Citat:
Opet kazem da se ne slazem sa konstataciom da je za crveni blok 9 bara donja granica vec idealan pritisak fabricki deklarisan za nov motor. Povecan pritisak nastaje usled garezi koja se nakupi u motoru, spustanja glave prilikom obrade iste i ravnanja posle i td... Konkretno na jednom motoru b230 kom sam radio glavu prilikom ravnanja posle prilicno je skinuo a to nisam nadomestio skidanjem klipova imao sam pririsak od preko 13 bara po cilindrima. A motor je bio dobro pohaban sa preko 500000km. Sto jasno znaci da kod ovih benzinaca veci pritisak uopste na znaci bolji motor... Najbitnije po meni je da je pritisak uravnotezen na sva 4 cilindra.
B204E, B230E motor ima geometrijski stepen kompresije 10,0:1koliko se secam sto je apsolutni pritisak 11bara ( i vise) zavisno od temperature okoline. Manje od toga ne moze ispravan motor koji dobro zaptiva.
B230F ima manji pritisak. Ima i overseas verzija niskokompresionih motora.
Brojke koje sam izneo se odnose na ispravan motor bez ikakvih prerada i obrada i poznate su iz prakse a nisu iste za svaku verziju crvenog motora.
Veci pritisak ne znaci bolji motor ali nizi pritisak od tipicnog za taj motor znaci sigurno da postoji neki problem a to je obicno praceno i razlikom medju cilindrima.
Uglavnom, pohabanost crvenog bloka nastaje tek nakon povelikih km po pravilu ili usled losijeg odrzavanja. Ja bih Volvo motor sa izmerenih 9 bari zaobisao i potrazio primerak u boljem stanju ako se ne zna razlog takve brojke.