Još jednom pozdrav svim forumašima.
Vlasnik Volva S40 T4 B4194T, '98 godište, (1,855 cc), ugrađen OMVL plin,
nadalje, od prvog dana kupnje pa do današnjeg dana sa autom sitni problemi,
zanemarivi, ali dovoljni da me drže zainteresiranim.
Nakon kupnje, krajem prošle godine, napravljen mali servis,
svjećice original (volvo), filteri (zrak,ulje,gorivo..), ulje, antifriz, bobine..,
U ovlaštenom servisu (Vž), znači sve uredno i profesionalno.
Slijede prvi problemi, motor radi ili u preniskim okretajima (povremeno gašenje prilikom pritiska kvačila,u vožnji,na križanjima,semaforima..) ili u previsokima.
Prilikom puštanja gasa u vožnji auto nastavlja držati gas (opasno po mene i druge).
Povratak u servis, očišćena klapna gasa, pregledana sajla gasa, još jednom pregled svjećica, promijenjen termostat (temperatura motora),
sitni dodatni popravci..
Problem riješen na vrlo kratko vrijeme (tjedan,dva).
Zadnjih mjesec dana auto radi kako mu se prohtije, niski, visoki,u intervalima,gasi se,drži gas.., iznenađuje me.
Prva pomisao regulator pritiska goriva,pumpa goriva..sto drugih stvari!
Ali sve to je palo u vodu nakon čišćenja za vikend,
upalim auto,iz vakuum crijeva na svim milim i nemilim spojevima propušta,cijevi ispucale i crne (čađave) od starosti.
Naravno, pokrpam koliko mogu i čekam rezervne dijelove.
E, sada dolazi pitanje za Vas.
Sama shema priključivanja vakuum cijevi je jasna,
ali u stvarnosti je to malo veći problem.
Regulator pritiska turbine je proizvođača PIERBURG, model PA6-GF30-3, koji na sebi ima dva priključka, za razliku od drugih koje sam vidio sa 3 priključka (Turbo/Vent/Wastegate/).
Shemu dotičnog regulatora nisam našao, to jest ne znam kako je spojen (koji priključak i kamo).
Prva cijev koja se raspala i privremeno je zatvorena, je cijev koja je spojena na usis zraka (iza filtera). nakon zatvaranja cijevi auto radi mirnije,ali tek kad se zagrije, u jutro obavezno držim gas jer motor radi daleko ispod okretaja i gasi se.
Sa nesigurnošću auto tako vozim dva, tri dana, Razlika? kada je topao,bolji odaziv na gas,glasnija turbina (ili se sve to psihološki faktor), neznam.
Tako da danas,sutra auto ide na dizalicu i mijenjam sve vakuum cijevi koje su dotrajale.
U prilogu je više slika,možda i koja nepotrebna,ali trebam Vašu pomoć da mi objasnite
kako i zašto je tako pripojeno, mislim da je netko od bivših vlasnika imao prste u tome i ne mogu
si objasniti kako i zašto.
Isprike na dugom postu,
unaprijed hvala,
Igor
Slika 1 - trenutno ugrađeni boost kontroler PIERBURG PA6-GF30<3
Slika 2 - slika cijevi, sa desne strane creveni križ (cijev pukla i zatvorena), lijevo od toga narančasti upitnik (jednosmjerna spojka, kod čišćenja propušta u oba smijera?!)
Cijev plava sa dva upitnika,više niti sam ne znam u kojem smjeru dolazi/odlazi pritisak,
prikaz boost kontrolera,
žuta cijev, odlazi ispod motora.
Slika 3 - prikaz klasičnog boost kontrolera sa tri konektora
Slika 4, 5, 6 - sheme spajanja, donekle jasne u teoriji
Slika 7 - Trenutno stanje kontrolera i cijevi