Sada je: čet ožu 28, 2024 6:28 pm.

Vremenska zona: UTC+01:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 940 2.0 91g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 72 posta ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: ned sij 13, 2013 4:56 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: pon lip 16, 2008 12:22 pm
Postovi: 1358
Vozi: V90 1997. opet i još uvijek
Lokacija: rotterdam
e pa za ovo bogme nikad nisam cul..
u brosuri navode da je bas za 900 seriju..a buraz se sjecas kak si komentiral kak se brzo zagrije kad si se vozil :?:
jel zna neko di u motornom prostoru to dojde da probam i ja to pronajti ak imam :?: :?:
ovak po skicama se ja bas i ne kuzim..

_________________
Nosonja...964...2.5...170KS...1995...šalto sam...
Crni đek...V90...3.0...204KS...1997... šalto sam...
Kumpić ...V90...3.0...180KS...1997...šaltam ja...


Vrh
   
PostPostano: ned sij 13, 2013 5:45 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet stu 30, 2012 10:39 pm
Postovi: 31
Vozi: 940gl, renault 4gtl
Lokacija: Beograd
to se nalazi na desnom kosu, sija se, bas prekoputa izduvne grane da kazem, kopajuci sam nasao jos informacija.
Da to jeste grejac za rashladnu tecnost i kabinu.
model je ardic 091-b, a za dizele je ardic 091-d na kraju. Ima dosta Svedskih diskusija na tu temu pa uz pomoc translatea sam saznao...
Izgleda nekako ovako http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1392654 samo je kontrola u kabini drugacija i prostija...


Vrh
   
PostPostano: ned sij 13, 2013 6:06 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 25, 2012 2:18 pm
Postovi: 125
Vozi: 740 16v & 740 td & 940 polar
Lokacija: Beograd
Taj parking heater ti za nase podneblje skoro uopste nece trebati(obzirom koje su temperature i kako ove serije dobro greju) bolje vidi sta je sa tom klimom... :lol:


Vrh
   
PostPostano: ned sij 13, 2013 6:39 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet stu 30, 2012 10:39 pm
Postovi: 31
Vozi: 940gl, renault 4gtl
Lokacija: Beograd
Slazem se :D nego koliko je nov kompresor klime okvirno?
Takodje je ventilator kabine poprilicno bucan, kaze da je menjan jer je bilo lisce neko upalo, i da farbicki ne postoji filter klime. :?:


Vrh
   
PostPostano: ned sij 13, 2013 7:20 pm 
Offline

Pridružen/a: uto vel 05, 2008 10:30 am
Postovi: 84
Vozi: 945SE,344GL
Lokacija: Zemun, Srbija
Ne postoji originalni filter klime ali ima aftermarket za naknadnu ugradnju.
Postoji filter isparivaca klime ali je duboko zakopan i jako tesko je doci do njega, tj pola kabine treba raskopati.

Kompresor klime je jeftin ako ga kupujes u SAD, a skuplji ovde u Evropi a ako kupujes sa original nalepnicom treba da doniras srce i bubreg :)

Kompresor retko crkava, jako je kvalitetan na 900 seriji a mozes proveriti da li radi tako da gledas u remenicu kompresora da li se aktivira (kada se okrece to znaci da kompresor radi).

Ako imas ECC mozes da iscitas kodove dijagnostike preko lampica za ukljucivanje klime i reciruklacije na samom panelu.

AKo ti je lampica klime crvene boje onda treba da dugme bude 'iskljuceno" tj u gornjem polozaju.
Kada se pritisne dugme i zasvetli crveno tada je klima iskljucena.
Ako je lampica plave boje, dugme treba da se pritisne, tj u donjem polozaju i tada se pali lampica.

Ako ZF menjac korektno radi sada, to je dobar znak i ne smeta jer je verovatno vec popravljan ili su prethodni vlasnici bili pazljivi u rukovanju autom. (pedalom gasa).

Odlepljeno nebo je znak da je model pre revizije 1993. godine kada je vodenim lepkom lepljen tekstil.
Dobra stvar je i da je taj model spolja lakiran klasicnim lakom koji je mnogo izdrzljiviji od vodenog (ekoloskog navodno) koga su uveli a koji se sam od sebe raspada na Suncu nakon 10tak godina i spira se postpukom pranja detergentima u tankom sloju.

Kompresor klime kosta od oko 120-130 eura pa moze da dogura i do 1.000 eura.
Na ECC sistemu ventilator se relativno lako menja ali je jako zgodno da se ima dokumentacija (slike) sta se sve rasklapa.

Parking heater trosi gorivo iz rezervoara, moje iskustvo je da nije bas nuzan kod nas osim kada je bas hladno tipa -20c pa je lepo da se udje u podgrejani kupe.

Mnogo lepsi ugodjaje je grejac sedista, pogotovu u kasnijim modelima 900 serije sa termostatom koji regulise 2 temperature grejanja.

_________________
945 2.3 SE turbo LPG auto AW71L
340GL LPG


Vrh
   
PostPostano: ned sij 13, 2013 7:45 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet stu 30, 2012 10:39 pm
Postovi: 31
Vozi: 940gl, renault 4gtl
Lokacija: Beograd
Dugme klime je crveno osvetljeno i ne aktivira se remenica kompresora kada se klima ukljuci, vlasnik kaze da je letos radila i od tada nije ukljucena.
Postoji li neki relej koji to aktivira koji bih mogao da proverim i gde se nalazi :geek:


Vrh
   
PostPostano: pon sij 14, 2013 1:05 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 25, 2012 2:18 pm
Postovi: 125
Vozi: 740 16v & 740 td & 940 polar
Lokacija: Beograd
Nije to bas samo rele. :D Ta automatska klima ima kompijuter koj je pokrece i td... Tako da tu ne bi imao sta cackati osim ako se ozbiljnije ne dohvatis elekricnih sema. :think: Ali problem je uglavnom u nedostatku freona a ne u el instalaciji...


Vrh
   
PostPostano: pon sij 14, 2013 3:27 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet stu 30, 2012 10:39 pm
Postovi: 31
Vozi: 940gl, renault 4gtl
Lokacija: Beograd
freona nema, ali bi valjda trebao kompresor da ukljuci?

Inace je danas auto uzet :D :D :D hvala puno na pomoci, od sad ce je trebati nadam se manje :) slike u cetvrtak, a za sada evo oglasa, cena je naravno spustena...
http://www.mojauto.rs/polovni-automobil ... 4_1991_god


Vrh
   
PostPostano: pon sij 14, 2013 3:49 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 25, 2012 2:18 pm
Postovi: 125
Vozi: 740 16v & 740 td & 940 polar
Lokacija: Beograd
Normalno da nece da ukljuci kompresor ako nema dovoljno freona. Verujem da nisi platio ciglu vise od soma eur. Puno srecnih km sa istom. :auto-driving:


Vrh
   
PostPostano: pon sij 14, 2013 3:54 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet stu 30, 2012 10:39 pm
Postovi: 31
Vozi: 940gl, renault 4gtl
Lokacija: Beograd
Hvala :) 1200e, ima lpg i registrovana je do juna... mozda je moglo nize, ali bi bilo mucenje, bili kod mehanicara izmerili kompresiju svuda 10, sve proverili ;) Ima ulaganja jedno 200e da bude kao nova...


Vrh
   
PostPostano: pon sij 14, 2013 4:11 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 25, 2012 2:18 pm
Postovi: 125
Vozi: 740 16v & 740 td & 940 polar
Lokacija: Beograd
Ako ti nesto zatreba za ciglu a mogu da pomognem javi se na PP jer bi po oglasu reko da si mi blizu...


Vrh
   
PostPostano: pon sij 14, 2013 10:44 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned tra 22, 2007 9:34 pm
Postovi: 4136
Vozi: V70R
Lokacija: Zagreb
Sretno i uživaj više nego ćeš šerafiti po njemu :-)

_________________
V70R 299 HP 7/2013 -
V70 2.4 170HP 12/2011 - 7/2013
V40D 115HP 11/2004 - 12/2011


Vrh
   
PostPostano: uto sij 15, 2013 12:55 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon tra 25, 2011 11:38 pm
Postovi: 1790
Vozi: 740GT VTR Evolution, 760 V6
Lokacija: Banjaluka
Citat:
Ako ti nesto zatreba za ciglu a mogu da pomognem javi se na PP jer bi po oglasu reko da si mi blizu...
Legenda si, inače. :)
Čisto da naglasim.


Što se kompresora klime tiče, naravno da ne da da se uključi bez freona, jer će tako da se samoubije.
Ako misliš čačkati klimu, prvo otiđi kod majstora i provjeri koliko freona imaš...ako se dobro sjećam, oko 730g R12 ide, ili nekih 20% manje u slučaju R134.
Ako sa freonom sve bude ok, a ne bude ga htio paliti, prvo provjeri žice, jer je najgluplji mogući kvar, a takvi su najčešći.
Sem toga, možeš pokušati skinuti džek sa sušača i brikovati ga žicom, onda ima da proradi ako kompjuter nije mrtav, mada ne bi trebao biti, budući da imaš ostatak ventilacije...napominjem, ni iz radoznalosti, nemoj pokušavati da ga brikuješ prije nego što provjeriš freon.

Dobro ga islikaj, pogotovo Webasto/Standheizung.

P.S.
Marijane...nemaš ga. ;)

_________________
En Volvo med en åtta, en gammal risig Volvo...
Brojno stanje: 960 x6, 940 x12, 780 x1, 760 x5, 740 x12, 360 x1, C10M x1...
www.nordicrenegade.com
Kvarimo pošten svijet.


Vrh
   
PostPostano: uto sij 15, 2013 4:51 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 25, 2012 2:18 pm
Postovi: 125
Vozi: 740 16v & 740 td & 940 polar
Lokacija: Beograd
:think: Koliko se ja secam ide vise od kilo R12 freona zato valjda i hlade toliko dobro... Kasnije 93 god su presli na ekoloski prihvatljiviji R134 i njega ide nesto malo manje.


Vrh
   
PostPostano: uto sij 15, 2013 6:46 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon tra 25, 2011 11:38 pm
Postovi: 1790
Vozi: 740GT VTR Evolution, 760 V6
Lokacija: Banjaluka
Ja sam prilično (ne potpuno) siguran da je kod mene ispod 800g R12-ke, mada je kod mene kiler i još nešto sitnica sa modela sa R134, pa možda i to može značiti nešto.

_________________
En Volvo med en åtta, en gammal risig Volvo...
Brojno stanje: 960 x6, 940 x12, 780 x1, 760 x5, 740 x12, 360 x1, C10M x1...
www.nordicrenegade.com
Kvarimo pošten svijet.


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 72 posta ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 13 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan