evo sad vidim da godinu ipo dana nisam dolazio ovde na forum...
dakle problem je bio u istrosenom plasticnom vrhu na osovinici radnog cilindra koja gura viljusku
to sam resio ugradnjom novog vrha...tako sto sam igrom slucaja nasao neki drzac za peskire u kupatilu (!) koji je imao mesingani vrh i bio odgovarajuceg unutrasnjeg precnika da se mogao navuci na originalnu osovinicu.
https://postimg.org/image/65zsokk8p/to je radilo do pre desetak dana, auto je presao oko 30 hiljada, kada se desio drugi kvar na kuplungu:
iznenada kuplung je postao jako tvrd: stao sam da uzmem LPG, najnormalnije sve radilo, krecem teska pedala, dok sam stigao do 5. brzine bilo mi je jasno da ako jos koji put pritisnem kuplung, cu ga verovatno skroz izgubiti - bio je jako tezak i tek pri dnu bi se odvojio.
uspeo sam nekako da dodjem do kuce i video da se situacija kao stabilizovala, uz jako veliki napor i pri dnu kuplung je u sustini lepo radio
podigao sam auto i pogledao sta se desava - kugla - oslonac viljuske je prosla kroz viljusku tj. leziste na viljusci se polomilo od istrosenosti jer to niko nikada nije podmazao,
https://postimg.org/image/65zsokk8p/, a auto ima oko 550.000 km. Viljuska je dobila novi oslonac mnogo nize - naslonila se na kuciste menjaca, i naravno potrebna je ogromna sila da se pomeri preko tako spustenog oslonca, zbog smanjenja kraka poluge, plus to je i potpuno pogresan nacin oslanjanja. pokusao sam nekako da podmetnem izmedju viljuske i kucista neki cudan materijal kako bi sprecio da klip radnog cilindra ispadne ili se zaglavi zbog prekomernog izazenja, i da imam opet situaciju kao prosle godine
to resenje trajalo je 2 dana kada je odjednom kuplung potpuno nestao, iz 2 pritiska nakon polazenja sa semafora, naravno jako kasno nocu i na nekom mestu gde nikako ne bih hteo stati, ali to je bila sreca jer sam uspeo nekako da stignem do kuce u 2 brzini jer nije bilo mnogo saobracaja.
pogledam ujutro radni cilindar, vidim da je zaglavljen ali nije izasao previse napolje, vratim ga i mislim da je moj problem opet u stvari kratka sad osovinica sto izlazi iz radnog cilindra. napravim novu i ugradim je, ali ne mogu nikako izbaciti zrak i dobiti kuplung - uslovi rada opet su katastrofalni, dakle na ulici, uglavnom na kraju shvatim da gumica u radnom cilindru pusta ulje napred, izvadim klipcic i vidim da je gumica ostecena, dzabe sam pravio novu osovinicu...
vrh je od drzaca za peskire... vrh je bio neostecen dok se nije desilo ovo sada - ostecenje vrha na slici nastalo je u toku jednog dana koriscenja
nije htela da mi pomogne i pritisne kuplung...
1991 Volvo 940 GL B230FB LPG (od 1991 lpg, motor je originalan kao i LPG instalacija, uz neke moje modifikacije)
nova osovinica... ali problem je bio u gumici....
izgleda da ce ovaj LPG auto zavrsiti gde ne treba, novi cilindar treba cekati 2 nedelje, samo gumica ne moze se ovde naci...
izvadio sam iz garaze 1990 Volvo 940 GLE 16v
takodje sa problemom sa kuplungom... tesko ulazi u prvu brzinu i u rikverc, znaci ne odvaja dobro, inace radi odlicno u voznji
pogledao sam, i mislim da je problem isto kao i kod prethodnog u istrosenosti plasticnog vrha osovinice radnog cilindra, samo sto ovde jos moze da radi.
ono sto se desava je da zbog skracene duzine osovinice pocetni polozaj viljuske je previse pomeren prema radnom cilindru, i nema dovoljnog hoda da potpuno odvoji lamelu... ili gresim
ako nekoga zanima lpg auto, i ima mogucnost da ga prebaci u HR, moze mi se javiti, jer ovde ovom nema vise buducnosti (taksa za lpg je neneormalno visoka)
sve - osim te viljuske kuplunga a i sada gumice radnog cilindra - na tom autu je jos uvek odlicno, bice prava steta da ode pod presu...
evo ga ovde u nekim boljim vremenima...
https://www.flickr.com/photos/11591590@ ... 7613037435