Sada je: čet tra 18, 2024 8:47 am.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. S40 1.8, 06g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 6 postova ] 
Autor/ica Poruka
PostPostano: ned kol 30, 2020 12:04 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: uto tra 20, 2010 9:59 am
Postovi: 178
Vozi: V50 2.0D 2004g.
Lokacija: Moslavina
Dakle, alternator je na ovom autu od početka bio "standardni" problem, kako sam ga ja popratio, u zadnjih 16 godina, kao i EGR, i ...
I meni je nedavno "krepao". Alternator. Dvije diode, svaka na svojoj fazi, sva sreća, nisu nisu se prebrikale. Alternator je od proizvođača deklariran na 150A, no ne i diode !! Bridge = tri faze => diode, svaka bi trebala biti po 50A u jednom smjeru, i tako i u drugom, = 150A. Ali, naručim ja zamjenski, kad na diodama piše, na svakoj 35A. Vratim i tražim da su diode 50A. Nema takvog bridgea za taj alternator. Nigdje u HR. Jedva iskopam na ebay.co.uk jedan bridge deklariran kao zamjenski, i baš sa 50A diodama, jer "kao ostali su loši, i preslabi, jedino taj valja", kako sam se i uvjerio. Naručih, stiglo, i ugradih.
Sjetio sam se da, kad sam kupovao taj polovni auto u 5. mj. 2010., da mi je prijašnji vlasnik priložio i račun iz 2/2010. da je već cijeli alternator mijenjan, originalni krepani s originalnim novim u servisu u Zadru (račun 3600 + PDV), da su original dijelovi skupi ... Nije mi vrag dao mira, pa sam stari bridge poslije popravljenoga uzeo u šake i nakon pola sata trljanja s nitro-razrjeđivaćem po zafarbanim diodama došao do podatka da su i na oriđiđi zamjenskom bridgeu diode od 35A. Koji blam.
Da ne bude negativnih primisli, stari bridge je kontaktima bio "punktiran" na žice namotaja statora, što u servisu nije baš praksa za zamjenske spojeve, kao ni kod mene, ja sam ih zalemio, nakon dosta muke s "raspunktiravanjem" "zubarskim" alatom (mala aksijalna brusilica s polupotrošenom mikro-reznom-pločom).
Naime, kad akumulator više nije u cvijetu mladosti, pogotovo kod "starta" motora, akumulator više nema dovoljno kapaciteta za pokretanje anlasera (https://de.wikipedia.org/wiki/Motoranlasser) kod diesel motora, pa nedostatak vuče iz alternatora. Ovaj, da ima diode 3x50=150A, mogao bi to odraditi bez problema, jer namotaji daju max struju od 150A, ali diode ne mogu to podnijeti dulje od sekundu-dvije, pa krepaju.
Eto, još jedno veselje nakon pun kufer pimplanja.
BTW: 35 x3=105A, 50x3=150A; dakle razlika je gotovo 43% poddimenzioniranosti dioda, dok je dobra projektantsko-proizvođačka praksa da ako je moguća nazivna struja 150A, diode bi trebale imati trajnu nazivnu struju barem 20-30% veću, tj. barem 180/3=60A. No, tko sam ja da im sudim? :)
BTW2: Kod "seljo-beljo" proizvođača na diodama uopće ne piše koje su nazivne struje na diodama, pa bi to svakako trebalo zaobići u širokom "poriluku".


Vrh
   
PostPostano: ned kol 30, 2020 12:08 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: čet ruj 08, 2011 9:32 pm
Postovi: 3801
Vozi: Volvo S 40 2.4 i AT LPG i Mazda 6 2.3 GT LPG
Lokacija: Jastrebarsko-ZG
Ja stavljam uvijek novi denso 150 a i gas, a drugi nek se zezaju s reparacijama , sad vise i nije tako skup ko nekad, a znaju krepati već nakon 80000 km


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Elektrika,mehanika Ex Volvo servis Nilsson

http://www.autoklima-hrastinski.hr/" onclick="window.open(this.href);return false;"


Vrh
   
PostPostano: ned kol 30, 2020 12:47 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: uto tra 20, 2010 9:59 am
Postovi: 178
Vozi: V50 2.0D 2004g.
Lokacija: Moslavina
Citat:
Ja stavljam uvijek novi denso 150 a ...
Je, i ovaj za 3600 + PDV je isto bio Denso 150A, i žice na statoru su presjeka za struju cca 50A, ali kad skineš farbu s dioda, vidiš da su diode 35A, a trebale bi biti 50A. I onda bi prvo otišle četkice i ležaji, a ne diode, a to bi bilo sa tek više od 250 Mm.


Zadnja izmjena: Ante Knj, dana/u ned kol 30, 2020 12:52 pm, ukupno mijenjano 1 put.

Vrh
   
PostPostano: ned kol 30, 2020 12:49 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: čet ruj 08, 2011 9:32 pm
Postovi: 3801
Vozi: Volvo S 40 2.4 i AT LPG i Mazda 6 2.3 GT LPG
Lokacija: Jastrebarsko-ZG
Sad je puno manja cijena a pogotovu u normalnom dućanu auto dijelova , to nisam nikada rastavljao pa nemam pojma


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Elektrika,mehanika Ex Volvo servis Nilsson

http://www.autoklima-hrastinski.hr/" onclick="window.open(this.href);return false;"


Vrh
   
PostPostano: ned kol 30, 2020 9:41 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: uto tra 20, 2010 9:59 am
Postovi: 178
Vozi: V50 2.0D 2004g.
Lokacija: Moslavina
Kompletan bridge na armaturi ti je cca 35 EUR, nekih sat vremena prčkanja, rezuckanja i motanja pleheka, 5 min lemljenja, i gotovo. Te si, valjda miran deset godina.


Vrh
   
PostPostano: ned kol 30, 2020 9:44 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: čet ruj 08, 2011 9:32 pm
Postovi: 3801
Vozi: Volvo S 40 2.4 i AT LPG i Mazda 6 2.3 GT LPG
Lokacija: Jastrebarsko-ZG
Ma to je najmanji problem jer je jednostavan alternator, a nije mi već dugo nitkom ni riknuo tak da nisam imao potrebe za tim .


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Elektrika,mehanika Ex Volvo servis Nilsson

http://www.autoklima-hrastinski.hr/" onclick="window.open(this.href);return false;"


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 6 postova ] 

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 3 gosta.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan