Citat:
Kako sam u Rijeci, meni AWD može pomoći pri mokrom kolniku, relativno čestim odlascima u ZG, skijanju i slično ali ipak nije potreban prečesto...
Možda će te zanimati moje iskustvo, s obzirom da i ja živim uz more gdje je glavni problem kiša na kliskom kolniku loše kvalitete, a snijeg vidim svega par puta godišnje kad putujem na sjever.
Vozim Volvo 850 čiji se FWD ne može uspoređivati s AWD pogonom, ali pokazalo se da je – za prosječnu vožnju – sasvim dovoljan. Na autu uvijek imam pristojne zimske gume, imam automatski mjenjač s winter programom, a naknadno mi je Nenad ugradio TRACS za koji je govorio „a što će ti to...“ i bio je u pravu. Lance uvijek imam u prtljažniku, ali ih nikad nisam imao potrebu staviti.
Samo par primjera... popeo sam se zimi na Sljeme po svježem, neugaženom snijegu ispred ralice, na Pohorje s obje strane (Maribor i Zreče), poviše Planice prema dolini Tamar kad je cesta bila zatvorena, na Jezersko poviše Kranja, preko snježnog Vršiča i Korenskog sedla... a poseban gušt je voziti preko Plitvica kad pada gusti snijeg i policija ne pušta autobuse, pa uživati u tišini i prštanju snijega pod kotačima. A nekoliko puta sam se na skijalištima prošvercao i onim njihovim servisnim cestama koje su zatvorene za nas smrtnike. I nikad nisam osjetio da mi treba AWD, uvijek sam svugdje prošao s FWD pogonom – dok dok god se držiš ceste ili makadama nemaš problema ni s kišom, ni sa snijegom, bio ugaženi ili neugaženi.
Treba reći da su iste ove ceste mome starom Volvu 460 (ručni mjenjač) zimi znale biti naporne, dok 850 po njima plovi kao trajekt po bonaci, pa pretpostavljam da (noviji i teži) V70 na snijegu može biti samo još bolji.
Tako da bi moj rezime bio ono što si ti već napisao: nije sporno da je AWD sposobnji, ali TC i ESP gotovo sve normalne situacije odrađuju dovoljno dobro, pa je pitanje treba li ti AWD koji nosi rizik skupljeg održavanja ili možeš i bez njega... a stara doktrina proizvođača automobila u SSSR-u bila je „ono čega nema, ne može se ni pokvariti“.
Ali ako tražiš rally ili offroad performanse, onda je to već neka druga priča...
XC70 je ljepši, bolji i atraktivniji, ali za isti novac ja bih radije kupio V70 koji je novije godište i/ili bolje održavan i/ili ima manje kilometara i/ili bolju opremu. A vjerojatno bih uštedio i koju kunu na održavanju u narednim godinama.
Iako priznajem, rado bih imao XC70 u svojoj garaži, ali to već spada u rubriku „zašto žene kupuju cipele koje im ne trebaju“...