Citat:
Citat:
Dao sam link dokumentaciju u kojoj piše da su u mom motoru (u odnosu na 2.5T) veće klipnjače, jača radilica, poboljšano hlađenje itd. Svi ti zahvati se rade da se motoru osigura mogućnost hendlanja veće snage. Ako si ti ipak uvjeren da je to tako kako si napisao onda samo nabavi veću turbinu, nasviraj software na 350-400KS (ili koliko već misliš da ide) i voziiii!
Ne nisam uvjeren, samo tražim informacije. U stvari čak i ne tražim, nadam im se.
Citat:
Ono kaj mislim da tebe buni je mala razlika u snazi između mog T5 i 2.5T, ali sjeti se da i T5 iz S60 u stock verziji razvija samo 20KS više od mog motora ali to ne znači da su internalsi unutra isti. Uvjeren sam da moj motor ne bi izdržao Tomičinih 2.2 bara tj. 400 i kusur KS koji idu uz to, ali isto tako (po svim podacima koje sam uspio sakupiti) ne bih se usudio frljiti 2.5T motor puno preko 300KS. No, bez obzira na argumente, svatko od nas radi svoj izbor na svom motoru..
A da, slažem se, može se igledati i s te strane. Samo ponavljam, T5 u S60 je 2,4 (i 250 i 260 ks verzija) a tvoj i moj su 2.5. Prema tome, nekaj tu još ima osim manjih rupa u bloku i više metala između. A kako se bavim proizvodnjom znam koliko vremena i novaca traži da se razvije nešto od nule, a koliko da se nešto postojeće izmodificira, dotjera i poboljša. T4 je očito obilnije i komotnije isprojektiran i nije se štedjelo na svakom gramu gusa ili aluminija pa može istrpiti puno više.
Sad mi još neukom onako for dummies objasni kaj su to internalsi? Pomični dijelovi tipa klipovi/klipnjače, dihtunzi, stijenke u bloku između cilindara i kanala ulja i vode, nešto za jesti...?
Bojim se da si me krivo shvatio, nisam mislio ništa loše tako da nema potrebe za ljutnjom. Ja osobno sam vrlo malo kvalitetnih informacija uspio naći na Internetu (što sam našao sam postao na ovom Forumu). Npr. nisam uspio stupiti u kontakt ni sa kim tko je zamijenio turbinu na T5 motoru (ovom kao moj). Jcviggen s Volvospeed foruma mi je rekao da jedan od admina ima C30 T5 i da je nabavio Garett turbo kit od Atptuninga (čini mi se da je bio GT3071R) pa da njega pitam. Čovjek mi je samo rekao da više nema ni auto ni kit i nije baš bio jako raspoložen za priču na tu temu, što mi baš i nije ulilo povjerenje jer tko zna kaj se tu desilo..
Iz Volvo dokumenta koji sam maloprije postao zaključujem (a objasnio sam i zašto) da je moj motor nastao kao ojačana varijanta tvog motora, ali baš nigdje i nitko na Internetu mi nije rekao da će izdržati XXX KS i da je dotični to probao na svom motoru. Dakle, moraću sam procijeniti rizik i donijeti odluku (na to sam mislio kad sam ti rekao da ćeš na kraju morati sam odlučiti, jer mislim da za tvoj motor također ima vrlo malo raspoloživih informacija). Direktor Evolvea (koji su tunirali taj motor na 500HP s 2 turbine i zamjenom internalsa) mi je rekao da ne prelazim 400KS i 500Nm sa stock internalsima. Moja procjena je da K16 turbina neće ići preko 350KS a ja ju sigurno neću frljiti preko 460Nm, ali ni u tom scenariju nisam ziher da se ništa neće desiti, međutim voljan sam preuzeti rizik jer smatram da je razumno mali.
K16 turbina je rađena za novi Focus RS, osnova je bila moj motor koji je dodatno ojačan (samo su okvirno rekli kako). Dakle, Focus RS ima još noviju generaciju motora od mog koju su ECU upgradeom nafrljili na 340KS. Nadam se da će i moj motor toliko izdržati s istom turbinom, ali istina je da zapravo ne znam, samo se nadam..
Ukratko, kvalitetnih informacija (gotovo da) nema, što nije ni čudo jer ti motori fakat nisu neka platforma za tuning (u smislu zamjene turbine). Za ove male T5 motore kao što je moj možda s vremenom nekaj i osvane, ali mislim da ćeš ti teško nekaj pametno naći jer iz tvoje generacije motora postoji T5 i R koji su puno zahvalnija platforma za tuning. Mislim da ti ne bu lako ako se odlučiš za to..