Sada je: pet ožu 29, 2024 12:58 am.

Vremenska zona: UTC+01:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 940 2.0 91g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 33 posta ]  Stranica Prethodna 1 2 3 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: sub vel 09, 2013 12:58 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
.


Zadnja izmjena: 650.000km, dana/u ned vel 10, 2013 12:33 am, ukupno mijenjano 2 puta.

Vrh
   
PostPostano: sub vel 09, 2013 12:15 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 25, 2012 2:18 pm
Postovi: 125
Vozi: 740 16v & 740 td & 940 polar
Lokacija: Beograd
Daj neku sliku i dela LPG uredjaja pod haubom da vidimo konkretnije o cemu se radi.


Vrh
   
PostPostano: ned vel 10, 2013 12:31 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
evo auto je iz 1991

slika

evo desni kos, oznacio sam brojevima pa ako neko moze da mi objasni kako se sta zove, hvala unapred. Npr. sta bi bila kutijica # 1? ako se otkaci masa, nista se ne menja u radu motora, kutijica nije mrtva, kada se spaja masa, baca varnicu. u nastavku cu dati detaljne slike te kutijice i njenog sadrzaja

slika

na gornjoj slici sam pogresno oznacio 3 i 4, vazi kao sto je dole

slika


mislim da je dizna #3 kljucni problem kod mene i pitanje je da li radi: ventil # 7 je ubacen naknadno - ili je nekada zaista bio deo originalnog sistema? - Videce se na detaljnijim slikama zasto to mislim. Mislim da je to ventil za vazduh kakv je fabricki bio na motorima 740 GLE sa mehanickim ubrizgavanjem goriva, ovde je ubacen i fiksiran u jednom polozaju. Ako se polugica malo pomeri, to bitno remeti broj obrtaja na leru.

Uopste mi nije jasno sta dozira LPG i kako se ostvaruje smesa kakva treba da auto dobro ide, ubrzava, radi kad je hladan itd. Kada se da kontakt, dizna #3 se otvori tj. konus privuce - ja sam mislio da je to elektromagnetni ventil, koji ne radi dobro jer kad se da kontakt, konusni deo se privuce, kad se kontakt iskljuci, konus ostane privucen.... ja sam mislio da je nesto unutra zapeklo i vratio ga na silu rukom. Onda sam video da je to zapravo mali elektromotor, jer ima navoj na osovinici konusa... pretpostavljam da to nekako regulise rad na hladno i kad je zagrejan, zato 4 kontakta - 2 da privuce skroz kod paljenja tj. kad je hladan motor, a posle se nekako taj konus stalno unutra pomera? Sta mu daje impuls? Sta odredjuje ler gas? Ler gas ventil - idle control valve ispod usisne grane ? Kako taj radi, sta njemu daje signal da se vrti unutra brze ili sporije? Kod mene najbolje radi motor kad je skinut kontakt sa njega? Kada skinem kontakt sa #3 - nista se ne dogadja, auto radi potpuno isto kao i kad je taj kontakt na njemu? Kako to?

Primetio sam na ovim autima da cesto puta ako duze stoje taj idle control valve pravi probleme - ne moze da ima normalan ler gas, nego se povecava i smanjuje, mislim da mu prija da se skine i ocisti sa WD-om...

slika

slika

slika


dizna # 3:

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

kutijica # 1

slika

slika

slika

slika

evo jos nesto nemam pojma sta bi bilo:

slika

slika

slika

osigurac zbog koga LPG nije radio:

slika

u stvari mislim da tu kod mene ima viska delova od nekog prethodnog LPG sistema, mada datum na dizni #3 je 1991 godina, sto odgovara godini auta...

priznajem da nemam pojma kako uopste radi ta LPG pumpa ili kako li se zove ono crno na cemu je ta dizna # 3..., sta odredjuje kolicinu gasa koji ide do gorionika?, zasto je neko ugradio onaj dodatni ventil na crevo od gasa prema usisnoj grani #7, pa ga zablokirao u jednom polozaju? Kako moze da radi lepo motor sa svim tim improvizacijama? Da li nesto od toga reaguje na reostat leptira ili to nema veze sa LPG?....sta se desi kad se da kontakt pa se cuje karakteristican zvuk od pozadi?....

slika


Vrh
   
PostPostano: ned vel 10, 2013 10:05 am 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 7:47 pm
Postovi: 4486
Vozi: 740 GL ,1989......S90 3.0 24v
Lokacija: Donja Bistra
Ono na predzadnjoj slici ti je relej za plin i ak je kihnul onda ti ni plin nebu delal . Bar je tak bilo kod mene pa mi ga je Nenad zamenil i onda je sve delalo.

_________________
15% popusta na servis vašeg omiljenog automobila : 100 kuna
15% popusta pri kupnji rezervnih djelova za vaš omiljeni automobil : 100 kuna
Upoznati nove ljude i prijatelje :Neprocjenjivo




Volvo for Life


Vrh
   
PostPostano: ned vel 10, 2013 11:58 am 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 25, 2012 2:18 pm
Postovi: 125
Vozi: 740 16v & 740 td & 940 polar
Lokacija: Beograd
Reko bi da imas prekomplikovan stari lambda control LPG system koj je uz put neko nestrucno doradjvao, budzio glupostima i td... I eto ti teske muke u najavi. Da je moj ja bi vecinu toga pobacao stavio drugi prekidac i 2 relea(jedan za pumpe drugi za dizne) i mehanicki ventil za regulaciju protoka LPG(sve skupa 15-ak eur kod nas). Jer pretpostavljam da se ne isplati ubazivati nov sekvent LPG u ovo...


Vrh
   
PostPostano: ned vel 10, 2013 2:07 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Citat:
Ono na predzadnjoj slici ti je relej za plin i ak je kihnul onda ti ni plin nebu delal . Bar je tak bilo kod mene pa mi ga je Nenad zamenil i onda je sve delalo.
vidis nisam probao to da iskljucim pa da vidim sta ce da se desava, probacu.
Citat:
Reko bi da imas prekomplikovan stari lambda control LPG system koj je uz put neko nestrucno doradjivao, budzio glupostima i td... I eto ti teske muke u najavi. Da je moj ja bi vecinu toga pobacao stavio drugi prekidac i 2 relea(jedan za pumpe drugi za dizne) i mehanicki ventil za regulaciju protoka LPG(sve skupa 15-ak eur kod nas). Jer pretpostavljam da se ne isplati ubazivati nov sekvent LPG u ovo...
Mislim da si 100% u pravu...

Probacu da ga prvo provucem kroz tehnicki pregled ovde, jer to me kosta relativno malo (35EUR) pa ako prodje razmislicu sta da radim... Inace ovde se na tehnickom ne proverava kako radi na benzin, nego samo gasovi na LPG. A skoro bilo kakva intervencija ovde sto ne mozes sam uraditi - bolje zaboraviti.

Evo nocas je pao sneg i napolju je bilo ispod nule. Jutros sam upalio taj motor bez ikakvih problema, i vozio odmah auto samo kako bi neko pozeleo da mu radi, odnosno skoro tako. Recimo, da ako bi krenuo odmah autoputem da vozim 100km, bi pevao od srece, a ako trebam voziti kroz grad, nervirao bi me povecani broj obrtaja na leru koji traje neko vreme nakon oduzimanja gasa...

Kod tog paljenja je islo ovako:

- dakle auto je stajao celu noc i bio potpuno hladan motor.

- dam kontakt, cujem zvuk odpozadi od LPG razervoara, gori zeleni LED na prekidacu

- okrenem kljuc dalje i startujem motor: u tom momentu se LED promeni u crveno, motor upali momentalno, dakle bez standardnih sekund - sekundipo da kompjuter shvati gde je sta. inace se potpuno slazem sa ovim:
Citat:
No no što sam ti htio reći u vezi tog malo kasnije paljenja je da auti čijim radom motora upravlja elektronika nikd neće paliti na prvi zub kao auti čijim radom upravlja mehanika jer im (ovim elektoničkim) par okretaja da elektronika očita kutove paljenja, položaje bregaste radilice svega živoga i neživoga pomoću senzora i tek onda auto "kresne".
ali evo kad se pali preko LPG toga nema, bas je bilo "na prvi zub"

inace primetio sam da to vreme cekanja dok se upali ima veze sa nivoom goriva (benzina) u rezervoaru.

- za sledecih manje od sekund cujem opet zvuk odpozadi, promena LED-a u zeleno, malo se oseti promena rada motora i nastavi da radi na 700-800 obrtaja bez ikakvog problema na LPG, i moze se odmah voziti.

- moze se voziti, ali ne moze stati na semaforu, tj ler gas ostaje na 1100-1200 par sekundi i onda se spusti na normalu. Kad se ugreje skroz, ovo je manje prisutno ili radi skroz normalno

-odmah po paljenju sam probao vise puta malo dodati gas, i nije bilo tog zastoja u vracanju na normalni broj obrtaja...

- izadjem na semaforu i otkacim kontakt sa ventila za ler gas, odmah malo opadne broj obrtaja ili puno ako je ostao bas na oko 900-1000, vozim normalno bez toga.... to mi govori da taj ventil pravi problem, jos uvek ne znam sta njega tacno pogoni (neki temperaturni senzor ili sta vec? preko kompjutera)

- lamda sond sijalicica se vise ne pali ni kad vozim na benzinu ni na gasu (mislim da se na LPG nije nikada ni upalila, dok na benzinu ovo dok sam ga vozio sa neispravnim LPGom se stalno palila i na ovom autu (da podsetim temu sam zapoceo sa problemom lambdasonde na drugom autu, to tek treba da resim, verovatno je stanje tamo pogorsano zamenom neoriginalne lambda sonde koja koliko se secam je fizicki bila manjih dimenzija od originalne, a koliko duboko ulazi, nemam pojma sad,
Citat:
2. proveri lambda sondu i narocito da li si je pravilno ugradio (dubina ugradnje je jako bitna za njen pravilan rad).
nisam obracao paznju kod ugradnje jer me izmaltretirao sam polozaj i zamena koja je obavljana u ne bas idealnim uslovima...

- da li neko zna da li su 940 sa LPT motorom (ili bilo koji drugi) zaista imali 2 lambda sonde, jednu ispred, drugu iza katalizatora? kao sto Turcinov katalog kaze (kod mene je lambda sonda odmah iza turbine)? Da li je moguce da je neko zamenio elemente izduvnog sistema i sada kod mene na primer sistem koji bi trebao da ima 2 lambda sonde radi samo sa jednom? Mada koliko sam video nema ostataka instalacije koji bi ukazivali na nesto tako...


Vrh
   
PostPostano: ned vel 10, 2013 2:40 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Citat:
Jer pretpostavljam da se ne isplati ubazivati nov sekvent LPG u ovo...
...Jos kad bih znao sta je "nov sekvent", ne znam ni kako radi stari... to mi je glavni problem, ali nastavljam dalje sa naucnostrazivackim radom preko googla i preporucenih foruma :geek: :ugeek: :geek:

zivo me zanima ta moja dizna br 3 sa onih slika, kako to radi, zaboravio sam je slikati dok je bila rastavljena... mislim da je mehanizam unutra jako slican onome - ako je neko imao prilike videti - kao kod sestara za geometrijsko crtanje koji ima osovinicu sa navojem na oba kraja i tockic u sredini osovinice kojim se moze precizno podesiti razmak krakova sestara, a istovremeno to dozvoljava da se "nasilno" sestar zatvori ili otvori samo razvlacenjem krakova, znaci bez upotrebe tockica, a navoji se nece ostetiti....


Vrh
   
PostPostano: ned vel 10, 2013 5:18 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon tra 25, 2011 11:38 pm
Postovi: 1790
Vozi: 740GT VTR Evolution, 760 V6
Lokacija: Banjaluka
Bio je nekad hrvatski autoplin forum, možda da probaš i tamo...

_________________
En Volvo med en åtta, en gammal risig Volvo...
Brojno stanje: 960 x6, 940 x12, 780 x1, 760 x5, 740 x12, 360 x1, C10M x1...
www.nordicrenegade.com
Kvarimo pošten svijet.


Vrh
   
PostPostano: pon vel 11, 2013 6:59 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
hvala, probacu da ih pronadjem

nego da se pohvalim, evo danas sam 2 puta palio taj auto, jutros na -3C, posle cele noci stajanja: bez spojenog idle control valve upali na pola zuba (pre nego se LPG sijalicica promeni sa zelene na crvenu (kontakt - gori zeleno / kljuc dalje -starter pocne da vrti, promeni se sa zelenog na crveno / upali - vrati se na zeleno), to se desi toliko brzo da mu napravi mali problem i skoro se ugasi, jer ta se promena zeleno-crveno ipak dogodi, i odmah onda ponovo na zelenu), medjutim, ne ugasi se i nastavi da radi na tih -3C sa jako malim brojem obrtaja, ali radi i prihvata gas, moze se odmah voziti.

Cim se ugreje, ler gas se stabilizuje na ~ 700 rpm i auto ide bez problema. Sad uvece posle 8 sati stajanja... i mog sedenja @#&*%!! gde ne bih da sedim, ali moram - dakle sad uvece ista prica, upali na pola zuba, ide odlicno. Zakljucujem da mu taj idle control valve pravi prilicno problema, da li zbog samog sebe ili sto je nesto drugo neispravno pa se potrefilo da to sad dobro radi sa iskljucenim tim ventilom...

I dalje ne razumem kako moze raditi dobro odmah po takvom paljenju kada je jako hladno napolju, pri tome polozaj onog dodatnog ventila broj 7 se definitivno ne menja i pogodjen je cisto eksperimentalno zatezanjem plasticne obujmice oko polugice ventila... znaci da onaj ko je 'budzio' je zaista bio prilicno dobar u tome... videcemo sta ce da kaze tehnicki pregled, probacu da to odradim ove nedelje... i sta ce da kaze potrosnja tog gasa, i da li se to sve zezanje isplati, mada racunam kad sve radi uredno i nista ne puca ili se ne dimi da je manje vise u redu...


Vrh
   
PostPostano: uto vel 12, 2013 12:43 am 
Offline

Pridružen/a: uto vel 05, 2008 10:30 am
Postovi: 84
Vozi: 945SE,344GL
Lokacija: Zemun, Srbija
sistem sa 2 lambda sonde je uveden u 21.veku, sa Euro 3 motorima.
Ne postoji niti jedna verzija 900 serije sa Euro 3, niti je crveni blok ikada dostigao Euro 3 emisiju gasova.
Dakle, samo jedna jedina lambda sonda je original Volvo resenje.

Ispravan Volvo odmah po paljenju, nakon 2-3 sekunde, radi na 750 obrtaja kameno stabilno,odmah moze da se bez ikakve smetnje vozi, odmah mora da radi savrseno.
-3C je dosta toplo, za Volvo :)

Na -25C isto radi savrseno na leru, odmah se vozi, ima 750 obrtaja, nema gusenja, nema dima, nema buke, ima samo vibracija karakteristicnih za velikog 4cilindrasa.

Sto se tice pumpi za benzin, glavna pumpa ispod poda, zamenska kosta oko 40 eura.
Potpuno odgovara ona za Opela Omegu 2.5 i druge snaznije Opele, na primer.
Pumpa u rezervoaru isto ima zamenska.
Iza zadnjih sedista sa leve strane, ispod obloge itisona se nalazi orkugli oko 25cm crni poklopac.
To je izmedju sedista i prostora gde je rezervni tocak.
Skidanjem tog poklopca vidi se okrugli veliki plasticni cep sa cevima koji se odvrce, tu je otvor rezervoara i kroz to se menja pumpa.

Cesto crevo od pumpe pukne, tada ne moze da usisava pumpa kada je manje od oko 30 litara benzina. Resenje je zamena creva, oko 10takcm duzine, ili da se stalno ima u rezervoaru 50+ litara.

Za LPG sistem nadji nekoga lokalno upucenog u sistem koji je kod tebe.
Pitaj koji je tip, G2 ili G3 pa cu moci detaljnije nesto da kazem.

IAC, idle valve, zna da pravi problem ako je prljav pa ga treba dobro ocistiti da se sija.

Problem moze da bude i ako nije pravilno podesen zazor, pocetni polozaj, leptira tj trotela.
Ima tacna procedura kako se to radi,i meri. Tek kada je to tacno podeseno moze IAC ispravno da funkcionise cak i kada se stavi novi.

Regulator pritisak goriva, ako membrana ne pusta gorivo, je ispravan. Osim te membrane (pocepana, puknuta) nema sta drugo da se pokvari.

Kod nogu suvozaca je glavni LH kompjuter, za benzinsko ubrizgavanje.
Kod nogu vozaca, ispod volana, je glavni kompjuter paljenja, za svecice.
Komutator na krilu ispod haube je povezan na kompjuter paljenja, to je zapravo pojacavac slabe struje koju daje kompjuter i on radi kao prekidac jake struje, povezan je na bobinu.

940 je otporan na mnogo sto ali kako si primetio bez dosta benzina u rezervoaru odbija poslusnost :)

Obavezno iscitaj kodove gresaka, dijagnostike, preko one crne kutijice sa crvenom LEDiodom i kratkim kablicem. Preko te kutijice se citaju kodovi, i resetuju svi kompjuteru u vozilu.
U gnezdo 2 je povezan kompjuter benzina, u gnezdo 6 kompjuter varnice.
Ostala gnezda su kompjuteri kocnica, tempomata, sedista.

Sretan rad, ima tu dosta posla da se sve postavi na mesto kako spada.

_________________
945 2.3 SE turbo LPG auto AW71L
340GL LPG


Vrh
   
PostPostano: uto vel 12, 2013 12:52 am 
Offline

Pridružen/a: uto vel 05, 2008 10:30 am
Postovi: 84
Vozi: 945SE,344GL
Lokacija: Zemun, Srbija
Koliko raspoznajem, broj 1 ti je par releja koji su emulatori za benzinske dizne,varaju kompjuter benzina kada radi motor na plin kao da rade benzinske dizne, broja2 je reduktor, broj 3 je step motor, regulator protoka kojim upravlja centrala (ne vidim je na slikama) koja dobija ifnormaciju od lambda sonde, TPS prekidaca leptira i sa bobine o obrtajima pa time oredjuje koliko plina se ubacuje.

To ti je G2sistem, Zove se jos i lambda control system.

Kada se pokvario step motor neko ga je zaglavio u fiksan polozaj a onda naknadno dodao mehanicku slavinu za LPG sa racvom, koja se rucno podesava.

To je G1 sistem, poznatiji kao Venturi, plinski klasicni.
Tako da ja mislim da ti imas mesavinu 2 sistema, treba to da pogleda neki majstor sa starijim iskustvom koji poznaje to dobro, i da podesi kako treba.

Kod G1 sistema kolicina plina se odredjuje tako sto se membrana pomera koja otvara jedan ventil za dovod LPG a membranu pokrece vakuum motora preko leptira koji upravlja padom pritiska.

Za dobar rad tog sistema potrebno je da imas cist filter vazduha i oko 3kPa pada pritiska na mixeru.
Zaprljan filter drasticno utice na rad sistem i pravi veliki pad pritiska i time jako bogatu smesu, citati drasticno skace potrosnja.

Tvoja popravka sistema na plin je bila resena zamenom filtera vazduha.
Za sada toliko mogu da primetim.

_________________
945 2.3 SE turbo LPG auto AW71L
340GL LPG


Vrh
   
PostPostano: sri vel 13, 2013 10:06 am 
Offline

Pridružen/a: uto vel 05, 2008 10:30 am
Postovi: 84
Vozi: 945SE,344GL
Lokacija: Zemun, Srbija
Citat:
Zakljucujem da mu taj idle control valve pravi prilicno problema, da li zbog samog sebe ili sto je nesto drugo neispravno pa se potrefilo da to sad dobro radi sa iskljucenim tim ventilom...
Ovo mi promaklo.
Kada je otkacen idle control valve treba da bude ler oko 500 obrtaja, tako se podesava mehanicki pocetni zazor leptira. Ako je veci ler (zazor veci pa leptir otvoren) idle valve ne moze da radi tj osciluje oko ravnoteznog polozaja kako treba.

Nisi naveo koji tacno motor imas, ako je LH 2.2 postoji poseban mali kablic koji treba da se spoji na masu kada se podesava pocetni polozaj leptira, kod LH 2.4 nema tog kablica a procedura je drugacija.

Ujedno mora i polozaj TPS prekidaca (one crne kutijice sa 3 kontakta na samom leptiru) da se podesi u tacan polozaj jer on odredjuju kompjuteru kada treba da udje u ler rezim rada i da pocne upravljanje idle valve.

Ako nije niko to razdesio trebalo bi da postoji plava oznaka na telu leptira odnosno TPS koja je ujedno i neka vrsta zastite od slucajnog pomeranja tj zastitna plomba.

Redosled je podestiti zazor leptira, podesiti polozaj TPS, prikljuciti idle valve, resetovati kompjuter LH.

Volvo je podesio hladan start sa jako bogatom smesom i kasnjenjem paljenja tako da motor radi komfora vozaca se vrti prakticno na leru odmah po startu.
Kasniji modeli imaju opet vracen sistem sa povisenim lerom pri hladnom startu- ekoloski zahtev.

_________________
945 2.3 SE turbo LPG auto AW71L
340GL LPG


Vrh
   
PostPostano: pet vel 22, 2013 10:27 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Citat:
Ovo mi promaklo.
nista nije promaklo - hvala puno na objasnjenjima, sada pocinjem da shvatam kakao rade te stvari i kako se podesava ler gas i uopste rad tog motora.

inace auto ide odlicno, iskljucivo na plin. nisam merio potrosnju ali cu izmeriti, bas me zanima kolika je - sta je uobicajeno?

pozz.


Vrh
   
PostPostano: uto vel 26, 2013 5:04 pm 
Offline

Pridružen/a: uto vel 05, 2008 10:30 am
Postovi: 84
Vozi: 945SE,344GL
Lokacija: Zemun, Srbija
Meni trosi prosek merenja na 60.000km nekih 16litara, ali je to automatik dok manuelac moze da se zadovolji sa oko 14 litara po mom iskustvu.

_________________
945 2.3 SE turbo LPG auto AW71L
340GL LPG


Vrh
   
PostPostano: čet svi 23, 2013 12:58 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
hvala jos jednom svima, posebno Swedishbrick jer sam konacno shvatio te (za mene) modernije motore, odnosno kako se kontrolise ubrizgavanje i ostali parametri rada motora, bolje reci da tu nema mnogo vajde od "podesavanja na uvce" i pravljenja se pametnim

inace sam vise puta i na razlicitim motorima (B230F, V-6) imao problem ritmicnog ubrzavanja i usporavanja rada na leru, i za to bih optuzivao idle control valve, sada mislim da kada tako radi motor, to samo pokazuje da je idle control valve verovatno ispravan, a sta god vec mu daje signal da se otvara i zatvara, to je neispravno, jer obicno ler pulsira vrlo pravilno sa razlikom od par stotina obrtaja u pikovima... primetio sam da se to dogadja cesce kod motora koji se duze vreme ne pale, pa onda pocnu redovno koristiti, i najcesce problem nestane nakon nekog kraceg vremena. Na jednom autu gde je taj problem postao hronican, sam zamenio taj idle control valve, i nakon zamene je odmah prestao problem - to me je onda ubedilo da je taj ventil bio neispravan. Auto sam vozio neko vreme svaki dan bez ikakve naznake takvog problema, onda ga parkirao u garazu i nekoliko meseci nisam mu prilazio. Nakon prvog sledeceg paljenja, problem ritmicnog ubrzavanja i usporavanja na leru se pojavio na isti nacin...

na ovom LPG autu koji sada stalno vozim i prosao je tehnicki pregled bez tog ventila, i jos mi rekao serviser da je emisija savrsena (ovde mere gasove na tehnickom pregledu samo kad motor radi na LPG), iskljucio sam taj ventil (ne i skinuo), samo skinuo kontakt. U koriscenju auta nema nikakvih problema bez obzira na rezim rada ili temperaturu motora ili spoljnu temperaturu. Dalje to je prvi auto na kome sam video da se lambda sonda sijalicica upali, obicno u momentima kada upravo zbog nepostojanja prave funkcije tog idle control valve motor radi sa neispravnom smesom (na LPG), i blize je gasenju zbog usporenog rada i prebogate smese, cim dodam gas da se to malo "procisti", lambda sonda sijalicica se ugasi, sto potvrdjuje ono sto je Kole rekao. U principu taj motor ne radi ravnomerno i mirno na leru sve dok se ne ugreje, sto se brzo dogodi u voznji, pa u praksi sve izgleda kao da radi manje vise odlicno. Ako spojim kontakt na idle control valve, u principu se momentalno poveca broj obrtaja, i ima tendenciju da nakon dodavanja gasa se ne vrati potpuno na normalan ler nego sa zadrskom ili uopste ne, nego ostane da radi na oko 1000rpm. Da bi sprecio nerviranje na tu temu. ja sam ga jednostavno iskljucio, a auto vozim odmah po paljenju i brzo se zagreje tako da nemam problema ujutru da krenem i stignem gde god da sam krenuo, a dosta prelazim kilometara svakg dana...

Merio sam potrosnju gasa, i u gradu je to izmedju 14 i 15 litara, sto ga cini vise nego duplo ekonomicnijim od samo voznje na benzin....

pogresno sam mislio da idle control valve je u stvari elektromotor koji se stalno vrti pa promenom broja obrtaja tog motora se postize efekat propustanja manjeg ili veceg vakuma. otvorio sam jedan takav ventil (od 760 V6) i shvatio kako to radi... ako nekog zanima kako izgleda, moze pogledati na flickru:http://www.flickr.com/photos/11591590@N ... 3554457063. Jednom rastavljen ne moze se sastaviti. Ja cu pokusati da obradim bakarni prsten na koji nalezu cetkice tako da ga zasiljim u konus i onda pokusam ubaciti nazad i ne ostetiti cetkice... Javicu rezultat kada stignem dotle. U prinicpu idle control valve treba proveriti da nije mehanicki blokiran (npr od rdje ili garezi) malim srafcigerom kojim se moze zekrenuti ventil nakon sto se otkaci jedna strana i ne treba ga otvarati kao konzervu, sto sam ja ucinio iz ciste radoznalosti...


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 33 posta ]  Stranica Prethodna 1 2 3 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 6 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan