Sada je: pet ožu 29, 2024 12:53 am.

Vremenska zona: UTC+01:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 940 2.0 91g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 33 posta ]  Stranica Prethodna 1 2 3
Autor/ica Poruka
PostPostano: čet lis 31, 2013 10:54 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Citat:
Dok ne procitam ponovo sve, i razumem samo ukratko.
Opis problema ukazuje da ne valja LTFT (smesa goriva i vazduha) koja izlazi van normalnih okvira sto je razlog paljenja lambda lampice i razlog povecane potrosnje goriva i razlog da resetovanje kompjtera ubrizgavanja skidanjem kleme daje rezultat.

Treba prvo da procitas dijagnosticke kodove greske iz oba kompjutera. Napisi koje su.

Obavezno proveri merac mase vazduha,AMM, i pregledaj kontakte.
To je glavni deo sistema ubrizgavanja, uz lambda sondu, koji upravlja radom motora.

Nema nista na leptiru, nema reostata, nije bitno za sada.

Proveri tu novu lambda sondu da li je isti tip (0-1V signal) kao original Volva.
Ima samo jedna sonda, zaboravi na kataloge kod tog Turcina.

Zupcasti kais se zaista menja na 160.000km ili 8 godina po preporuci Volva ali kako je freilauf motor i ne mora da se menja. Nema nikakvih posledica ako pukne.

1. iscitaj kodove greske
2. proveri lambda sondu i narocito da li si je pravilno ugradio (dubina ugradnje je jako bitna za njen pravilan rad).
3. proveri AMM
4. proveri regulator pritiska benzina, koji se nalazi na kraju zajednickog benzinskog voda ka prednjem delu, i ima jedno vakuum crevo na sebi
5. obavezno jako detaljno proveri sva vakuum creva, jos bolje odmah zameni

na tom motoru je jako bitno da svi vakuum sistemi rade kako treba.
6. ocisti leptir sa nekim carburetor cleaner-om.

7. uvek nakon svega resetuj kompjutere skidanjem kleme.


lampicu pali kompjuter kada proceni da je nesto neispravno u sistemu ubrizgavanja.

isto tako kompjuter pamti pogresnu smesu benzin- vazduh dugo vremena pa je nakon popravke potrebno resetovati.

poseti http://www.swedishbricks.net" onclick="window.open(this.href);return false; i procitaj FAQ za detalje, pre svega za kodove gresaka.
Radi sistematicno svaku proveru, i samo jedan po jedan deo menjaj nikada dva istovremeno.

Proveri i creva usisa od filtera vazduha da su dobro zaptivena, kao i crevo kod PTC grejaca na crevu kod turbine. (crevo koje ide preko celog motora).

Javi sta si utvrdio, i ako ima daljih sansi za pomoc ovako na daljinu.
Evo me nakon godinu dana vratio sam se tom problemu... u medjuvremenu sam se vozio na plin, ali sam se resio tog auta jer je taksa za plin previsoka i ne pokriva je kilometraza.

Sada: kada je sve spojeno u sistemu ECU tj. i reostat na leptiru usisne grane (Throttle Position Sensor - TPS) uglavnom imam nepravilan ler gas, u smislu normalan broj obrtaja koji nepravilno oscilira onako kao da je problem sa kablovima/svecicama. Kada se doda gas kod ubrzavanja, vidno se primeti dim od prebogate smese u retrovizoru (u svetlu farova od nekoga iza, po danu se to ne vidi), ima se utisak da auto dobro ide.

Nekoliko puta problem je postao veliki, auto ne bi mogao da ubrza, motor bi se ugusio (govorimo o kretanju sa mesta) i ugasio. Uvek se upali, i tada jako lose radi, u prvom trenutku pomisio sam da je u pitanju problem sa prljavstinom u gorivu, ako se prevazidje taj inicijalni problem, motor radi pod vecim brojem obrtaja, na leru ili u voznji.

Onda sam iskljucio TPS: paljenje bez greske, ler gas bez greske tacno kako treba, mirno i lepo na 700 obrtaja. Ako veoma lagano dodajem gas, mogu pokrenuti auto bez ikakvog problema, u rezimu vecih brzina 50 - 70 ubrzanje je savrseno, menjac radi odlicno, nema nikakvih problema, nema dima pozadi. Ako pokusem ubrzati od nule jacim dodavanjem gasa, nema snagu i treba sekund - dve da prevazidje to stanje, sa dobijanjem (male) brzine i neinsisitrianjem na jakom dodavanju gasa, odjednom pocne da radi odlicno, sa dobrim ubrzajnima i promenama automatskog menjaca.

Zakljucujem da TPS ne valja, i niije mi jasno kako moze da ima odlicne preformanse (nakon sto prevazidje taj pocetni problem, bilo veoma laganim dodavanjem gasa, ali zaista ekstremno laganim, bilo nakopn tog sekunda problema zbog naglijeg dodavanja gasa).

Sad sam bacio 125 EUR da napunim rezervoar i namera mi je pokusati voziti 100 km iskljucivo sa laganim kretanjima i u principu bez naglih dodavanja gasa (iako deluje da dobro reaguje, ali pretpostavljam da je to varka jer inercija cini svoje, a i ipak se nekako nadam da ce pokazati manju potrosnju nego inace (bilo je oko 16 ili cak vise po gradu kada je izgledalo da sve doboro radi, osim tog dima koji se primecivaso uvece pozadi u retrovizoru...)).

Kako bez TPS on zna da ja ubrzavam i regulise ubrizgavanje tako da mi sada izgleda da ide puno bolje u tim rezimima nego ranije?

Zamenio sam i fuel pressure regulator u nekom trenutku (ranije), bez efekta.

U ovom rezimu bez TPS lambdasonda svetlo uvek gori.


Vrh
   
PostPostano: čet lis 31, 2013 11:25 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Citat:
Dok ne procitam ponovo sve, i razumem samo ukratko.
Opis problema ukazuje da ne valja LTFT (smesa goriva i vazduha) koja izlazi van normalnih okvira sto je razlog paljenja lambda lampice i razlog povecane potrosnje goriva i razlog da resetovanje kompjtera ubrizgavanja skidanjem kleme daje rezultat.

Treba prvo da procitas dijagnosticke kodove greske iz oba kompjutera. Napisi koje su.

Obavezno proveri merac mase vazduha,AMM, i pregledaj kontakte.
To je glavni deo sistema ubrizgavanja, uz lambda sondu, koji upravlja radom motora.

Nema nista na leptiru, nema reostata, nije bitno za sada.

Proveri tu novu lambda sondu da li je isti tip (0-1V signal) kao original Volva.
Ima samo jedna sonda, zaboravi na kataloge kod tog Turcina.

Zupcasti kais se zaista menja na 160.000km ili 8 godina po preporuci Volva ali kako je freilauf motor i ne mora da se menja. Nema nikakvih posledica ako pukne.

1. iscitaj kodove greske
2. proveri lambda sondu i narocito da li si je pravilno ugradio (dubina ugradnje je jako bitna za njen pravilan rad).
3. proveri AMM
4. proveri regulator pritiska benzina, koji se nalazi na kraju zajednickog benzinskog voda ka prednjem delu, i ima jedno vakuum crevo na sebi
5. obavezno jako detaljno proveri sva vakuum creva, jos bolje odmah zameni

na tom motoru je jako bitno da svi vakuum sistemi rade kako treba.
6. ocisti leptir sa nekim carburetor cleaner-om.

7. uvek nakon svega resetuj kompjutere skidanjem kleme.


lampicu pali kompjuter kada proceni da je nesto neispravno u sistemu ubrizgavanja.

isto tako kompjuter pamti pogresnu smesu benzin- vazduh dugo vremena pa je nakon popravke potrebno resetovati.

poseti http://www.swedishbricks.net" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; i procitaj FAQ za detalje, pre svega za kodove gresaka.
Radi sistematicno svaku proveru, i samo jedan po jedan deo menjaj nikada dva istovremeno.

Proveri i creva usisa od filtera vazduha da su dobro zaptivena, kao i crevo kod PTC grejaca na crevu kod turbine. (crevo koje ide preko celog motora).

Javi sta si utvrdio, i ako ima daljih sansi za pomoc ovako na daljinu.
Evo me nakon godinu dana vratio sam se tom problemu... u medjuvremenu sam se vozio na plin, ali sam se resio tog auta jer je taksa za plin previsoka i ne pokriva je kilometraza.

Sada: kada je sve spojeno u sistemu ECU tj. i reostat na leptiru usisne grane (Throttle Position Sensor - TPS) uglavnom imam nepravilan ler gas, u smislu normalan broj obrtaja koji nepravilno oscilira onako kao da je problem sa kablovima/svecicama. Kada se doda gas kod ubrzavanja, vidno se primeti dim od prebogate smese u retrovizoru (u svetlu farova od nekoga iza, po danu se to ne vidi), ima se utisak da auto dobro ide.

Nekoliko puta problem je postao veliki, auto ne bi mogao da ubrza, motor bi se ugusio (govorimo o kretanju sa mesta) i ugasio. Uvek se upali, i tada jako lose radi, u prvom trenutku pomisio sam da je u pitanju problem sa prljavstinom u gorivu, ako se prevazidje taj inicijalni problem, motor radi pod vecim brojem obrtaja, na leru ili u voznji.

Onda sam iskljucio TPS: paljenje bez greske, ler gas bez greske tacno kako treba, mirno i lepo na 700 obrtaja. Ako veoma lagano dodajem gas, mogu pokrenuti auto bez ikakvog problema, u rezimu vecih brzina 50 - 70 ubrzanje je savrseno, menjac radi odlicno, nema nikakvih problema, nema dima pozadi. Ako pokusem ubrzati od nule jacim dodavanjem gasa, nema snagu i treba sekund - dve da prevazidje to stanje, sa dobijanjem (male) brzine i neinsisitrianjem na jakom dodavanju gasa, odjednom pocne da radi odlicno, sa dobrim ubrzajnima i promenama automatskog menjaca.

Zakljucujem da TPS ne valja, i niije mi jasno kako moze da ima odlicne preformanse (nakon sto prevazidje taj pocetni problem, bilo veoma laganim dodavanjem gasa, ali zaista ekstremno laganim, bilo nakopn tog sekunda problema zbog naglijeg dodavanja gasa).

Sad sam bacio 125 EUR da napunim rezervoar i namera mi je pokusati voziti 100 km iskljucivo sa laganim kretanjima i u principu bez naglih dodavanja gasa (iako deluje da dobro reaguje, ali pretpostavljam da je to varka jer inercija cini svoje, a i ipak se nekako nadam da ce pokazati manju potrosnju nego inace (bilo je oko 16 ili cak vise po gradu kada je izgledalo da sve doboro radi, osim tog dima koji se primecivaso uvece pozadi u retrovizoru...)).

Kako bez TPS on zna da ja ubrzavam i regulise ubrizgavanje tako da mi sada izgleda da ide puno bolje u tim rezimima nego ranije?

Zamenio sam i fuel pressure regulator u nekom trenutku (ranije), bez efekta.

U ovom rezimu bez TPS lambdasonda svetlo uvek gori.


Vrh
   
PostPostano: uto stu 12, 2013 10:42 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Evo nakon par stotina kilometara voznje bez spojenog senzora leptira:

Savrseno paljenje, hladan ili vruc motor, bez obzira na temperaturu spolja.

Naucio sam da vozim taj auto bez spojenog senzora leptira, sa jako laganim dodavanjem gasa pokrece se bez problema iz mesta, a kasnije sve radi dobro, nema problema sa ubrzanjima ili snagom. Ler gas je u redu i stabilan tacno kako treba, bez problema ako je napolju hladno (cak bolje radi u tim prvim minutama nego kad je toplo vreme) i nema problema sa ubacivanjem u brzinu (automatik), broj obrtaja se ne menja. Ako se zeli startnije pokretanje iz mesta, bice manjih ili vecih problema u prvom sekundu kretanja, ako se lagano dodaje gas, nema problema.

Medjutim, potrosnja je ostala velika, izmedju 15 i 16 litara (dosta zahtevne gradske voznje uglavnom, plus dosta je hladno i imam dosta kratkih voznji sa potpunim hladjenjem motora u toku dana)...

Lambda sond sijalicica se upalila nakon 200 km prvi put.

Probacu da ugradim novi senzor leptira i da vidim efekat toga - problem je sto nisam siguran da je konektor u redu, videcu da li moze da se nekako izbegne taj konektor i senzor spoji direktno, lemljenjem... pre toga ciscenje leptira ili zamena celog sklopa...

Sta motoru govori da ja naglo pritisnem gas / zelim vece ubrzanje - kako je moguce da se uopste ne primecuje nedostatak tog senzora u voznji koja je ponekad prilicno agresivna - brzine 50 - 80 km/h? Na autoputu i preko 100 isto tako, bez problema. Mozda zbog inercije i kretanja vecom brzinom, ali sigurno bih osetio i manji problem - medjutim sve izgleda u redu.


Da li bi zamena dizni za ubrizgavanje smanjila potrosnju / nesto bitnije promenila?


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 33 posta ]  Stranica Prethodna 1 2 3

Vremenska zona: UTC+01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 8 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan