VOLVO KLUB HRVATSKA http://www.vkh.hr/forum/ |
|
Pukla opruga ventila na motoru http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=9496 |
Stranica: 2/3. |
Autor/ica: | miro06 [ ned vel 10, 2013 7:28 pm ] |
Naslov: | Re: Pukla opruga ventila na motoru |
koja je to teorija? i mislim ozbiljno, jer, osim mene, mislim da ima jos forumasa koji uvazavaju tvoje misljenje. |
Autor/ica: | tcode [ ned vel 10, 2013 8:07 pm ] |
Naslov: | Re: Pukla opruga ventila na motoru |
Činjenica. Ukoliko izbjegavate vožnju na plin u visokim okretajima motora, pogotovo na dužim relacijama, poput vožnje auto-cestama, svaki motor će živjeti dugo na plin, bez iznimke. Znači nije problem zavrtiti motor na plin prema crvenom području prilikom pretjecanja ili naglog ubrzavanja s mjesta. To će svaki motor preživjeti jer traje dovoljno malo vremena, pa ne stigne naškoditi. Imajte to na pameti i nema problema. Naravno, uz jedan jedini uvjet, a to je da je ugradnja i podešavanje plinskog sustava odrađena kako treba. Što se tiče moje teorije zašto je tako, ne bih htio previše pojednostaviti stvari (jer doista materija je sve samo ne jednostavna), ali pokušat ću to objasniti tako da bude razumljivo i laiku. Jedan segment rada motora sa unutrašnjim izgaranjem odnosi se na idealan trenutak zapaljenja gorive smjese. Taj trenutak nije fiksna točka, nego je ovisan o puno faktora, poput oblika komore, broja ventila, količine smjese u cilindru, odnosno opterećenju motora itd., a jedan od bitnih faktora za određivanje tog trenutka je i gorivo koje se koristi, jer nemaju sva goriva istu brzinu izgaranja. Iskrom (trenutkom zapaljenja smjese) upravlja ECU putem složenih algoritama i povratnih informacija koje dobija od raznih senzora sa motora. Između ostalog, osim što se trenutkom iskre optimizira rad motora na način da motor isporuči najveći mogući okretni moment za količinu smjese koja mu je u datom trenutku na raspolaganju, taj trenutak iskre je izuzetno bitan kod velikog opterećenja motora u kombinaciji sa visokim okretajima. Naime, ponekad je iskru potrebno "pomicati" unazad, kako bi se motor zaštitio od detonacija ili još goreg, preignitiona. Trenutak zapaljenja direktno utječe i na temperature u cilindru, te na temperaturu ispušnih plinova. Ukoliko je paljenje pak kasnije, tj. prekasno, dio gorive smjese neće stići sagorjeti u cilindru, pa će temperatura u cilinidru biti nešto niža, ali će zato taj ostatak gorive smjese sagorijeti oko ispušnih ventila, a ponekad čak i u ispušnom sustavu, pa će to rezultirati višom temperaturom ispušnih plinova. Ponekad i preko 1000 stupnjeva cel. Međutim, ponekad je iskru potrebno "gurnuti" i unaprijed, jer, kao što već spomenuh, nemaju sva goriva istu brzinu izgaranja. E sada, plinska instalacija sadrži i svoj "ECU" koji je piggy back sustava. To znači da to računalo "presreće" signale sa serijskog ECU-a i modificira ih prije nego ih proslijedi prema diznama goriva i bobinama, dok serijski ECU nema blagog pojma da je na autu "parazit". Kako plinski ECU presreće signale sa serijskog ECU-a, to znači da on trenutak paljenja goriva smjese može samo dodatno odgoditi, i nema načinda da ga potakne ranije. Vjerojatno sada već slutite, goriva smjesa plina i zraka je takve karakteristike da je iskru potrebno gurnuti unaprijed. A to piggy back ECU ne može. Kao posljedica prekasnog paljenja, imate visoki EGT (temp. ispušnih plinova), koji na duže staze jednostavno spali ventile. Zato vožnja na plin sa ciglom na gasu na autocesti no-no ![]() |
Autor/ica: | Branimir [ ned vel 10, 2013 9:05 pm ] |
Naslov: | Re: Pukla opruga ventila na motoru |
Citat: [quote="Branimir
Znam da u realnosti i praksi plin nema veze s tim, no u ovlaštenom servisu sve ima veze, pogotovo ako se radi o otklanjanju nečega pod garancijom.
Ovak,plin nema ama baš nikakve veze sa pucanjem opruge... |
Autor/ica: | Števa 071 [ ned vel 10, 2013 10:36 pm ] |
Naslov: | Re: Pukla opruga ventila na motoru |
Tcode, odlično objašnjeno ![]() |
Autor/ica: | tcode [ ned vel 10, 2013 11:27 pm ] |
Naslov: | Re: Pukla opruga ventila na motoru |
Normalno, neki motori su u startu otporniji, pa od tuda i priče o mekanim dosjedima i sl. Izgorjet će ventil i na Volvo motoru, samo će puno više prije toga istrpiti nego npr. ventil na nekom japancu. 2 Števa 071: hvala, no moju teoriju također slobodno uzmite sa rezervom, ali meni ima jednostavno više smisla od "plivajućih" ventila. Inače, tko želi može i provjeriti, ugradi se EGT sonda i instrument, i lijepo se vidi da je EGT na plin 100-ak stupnjeva viši nego na benzin već kod lagane vožnje. Na punom gasu i opterećenju motora i više. |
Autor/ica: | danchi [ pon vel 11, 2013 12:34 pm ] |
Naslov: | Re: Pukla opruga ventila na motoru |
Citat: [quote="danchi
Meni su se na Laguni rascvjetali ventili zbog plina... Kak misliš rascvjetali?obično uslijed VSR-a dosjedi ventila počnu se trošit te ventili upadaju u glavu te se smanjiva zazor,počne gubiti kompresija, i to na više ventila,ne na samo jednom,a Volvovi petaci su imuni na to(kolko znam) inače bi trebao FL,ubiti ne znam na kojem je dijelu pukao,jel kod gljive ventila ili gore višlje,koliko si imao km na Laguni,jel bio FL ,kad je mapa bila zadnje kontrolirana,predpostavljam da je bio 2.0 16 v motor Da i njemu je pukao feder,a da je i od plina puknuo ventil,feder bi ostao cijeli,tak da pucanje federa nema nikakve veze s plinom[/quote] Bio je motor 1.8 8v(monoeinspritz)znači stari i jednostavan motor iz prijašnjih modela.Sistem plina je bio BRC i radio je besprijekorno(2 puta mijenjao membranu)ali sam U2 ![]() ![]() |
Autor/ica: | V70 [ pon vel 11, 2013 3:43 pm ] |
Naslov: | Re: Pukla opruga ventila na motoru |
Citat: Činjenica. Ukoliko izbjegavate vožnju na plin u visokim okretajima motora, pogotovo na dužim relacijama, poput vožnje auto-cestama, svaki motor će živjeti dugo na plin, bez iznimke. Znači nije problem zavrtiti motor na plin prema crvenom području prilikom pretjecanja ili naglog ubrzavanja s mjesta. To će svaki motor preživjeti jer traje dovoljno malo vremena, pa ne stigne naškoditi. Imajte to na pameti i nema problema. Naravno, uz jedan jedini uvjet, a to je da je ugradnja i podešavanje plinskog sustava odrađena kako treba.
Što se tiče moje teorije zašto je tako, ne bih htio previše pojednostaviti stvari (jer doista materija je sve samo ne jednostavna), ali pokušat ću to objasniti tako da bude razumljivo i laiku. Jedan segment rada motora sa unutrašnjim izgaranjem odnosi se na idealan trenutak zapaljenja gorive smjese. Taj trenutak nije fiksna točka, nego je ovisan o puno faktora, poput oblika komore, broja ventila, količine smjese u cilindru, odnosno opterećenju motora itd., a jedan od bitnih faktora za određivanje tog trenutka je i gorivo koje se koristi, jer nemaju sva goriva istu brzinu izgaranja. Iskrom (trenutkom zapaljenja smjese) upravlja ECU putem složenih algoritama i povratnih informacija koje dobija od raznih senzora sa motora. Između ostalog, osim što se trenutkom iskre optimizira rad motora na način da motor isporuči najveći mogući okretni moment za količinu smjese koja mu je u datom trenutku na raspolaganju, taj trenutak iskre je izuzetno bitan kod velikog opterećenja motora u kombinaciji sa visokim okretajima. Naime, ponekad je iskru potrebno "pomicati" unazad, kako bi se motor zaštitio od detonacija ili još goreg, preignitiona. Trenutak zapaljenja direktno utječe i na temperature u cilindru, te na temperaturu ispušnih plinova. Ukoliko je paljenje pak kasnije, tj. prekasno, dio gorive smjese neće stići sagorjeti u cilindru, pa će temperatura u cilinidru biti nešto niža, ali će zato taj ostatak gorive smjese sagorijeti oko ispušnih ventila, a ponekad čak i u ispušnom sustavu, pa će to rezultirati višom temperaturom ispušnih plinova. Ponekad i preko 1000 stupnjeva cel. Međutim, ponekad je iskru potrebno "gurnuti" i unaprijed, jer, kao što već spomenuh, nemaju sva goriva istu brzinu izgaranja. E sada, plinska instalacija sadrži i svoj "ECU" koji je piggy back sustava. To znači da to računalo "presreće" signale sa serijskog ECU-a i modificira ih prije nego ih proslijedi prema diznama goriva i bobinama, dok serijski ECU nema blagog pojma da je na autu "parazit". Kako plinski ECU presreće signale sa serijskog ECU-a, to znači da on trenutak paljenja goriva smjese može samo dodatno odgoditi, i nema načinda da ga potakne ranije. Vjerojatno sada već slutite, goriva smjesa plina i zraka je takve karakteristike da je iskru potrebno gurnuti unaprijed. A to piggy back ECU ne može. Kao posljedica prekasnog paljenja, imate visoki EGT (temp. ispušnih plinova), koji na duže staze jednostavno spali ventile. Zato vožnja na plin sa ciglom na gasu na autocesti no-no ![]() Meni jedna stvar nije jasna. Ako glavni ECU ima neki logaritam po kojem s obzirom na mnostvo inputa, mijenja outpute, onda i plinski ECU moze "uciti" na isti nacin da nakon prvog signala iz glavnog ECUa koji trazi ranije zapaljenje, sljedeci puta opali ranije (naravno, ne radi se samo o opaljenju nego i o promjeni svih parametara da kod duze voznje u visokim okretajima ne zgore ventili ali ovak mi je lakse). Nije nuzno da svako opaljenje "ceka" signal iz glavnog ECUa pa onda on odluci kaj ce napraviti dalje. U tom slucaju naravno da nemre opaliti ranije nego kaj dobije signal iz glavnog ECUa. Mislim...ak me razumijes kaj hocu reci ![]() Tak da bi se moral nekako moci srediti logaritam i na plinskom ECUu da sljaka kak treba i pali ak treba i ranije. Malo mi je nevjerojatno da to sljaka na nacin na koji si ti rekao tj. da plinski ECU nema svoje ja i nemre nakon 3 paljenja smjese skuziti da treba opaliti ranije 4. puta pa tak sve dok ne dodje novi imput s nekog od senzora odnosno glavnog ECUa da se neki parametar promijenio Ili sam ja krivo skuzil tvoj post? |
Autor/ica: | slijepimis [ pon vel 11, 2013 3:57 pm ] |
Naslov: | Re: Pukla opruga ventila na motoru |
decki ja tu vidim priliku za inovacijom. Prica ima smila da se stvar poboljsa i da plinski ecu bude pametniji i da ne ceka glavni ecu nakon "odredjenog perioda" ustimavanja. Dajte patentirajte ovo ranije paljenje i zgnite lovu. ![]() |
Autor/ica: | tcode [ pon vel 11, 2013 8:17 pm ] |
Naslov: | Re: Pukla opruga ventila na motoru |
Staviš na auto Stand Alone jedinicu i imaš dvije različite konfiguracije (mape), ovisno o gorivu na koje se voziš. To je jedini pravi način. 2 V70: a) plinski ECU je jako primitivna naprava i pod b) sa iskrom se ne zaje8ava, vrlo lako se motor uništi ukoliko ju "baciš" u krivom trenutku |
Autor/ica: | gonzo [ pon vel 11, 2013 10:05 pm ] |
Naslov: | Re: Pukla opruga ventila na motoru |
Citat: Normalno, neki motori su u startu otporniji, pa od tuda i priče o mekanim dosjedima i sl. Izgorjet će ventil i na Volvo motoru, samo će puno više prije toga istrpiti nego npr. ventil na nekom japancu.
samo da nadodam da EGT na turbo volvacima skace debelo preko 900 celzica.!2 Števa 071: hvala, no moju teoriju također slobodno uzmite sa rezervom, ali meni ima jednostavno više smisla od "plivajućih" ventila. Inače, tko želi može i provjeriti, ugradi se EGT sonda i instrument, i lijepo se vidi da je EGT na plin 100-ak stupnjeva viši nego na benzin već kod lagane vožnje. Na punom gasu i opterećenju motora i više. dodaj jos LPG+Autoput je total overkill za ventile. imao sam jednom prilikom doziviti na autoputu da je pri konstantnoj brzini od 160-170kmh duze voznje izgorila svjecica na T4 motoru. sreca u nesreci da je svjecica jer da nije ona izgorio bi ventil. uglavnom nebih savjetovao brzu voznju od 140kmh dugim relacijama na plin. |
Autor/ica: | Števa 071 [ uto vel 12, 2013 9:56 pm ] |
Naslov: | Re: Pukla opruga ventila na motoru |
Dobro je prošlo, jel je stublina cilindra ok?i daj stavi sliku puknute opruge ako imaš. |
Autor/ica: | gonzo [ uto vel 12, 2013 9:59 pm ] |
Naslov: | Re: Pukla opruga ventila na motoru |
jel imaš sliku od cijele glave? |
Autor/ica: | swedishbrick [ sri vel 13, 2013 10:31 am ] |
Naslov: | Re: Pukla opruga ventila na motoru |
Citat:
Međutim, ponekad je iskru potrebno "gurnuti" i unaprijed, jer, kao što već spomenuh, nemaju sva goriva istu brzinu izgaranja. E sada, plinska instalacija sadrži i svoj "ECU" koji je piggy back sustava. To znači da to računalo "presreće" signale sa serijskog ECU-a i modificira ih prije nego ih proslijedi prema diznama goriva i bobinama, dok serijski ECU nema blagog pojma da je na autu "parazit". Kako plinski ECU presreće signale sa serijskog ECU-a, to znači da on trenutak paljenja goriva smjese može samo dodatno odgoditi, i nema načinda da ga potakne ranije. Vjerojatno sada već slutite, goriva smjesa plina i zraka je takve karakteristike da je iskru potrebno gurnuti unaprijed. A to piggy back ECU ne može. Kao posljedica prekasnog paljenja, imate visoki EGT (temp. ispušnih plinova), koji na duže staze jednostavno spali ventile. Zato vožnja na plin sa ciglom na gasu na autocesti no-no
ECU plina nije povezan sa varnicom tj bobinama.![]() Samo utice na ubrizgavanje, i presrece signal sa benzinskih dizi/ Postoji poseban ECU za varniu za LPG sisteme, on presrece signal sa senzora polozaja radilice, ima svoju zasebnu mapu trenutka paljenja i moze da potakne kako ranije tako i kasnije paljenje. Ranije, do oko 25stepeni se moze programirati a to je narocito vazno kod CNG plina. Praktino je obavezno izvrsiti dosta ranije paljenje uz CNG pa svaka instalacija istog sadrzi i taj dodatni ECU. EGT se meri dodatno i senzorom temperature jos od LH2.4 sistema iz 80tih pa originalni ECU volva ima algoritam za zastitu ispusnih ventila koji se aktivira pri 850C kod turbo motora te generacije. Za ove novije nemam konkretan podatak. Dodatni zasebni ECU za ranije paljenje ima recimo AC Stag pod oznakom TUP, koji ima 2 razlicite mape, mapa A za pogon na benzin i mapa B za pogon na plin. |
Stranica: 2/3. | Vremenska zona: UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |