuk motora i auto koji ide, ali ne baš kako bi čovjek očekivao za tu lovu i deklarirane podatke o motoru. Zašto? Zato što je to prasac od 2000 Kg, a velikim dijelom baš zbog tog brodskog ili kamionskog motora koji tegli cijelo vrijeme. Takav auto je čista šminka, a najmanje je za GT i stazu. To što ga oni prilikom predstavljanja jednom provezu stazom je mazanje očiju potencijalnim kupcima. Potrošnja kod normalne vožnje? Pa ni tu nije sjajno, zna se da motor mora na leru i parcijalnom gasu raditi oko lambda 1, a to je AFR 14,7:1. E pa napuniti 2l i 6l motor sa potrebnim gorivom da bi se održao zadani AFR nije nimalo slično. Normalno, sada ćete reći da se kod takvog auta ne pita za potrošnju. Možda još danas i ne, ali vidjet ćemo uskoro.
Ja razmišljam na način, ako mogu stvoriti potrebnu snagu iz 2l motora, a danas je sve više očigledno da se može, čemu trpati 5, 6, 8 ili 12 cilindara pod haubu, razbacivati se gorivom, što kroz rad motora, što zbog dodatnog tereta koji auto tegli, pogotovo u kontkestu gdje je nekakva agresivna vožnja (svakodnevnica) zastupljena ispod 10% vremena. Postoje moderni turbo punjači koji se vrte i preko 200k okretaja, imaju hebački dizajnirana krilca, trpaju zrak na niskim, srednjim, pa i visokim okretajima čak i na motorima manje zapremine (2l i manje), varijabilim geometrijama, a uskoro će doći i elektromehaničko upravljanje ventilima gdje "leži zarobljeno" 20-30% okretnog momenta.
2 nenad: ti si provokator kao i kova

, obojica ste se uhvatili krajnosti k'o pijan plota
Optimizacija ljudi, optimizacija

.
Tehnički mislim da si u pravu, optimizacija (radi pritisaka vezanih za naftu i ekologiju) će donijeti veću specifičnu snagu (po jedinici radnog volumena motora). Tu će glavnu ulogu odigrati sve bolje i brže turbine koje dižu efikasnost motora, plus dodatne optimizacije upravljanjem rada ventila itd. To znači da će se radni volumen motora smanjivati jer to direktno utiče na potrošnju. Motori kao taj u SL 63 AMG će vrlo skoro postati relikt prošlosti. Također je istina da bi svaki GT trkač jako rado poželio 4, 5 ili max 6 cilindara motor iste snage umjesto teške V8 ili V12 mrcine koja samo vuče nos prema van u zavoju.
Ono gdje se možda ne slažemo (i gdje te Nenad i ja malo zezamo) je da ta optimizacija ne konvergira nužno ka 4-cilindričnim motorima kao najboljem rješenju (uostalom najboljem za koju namjenu?). Osobno vjerujem da ćemo u malim gradskim autima vrlo skoro gledati dvo ili tro-cilindrične motore sa oko 100-150KS, ali mi se čini da će se raspon 400-700KS u track uvjetima viđati na 6-cilindrašima a ne na 4, jer oni su robusniji (a ipak ne značajno teži), radilica im je jednoličnije opterećena pri radu (uslijed redoslijeda paljenja cilindara), hlađenje tj. odvođenje topline se da lakše i bolje riješiti pa ih sve to čini pogodnijim za dugotrajna peak-performance naprezanja kao što je track. Drag mi se čini kao sasvim druga priča. Ak se motor ne raspadne nakon nekoliko laufa onda to samo znači da iz njega nije ižmikano dovoljno konja..
P.S. Namjerno ne spominjem 5-cilindarske motore, jer realno gledajući oni su ipak slabo zastupljena egzota s kojom se tu i tamo bave jedino Volvo i Audi
P.P.S. nemoj se ljutiti na ovoj osobnoj primjedbii, ali manje bi te zezali kad bi se tu i tamo sjetio da je i skromnost vrlina
