ako mogu da dodam u prièi oko 940 serije.
osim ¹to postoje Ph1 i Ph2 postoje i razlièite podgrupe.
940 GL i GLE su klasoèni u svemu sa 8V motorima i baznom odnosno srednjim paketom opreme dok je podosta toga uz nadoplatu.
GLT model je sa 16V motorima i ima vi¹i nivo opreme serijski.
tu je i Turbo verzija koja je gotovo ista kao GLT po opremi + jo¹ ne¹to dodataka poput serijski blokade diferencijala.
slièna verzija je i TDizel bilo sa ili bez IC.
povrh sviihtih modela 940 postoji i 940SE koji je preobuèeni 960 ali sa 4 cilindra, pogotovu u varijanti za SAD tr¾i¹te gde su 940 i 960 bukvalno isti u svemu.
SE ima kao i Turbo gotovo isti paket opreme uz dodatke iz 960 serije, koji su tamo standardni.
najveæa razlika 940 vs 960 je interijer u materijalima, bolja obrada, luksuznije, i bolji audio sistem pri èemu 960 uvek dolazi sa tempomatom dok 940 to nema.
sve ostalo je isto, podvozje , 4 cil. motori, godi¹ta 91-95.
ali, i tu ima izuzetaka.
940 italo model ima samo 8V motore sa turbom ili bez, i to 2,0 + 16V 2,0 atmo
960 ima 16V motore i jedino ima 16V turbo 2,0.
modeli 95-98 se veæ bitno razilaze.
nivo opreme 940 ima kao i 960 manje vi¹e ali je podvozje potpuno drugaèije za te 3 godine, pri èemu je 960 dobio elemente od modela 850 dok je 940 ostao tradicionalnih re¹enja.
V90 je dobio èak i popreèni lisnati gibanj od stakloplastike.
generalno, 960 je vi¹i nivo izrade, i na dodir i na izgled unutra¹njosti sa kompletnijom opremom.
inaèe se sva ta oprema mogla doplatiti i kod 940 kao opcija, sve do poslednjeg detalja.
osim ¹to u 940 nikada nije i¹ao redni 6 cilindra¹ benzinac.
a da, ima i jedna ne tako mala razlika.
940 je napravljeno i prodano u relativno dosta komada dok je 960 veoma mala produkcija ukupno za sve godine i stoge veoma redak u smislu ponude delova a to se pogotovu odnosi na interijer koji je extremno skup za nabavu i mo¾e jedino kod dilera po Volvo ceni.
a znamo kako Volvo ceni i najobièniju lajsnu ili neki slièan detalj...
kada je razlika 940 vs 850 u pitanju, osim vrste pogona i motora izrazita je razlika u upotrebljivosti prostora.
850 ima ne¹to sitno veæu kabinu i bitno manji gepek, ¹to je naroèito izra¾eno kod karavana.
940 ima skoro 500 litara veæi gepek.
uz to 940 ima i 150kg veæu nosivost u gepeku od 850 modela.
u tom pogledu 850 je dosta ne¾niji, manje robusna transportna mazga
prednost 850 je ¹to ima ne¹to sitno bolju aerodinamiku i modernije motore pa manje tro¹i, ima veæu max brzinu i ima R varijante.
940 je verovatno do sada najbolji Volvo ikada ¹to se tièe pouzdanosti, tokom decenija bolesti su izleèene i veoma malo kvarova postoji kao konstruktivni.
to je zasluga dugog razvojnog ciklusa 740/940 od 25 godina.
to je moje mi¹ljenje.
ono ¹to razdvaja 850 bilo od 940 ili 960 je okretnost odnosno upravljaèki mehanizam.
900 serija bilo koji model je i danas nedosti¾na mera i niti jedan dana¹nji moderan automobil bilo koje marke u toj kategoriji velièine ne mo¾e ni da se pribli¾i preèniku okreta od samo 9,9m.
to je veoma te¾ak zalogaj i za mnoge malecne gradske autiæe.
stoga je okretnost 900 u gradu, isto kao i 200 /300 isto serija je sjajna/ ono ¹to izdvaja te Volvoe.
mislim da sam se prisetio najbitnijih razlika, dopuna detalja je svakako dobrodo¹la.

to su prave riječi...