kako je prosao vikend...?
ne isplati ti se to krpiti stalno malo po malo, nego ili popraviti kako treba pa da onda radi godinama (nije to tako tesko niti neizvodljivo ako su cilindri/klipovi i glava/ventili u dobrom stanju, pa to najprije treba procijeniti) ili dici ruke. moras biti sigurna da su sva gumena crijeva upotrebljiva, a ono plasticno lijepljeno rebrasto na usisu bi morala zamijeniti sa ispravnim, nema tu kvalitetnog lijepljenja izolir trakom niti bilo cime drugim....
Provjeri kada auto radi tako lose ili bilo kako na benzin sto se dogodi ako se iskljuci konektor za mjerac mase zraka izmedju filtera za zrak i onog izlijepljenog usisnog crijeva. kada radi na plin nece se nista dogoditi, ako je mjerac mase zraka neispravan, auto bi trebao raditi lose i ne prihvatati gas ili se gasiti, ali se u svakom slucaju ispravan motor moze upaliti, posebno ako je hladan, i bez tog senzora na usisu.
Bez senzora na zamajcu za broj obrtaja taj motor se nece nikako moci upaliti niti raditi. Taj senzor cesto ima problema sa ostecenjem izolacije koje se ne moze primijetiti lako, posebno ako je neko nestrucno ga skidao i montirao (moze biti tesko skinuti ga ako nije godinama skidan, mora se imati dosta zivaca, dugacki i ne preterano ostar srafciger i cekic i kuckati sa obje strane senzora po samom senzoru dok se malo ne razmrda da bi se mogao izvuci napolje, prije toga naravno odsarafiti maticu broj 10 koja ga pricvrcuje za blok i isprskati sa nekim sredstvom za podmazivanje; matica broj 10 lako je pristupacna sa strane izduvne grane, treba ti obican okasti kljuc broj 10.
kao sto je ruka rekao, provjeri sve zice i konektore na ventilima koji zaustavljaju i pustaju gorivo, i nacrtaj semu kako je spojeno sve i sto je tocno uradio taj momak za plin kada ti je sredio prekidac(e) kako bi shvatila kako to radi i ako nesto bude zezalo, kakve mogu biti manifestacije, nije to problem razumjeti.
provjeri konektore na diznama - da li se lako mogu odspojiti i da li je svaki u originalnom stanju - dakle skida se kada se pritisne zicani dio i povuce, imaj pri ruci baterijsku i povecalo ako treba, pa provjeri na sto lice kontakti sa obje strane, ne smiju biti crni ili oksidirani, na konektoru koji ide u diznu svih osam (na 4 konektora, dakle 2 na svakom) trebaju biti identicni po izgledu, ako negdje nesto izgleda drugacije, obratiti paznju da nije nesto slomljeno ili oslabljeno (mozes lagano vrhom cackalice proci po njima i vidjeti bez prevelikog pritiskanja je li sve izgleda "zdravo")
provjeri kako izgleda zica na spoju lambda sonde na katalizatoru - ne smije biti ostecena, lijepljena, prelomljena itd.
kako se tocno mijenja vrsta goriva i ima li negdje neka lampica / led dioda koja se pali ili mijenja boju zavisno od vrste goriva? sto pise u papirima od plina, koliko je star taj uredjaj? je li se bas pali na plin ili uvijek pali na beznin pa onda prebacuje (automatski) na plin?
ja bih uzeo i kontakt sprej (ne WD40 nego bas kontakt sprej neki koji koriste elektrotehnicari, na bazi alkohola, /kad isprskas nesto sa tim u principu sve ispari za neko krace vrijeme, kada isprskas sa WD40 ostace masno, to ti ne treba/) i dok je motor ugasen ciljano bih zalio tim sprejem mjesta gdje dizne za ubrizgavanje ulaze u glavu motora tako da ostane jako vlazno, i odmah zatim upalio motor da radi na benzin. Mozes slobodno rukom mrdnuti diznu po diznu i vidjeti sto se dogadja tj. ima li kakvih promjena u radu motora ili se sto vidi da se dogadja dok je vlazno. Da li su ta lezista dizni mozda lijepljena nekim silikonskim sredstvom za brtvljenje, obicno u nekoj plavoj ili crvenoj boji i izgleda ruzno kad se pogleda (mada moze biti efikasno u nedostatku originalnih gumenih dihtunga - pa ako nisu, i ako se sumnja na problem na tom mjestu moze se pokusati sa brtvljenjem na taj nacin tj. demontazom dizni i inspekcijom tj. zamjenom gumenih dihtunga na njihovim sjedistima)?
da bi ovo bas imalo smisla, treba ti sprej koji ima tanku cijevcicu, ne samo obicnu diznu za sprejisanje, i nauci ga pritisnuti tako da bas ne prsti posvuda iz te cijevcice, nego da curi; uz malo spretnosti mozes diznu po diznu zalivati pri dnu dizne lagano tim sprejom dok motor radi, drugom rukom, ili pomagac neka mrducka dizne lijevo desno, gore-dole, pa vidite sto se dogadja. Ali pazite da se ne prska po kablovima ili razvodniku, i obavezno imajte sprej za gasenje koji znate koristiti u blizini. (Nista se nece dogoditi ako se ne prska dalje od mjesta gdje dizne ulaze u motor, i na nacin kako sam objasnio, dakle ne u spreju nego tako da se izliva iz cijevcice...ako bas ne moze da se to postigne samo pritiskom na sprej, mozes umotati vrh cijevcice u vatu ili krpicu pa ce onda biti ukinut efekat spreja... opasnost kod ovoga je da cijevcica ispadne sa gornje strane na spreju, pa budite sigurni da je tu cvrsto fiksirana (moze se i tu obmotati blago sa krpicom ili tuferom za skidanje sminke, i usvakom slucaju ne pritiskati sprej dugo i iz sve snage nego u kratkim intervalima i istrenirati se malo da se postigne efekat kapljanja a ne spreja itd.)
ovo sve gore receno u teoriji nosi odredjeni rizik od pozara, tako da treba biti obazriv i imati u blizini aparat za gasenje, staru deku i pomagaca... ako i dodje do neke vatre, ugasiti (iskljuciti) najprije motor kljucem, ne paniciti itd. male su sanse da do neceg takvog dodje ako bi se radilo kako je gore opisano, ali moram reci da postoje, i tako skinuti bilo kakvu odgovornost sa sebe - sve sto radis, radis na sopstveni rizik...
proslog ljeta je bio jedan takav auto sa engleskim tablicama i desnim volanom i skroz pokriven borovim iglicama i debelim slojem prasine, ali u vrlo dobrom stanju, na parkingu dubrovackog aerodroma - nije sigurno neki od onih koje si nasla tu u blizini, mozda to stoji jos tamo, nikad se ne zna, pa se dalje raspitivati...
|