@dgovorcin - toliki postotak je auta sa prednjim pogonom SAMO ZATO i ISKLJUČIVO iz razloga što su SLABI. Dakle iz razloga što je 70ak % automobila u svijetu slabije od 300-tinjak ks koliko je neka realna granica prednjeg pogona na SERIJSKOM automobilu. Dalje, nekada davno, dok je valjalo i milijun drugih stvari u svijetu, pa tako i auti, postotak vozila rwd u odnosu na fwd je bio obrnut... A to uporno naklapanje od nekolicine da je 4wd najbolji, je je, odite na valjke s tim strašnim 4wd pa izmjerite snagu na kotaču... Gubitci snage u prijenosu su ogromni... A 90% nas ne živi niti negdje u šumi niti u švedskoj, finskoj i sl. zemljama, tako da nema realne potrebe za tim prednostima 4wd pogona, koje su, da se razumijemo samo na vrlo lošim podlogama, što je i dokazala lancia npr. te 83. u rallye-u... A i milijun drugih testova i usporednih vožnji. Prednji pogon nikako nije osnova za najbolje ležanje, što je isto dokazano milijun puta najmanje. Uzmi dobrog vozača i daj mu neku asfalt rutu na nekoj pustoj ili zatvorenoj cesti i nek te proveze tom cestom sa fwd autom i sa rwd autom iste ili bar podjednake snage i mase. Garantiram bolje vrijeme sa rwd automobilom, ak već ne vjeruješ... Da, mala opaska - na pravim autima se za vozače amatere dodaje prednji pogon na postojeći zadnji (bmw npr.

) Itd, itd, mogu ja ovako do sutra...
@grim - ne radi se samo o stazi, nego o općenitim, normalnim uvjetima vožnje, svakodnevne, na stazi je svakako bolji/brži, ali i u svakodnevnom prometu - nema pucanja mandžeta, preskakanja zgloba poluosovine, iskakanja poluosovine i sl. sr.koja se događaju na prednjem pogonu, zadnji od toga ne boluje. Na laganim fwd autima kad staviš nešt u gepek pa se prednji kraj propne i nemoš krenut normalno, a na zadnjem samo još bolje popravi pritisak na podlogu, i tak...
Ma gle, ne tvrdim ja da prednji pogon ne valja, ali je mušičav, ima dosta mana, i ponavljam se, koristi se upravo toliko iz gore navedenih razloga - jer su auti slabi pa nema potrebe za zadnjim, i zbog sigurnosti - jer više od 80% vozača uopće ne zna vladat vozilom na zadnji pogon, za kojeg treba malo prakse, ali je onda to pjesma...
@ruka - a tek audi a4, pošto on i passat imaju najgori prednji ovjes ikad proizveden sa 14 različitih ruku,ručica, štangica koje drže prednje kotače, i to u prvoj izvedbi, a ovi noviji čini mi se imaju čak 16 ili 18... A što se zadnjeg tiče, si vidio koju apćiha, ovaj kia, vozilicu odozdo, tj njihov zadnji ovjes... E to je tek cirkus... A ak buš imo priliku sagni se pod bmw 5icu 99-2003 - e to je pjesma od zadnjeg ovjesa, nešto savršeno...