Sada je: ned tra 28, 2024 11:10 am.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 850 2.4, 96g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 12 postova ] 
Autor/ica Poruka
PostPostano: ned sij 16, 2011 7:39 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sub vel 03, 2007 10:06 pm
Postovi: 839
Lokacija: Zagreb
Bio sam na putu za Konzum, i baš prolazio pored servisa kad je buka postala očita :mrgreen: Odmah sam skrenuo u servis i nakon pogleda pod haubu sve je bilo jasno. Prvo je prema "plesu" bilo "jasno" da je otišao automatski natezač,

slika

ali kad je stavljen drugi, onda se ukazao pravi problem - remenica - i auto je ostao u servisu prek vikenda ukupno 3 dana dok nije stigla nova (Febi - Bilstein) iz AutoKreše.

slika

slika

Dakle, preporučio bih svakome ko vozi stariju 850-tku TDI (ma i ostale modele, naravno) da ako to nikad nije mijenjao da o tome NAJozbiljnije razmisli da mu se to u vožnji ne raspadne, jer bi mu to moglo izbiti i zupčasti remen. Imao sam sreće :-)

Da sam prije malo manje od 3 godine kad sam mijenjao zupčasti znao za ovo, i to bih promijenio. No, saznao sam za to prije cca 1 god. kad se to kolegi razletilo na autoputu. A, evo sad skoro i meni...

Eto i slika...

LP.

_________________
[1981...244gld6] - 1992. > 2004.
[1997 ... 855tdi] - 2004. > danas.
[2013 ... V70d3] - 2022. > danas.


Vrh
   
PostPostano: ned sij 16, 2011 8:47 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet pro 16, 2010 7:59 pm
Postovi: 137
Vozi: Ford Focus Mk1
Lokacija: Zagreb / Samobor
E da, ja obično ljudima govorim o tome da kad se mijenja zupčasti remen, da se isto tako onda mijenja i ostalo remenje, a isto tako i njihovi španeri, pa i remenice (radilice i alternatora) jer su svi ovisni jedno o drugome.

Nema druge nego da počnem na onom svom topicu pisati malo o tome, iako, znam da je to sv eskup sport i mnogi mi kažu: "e ti bi i pola auta promijenio samo zbog zupčastog!" ali ipak, to je onda pravi posao i sigurni ste u to da sa autom nećete imati problema ili uskoro morati ponovno u servis da bi zamjenili neki drugi dio, pa onda plaćate opet i majstora i ako se negdje na cesti dogovdi, vučnu službu... i da ne nabrajam što sve ne.

Sve na vrijeme i bezbrižni ste.

I još nešto, neovisno da li je model auta novi ili stari, razmislite o tome da su stari bili ipak i bolji (kvalitetniji) nego li dana, jer je svima u interesu da se troši više para na post prodaju, pa kad već radite neki posao na autu, ne štedite na tim stvarima, jer će vas ta ušteda na kraju koštati samo još skuplje.

Da, da.. znam.. znam... nije to točno što kažem i da se može to i onako, da ima primjera koji su pokazali suprotno i slično, no ipak, ja osobno nemam viška love za postservisne radove i dijelove, tako da radije napravim sve od prve, pa sam miran i ne brinem se kad će mi možda otići ovo ili ono.

hal9000f - nadam se da se slažeš sa ovime što sam napisao? :wink:

_________________
http://lageros-auto-moto.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Vrh
   
PostPostano: ned sij 16, 2011 9:20 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sub vel 03, 2007 10:06 pm
Postovi: 839
Lokacija: Zagreb
Citat:
E da, ja obično ljudima govorim o tome da kad se mijenja zupčasti remen, da se isto tako onda mijenja i ostalo remenje, a isto tako i njihovi španeri, pa i remenice (radilice i alternatora) jer su svi ovisni jedno o drugome.
Mijenjao sam "sve". Sva 3 remena, sve rolice, sve natezace, vodenu pumpu, semeringe, zupcanik na radilici.
Citat:
Nema druge nego da počnem na onom svom topicu pisati malo o tome, iako, znam da je to sv eskup sport i mnogi mi kažu: "e ti bi i pola auta promijenio samo zbog zupčastog!" ali ipak, to je onda pravi posao i sigurni ste u to da sa autom nećete imati problema ili uskoro morati ponovno u servis da bi zamjenili neki drugi dio, pa onda plaćate opet i majstora i ako se negdje na cesti dogovdi, vučnu službu... i da ne nabrajam što sve ne.

Sve na vrijeme i bezbrižni ste.
...
hal9000f - nadam se da se slažeš sa ovime što sam napisao? :wink:
Slazem se.

Ali, ipak ima ali ;-)

U pravilu bi trebalo tako napraviti, ali negdje treba povuc crtu :-)

Bas ne bum isao mijenjati i kompresor klime, alternator, servo pumpu itd ;-)

I ovisi o autu u kakvom je stanju, a i u kakvom je financijskom stanju gazda.

Vec dulje vrijeme se pokusavam drzati pravila da ulozim vise novaca danas, da mi se ne desi nekaj ovakvoga preksutra. Ali, treba imati i informaciju na vrijeme, a tadasnji majstor mi nije preporucio da mijenjam i remenicu :(

LP.

_________________
[1981...244gld6] - 1992. > 2004.
[1997 ... 855tdi] - 2004. > danas.
[2013 ... V70d3] - 2022. > danas.


Vrh
   
PostPostano: ned sij 16, 2011 10:36 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet pro 16, 2010 7:59 pm
Postovi: 137
Vozi: Ford Focus Mk1
Lokacija: Zagreb / Samobor
Ma neeeeee.. nisam mislio sad baš toliko puno :mrgreen:

Uglavnom ono što si i sam nabrojao iliti ovako:

Svo remenje
Sve španere (natezače i klizače)
Simeringe radilice i bregaste
Remenice alternatora i radilice


Dakle, to je ono što bi bilo dobro i pametno.
Jer gledam kroz pult šta se sve ljudima događa, pa mi nekako to sve postalo logično.
Obično sam i ja sam prije ljudima htio ušparati koju kunu, pa sam sve to upola, čak i bez pumpe vode.
Onda sam malo odrastao, pa vidio da je i ona bitna (ovisi kako na kojem autu, recimo kod mene na mojem nije neki faktor),
pa sam počeo i te pumpe nuditi, da bi sad na kraju dok sam još malo odrastao počeo nuditi sve što je gotovo povezano jedno s drugim.
Pa iako kanalno remenje i španeri nisu usko povezani sa pogonskim sklopoom rmena iliti zupčastim, remen kao guma ima sovj vijek trajanja i kako god kanalno remenje (kao) nije toliko bitno, treba ga mijenjati, pa shodno tome i elemente po kojima se vozi, a to su njegovi španeri i remenice ili najbolje rećeno, sve što u sebi ima neke veze sa ležajevima ili rade na tom principu.

U svakom slučaju, kako god, nadam se da će ovo imati odjeka kod korisnika i da će dobro razmisliti kada će raditi veliki servis, jer se ne zove badava veliki :wink:

A i često puta majstori žele izaći u susret i pomoći na financijski način da se ne mora previše ulagati, ali kako si i sam rekao, bolje uložiti danas više, da ne bude još više sutra :mrgreen: , a eto, nadam se da će (od kako sam se ovdje prijavio) moji savjeti biti dobro korišteni i bez obzira na sve moguće upite, nitko ne treba misliti da mi je tlaka odgovoriti i na neku možda bizarnu stvar, jednostavno pitajte i ako znam, drage volje ću to podijeliti sa svakime od vas.

:obscene-drinkingcheers:

_________________
http://lageros-auto-moto.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Vrh
   
PostPostano: ned sij 16, 2011 10:42 pm 
Offline
..
..
Avatar

Pridružen/a: ned stu 18, 2007 6:55 pm
Postovi: 420
Lokacija: zadar
pa si ti čovječe :D

jesu to slike slomljne role natezača?
a di je tu ležaj?
ili je to unutrašnjost mehanizma?

_________________
855 TDI 96 manual


Vrh
   
PostPostano: pon sij 17, 2011 9:55 am 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sub vel 03, 2007 10:06 pm
Postovi: 839
Lokacija: Zagreb
Citat:
pa si ti čovječe :D
Ma, ne pitaj... :(
Citat:
jesu to slike slomljne role natezača?
Da, puklo kućište u kojem je valjda opruga.
Citat:
a di je tu ležaj?
Samo na rolici i može se naravno mijenjati samo to. Ali, ako nikad nisi zamijenio taj natezač, zamijeni ga, jer po V4DIS-u mijenja se jednom u 10 god. ili valjda na duplom intervalu od zupčastog - znači 240.000 km (ipak provjeriti :-) ).
Citat:
ili je to unutrašnjost mehanizma?
Nije unutrašnjost.

Izdržao bi valjda još 1 km prije raspada :dance:

_________________
[1981...244gld6] - 1992. > 2004.
[1997 ... 855tdi] - 2004. > danas.
[2013 ... V70d3] - 2022. > danas.


Vrh
   
PostPostano: pon sij 17, 2011 4:32 pm 
Offline
..
..
Avatar

Pridružen/a: ned stu 18, 2007 6:55 pm
Postovi: 420
Lokacija: zadar
što jhe na 3. slici?
nedavno sam sebi sredio obe role, dobro oprao ležajeve, posušio i nova mast, naravno švecka :D
sve ko novo, ali nažalost ne rješava problem samog natezača :( , iako mu sigurno olakašava rad
kupićemo novo, kad bude para :think:

_________________
855 TDI 96 manual


Vrh
   
PostPostano: pon sij 17, 2011 5:52 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: ned tra 01, 2007 7:52 pm
Postovi: 4520
Vozi: volvo a kaj bi drugo
Lokacija: Jaska
Da se i natezač malo po reparirati.Ne pitajte kako to je tajna zanata :wink:

_________________
850 T-5 lpg
850 TDI-ČAĐO (Više ga nimam)

WG-tjuner
Raskapam tuđe 850-ke ko da su moje!
Koji puta uspijem nešto i popraviti!


Vrh
   
PostPostano: pon sij 17, 2011 9:34 pm 
Offline
..
..
Avatar

Pridružen/a: ned stu 18, 2007 6:55 pm
Postovi: 420
Lokacija: zadar
Citat:
Da se i natezač malo po reparirati.Ne pitajte kako to je tajna zanata :wink:
e toga se ne hvatam sigurno :!:
pa da mi feder izbije oko... :o

_________________
855 TDI 96 manual


Vrh
   
PostPostano: pon sij 17, 2011 10:26 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sub vel 03, 2007 10:06 pm
Postovi: 839
Lokacija: Zagreb
Citat:
što jhe na 3. slici?
Remenica koja se raspala na dva dijela, jer je guma koja ih spaja pukla po cijelom opsegu.
Citat:
nedavno sam sebi sredio obe role, dobro oprao ležajeve, posušio i nova mast, naravno švecka :D
sve ko novo, ali nažalost ne rješava problem samog natezača :( , iako mu sigurno olakašava rad
kupićemo novo, kad bude para :think:
Original natezac je Litens (Canada). Isti takav samo na njemu ne pise i VW part number, nego samo Litens, kosta manje od 600 kn (mislim 558 kn) kod kolege tu na forumu. Prema V4ADIS-u bi trebao trajati 10 god ili valjda 240.000 km, a lezaj se da mijenjati odvojeno.

Tak ovisno koliko se netko vozi mislim da se isplati kupiti i da ce nadzivjeti auto. Ako netko radi puno km onda mu auto valjda puno i treba, pa mu se to sigurno isplati once in a lifetime 10 godisnjeg vlasnistva 850-tke ;-)

BTW, nakon ovog iskustva mislim da se loše stanje remenice može skužiti mjesecima prije potpunog raspada. Sad kad je gore nova remenica, ovaj automatski natezač vibrira puno, puno manje kad se gleda u leru, i naravno sve skupa ima tiši i puno ljepši zvuk. Osim toga prije dosta vremena mi je ta remenica počela "puštati" hrđu i po remenu i okolo sebe. Ko da je od vibracija taj prah otpadao... Ne znam možda su to znakovi da je vrijeme da se zamijeni. Rekao bih da originalna može izdržati nekih 350 tkm. Poslije je sve veći rizik...

Lako je sad bit pametan :mrgreen:

_________________
[1981...244gld6] - 1992. > 2004.
[1997 ... 855tdi] - 2004. > danas.
[2013 ... V70d3] - 2022. > danas.


Zadnja izmjena: hal9000f, dana/u pon sij 17, 2011 10:30 pm, ukupno mijenjano 1 put.

Vrh
   
PostPostano: pon sij 17, 2011 10:28 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sub vel 03, 2007 10:06 pm
Postovi: 839
Lokacija: Zagreb
greskom postano drugi put...

_________________
[1981...244gld6] - 1992. > 2004.
[1997 ... 855tdi] - 2004. > danas.
[2013 ... V70d3] - 2022. > danas.


Vrh
   
PostPostano: uto sij 18, 2011 8:30 am 
Offline
..
..
Avatar

Pridružen/a: ned stu 18, 2007 6:55 pm
Postovi: 420
Lokacija: zadar
malo mi je čudna ta remenica sa gumom umisto kugličnog ležaja
imam jednu polovnu vižka koja ima isto ležaj a ne gumu :?

mislim da su kod dizela svi natezači i role u originalu Litens

_________________
855 TDI 96 manual


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 12 postova ] 

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 2 gosta.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan