Sada je: čet ožu 28, 2024 10:24 pm.

Vremenska zona: UTC+01:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 940 2.0 91g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 72 posta ]  Stranica 1 2 3 4 5 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: sub pro 01, 2012 1:08 am 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet stu 30, 2012 10:39 pm
Postovi: 31
Vozi: 940gl, renault 4gtl
Lokacija: Beograd
Danas idem pogledati 760gle vin broja yv1764872l0...
Zakljucujem da se radi o b230ft motoru i e46 transmisiji
Tj 2.3 turbo i 4br+od, ispravite me ako gresim.
Na sta obratiti paznju?


Vrh
   
PostPostano: sub pro 01, 2012 2:17 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Na kuplung i kardan (centralni lezaj na spoju dva dela kardanske osovine).
Lagano ga ubrzavaj na ravnom i obrati paznju da li negde nakon 30km/h dolazi do nekih cudnih vibracija odozdo koje sa vecom brzinom potpuno nestanu.
Ako si ispod njega cimaj malo rukom kardan i proveri kako se ponasa kuciste tog centralnog lagera.
Za tu probu vibracija zgodno je da je sto vise opterecen auto jer ce se vise manifestovati, ako ima neki problem sa kardanom.
Pipni rub diska kroz felgu ako moze pa procijeni koliko su istroseni.
Vidi da li su na autu originalni kotaci tj. felge 15" ili 16" ali bas od serije 700/900 (ET mora biti 25, ako su neke budzene felge, nema veze ako pise Volvo na njima jer od drugih modela ne moze; to moze uticati na stanje zadnjih poluosovina).
Proveri kako izgleda izduvna grana, prvi cilindar, da li je previse najedena, i kako izgleda pocetak auspuha i generalno izduv.
Pitaj ga koje ulje stavlja u motor i kako cesto ga menja. Da bi turbina dugo zivela, posebno ako se auto vozi kako mu i pripada, treba joj kvalitetno ulje (sinteticko).


Vrh
   
PostPostano: sub pro 01, 2012 7:08 am 
Offline
..
..
Avatar

Pridružen/a: pet vel 11, 2011 7:33 am
Postovi: 390
Vozi: kombi
Citat:
Na kuplung i kardan (centralni lezaj na spoju dva dela kardanske osovine).
Lagano ga ubrzavaj na ravnom i obrati paznju da li negde nakon 30km/h dolazi do nekih cudnih vibracija odozdo koje sa vecom brzinom potpuno nestanu.
Ako si ispod njega cimaj malo rukom kardan i proveri kako se ponasa kuciste tog centralnog lagera.
Za tu probu vibracija zgodno je da je sto vise opterecen auto jer ce se vise manifestovati, ako ima neki problem sa kardanom.
Pipni rub diska kroz felgu ako moze pa procijeni koliko su istroseni.
Vidi da li su na autu originalni kotaci tj. felge 15" ili 16" ali bas od serije 700/900 (ET mora biti 25, ako su neke budzene felge, nema veze ako pise Volvo na njima jer od drugih modela ne moze; to moze uticati na stanje zadnjih poluosovina).
Proveri kako izgleda izduvna grana, prvi cilindar, da li je previse najedena, i kako izgleda pocetak auspuha i generalno izduv.
Pitaj ga koje ulje stavlja u motor i kako cesto ga menja. Da bi turbina dugo zivela, posebno ako se auto vozi kako mu i pripada, treba joj kvalitetno ulje (sinteticko).
uf da bi reč rekel :clap:

_________________
od 0-90 km/ h....29 sec


Vrh
   
PostPostano: sub pro 01, 2012 8:46 am 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet stu 30, 2012 10:39 pm
Postovi: 31
Vozi: 940gl, renault 4gtl
Lokacija: Beograd
Hvala puno, na izuzetno brzom i iscrpnom odgovoru :) Idem danas da gledam, pa cu napisati utiske :D


Vrh
   
PostPostano: sub pro 01, 2012 5:15 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet stu 30, 2012 10:39 pm
Postovi: 31
Vozi: 940gl, renault 4gtl
Lokacija: Beograd
Covek je odlucio da ipak ne proda auto i zadzi za sebe :cry: pa smo isl ida gledamo jedan 740 B230A motor, ali je taj auto poprilicno "umoran", ne sumnjam da moze on jos dosta, ali previse bi trebalo uloziti... Potraga se nastavlja, tako da se ne iznenadite, ako budem pitao za jos neke informacije :)


Vrh
   
PostPostano: sub pro 01, 2012 11:22 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon tra 25, 2011 11:38 pm
Postovi: 1790
Vozi: 740GT VTR Evolution, 760 V6
Lokacija: Banjaluka
B230A i bila neka ranija godina, na fergazere, i ja to ne bih...

Gledaj FT, ET ili 16v, ako već ne B6304.

M46 je dobra stvar. Samo overdrive traži koji dan navikavanja i pažljivije rukovanje ručicom i sve bude ok.

Ako bi gledao dizela, vidi kako se ponaša hladan, šta dimi, čuju li se dizne, kako vuče...mada radije idi na benzinca, jer dizela ako ne ubodeš dobrog, biće ti veselo, dok su crveni blokovi uglavnom neuništivi.
Uglavnom - jer ljudi se trude pa postignu svašta...

_________________
En Volvo med en åtta, en gammal risig Volvo...
Brojno stanje: 960 x6, 940 x12, 780 x1, 760 x5, 740 x12, 360 x1, C10M x1...
www.nordicrenegade.com
Kvarimo pošten svijet.


Vrh
   
PostPostano: ned pro 02, 2012 8:22 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet stu 30, 2012 10:39 pm
Postovi: 31
Vozi: 940gl, renault 4gtl
Lokacija: Beograd
Dizela ne bih, sto se tice turba, pretpostavljam da je odrzavanje skuplje, ali racunam volvo je kvalitet, a danas svako sranjce od auta ima neki turbic...
Da li bezati od K glava, ili to kod Volvoa nije problematicno?
Izvinjavam se na. mozda, dosadnim pitanjima, ali do sada sam imao iskustva samo sa motorom od 1108ccm i karburatorom koji nema niti jednu membranu :)


Vrh
   
PostPostano: ned pro 02, 2012 9:31 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 25, 2012 2:18 pm
Postovi: 125
Vozi: 740 16v & 740 td & 940 polar
Lokacija: Beograd
Citat:
Dizela ne bih, sto se tice turba, pretpostavljam da je odrzavanje skuplje, ali racunam volvo je kvalitet, a danas svako sranjce od auta ima neki turbic...
Da li bezati od K glava, ili to kod Volvoa nije problematicno?
Izvinjavam se na. mozda, dosadnim pitanjima, ali do sada sam imao iskustva samo sa motorom od 1108ccm i karburatorom koji nema niti jednu membranu :)
Treba bezati od K glave posebno ako auto ima obican plin (sa sekventom nije problem). Usled detonacije puca K glava koja je retka tesko se nabavlja i samim tim skupa ko djavo...


Vrh
   
PostPostano: sri pro 05, 2012 5:34 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet stu 30, 2012 10:39 pm
Postovi: 31
Vozi: 940gl, renault 4gtl
Lokacija: Beograd
Evo danas ceo dan gledali volvoe, na kraju nasli jedan ofucan 740, ali je bila i probna voznja i sve i auto je tehnicki,a i na dizalici u fabrickom stanju, jedina dilema oko kupovine zavisi od vaseg misljenja :D
Motor je b230f, bez plina, nakon merenja kompresije utvrdjeno je:
prvi klip 10.5
drugi klip 11
treci 10
cetvrti 9

Koliko to jos moze da ide lepo bez generalne? Problematicna je ova razlika od 2 bara...
Ili pak nije?


Vrh
   
PostPostano: sri pro 05, 2012 6:23 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 25, 2012 2:18 pm
Postovi: 125
Vozi: 740 16v & 740 td & 940 polar
Lokacija: Beograd
Nije ti to merenje kompresije od velikog znacaja da bi bio siguran kakav je motor. Fabricka knjizica kaze da je idealno 9 sa max odstupanjem od 2bar. Vise ces kod benzinaca ustanoviti kad ga malo pogledas, cujes, provozas nego iz manometra. Ali generalno ti motori su izdrzljivi i preci ce cudo km uz iole normalno odrzavanje pa cak i bez istog...
slika


Vrh
   
PostPostano: sri pro 05, 2012 6:35 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet stu 30, 2012 10:39 pm
Postovi: 31
Vozi: 940gl, renault 4gtl
Lokacija: Beograd
E to! Hvala na brzom odgovoru. A moze li biti uzrok ove "povecane" kompresije to sto je auto stajao 4god :)


Vrh
   
PostPostano: sri pro 05, 2012 6:50 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 25, 2012 2:18 pm
Postovi: 125
Vozi: 740 16v & 740 td & 940 polar
Lokacija: Beograd
Svasta nesto moze biti uzrok u odstupanju kompresije ali nije to bas toliko bitno... Moze taj motor preci jos koliko oces ako lepo zvuci, ne duva i dimi nesto preterano...


Vrh
   
PostPostano: sri pro 05, 2012 7:53 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 7:47 pm
Postovi: 4486
Vozi: 740 GL ,1989......S90 3.0 24v
Lokacija: Donja Bistra
S tim motorom zbilja nebi trebalo biti nekih problema uz minimalno održavanje. Ja mu već 12 godina vadim mast i tjeram ga ko bog grešnu dušu i još ne pokazuje znakove zamora. Od tih 12 godina nutra je plin na žgance 11 godina i ni sa tim nema nikakvih problema. I vjeruj mi zbilja ga ne štedim ,do sada je prošao preko 400 tkm ,a od te brojke ja sam napravil oko 250 tkm.

_________________
15% popusta na servis vašeg omiljenog automobila : 100 kuna
15% popusta pri kupnji rezervnih djelova za vaš omiljeni automobil : 100 kuna
Upoznati nove ljude i prijatelje :Neprocjenjivo




Volvo for Life


Vrh
   
PostPostano: čet pro 06, 2012 1:06 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon tra 25, 2011 11:38 pm
Postovi: 1790
Vozi: 740GT VTR Evolution, 760 V6
Lokacija: Banjaluka
Još jedan sa B230FB sa (vjerovatno) preko 400.000km, tj. 392.000 po satu, doduše od toga nekih 1500km kod mene.

Stajao dvije godine.

Iz svega što sam vidio, ne može ga se ubiti, preporuka.

_________________
En Volvo med en åtta, en gammal risig Volvo...
Brojno stanje: 960 x6, 940 x12, 780 x1, 760 x5, 740 x12, 360 x1, C10M x1...
www.nordicrenegade.com
Kvarimo pošten svijet.


Vrh
   
PostPostano: pet pro 07, 2012 12:25 am 
Offline

Pridružen/a: uto vel 05, 2008 10:30 am
Postovi: 84
Vozi: 945SE,344GL
Lokacija: Zemun, Srbija
Motor sa K jet zaboravi, ionako ne moze sekvent uz K glavu sto jos dodatno pogorsava.
Izmerena kompresija vise odgovara motoru koji je na kraju karijere, tipicno treba da bude na dobrom Volvo motoru tog tipa 12-15 bara sa ne vise od 0,5 bara razlike, u prvih 300.000km.

Tako velika razlika koja je izmerena ukazuje da treba dobro pregledati stanje motora, moze biti i da ventili nemaju pravilan zazor. Retko se desava na tim motorima da se pohaba klipni sklop.

Gumeni nosac centralnog lezaja kardana se moze odvojeno zameniti, Meyle nudi odlicnu alternativu, i to je tipicna osobina da se ta guma tokom vremena toliko razmeksa da ceo lezak kao da pliva.
Oseti se pod rukom lako kada se prodrma kardan.

Turbina nije problem na B230FT uz uslov da je vrsena zamena ulja.

Kao sto je receno, hoce na prvom cilindru izduvne grane da strada dihtung ili cak i sama grana (neposredno do vodene pumpe).
Proveriti i gumena creva ispod filtera ulja, za medjuhladnjak ulja, to im je tipicno boljka ali se vrlo lako i jeftino zameni.

Na dizel zaboravi, daleko je ispod benzinca po svim parametrima bilo atmo dizel prema atmo benzincu bilo turbo dizel prema turbo benzincu.

Ja bih zaobisao i 3litarski motor zbog bitno vise cene odrzavanja a i redak je u ovim krajevima. Pri tome ne pruza mnogo vise od turbo benzinca u perfomansama osim sto je mnogo ugladjeniji u radu i dosta moderniji.

Takodje bih zaobisao i 16V motore, pogotovu prve serije pre redizajna.

Gledaj da je primerak dobar limarijski i enterijer jer je to skupo za popraviti, dok je mehanika puno jednostavnija i lakse je nabaviti delove.

_________________
945 2.3 SE turbo LPG auto AW71L
340GL LPG


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 72 posta ]  Stranica 1 2 3 4 5 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 5 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan