Sada je: čet ožu 28, 2024 6:21 pm.

Vremenska zona: UTC+01:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. S40 1.8, 06g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 1 post ] 
Autor/ica Poruka
PostPostano: pon stu 08, 2010 2:15 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: uto tra 20, 2010 9:59 am
Postovi: 178
Vozi: V50 2.0D 2004g.
Lokacija: Moslavina
Čini mi se da imam problem s EGR sustavom. Vidim u Vadisu da na sebi ima stepper motor. Da li je netko već popravljao taj motorić? Plan mi je otpojiti ga od sustava, te vidjeti gdje zapinje, i što zapinje, možda treba podmazati. Možda se nakupilo samo nekog trunja iz sustava ili zapeklo čađe. Čini mi se da motorić još radi, ali kao da češće zapinje pa ne otvara i zatvara ventil (pretpostavljam leptir ventil - klapnicu) svaki put. Ako budem prčkao po EGR sustavu, da li ću morati elektroniku prikopčati na kompjuter da se resetira. Na vozilu ne javalja nikakvu poruku, niti grešku.
Simptomi su slijedeći:
1. auto teže upali, makar je akumulator odličan;
2. kod naglog dodavanja "gasa" treba mu barem sekunda-dvije-tri da motor potegne snažno;
3. kod konstantne brzine vožnje motor počne cukati kao da EGR zaoscilira dovod zraka i goriva u motor pa kad dodam ili oduzmem "gas" oscilacije nestanu (prisutno kod vožnje u gradu i brzinama manjim od cca 80 km/h, po autoputu sve OK);
4. u praznom hodu ("ler-u") sve normalno;
5. sve gore napisano događa se u cca 80% vožnje, ne baš uvijek i stalno.
6. senzor vanjske temperature zahebava, to još moram riješiti, kontakt negdje u vratima je "u banani", siguran sam, samo treba sve razmontirati, od vanjskog retrovizora, tapecirunga na vratima, kvake... prilično sam siguran da taj senzor ne djeluje na EGR sustav.

Vadis kaže da je MAF senzor ključan parametar za upravljanje EGR-om. EGR-ovim motorićem upravlja direktno ECM. EGR-u je ključan podatak vanjska temperatura, a ne protok MAF-a, jer EGR kontrolira temperaturu izlaznih plinova, a ne protok istih. Inače MAF senzor sam pregledao koliko se može vidjeti kroz njega, čist je kao "suza". U MAF-u postoji i integriran termistor kao senzor temperature usisnog zraka, tzv. IAT. On bi trebao voditi rad EGR-a (smotani Vadis). EGR smanjuje toplinu ispušnih plinova, a time i emisiju NOx plinova u atmosferu. Na EGR-ventilu nalazi se i pozicioner položaja koji vraća signal ECM-u poziciju ventila.
Filtere (gorivo, zrak) nedavno zamijenio novima.

Pitanja:
1. može li se MAF senzor rastaviti od IAT senzora?
2. treba li intervencija servisera s kompjuterom nakon prčkanja po EGR-ventilu, radi nekakvog podešavanja ili sl.?
3. ako se otpoji konektor EGR-motorića, zar ne bi problem u vožnji trebao nestati (zanemariti ekologiju)?
4. što se kod slijedećeg redovitog tehničkog pregleda na eko-testu može očekivati ako se motorić otpoji, prolaz ili pad?


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 1 post ] 

Vremenska zona: UTC+01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 4 gosta.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan