Sada je: sub svi 10, 2025 7:45 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 850 2.4, 96g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 47 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 Sljedeća
Autor/ica Poruka
 Naslov:
PostPostano: uto lip 26, 2007 6:50 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Inace, i meni je automatski mjenjac novost, pa mislim da ne bi bilo lose da otvorimo temu vezanu za koristenje. :wink:

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lip 27, 2007 9:37 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Auto imam tek oko dva mjeseca, nemam BC i ovo je moja računica, ali je prilično točna.
Po gradu je potrošnja u prosjeku nešto malo ispod 15 lit (u prvom postu nisam napisao da je 14 lit, nego da je nisam uspio spustiti ispod toga).
Van grada sam do sada imao samo jednu laganu vožnju Split-Dubrovnik-Split, nisam koristio cruise control, a potrošnja je bila nešto iznad 9 lit.

Znam da economic nastoji čim prije šaltati višu brzinu (pročitao User Manual :D ) i da 3 i L samo ograničavaju mjenjač u šaltanju prema gore (moj je 4-stupanjski automatik pa nema položaj 4), ali je logika sljedeća: ako automatik UZBRDO šalta 4. brzinu već na 60 ili malo više km pa se motor onda vrti na 2.000 rpm ili manje, zašto ga ne ograničiti tako da UZBRDO ide u 3. brzini i vrti se par stotina rpm više? To bi svakako trebao biti ekonomičniji režim rada motora.

N.B.
Cijela ova diskusija je više akademske prirode. Zanimaju me isključivo vaša razmišljanja i iskustva, jer ne vidim osobite svhe maltretirati sebe (i auto) s ovakvom ili onakvom vožnjom, da bi ušteda bila 1-2 litre odnosno 100-200 kn mjesečno. Da je bilo kome od nas to bilo bitno, ne bi kupili Volvo s 5 cilindara, nego kakav mali dizel :wink:


Zadnja izmjena: Mrky, dana/u sri lip 27, 2007 9:47 am, ukupno mijenjano 1 put.

Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lip 27, 2007 9:40 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Citat:
Inace, i meni je automatski mjenjac novost, pa mislim da ne bi bilo lose da otvorimo temu vezanu za koristenje. :wink:
Slažem se. Eto, mene npr. zanimaju "zimska" iskustva s ovim mjenjačem kad su snijeg i led pod kotačima.


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lip 27, 2007 10:04 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Mrky, kod mene economic ne salta uvjek na tako niskim okretajima. Kad je vece opterecenje, kad stisnes gas jace, economic zna ic i do 5000. No, na uzbrdici koristi sport i to je to.

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lip 27, 2007 10:55 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Citat:
Mrky, kod mene economic ne salta uvjek na tako niskim okretajima. Kad je vece opterecenje, kad stisnes gas jace, economic zna ic i do 5000.
Auto je uglavnom prazan, a ja vozim penzionerski :oops:
Valjda je to razlog.


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lip 27, 2007 4:40 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon svi 14, 2007 2:02 pm
Postovi: 1001
Vozi: S80
Lokacija: Šibenik
Citat:
Kad je vece opterecenje, kad stisnes gas jace, economic zna ic i do 5000.
:twisted: Baš sam neki dan i ja 'stisnul jače' i kataljka je otišla i na 6000. :twisted:

Kaj se tiće uzbrdica, moj baca u nižu relativno brzo (bez dodatnog stiskanja gasa) na možda kakvih 2500, uvrh glave 3000. Nisam obračal pozornost na to precizno pa govorim 'od oka', ali budem baš videl kak se ponaša kad ne stišćeš gas a kreneš uzbrdo.
S druge strane na nizbrdici mi jako slabo koći mašina tak da mi je 4-ka (moj ima 5 brzina) rijetko kad u upotrebi jer baš i ne koći puno (što je i realno) pa u većini slučajeva ubacim u trojku na dužim nizbrdicama (ili u D pa po plinu :twisted: ). L koristim rijetko (sad u ljeti kad je gužva kod silaska u grad) a i nezgodno zna 'zacuknut' kod šaltanja u L (valjda baca iz treće u drugu jer pretežno se vozim na malim okretajima kad mislim prebacivat u L a on je već u trećoj).
Budem to malo detaljnije promatral (kad šalta, u koju šalta, koji su okretaji i sl. - pa sve to opet na uzbrdici i nizbrdici) pa budem znal malo bolje objasniti svoja iskustva.

_________________
S80 2.4i '00 140KS LPG
S80 2.4D '09 195KS


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lip 27, 2007 9:41 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Citat:
Inace, i meni je automatski mjenjac novost, pa mislim da ne bi bilo lose da otvorimo temu vezanu za koristenje. :wink:
Evo i konkretnog pitanja za NOVU temu:
Prije desetak godina model 960 imao je 4-stupanjski automatski mjenjač s programima economic/sport/winter. Je li to isti mjenjač koji je ugrađivan i u modele 850/S70, s obzirom da je 5-cilindarski motor u njima zapravo 6-cilindarski iz 960 kojem je "odrezan" jedan cilindar?

Zašto ovo pitam: kolega koji je tada vozio Volvo 960 automatic još i danas je pun hvale za njegovo ponašanje na snijegu i ledu. Bez špere, bez TRACS-a, samo s winter programom... :D


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lip 27, 2007 10:45 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
S obzirom da winter program reze sve osim 3. i 4. brzine, vjerujem da nema nikakvih problema sa proklizavanjem prilikom kretanja. No, kretanje u 3. brzini... Hmm, javim dojmove cim padne snjeg. Do tad mi se nekak ne svidja bas.

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lip 27, 2007 10:46 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 9:56 pm
Postovi: 42
Lokacija: Ljubljana, Slovenija
Nije isti. Moraš isto znati da je kod 960 motor ugrađen uzdužno, a kod 850 poprečno.

_________________
T-5R


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lip 27, 2007 11:31 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon svi 14, 2007 2:02 pm
Postovi: 1001
Vozi: S80
Lokacija: Šibenik
Hmmm. baš i mene zanima taj Winter mod. Kod S80 se nalazi gumb W s desne strane mjenjača za istu namjenu. Samo nikak da napadne sneg v Šibeniku pa da ga isprobam. :lol: BTW, Kiki mi je objasnil da ne ukljućujem Winter mod po suhom niti pod razno. Jel netko zna (možda Kiki) kad se to uključuje? Na kolko snega, pod kakvim uvjetima itd?

_________________
S80 2.4i '00 140KS LPG
S80 2.4D '09 195KS


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: čet lip 28, 2007 8:58 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Citat:
... Kiki mi je objasnil da ne ukljućujem Winter mod po suhom niti pod razno...
Samo radi povećane potrošnje i (eventualno) habanja prijenosa, ili ima još neki razlog?


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: čet lip 28, 2007 11:47 am 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: pet vel 23, 2007 1:06 pm
Postovi: 2296
Vozi: xxxxx
Lokacija: VŽ/ZG
U winter modu auto ima smanjen okretni moment i ne kreče iz prve brzine nego iz druge ili treće, i to je cijela mudrost


Vrh
   
 Naslov: Winter mode
PostPostano: čet lip 28, 2007 12:34 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Samo kreće iz druge ili treće ili je moment smanjen i na neki drugi način (napajanje, paljenje, itd.)?


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: čet lip 28, 2007 1:10 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: pet vel 23, 2007 1:06 pm
Postovi: 2296
Vozi: xxxxx
Lokacija: VŽ/ZG
Winter mode
Winter mode is selected using the (W) button on the top panel of the gear selector assembly. Winter mode enables starting off in a high gear to prevent the wheels from spinning on a slippery surface. This mode can also be used in other difficult situations in which the driver needs more direct control over gear selection. Depending on the gear position, the following combinations can be obtained:

D The car starts in 3rd gear. Automatic shifting between 3rd, 4th and 5th gears
4 The car starts in 3rd gear. Automatic shifting between 3rd and 4th gears occurs earlier than in economy mode, D position. 5th gear is locked out
3 The car starts in 3rd gear. There is no upshifting or downshifting
L The car starts in 2nd gear. There is no upshifting or downshifting.


The warning lamp on the dashboard lights when winter mode is selected.
If kick-down is activated in Winter mode, the transmission uses all gears for maximum performance.


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: čet lip 28, 2007 2:35 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Startati u višoj brzini kad je klizavo - pa to znamo napraviti i sami, rukama i nogama.
Ja sam mislio da je ovaj automatik nešto sofisticiranije :(


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 47 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 9 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan