VOLVO KLUB HRVATSKA http://www.vkh.hr/forum/ |
|
Quaife ATB http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=4186 |
Stranica: 2/3. |
Autor/ica: | Kova [ pet lis 09, 2009 5:26 pm ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
Citat: zato jesu stavili RevoKnuckle da izbjegnu torque steer i ljepo piše da ga nisu mogi skroz neutralizirat. na starim autima tipa golf GTI ili grimov R stavljali su 10-15% špere pa se to nije prejako osjetilo ali ove quaifove šperaju jako ,al zato rade svoj posao jbga na račun torque steera. al nije ni to neki problem,čovjek se na svašta nauči ako mu ne smeta.. Kako sam već napisao, ja sam kupio Quaife više radi torque understeeringa nego radi torque steeringa (koji me toliko ne smeta, što će biti kad promijenim turbinu pa se poveća moment, vidjet ćemo ). Isto tako, ako sam dobro shvatio fiziku torque steeringa onda bi on trebao biti izraženiji na širim gumama. Nisam vozio Focus RS, ali koliko sam čitao od nepristranih testova torque steer je još uvijek prisutan, što mi je vrlo razumljivo. Koliko bi bio prisutan da nema Quaife-a i Revoknuckle-a je druga stvar. Također, Revoknuckle baš i nije tako jako Fordov originalni izum kako oni to nastoje prikazati, nešto vrlo slično ima Megane R26, samo što Renault to nije marketirao na sav glas. Uz to, double wishbone je tehnološki bolje rješenje koje postoji na tržištu već neko vrijeme a Ford ga nije iskoristio u RS-u zato što je kompleksniji tj. skuplji. Za one koji žele, i imaju volje bakćati se s fizikom da bi znali više, evo suvislog, a ipak ne pretjerano kompliciranog, članka na temu Revoknuckle: http://www.not2fast.com/chassis/revoKnuckle.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; Pojednostavljeno rečeno, cijela nauka oko Revoknuckle-a je skrivena na slici na strani 11 tog PDF-a, gdje ćete primjetiti da je (u odnosu na standardni MacPherson) prilično smanjen "King pin offset" tj. razmak između osi koja prolazi kroz točku kroz koju se upravlja kotačem i paralelne osi koja prolazi kroz centar kotača (a to je točka na koju djeluje moment osovine). Smanjivanje razmaka između te dvije osi rezultira manjim prijenosom razlike momenta na upravljački sustav tj. na volan. Dakle, Revoknuckle ne smanjuje asimetriju momenta nego smanjuje dužinu poluge preko koje se razlika vektora momenta prenosi na sistem upravljanja - i, vjerovali ili ne, to je sva mudrost! Što se pak tiče Quaife-a, on smanjuje torque steering u samom korijenu - štos je da on blagim lokiranjem nastoji balansirati tj. izjednačavati moment na obadva kotača (koliko je već u mogućnosti) dok skroz otvorena špera "hladno" prebacuje cijeli moment na onaj drugi kotač koji ne proklizava, i time u pojedinim situacijama radi znatnu razliku u momentima između lijevog i desnog kotača. Prebacivanje momenta na drugi kotač je na snjegu možda i ok jer može pomoći, ali na suhoj cesti u zavoju to možda i nije optimalni potez. Na taj način (ujednačavanjem momenta), Quaife ne samo da smanjuje razliku u momentima, koja se onda prebacuje na volan kao torque steering, nego zadržavanjem određene količine momenta na vanjskom kotaču pomaže da se brže i sigurnije izvučete iz zavoja. To je naravno teoretski pogled, praksa je naravno često nekaj drugo - ali dosad su se Tomina iskustva pokazala točnima pa sam se onda i ja odlučio nabaviti Quaife.. P.S. neznam točno koliko Quaife špera zadržava moment lokiranjem na kotaču koji kliže, ali ovak pi*oko, rekao bih da je to negdje oko 30%, što je dovoljno da znatno pomogne situaciji u zavoju a sigurno i da se osjeti kao smanjenje torque steeringa. P.P.S. u teoriji bi spretni vozač sličan efekt mogao izazvati i laganim diranjem kočnice kad će otvorena špera biti "zavarana" pa neće cijeli moment prevaliti na drugi kotač, međutim ne znam da li bi (i kako) to delalo u praksi i da li bi imalo ikakvu praktičnu primjenu kao nekakva tehnika vožnje. P.P.P.S. u uvjetima kad kližu obadva kotača Quaife bi se (barem u teoriji) trebao ponašati kao i skroz otvorena špera - totalno bespomoćan.. |
Autor/ica: | Kova [ pet lis 09, 2009 6:24 pm ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
Citat: Zato audi qatro i ima postav mjenjača i ostalog takav kakav ima radi simetričnosti poluosovina i pripadajučih mu sklopova
Bome da, to si dobro primjetio - vidi se da i Audijevi inžinjeri imaju određeno iskustvo s prednjim pogonom..
|
Autor/ica: | Kova [ pet lis 09, 2009 7:23 pm ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
Citat: Sorry na mojem ubacivanju u temu o diferencijalu i tom quaife-u, jer BTW nemam nikakvih iskustava s time ...a i moje pitanje je malo off barem o marci vozila ...mene samo zanima kak onda moj M5 e39 '00 ima to rješeno na svom pogonu pošto je RWD i malooo iznad 400 ps ? Jel on to uopće ima i ako ima (ne mislim da je baš nužno quaife) kako to funkcionira, jer stalno ta špera radi ili ju elektronika isključuje/uključuje po potrebi ???
Koliko ja znam M5 E39 ma LSD. Nije kao Quaife (sa zupčanicima) nego mislim da ima ploče (slično kao kvačilo, samo manje), tako da će se s vremenom potrošiti. Uostalom, stisni kuplung, stisni gas, pusti kuplung, i ako ostaviš 2 crne trake (a budeš) bićeš siguran da imaš LSD. Špera je potpuno mehanički uređaj, radi stalno i nikakva elektronika ne upravlja direktno sa šperom. Odgovore da se regam na BMW forum ignoriram u startu P.S. I da, regaj se na BMW forumu ako želiš dalje raspravljati o tom autu.. |
Autor/ica: | Kova [ pet lis 09, 2009 7:29 pm ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
Citat:
...
Hoću, hoću, zato forum i služi..
Uvijek može više, zato se nadam da će inicijator teme kad zašarafi to u diferencijal izaći sa dojmovima iz prve ruke. |
Autor/ica: | sansi [ pet lis 09, 2009 7:54 pm ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
A mi koji se spremamo na takav korak imamo iskustvo iz prve ruke. Dečki svaka vam čast na trudu i volji da sve to zapišete javno. Ja vrlo rado prikupljam info a nadam se da nisam jedini pa nemojte odustati! |
Autor/ica: | BELA [ ned lis 11, 2009 8:57 am ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
Citat: Citat: Sorry na mojem ubacivanju u temu o diferencijalu i tom quaife-u, jer BTW nemam nikakvih iskustava s time ...a i moje pitanje je malo off barem o marci vozila ...mene samo zanima kak onda moj M5 e39 '00 ima to rješeno na svom pogonu pošto je RWD i malooo iznad 400 ps ? Jel on to uopće ima i ako ima (ne mislim da je baš nužno quaife) kako to funkcionira, jer stalno ta špera radi ili ju elektronika isključuje/uključuje po potrebi ???
Koliko ja znam M5 E39 ma LSD. Nije kao Quaife (sa zupčanicima) nego mislim da ima ploče (slično kao kvačilo, samo manje), tako da će se s vremenom potrošiti. Uostalom, stisni kuplung, stisni gas, pusti kuplung, i ako ostaviš 2 crne trake (a budeš) bićeš siguran da imaš LSD. Špera je potpuno mehanički uređaj, radi stalno i nikakva elektronika ne upravlja direktno sa šperom. Odgovore da se regam na BMW forum ignoriram u startu P.S. I da, regaj se na BMW forumu ako želiš dalje raspravljati o tom autu.. |
Autor/ica: | Kova [ pon lis 12, 2009 9:07 am ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
Citat: je tocno ,zaboravih na to sorry
Ma sve ok, idemo dalje..
|
Autor/ica: | Branimir [ sri lis 14, 2009 11:32 am ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
Citat: Ma sve ok, idemo dalje..
Tema uređena i vraćena.
|
Autor/ica: | Kova [ sri lis 14, 2009 12:37 pm ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
Citat: Citat: Citat:
zekim se ,malo je lsd diff heben za prednji pogon i hoce povuc u sve strane,odnosno na onu stranu na kojoj kotac ima najvise trakcije.
Hmmm... Jedna od razlika izmedju T5Ra i Ra je kaj R ima LSD, i bas je R bio puno mirniji. Daleko manje je cupao volan i bio primjetno upravljiviji.na zadnjem pogonu je pun pogodak jer sa zadnjim kotacima ne upravljas. ja osobno ga nebi stavljao na auto kojim se svakodnevno sluzim jer sam se naucio(uljenio) da drzim volan jednom rukom kad pretjecem ili ubrzavam. al injace opaka je stvar taj LSD |
Autor/ica: | Kova [ sri lis 14, 2009 12:54 pm ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
Citat: Citat: Citat: Sorry na mojem ubacivanju u temu o diferencijalu i tom quaife-u, jer BTW nemam nikakvih iskustava s time ...a i moje pitanje je malo off barem o marci vozila ...mene samo zanima kak onda moj M5 e39 '00 ima to rješeno na svom pogonu pošto je RWD i malooo iznad 400 ps ? Jel on to uopće ima i ako ima (ne mislim da je baš nužno quaife) kako to funkcionira, jer stalno ta špera radi ili ju elektronika isključuje/uključuje po potrebi ???
Koliko ja znam M5 E39 ma LSD. Nije kao Quaife (sa zupčanicima) nego mislim da ima ploče (slično kao kvačilo, samo manje), tako da će se s vremenom potrošiti. Uostalom, stisni kuplung, stisni gas, pusti kuplung, i ako ostaviš 2 crne trake (a budeš) bićeš siguran da imaš LSD. Špera je potpuno mehanički uređaj, radi stalno i nikakva elektronika ne upravlja direktno sa šperom. Odgovore da se regam na BMW forum ignoriram u startu P.S. I da, regaj se na BMW forumu ako želiš dalje raspravljati o tom autu.. Vidiš, i BMW 335 cabrio ima više konja od mog C70 (što je u postupku rješavanja) a razlika u leasing rati je bila dovoljno mala da mi ne bude odlučujuća, međutim razlika u image-u koji Volvo u mojim očima ima u odnosu na BMW mi je definitivno bio presudni faktor. 8) |
Autor/ica: | Kova [ sri lis 14, 2009 5:07 pm ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
Citat:
S trakama sam htio reći da ako ti obadvije trake krenu odmah i s istog mjesta onda ćeš znati da imaš LSD koji izjednačava moment, ali tebi je to samo dobro došlo da se pohvališ sa snagom svoje makine. To je simpatično i sasvim ok, ali ipak govori da možda nisi bezveze odabrao baš BMW-a - jedini je problem kaj si si tim usput odabrao i kvalitetu foruma na koji se regaš radi pisanja o svom autu, a bome i način na koji te ljudi gledaju dok voziš svoj auto.
Da me krivo ne shvatiš pa da se ne naljutiš: ja ne mislim da si ti razmaženi sinek bogatog tate ili primitivac koji je sišao s brda (uostalom, niti se ne poznamo pa fakat nemam na temelju čega to misliti) - samo ti pokušavam reći da mi se čini da je neminovno da si kupovinom BMW-a (koji nesumnjivo ima sportski štih) nažalost naslijedio i dio njegovog ne-tako-dobrog društvenog image-a. Tak nekaj se jednostavno ne može izbjeći niti u jednoj zemlji, pa tako niti u našoj - pogotovo ake se radi o crnom M5 s crnim interijerom.. Vidiš, i BMW 335 cabrio ima više konja od mog C70 (što je u postupku rješavanja) a razlika u leasing rati je bila dovoljno mala da mi ne bude odlučujuća, međutim razlika u image-u koji Volvo u mojim očima ima u odnosu na BMW mi je definitivno bio presudni faktor. 8) U svakom slučaju, još jednom se ispričavam ako si moju izjavu shvatio osobno jer to mi nikako nije bila namjera. |
Autor/ica: | tcode [ čet pro 10, 2009 7:01 pm ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
Čuo sam da je Kruno jedva živ ostao nakon ugradnje tog opakog Quaife LSD-a. Navodno je volan uspio zadržati ravno tek kada ga je, osim rukama, čvrsto podbočio i nogama. Kruno, jesi li živ, kada ide špera van ? |
Autor/ica: | Kova [ čet pro 10, 2009 7:06 pm ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
Citat: Čuo sam da je Kruno jedva živ ostao nakon ugradnje tog opakog Quaife LSD-a. Navodno je volan uspio zadržati ravno tek kada ga je, osim rukama, čvrsto podbočio i nogama.
Ma pusti, svaka cesta mi uska - to je najbolje opisati s onom vinskom "iz te kuće pijan ja izlazim, čudnovate ulice nalazim.."Kruno, jesi li živ, kada ide špera van ? Ukratko, špera ide van čim Kiki uhvati cajta! |
Autor/ica: | tcode [ čet pro 10, 2009 7:13 pm ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
Uff, dobro je, samo neka si ti živ! Daj reci Kikiju da se pripremi pa da i moj LSD izvadimo . |
Autor/ica: | gonzo [ čet pro 10, 2009 7:57 pm ] |
Naslov: | Re: Quaife ATB |
super drago mi je da si zadovoljan ,očito je da je ovjes Ceja puno napredovao naspram onih starih krama koje sam imao prilike probat sa LSDejom. pozdrav |
Stranica: 2/3. | Vremenska zona: UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |