Sada je: čet ožu 28, 2024 2:44 pm.

Vremenska zona: UTC+01:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 850 2.4, 96g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 37 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: uto ruj 03, 2013 3:16 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Evo i novih problema :doh:

Prije mjesec-dva motor je počeo nemirnije raditi na ler gasu. Dok je hladan to je neznatno (okretaji su stabilni, ne trese, ali se osjeti rukom na volanu), a kad se zagrije dosta je izraženije, tada se kod starta na semaforu (opterećenje na malom gasu) osjeti ono „preskakanje“ i neprihvaćanje gasa karakteristično za neispravnu električnu instalaciju. Sve ovo primjetno je samo na ler gasu, u vožnji se ne osjeti. Isto tako, svi simptomi prisutni su samo na plinu, kad prebacim na benzin motor radi mirno i ništa se ne osjeti ni na ler gasu ni u vožnji..

U vožnji nisam osjetio nikakvu promjenu zvuka ni gubitak snage, a potrošnja plina je ista. Potrošnja ulja je nešto veća nego prije, oko 2,5 litre na 7.500 km.

Motor uredno servisiram svakih 10.000 km, ulje je Shell Helix Ultra 5w 40, filter zraka ima 7.500 km, svjećice (original Volvo) imaju oko 10.000 km, a visokonaponski kabeli su zamijenjeni prije 15.000 km ili manje. Stoga mi je prvo na pamet pala bobina, s obzirom da neispravna bobina pokazuje opisane simptome kad se zagrije.

Međutim... :think:
Od samoga početka, očito je da plinska mapa nije dobro podešena: potrošnja od 18-19 litara plina u gradu (doduše, ni na benzin nije bila manja od 15), „check engine“ stalno gori (nakon resetiranja upet se upali poslije 100-200 km), a OBD pokazuje „code P0133“ (front oxygen sensor slow response). Nakon što sam nekoliko puta bio na podešavanju plinske mape (čak je i isparivač servisiran – nova membrana) potrošnja se neznatno smanjila na 17-18 litara, ali „check engine“ („code P0133“) i dalje svijetli.

S obzirom da je očito kako je smjesa prebogata, a ventili nemaju podmazivanje, mogu li navedeni simptomi ukazivati na izgoreni ventil ili gumice ventila?

_________________
You buy a BMW when you want to be somebody.
You buy a Mercedes when you are somebody.
You buy a Volvo when you don't care.


Vrh
   
PostPostano: uto ruj 03, 2013 10:06 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: čet ruj 08, 2011 9:32 pm
Postovi: 3789
Vozi: Volvo S 40 2.4 i AT LPG i Mazda 6 2.3 GT LPG
Lokacija: Jastrebarsko-ZG
Ventili ne izgaraju kod prebogate,već na pre siromašnoj smjesi,reci plinskom mehi neka napravi auto kalibraciju,jer ovako ručno je teško od prve pogoditi idealnu smjesu

_________________
Elektrika,mehanika Ex Volvo servis Nilsson

http://www.autoklima-hrastinski.hr/" onclick="window.open(this.href);return false;"


Vrh
   
PostPostano: čet ruj 05, 2013 9:22 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Citat:
Ventili ne izgaraju kod prebogate,već na pre siromašnoj smjesi
A ima li prebogata smjesa kakve negativne posljedice?
Citat:
reci plinskom mehi neka napravi auto kalibraciju,jer ovako ručno je teško od prve pogoditi idealnu smjesu
Mislim da podešavanje mape na motoru koji nije potpuno ispravan nema baš nekog smisla...

_________________
You buy a BMW when you want to be somebody.
You buy a Mercedes when you are somebody.
You buy a Volvo when you don't care.


Vrh
   
PostPostano: čet ruj 05, 2013 9:46 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: čet ruj 08, 2011 9:32 pm
Postovi: 3789
Vozi: Volvo S 40 2.4 i AT LPG i Mazda 6 2.3 GT LPG
Lokacija: Jastrebarsko-ZG
Citat:
Citat:
Ventili ne izgaraju kod prebogate,već na pre siromašnoj smjesi
A ima li prebogata smjesa kakve negativne posljedice?
Citat:
reci plinskom mehi neka napravi auto kalibraciju,jer ovako ručno je teško od prve pogoditi idealnu smjesu
Mislim da podešavanje mape na motoru koji nije potpuno ispravan nema baš nekog smisla...

Nema,onda samo gas

_________________
Elektrika,mehanika Ex Volvo servis Nilsson

http://www.autoklima-hrastinski.hr/" onclick="window.open(this.href);return false;"


Vrh
   
PostPostano: čet ruj 05, 2013 8:09 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: ned srp 01, 2007 5:33 pm
Postovi: 234
Lokacija: Zagreb
Kod ovakvih simptoma sumnja se na gumice ventila ali i dosjede, makar ako kazes da se ne desava na benzinu moze biti da je do struje jer je plin osjetljiviji jako na te probleme...

_________________
s40 t4 2001 lpg


Vrh
   
PostPostano: uto ruj 10, 2013 10:15 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Izmjerio sam kompresiju: 14.0/11.9/12.8/13.5/12.8 ... valjda je to ok za motor sa skoro 300 tisuća km. Usput sam se uvjerio da su svjećice ok.
Citat:
Kod ovakvih simptoma sumnja se na gumice ventila ali i dosjede, makar ako kazes da se ne desava na benzinu...
Na benzinu radi savršeno. A kako isto to kaže i Nenad, isključio bih ventile kao mogući problem.
Citat:
... moze biti da je do struje jer je plin osjetljiviji jako na te probleme...
S obzirom da se ovo počelo događati prije par mjeseci i od tada je stalno prisutno, ne vjerujem ni da je do lošeg/prljavog plina. Tako da na koncu ostaju dvije mogućnosti: struja (bobina?) i sama plinska instalacija (injektori?).

_________________
You buy a BMW when you want to be somebody.
You buy a Mercedes when you are somebody.
You buy a Volvo when you don't care.


Vrh
   
PostPostano: uto ruj 10, 2013 11:06 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Probaj kliještima stisnuti crijevo dovoda plina do svakog injektora (jedan po jedan) i promatraj promjenu rada motora. Ako se motor ne ponaša isto kod prekida dovoda plina do svakog od injekotra, onda ćeš relativno lako znati koji je problematičan. A moguće je i da su svi podjednako loši (imao sam taj slučaj), ali to bi ti plinaš trebao moći vidjeti po trim-ovima.

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
PostPostano: pet pro 06, 2013 2:36 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Vidim da sam na ovo zaboravio odgovoriti – plinski injektori su očišćeni, motor sada radi mirno i ne osjeti se nikakva razlika između plina i benzina.

Usput, evo i kratki rezime moga iskustva s plinskom instalacijom.

Prije 11 mjeseci naš kućni doktor iz Jaske (a tko bi drugi ;)) ugradio mi je plinsku instalaciju Stag 300. Ugrađena je rabljena instalacija i to je bio moj izbor (Nenad nema ništa s tim, on je pošteno ponudio i novu), jer smatram da nema smisla na stari auto stavljati novu instalaciju koja vrijedi 50% vozila. Od tada sam prešao oko 8.500 km.

U početku je potrošnja bila prilično velika, u gradu čak 18-19 litara (2-3 puta sam bio na podešavanju plinske mape), zatim je motor nakon prebacivanja s benzina na plin počeo neravnomjerno raditi i čak se znao ugasiti (servisiran je isparivač i zamijenjena je membrana). Sve ovo (uključujući i čišćenje injektora) odradili su dečki u firmi Auto Tim Split, korektni su. Također su zamijenili par napuklih plinskih cijevi (ispred i iza filtera plina) i nešto petljali oko ventila na boci, jer je tu puštalo plin.

Nakon što sam (u hladnom siječnju) počeo voziti na plin, na vrhu šipke pojavila se uljna emulzija – relacije, način vožnje i ulje Shell Helix Ultra 5w40 ostali su isti kao i prije. Kako je s toplim vremenom emulzija nestala sama od sebe (na čepu je nikad nije ni bilo), pretpostavljam da je to bila stvar zime, vlage i kratkih relacija i da će se vratiti s prvim hladnim danima. Doduše, u međuvremenu sam stavio novu gumicu (dihtung) na šipki, pa možda…

Check engine nikakvim podešavanjem nisam uspio ugasiti (katalizator?), pa me je spasilo kad je žaruljica pregorila i o njoj više ne razmišljam.
Svjećice su ostale original (što god to značilo) Volvo, imaju oko 15.000 km i s njima nisam imao problema. Dečki u Auto Timu tvrde da one „specijalne plinske“ svjećice često znaju biti uzrok problema.
Nedavno sam izmjerio kompresiju, bila je u rasponu od 12 do 14 (motor ima skoro 300 tisuća km).

Nakon svega navedenog motor radi mirno, u gradu troši oko 17 litara, a na otvorenoj cesti lagane vožnje malo iznad 10 litara. To je 10-15% više od potrošnje benzina, pa se ne zamaram razmišljanjem o tome može li još manje, jer mi je i ovo financijski povoljno. A pretpostavljam da motoru veću štetu može napraviti siromašna, nego bogata smjesa.

Kako sam ugradio rabljenu plinsku instalaciju, sve radove koje sam imao smatram redovnim održavanjem, pa ni tu nemam nekih primjedbi.
Sve u svemu, dobio sam otprilike ono što sam očekivao :D

_________________
You buy a BMW when you want to be somebody.
You buy a Mercedes when you are somebody.
You buy a Volvo when you don't care.


Vrh
   
PostPostano: pon pro 16, 2013 9:47 am 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pon ruj 09, 2013 5:47 pm
Postovi: 38
Vozi: 850 GLT 20V
Lokacija: Rijeka
Imam pitanje u vezi čišćenja plinskih injektora.
Nekoć davno, kada mi je auto na plin zezao bio sam kod jednog "plinaša" koji mi je "očistio" injektore.
Nakon dužeg vremena (3-4 godine) opet mi je auto nešto štekao (po mom mišljenu na kraju svega problem je bio u plinu kojeg sam točio, jer su mi se problemi javljali samo nakon jedne tiffon pumpe), otišao sam kod drugog, rekao bih pravog majstora za plin. Spomenuo sam mu prijašnje "čišćenje injektora" pa mi se počeo smijati i otprilike opisao scenarij koji mi je prodao onaj prošli majstor.

Uglavnom on kaže da se injektori mogu oprati u benzinu, ali priča o čišćenju da ne drži vodu.

_________________
http://bit.ly/1gtKk1E" onclick="window.open(this.href);return false;


Vrh
   
PostPostano: pon pro 16, 2013 12:52 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Istina, često je problem kvaliteta plina. Zato sam prije čišćenja probao točiti na nekoliko pumpi i svugdje je bilo isto.
Za čišćenje injektora sam na više strana čuo i pročitao da spada u redovito održavanje, pa se (kao i sve drugo) radi nakon određene kilometraže.
Konkretno, kod mene je problem riješen nakon čišćenja, kakvo god da je to čišćenje bilo.

Btw. ja plin imam svega godinu dana, pa će ti vjerojatno netko od iskusnijih forumaša znati dati bolji odgovor.

_________________
You buy a BMW when you want to be somebody.
You buy a Mercedes when you are somebody.
You buy a Volvo when you don't care.


Vrh
   
PostPostano: pet svi 22, 2015 4:21 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Prije par dana mi se prvi put dogodilo da se "check engine" lampica (koja inače stalno svijetli) počela paliti i gasiti... misfire?
To se događa SAMO kad muški nagazim gas (i to SAMO kad je motor zagrijan)... npr. oštriji start na semaforu li kickdown. Kod lagane vožnje se ne događa.
Kad prebacim na benzin, motor odmah radi normalno i lampica opet počne stalno svijetliti.

Inače:
- OBD pokazuje grešku P0133 - Slow Front Oxygen (O2) Sensor;
- svjećice (original Volvo) imaju 28.000 km, VN kabeli su mijenjani prije 3-4 godine, a mislim da bobina nije nikad zamijenjena (300.000 km).

Tako da računam kako treba zamijeniti prednju lambdu i staviti one "plinske" svjećice (hvala Nenadu), a vjerojatno usput zamijeniti i filter plina koji ima 23.000 km (na koliko km se mijenja?). Za bobinu ću još vidjeti.
Ima li tko nešto za dodati?

_________________
You buy a BMW when you want to be somebody.
You buy a Mercedes when you are somebody.
You buy a Volvo when you don't care.


Vrh
   
PostPostano: pon lip 22, 2015 2:16 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Stare svjećice, nakon 28.000 km... od toga je barem 70% gradska vožnja.

slika

_________________
You buy a BMW when you want to be somebody.
You buy a Mercedes when you are somebody.
You buy a Volvo when you don't care.


Vrh
   
PostPostano: pet vel 12, 2016 10:13 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Kako sam u prethodnim postovima napisao, "check engine" lampica upalila bi se cca 100-150 km nakon resetiranja. Kako se ovo pojavilo s ugradnjom plina, smatrao sam da je plin uzrok. Drugih problema s plinskom instalacijom nemam - uredno je održavam i po potrebi podesim mapu.

Update:
Prije cca. 3 mjeseca Nenad je zamijenio stražnju lambda sondu, ali "check engine" lampica opet se upalila već pri povratku doma, nakon 300 km vožnje auto cestom (130 km/h). Iako se ovoga puta lampica upalila nakon puno više km nego inače (300, a ne 100), zaključio sam da tome nema lijeka i nastavio voziti kao prije.
A onda se nedavno žaruljica resetirala/ugasila prilikom zamjene akumulatora i nakon toga sam do danas prešao oko 650 km (gradske vožnje), a da se nije upalila.
Motor radi mirno, potrošnja je uobičajena.
Hmmm... :think:

_________________
You buy a BMW when you want to be somebody.
You buy a Mercedes when you are somebody.
You buy a Volvo when you don't care.


Vrh
   
PostPostano: pet vel 12, 2016 12:39 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: čet ruj 08, 2011 9:32 pm
Postovi: 3789
Vozi: Volvo S 40 2.4 i AT LPG i Mazda 6 2.3 GT LPG
Lokacija: Jastrebarsko-ZG
Dal si dao kat na ispitivanje, jel ako on ne radi ispravno onda imaš grešku zadnje sonde, naravno tu igra veliku ulogu i smjesa goriva


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Elektrika,mehanika Ex Volvo servis Nilsson

http://www.autoklima-hrastinski.hr/" onclick="window.open(this.href);return false;"


Vrh
   
PostPostano: pet vel 12, 2016 1:14 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sri ruj 08, 2010 8:54 am
Postovi: 6554
Vozi: V70
Lokacija: Zagreb
To je normalno..
Mislim..
Najvjerovatnije ti baca grešku 232 za lošu smjesu...

_________________
S40 TD 98'-2009-2011
850 R 96'-2011-2019
C70 2.0T 00'-2018-2020
V70 2.5T AWD 04'-2020-...
740 2.0 turbo 90'-2022-...


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 37 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 5 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan