Sada je: ned sij 24, 2021 2:22 pm.

Vremenska zona: UTC+01:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 940 2.0 91g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 33 posta ]  Stranica 1 2 3 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: uto stu 27, 2012 12:49 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Nekad se upali sijalicica, nekad ne. Motor radi uglavnom dobro / odlicno, nekad malo losije na leru, ali trosi 20 lit na 100km

Sonda je nova, ali ne originalni rezervni dio nego zamjenska FACET

Zazor ventila je u redu, ozupcenje jos nisam provjerio, svjecice su nove.

Auto pali i radi savrseno i pored ovoga problema sa velikom potrosnjom, zato mislim da je ozupcenje u redu. Zupcasti kais je za zamjenu (10 godina nije mijenjan i ima 140.000 km u njemu (0vo je 1995 model i navodno se mijenja na 160.000 km - je li to tocno?

Da li zaprljani filter za gorivo, koji nikad nisam zamijenio zbog nedostatka vremena i lijenosti moze biti uzrokom ovog problema?

Gdje se nalaze uredjaji koji su ukljuceni u kontrolu rada motora? Navodno ima neki kompjuter za ubrizgavanje iza instrument table, taj nikad nisam vidio, plus glavni kompjuter uz desni blatobran?

Moze li mjerac mase zraka biti uzrokom? Komutaror (dio zakacen za prednji blatobran pod haubom, cemu to zaptravo sluzi)?

Da li da ugradim novu originalnu lambda sondu u nadi da ce to rijesiti problem?


Vrh
   
PostPostano: uto stu 27, 2012 1:14 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Zaboravio sam reci da sam u nekom momentu iskljucio lambda sondu potpuno da bi vidio sto ce se desiti, u tom trenutku (pre iskljucenja) motor je radio lose, kao da ne rade svi cilindri u svakom trenutku, kod dodavanja gasa vidilo se da je smjesa prebogata, nakon iskljucenja lambda sonde ovo se stanje pogorsalo (nisam vozio auto), ali, interesantno, SIJALICICA OD LAMBDA SONDE SE NIJE UPALILA. Cemu sluzi taj indikator i sto ga ukljucuje? Kada sam u tom stanju prikljucivao lambda sondu to nije imalo ama bas nikakvog efekta na rad motora, cak ni kada sam otkacio klemu i sacekao minut dva. Tek nakon krace voznje, i malo brze, sa ukljucenom lambda sondom, stanje se skroz popravilo tj. motor umirio i sve kao radi normalno, osim sto u retrovizoru vidim, kada me osvijetle farovi onog iza, a ja hocu da ubrzam naglim dodavanjem gasa, da iza mene ostaje prilicno vidljiv oblak tamnog dima (ne nesto katastrofalno, ali tu je i tu su tih 20 lit)

Jos jedna specificnost kod rada motora bez lambda sonde - vrlo nemiran rad, puno dima pozadi kada se podigne broj obrtaja, tendencija da se ne vrati na ler gas odmah kada se otpusti gas, nego skazaljka obrtomera ostane na 1300 - 1200 rpm, pa se polako (1 min) kao smiri


Vrh
   
PostPostano: uto stu 27, 2012 12:59 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 25, 2012 2:18 pm
Postovi: 125
Vozi: 740 16v & 740 td & 940 polar
Lokacija: Beograd
Kompijuter ubrizgavanja ti je taj sa suvozaceve strane kod blatobrana a kompijuter paljenja ti je ispod instrument table iza volana. Uzrok te potrosnje moze biti stosta i glupo je nagadjati i menjati delove nasumicno. Ja bi za pocetak prvo procitao greske sa tih kompijutera...


Vrh
   
PostPostano: uto stu 27, 2012 11:51 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Hvala, u medjuvremenu sam shvatio da:

1. motor moze raditi bez ukljucene lambda sonde, obzirom koliko su je reklamirali na svojim maskama pretpostavljao sam da je to najvazniji deo na automobilu bez koga se ne bi moglo ni pomisliti da ce taj motor raditi

2. ce se sijalicica lambda sonde upaliti kada ona to zeli, tj. i kada nema nikakvog uocljivog problema u radu motora (znaci, kriv je neki od kompjutera valjda jer pretpostavljam da kompjuter salje i odrzava signal za sijalicicu. Ili ima neki relej negde van tih kompjutera?)

3. ce motor raditi jako lose u nekom trenutku, a sijalicica se nece upaliti i pored svih mojih napora da se upali (iskljucim lambda sondu, dodam gas, vidim oblacic dima pozadi, motor radi lose jer su svecice verovatno jako zaprljane, plus ko zna sta stize do njih, itd). Ako bi mi neko rekao sta tacno (fizicki) pali tu sijalicicu mozda bi bolje shvatio sta da pipam i menjam

4. ako motor losije radi na leru tj. nemirno, ja ga ugasim, sacekam minutu, pa upalim = lose radi, ugasim, sacekam minutu, pa upalim = lose radi, ugasim sacekam minutu, pa upalim = lose radi, ugasim, skinem klemu, sacekam minutu, upalim = odlicno radi. Vozim se, nakon desetak minuta ili sat vremena, ponovo problem. Ovo sam uradio ovako bar tri puta danas za redom, znaci zakljucujem: da kompjuter pamti nesto sto ne treba i kada se resetuje otkacinjanjem akumulatora, posle toga inicijalno sve bude u redu. E sad, da li ga nesto zbunjuje, ili je sam zbunjen obzirom da ga niko nikad nije pipnuo i doslo mu je vreme da se baci, nakon 400.000km?

5. procitao sam negde da lambda sonda nema nikakav znacaj kada se pedala gasa pritisne brzo i/ili do kraja, jer ECU salje u motor najvise sto moze/sme benzina kako bi auto ubrzao / isao brzo. Kako u retrovizoru vidim problem (dim) kada naglo pritisnem gas i zelim da ubrzam u voznji, zakljucujem da kompjuter ima problem sam po sebi jer zasto bi inace trosio toliko benzina.

5a. Pomislio sam da je u pitanju mozda zaprljan ili zacepljen fini filter za gorivo, kojij naravno nije lako promeniti bez leganja pod kola, a 100 EUR mi se ne daje ovde prevarantima, mada, onda bi valjda morao manje trositi i imati problema na strani manjka goriva, posebno ako se vozi pod opterecenjem / brzo, a tada nema nikakvih vidljivih problema bez obzira na nemirniji rad na leru ili dim kod ubrzavanja. Novi filter sam danas platio 41 EUR, sutra cu ga promeniti.

5b. Danas sam promenio i kablove za svecice (65EUR, i time + filter presao sumu koji bih mogao dobiti na marktplaatsu ma da je sve novo i zamenjeno i auto radi uvek savrseno), da budem siguran da oni nemaju nikakve veze sa ovim. I nemaju. Uspeo sam da pogresno spojim tj. zamenim 3. i 4. kabl kod montaze. Motor je upalio, naravno shvatio sam gresku i odmah ugasio. Stavio kablove kako treba, upalio ponovo, radi katastrofalno. Ugasim, skinem klemu, cekam minut, upalim - radi najsavrsenije sto moze. Da li je ovo normalna pojava, da se upamti losa situacija i tretira kao dobra?

6. procitao sam negde da ovakve probleme moze stvarati zacepljen filter za zrak, ili zacepljen katalizator. Izbusicu katalizator da vidim sta ima unutra. Ovo je sada borba ludaka i masine, pa ko izdrzi.

7. usao sam danas kod drugog Turcina i po njegovom katalogu ovaj motor treba imati 2 lambda sonde! Jednu ispred katalizatora, drugu iza katalizatora. Kod mene je na cevi od auspuha koja ide od izduvne grane prema katalizatoru zacepljeno mesto gde bi se eventualno lambda sonda mogla usarafiti, iza katalizatora nema nikakvog mesta za sarafljenje bio cega, a situacija izgleda originalna tj. niko nista nije naknadno radio na tom delu cevi (e sad, da li je to cev tj. katalizator koji tu treba da bude, ili je nekada zamenjeno i od nekog je ranijeg modela, za koje znam da su sigurno imali samo jednu lambda sondu koja je bila bas tu, na cevi ispred katalizatora)? Lambda sonda kod mene se nalazi odmah iza turba, sa donje strane pocetne cevi, i ne vidim da je instalacija nesto modifikovana. Na utikacu od lambda sonde koji sam jedva rastavio juce ima datum, na kraju kabla koji je isao od originalne lambda sonde, i koji sam ja prvi presekao kod zamene lambda sonde, 1994 godina. Znaci da je i lambda sonda koju sam ja skinuo bila originalna i "stara" 400.000km (po Turcinovom katalogu, koji sam svojim ocima gledao, ima sema auspuha, nacrtane 2 lambda sonde i to ne kao alternativa nego postoje dve, menjaju se obavezno nakon 160.000km).

Kljucno je pitanje kako ta lambda sonda tacno radi i kakva je osetljivost sistema na nagle promene: ako naglo pritisnem gas na mom starom fiatu sa 2 karburatora, motor reaguje momentalno, ako na Volvou 940 (i ne samo ovom) naglo pritisnem gas, treba mu delic sekunde da se pokrene i dzaba mu svi kompjuteri i elektronika, bez obzira sto to nije sportski auto. 740 GLE model sa mehanickim ubrizgavanjem takodje reaguje bolje tj. momentalno. Citajuci ove gluposti koje sada pisem, umesto da vec odavno spavam, shvatam da i tu zapravo ima neki problem i da to ponasanje nije bas u redu, iako kod laganog dodavanja gasa nema nikakvih problema - mozda je greska tu na ulazu u usisnu granu? Sta se uopste tu nalazi i kakva je uloga te elektronike?

Nikada nisam dirao taj leptir na usisu tj reostat koji tamo (valjda) postoji i daje svoje signale sistemu za ubrizgavanje (salje informaciju o polozaju leptira valjda), mozda to pravi probleme?

Dalje, primetio sam jos jednu promenu: ovaj auto inace uvek kada se pali, vruc ili hladan, zahteva isto vreme startovanja - sekund, sekund ipo. Kada je u toj fazi nemirnog rada / upaljena sijalicica itd., ako se ugasi i pali nakon par minuta ili pola sata - upalice momentalno, za pola obrta zamajca, bez tog kratkotrajnog odlaganja (koje recimo GLE ubrizgavanje inace nema, ti motori pale momentalno). To mi zvuci kao da je u pitanju postojanje smese tj. goriva u usisu u vecoj meri nego sto je to inace normalno slucaj, kada mu treba par okretaja pre nego sto upali.... opet, kako je to moguce kod ovakvog ubrizgavanja koje je diskretno i valjda nemoguce da se desi da na primer benzin nekako prodre u motor prema cilindrima kada je motor ugasen....

Naravno, ne mogu pronaci rezervni merac mase zraka, a nema ga verovatno zato sto ga je ukrao majstor na poslednjem tehnickom pregledu, jer taj deo sam uvek imao pozadi u autu, pa da proverim ima li to nekakav uticaj na ovo stanje...znaci idemo na marktplaats da trazimo luchtmassameter. Negde imam i rezervni kompjuter bas za ovaj model, ali taj deo ne mogu pronaci bez previse velikog gubitka vremena, pa cu i tu oglasiti potraznju....

Ako ikada ovo resim, javicu se ponovo.


Vrh
   
PostPostano: uto stu 27, 2012 11:58 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Da, kako je ovo sve pocelo: pre nego sto sam zamenio lambda sondu i poceo da pratim potrosnju i shvatio da trosi 15-16 lit po gradu, otisao sam do nekog specijaliste za ubrizgavanje koji je turio senzor pozadi u auspuh i rekao mi da lambda sonda definitivno ne radi dobro i da taj auto ne bi smeo biti na ulici u Holandiji (iako se nista vidljivo lose nije desavalo). Po njemu prvo je trebalo nastelovati ventile, sto sam proverio, nema potrebe sve je bas kako treba, zatim zameniti zupcasti kais - ne verujem da bi pogresno ozupcenje izazivalo ovakve probleme, i ako nista drugo, uvek bi ti problemi bili prisutni, sto ovde nije slucaj.

Provera kodova koju je taj obavio kazala je da nema nikakav problem, na sta je reakcija bila da mu to nije jasno jer ocigledno je da problem postoji, a sistem ga ne prikazuje iako je upravo za to izmisljen, da pokaze da postoji greska. Ovo opet ukazuje na toda kompjuter tu nesto brlja.


Vrh
   
PostPostano: sri stu 28, 2012 8:36 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned tra 22, 2007 9:34 pm
Postovi: 4136
Vozi: V70R
Lokacija: Zagreb
Ne znam čime se baviš ali komotno bi mogao pisati romane :-) :-) :-)
Šalu na stranu, na hrpu tvojih nedoumica na žalost nemam odgovor ali ja bih krenuo metodički ispitati sve po redu što sudjeluje u stvaranju smjese i paljenju iste. Ovako na prvu (osim onoga na što i ti sam sumnjaš) mi padaju na pamet dize, leptir dovoda zraka na usisnoj grani. No no što sam ti htio reći u vezi tog malo kasnije paljenja je da auti čijim radom motora upravlja elektronika nikd neće paliti na prvi zub kao auti čijim radom upravlja mehanika jer im (ovim elektoničkim) par okretaja da elektronika očita kutove paljenja, položaje bregaste radilice svega živoga i neživoga pomoću senzora i tek onda auto "kresne".

_________________
V70R 299 HP 7/2013 -
V70 2.4 170HP 12/2011 - 7/2013
V40D 115HP 11/2004 - 12/2011


Vrh
   
PostPostano: sub pro 01, 2012 1:43 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Evo u medjuvremenu sam shvatio da ne mogu vise verovati svom pamcenju, kada sam skinuo poklopac filtera za zrak, za koji sam bio ubijedjen da sam ga skoro promijenio i uzasnuo se kad sam shvatio da mi treba neka ostra alatka da ga iskopam iz kutije jer se skroz stvrdnuo i potpuno je bio zacepljen, a usisac za prasinu da usisam gomilu smeca koja se nalazila ispod flitera u kutiji... pa sam pomislio da je to pravilo problem. Inace sam filter otvarao ne da osvjezim pamcenje nego jer sam pronasao luchtmassameter i htio ga zamijeniti, ali kod ovog modela to nije 5 minuta jer se mora skinuti poklopac filtera sve sa tim metrom zraka i onda odsarafiti drzac i skinuti metar, a ni skinuti poklopac filtera nije jednostavno je zalazi ispod blatobrana malo i tamo ga stiscu neke zice i gumeno crijevo od kilera.

Tako sam uradio 2 stvari, sto nikada ne treba, dakle zamijenio i filter i massa metar. I Volvo proradio savrseno. Nema dima pozadi, ne pali se lambda sijalicica, kazaljkica za benzin ne pada vec nakon 30ak km sa maksimuma prema polovini.... no nakon 150 km evo ga opet: upali se sijalicica, lose radi na leru, dimi pozadi kad se ubrzava, trosi ko zna koliko...

E onda mi je palo na pamet da provjerim malo bolje stanje konektora za senzor polozaja radilice. Taj sam senzor zamijenio prosle zime jer je na starom bila skroz otisla gumena izolacija na kablu i sve zice su bile eksponirane pa kao da uradim preventivno zamenu da ne pocne da zeza. Secam se da je novi senzor kostao 40 EUR i pisalo je na njemu Made in Spain. Vec vise puta odbijao je da upali ujutro i proradio bi kada bi konektor razdvojio i ponovo spojio i razmisljao sam da izbacim taj konektor i spojim nekako kvalitetno te zice, ali nisam nikada nasao vrijeme za to.

Da skratim, primetim da se menja karakter rada motora kako ja malo pipkam zicu iza konektora, inace primetim da je na dijelu koji pripada unutrasnjoj instalaciji neko nekada vec nesto izolovao, obratim se tome dijelu malo vise i hop otkaci se jedna zica, ugasi se motor. Naravno nemam ovde nikakav alat osim Leatherman kljesta sa nozicima i srafcgercicima, stvar koju inace mrzim, kao i sve takve slicne "alate", ali je bila tu ne znam ni ja kako i zasto, secam se da mi je poklonio moj kum kada smo dolaizili ovamo, a tome ima mnogo godina vec... te konacno prvi put iskoristim to cudo tehnike i Volvo opet proradi posto sam u nekom smeću našao lusterklemicu bas kakva odgovara da se premosti problem.... napunio sam rezervoar shvativsi da je prosjek potrosnje u 170 km gradske voznje bio 18 lit i malopre parkirao auto u nadi da ce sutra nastaviti da radi dobro i da nece biti tog dima u retrovizoru....

Citajuci poslednji komentar Dgovorcina, s kojim se potpuno slazem, i svjedocivsi to instant paljenje u tim situacijama kada zasigurno nije sve u redu bilo prije gasenja motora, zakljucujem da to onda nece biti ovaj senzor nego opet nesto u nekoj ozbiljnijoj elektronici, ali kako sam po prirodi optimist, nadam se da ce ipak biti ovo sto sam sada sredio...

Moj sin od 14 leta koga na zalost auti uopce ne zanimaju tj. ne onako kako bih ja volio, mi posljednjih dana samo govori da ga "bacim u škovace" i kupim si normalan auto...sto moram priznati nisam daleko da uradim ako se ponovo upali sijalicica ili ne uspori kazaljkica za benzin...

slika

slika


slika


Vrh
   
PostPostano: pet pro 07, 2012 12:51 am 
Offline

Pridružen/a: uto vel 05, 2008 10:30 am
Postovi: 84
Vozi: 945SE,344GL
Lokacija: Zemun, Srbija
Dok ne procitam ponovo sve, i razumem samo ukratko.
Opis problema ukazuje da ne valja LTFT (smesa goriva i vazduha) koja izlazi van normalnih okvira sto je razlog paljenja lambda lampice i razlog povecane potrosnje goriva i razlog da resetovanje kompjtera ubrizgavanja skidanjem kleme daje rezultat.

Treba prvo da procitas dijagnosticke kodove greske iz oba kompjutera. Napisi koje su.

Obavezno proveri merac mase vazduha,AMM, i pregledaj kontakte.
To je glavni deo sistema ubrizgavanja, uz lambda sondu, koji upravlja radom motora.

Nema nista na leptiru, nema reostata, nije bitno za sada.

Proveri tu novu lambda sondu da li je isti tip (0-1V signal) kao original Volva.
Ima samo jedna sonda, zaboravi na kataloge kod tog Turcina.

Zupcasti kais se zaista menja na 160.000km ili 8 godina po preporuci Volva ali kako je freilauf motor i ne mora da se menja. Nema nikakvih posledica ako pukne.

1. iscitaj kodove greske
2. proveri lambda sondu i narocito da li si je pravilno ugradio (dubina ugradnje je jako bitna za njen pravilan rad).
3. proveri AMM
4. proveri regulator pritiska benzina, koji se nalazi na kraju zajednickog benzinskog voda ka prednjem delu, i ima jedno vakuum crevo na sebi
5. obavezno jako detaljno proveri sva vakuum creva, jos bolje odmah zameni

na tom motoru je jako bitno da svi vakuum sistemi rade kako treba.
6. ocisti leptir sa nekim carburetor cleaner-om.

7. uvek nakon svega resetuj kompjutere skidanjem kleme.


lampicu pali kompjuter kada proceni da je nesto neispravno u sistemu ubrizgavanja.

isto tako kompjuter pamti pogresnu smesu benzin- vazduh dugo vremena pa je nakon popravke potrebno resetovati.

poseti www.swedishbricks.net i procitaj FAQ za detalje, pre svega za kodove gresaka.
Radi sistematicno svaku proveru, i samo jedan po jedan deo menjaj nikada dva istovremeno.

Proveri i creva usisa od filtera vazduha da su dobro zaptivena, kao i crevo kod PTC grejaca na crevu kod turbine. (crevo koje ide preko celog motora).

Javi sta si utvrdio, i ako ima daljih sansi za pomoc ovako na daljinu.

_________________
945 2.3 SE turbo LPG auto AW71L
340GL LPG


Vrh
   
PostPostano: sri pro 12, 2012 9:19 am 
Offline

Pridružen/a: uto vel 05, 2008 10:30 am
Postovi: 84
Vozi: 945SE,344GL
Lokacija: Zemun, Srbija
Umesto kombinacije AMM sa brojem koji zavrsava sa 016i lambdasondom moze se probati i samo sa AMM koji zavrsava sa 007 kome ne treba lambda sonda.

Tom 007 ima mali platicni astitni poklopcic ispod koga je sraf za podesavanje gorive smese.

Koristio se na modelima 700 i modelu 400 serije turbo.

Ima li vesti o napretku ?

_________________
945 2.3 SE turbo LPG auto AW71L
340GL LPG


Vrh
   
PostPostano: sri vel 06, 2013 11:32 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
swedishbrick je napisao/la:
Ima li vesti o napretku ?


Hvala puno na objasnjenjima. Nisam bio u mogucnosti da posecujem forum u medjuvremenu...u toj meri sam u nekim problemima da jednostavno nisam imao kad...

Sta je bilo u medjuvremenu: prebacio sam tablice na drugi auto, '92 940 2,3 koji ima i plinsku instalaciju i sa njim imao jos vise problema...


Zadnja izmjena: 650.000km, dana/u sub vel 09, 2013 12:30 am, ukupno mijenjano 2 puta.

Vrh
   
PostPostano: sri vel 06, 2013 11:43 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Brisem ono sto sam u originalu napisao jer je to gomila neinteresantnih recenica koje nikome ne mogu biti od koristi.

Danas sam poskidao sve oplate i shvatio sta je bitno za rad LPG uredjaja: neka elektronika koja se nalazi ispod instrument table uz prednji zid sa leve strane, valjda je to to sto zovu LPG kompjuter; inace nema apsolutno nikakav natpis niti deklaraciju ili broj, niti se moze otvoriti. Gomila zica ide odatle skroz prema desnom blatobranu ispod saltable, gde se sa desne strane nalaze 3 elektronska uredjaja (postavicu slike), na njima imaju nalepnice Volvo NL i nekakvi brojevi, od jednog od njih idu zice na taster za promenu goriva.

Sa obe strane ima gomila presecenih zica i vrlo lose izolovanih, slobodnih konektora 4-5 komada, kad sam to video nije mi jasno kako uopste taj auto moze bilo kako da radi... Mislim da sam ipak lokalizovao problem i sutra idem do nekog mesta gde imaju tih delova za LPG pa mozda nadjem isto sto ima i kod mene jer ovih je auta bilo ovde jako puno na LPG, pa da se po sistemu probanja uz zamenu otkrije zasto ne radi LPG.


Zadnja izmjena: 650.000km, dana/u sub vel 09, 2013 12:40 am, ukupno mijenjano 2 puta.

Vrh
   
PostPostano: sri vel 06, 2013 12:21 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Nastavak:

pao sneg, minus 7-8, nemam vremena stati na pumpi i vozim moj LPG auto kome ne radi LPG, na benzin.

gori lampica za benzin, predugo, ali sve odlicno radi

parkiram se ispred kuce, 20 m od skretanja iz glavne ulice.

idem dalje nakon 10 minuta.

izlazim kretanjem unazad u glavnu ulicu kako bih ustedeo krug oko kvarta

motor odlicno upalio, izasao na glavnu ulicu za 10 -15 sekundi, u principu to radim onako malo brze i uz naglije kocenje nakon te voznje unazad kako bih sto pre krenuo napred jer tu uvek neko dolazi od pozadi

krecem napred, kad ogroman problem, prepoznajem problem sa gorivom koje nestaje

benzinska stanica je nakon 200 m i nekako na jedvite jade uspem da stignem do pumpe, bez gasenja, ali na kvacilu i totalno bez snage, brzinom od 2 km na sat i motorom koji ne znam ni sam kako se nije ugasio

sipam benzin u nadi da ce to resiti problem

auto nece da upali i stoji na pumpi (e to je sad veliki problem, zbog tablica, jer LPG auto se mora skloniti odatle i posluzitelj na pumpi me tera da ga sklonim. Napolju je veliki sneg i zima, shvatim da ne smem zvati ANWB / Auto Klub, iako imam pretplatu, jer oni su obavezni prvo da na licu mesta pokusaju da otklone kvar, pa ako ne mogu onda te besplatno slepuju. Medjutim, ne znam sta bi se desilo kada shvate da je u pitanju auto bez tehnickog i sa pogresnim tablicama... u stvari znam, prijavili bi me, izgubio bih clanstvo, i verovatno platio veliku kaznu, tu ne bi bilo 'ajde nema problema, okrenuo bi se i otisao i poslao mi policiju da me odvuce)

ne mogu ni da ga bacim, moram ga nekako pomeriti, da ne duljim, pomerim ga nekako guranjem uz pomoc prolaznika, i vratim nazad ispred kuce nakon deset dana kada se sneg otopio. Dva ulaza od mene je automehanicar koji je dobar covek, ali je potpuno nesposoban i opasan za neke ozbiljnije zahvate, medjutim resim da njega zamolim da otkloni kvar:

1. Cujem, kad se da kontakt, drugaciji - nezdraviji - zvuk elektricne pumpe ispod auta. Zakljucim da je verovatno ili otisla ta pumpa, ili se nekako zacepila zbog voznje na minimumu. Imam rezervnu pumpu. Kazem mehanicaru o cemu se radi, zamolim ga da obavezno proveri i bude siguran da li radi pumpa koja se nalazi u rezervoaru, jer znam da auto ako ta pumpa ne radi, nece dobro raditi ili nece uopste raditi (to ne znam) kada je nivo benzina u rezervoaru ispod pola rezervoara. Ja sam na pumpi sipao vise od pola rezervoara. Prethodno sam sam proverio, varnica je dobra, svecice u redu, znaci sigurno nema benzina.

2. On mi za 70 EUR promeni pumpu i filter, i vrati auto sledeceg dana. Auto je radio dobro, i startovao normalno (LPG i dalje ne radi).

3. Potrosim taj benzin nakon par dana, opet stanem ispred kuce sa upaljenom lampicom za benzin, ali racunam ima vise benzina nego sto je bilo taj prethodni put, znaci, posto sve radi dobro, stici cu do pumpe, sto sam opet odlagao zbog nedostatka vremena i zaboravljanja, jer sigurno je da nije dobro voziti bas na minimumu takav auto (koji je inace presao preko 450.000km).

4. Uradim isto - izadjem u rikverc, i desi se potpuno isto, 100% identicna situacija sa nedostatkom beznina, s tim sto uspem nekako nas jedvite jade da se vratim ispred kuce, nisam isao na pumpu... Ne moze se upaliti vise.

----------

Da li ispravno zakljucujem ako pomislim da je zbog te voznje u rikverc nekako se nesto dogodilo sa tom pumpom u rezervoaru, koja se ili zacepila ili mozda usisala zrak pa sada ima problem kako da benzin dodje do glavne pumpe? Jos nisam razgovarao sa tim komsijom mehanicarom, ali prilegao sam ispod i proverio, stvarno je zamenio pumpu i filter (i naravno ostavio da vise bez vracanja gumenih drzaca u svoje leziste, takoda sve to landara ispod...) Kod preuzimanja auta prvi put rekao mi je samo da je on proverio pre skidanja stare pumpe da ona ne tera nikakav benzin, zamenio je pumpu i filter, i sve je radilo. Kao sto sam naveo, benzina je bilo malo vise od pola rezervoara u tom trenutku. Sada je rezervoar prazan.

Da li treba da nista mnogo ne razmisljam nego pokusam da dokucim tu pumpu u rezervoaru (nisam siguran kako ce to ici zbog tih LPG boca, koje stoje na mestu rezervnog tocka, valjda moze da se nekako pridje meracu benzina, samo to je zezanje sa skidanjem oplata, i ko zna u kakvom je to sve stanju ispod... Nova pumpa u rezervoaru kosta puno. Nova glavna pumpa jos vise. Stara pumpa je bacena, nije mi je ni pokazao... Mislim da je previse mala verovatrnoca da je i prvi i drugi put crkla glavna pumpa, nakon apsolutno istog manevra i istog stanja sa nivoom benzina u rezervoaru...

Inace sam primetio - kako je nivo benzina opadao prema paljenju lampice, tu negde kad je vec zaista bio vrlo mali, motor je poceo da trazi duze "verglanje" kod startovanja (~ 3-4 sec), ali je generalno radio dobro nakon paljenja. Cini mi se da je pomagalo ako bih pustio da glavna pumpa duze radi, ili vise puta dao i prekinuo kontakt kako bi mozda nabila veci pritisak, pomagalo u smislu brze bi startovao nakon okretanja kljuca za paljenje...

e sad konacno pitanje:

kako izgleda / radi ta pumpa u rezervoaru, i ako ona ne radi, da li bi taj auto u principu mogao da se upali ako je rezervoar pun benzina ako dodje u ovo stanje da je u cevi do glavne pumpe eventualno zrak?

Hvala jos jednom nas iscrpnom odgovoru u vezisa lambda sondom i problemima potrosnje ranije. Taj auto cu pogledati kad se resim ovog LPG problema, jer na LPT imam jos nekih zahvata ako bi ga hteo koristiti korektno... Inace na ovom LPG je inicijalno kad sam to poceo da ga koristim bio jos i problem sa neravnomernim ler gasom i ustanovio sam da regulator pritiska pusta benzin kroz crevce prema usisnoj grani, pa sam ga zamenio (polovnim). Na LPT autu je sve suvo, sto naravno ne znaci da je regulator dobar... takoda cu to sledece tamo proveriti... problem je sto novi regulator kosta 125 EUR... a ceo auto ne moze se prodati za vise od 200-300, i to kada je u dobrom stanju...


Zadnja izmjena: 650.000km, dana/u sub vel 09, 2013 12:42 am, ukupno mijenjano 1 put.

Vrh
   
PostPostano: sri vel 06, 2013 7:35 pm 
Offline
..
..
Avatar

Pridružen/a: pet vel 11, 2011 7:33 am
Postovi: 390
Vozi: kombi
ti moraš da nosiš kantu benzina sa sobom u bunkeru :-) bar dvajst litri....u svakom slučaju zanimljiv fenomen što se tiće pumpe...ja bi onako laički rekao da ti prva pumpa isto ispravno radi i bilo bi dobro da ti ju susjed vrati...što se tiće plina benzina i rezerovara nažalost nisam stručan...

lp

_________________
od 0-90 km/ h....29 sec


Vrh
   
PostPostano: sri vel 06, 2013 10:10 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
gizmo je napisao/la:
bilo bi dobro da ti ju susjed vrati


ne vraca holandez kad jednom uzme... moracu zasukati rukave preko vikenda i srediti to nekako...

=======

sad da se pokrijem usima i sve izbrisem.... sipao sam upravo 20 lit benzina danas i auto je proradio....iako je cudno sto se sve ponovilo na isti nacin... staru pumpu je onaj bacio tako da ne mogu proveriti nista


Zadnja izmjena: 650.000km, dana/u sub vel 09, 2013 7:11 pm, ukupno mijenjano 2 puta.

Vrh
   
PostPostano: sub vel 09, 2013 12:56 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
.


Zadnja izmjena: 650.000km, dana/u sub vel 09, 2013 7:05 pm, ukupno mijenjano 2 puta.

Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 33 posta ]  Stranica 1 2 3 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan Matijaščić