Auto dobro ide (1989 740 GLE), ali pri usporavanju i uvijek pri istoj brzini - 40 km/h - začuje se iz zadnjeg mosta kao da se čuju zupčanici (više tako, nego kao da se čuje neki ležaj, ali hajde da kazemo da mozda zvuči i kao da je u pitanju (valjkasti) ležaj). kad auto uspori na 35 km/h, to prestane.
nije bilo nešto mnogo uočljivo, ali osjećam ga i nervira me.
odem na mjesto gdje inače kupujem dijelove i gdje me znaju, da pitam, možda će znati ili mi reći to je bilo česta pojava u to vrijeme itd - kao što mi jesu rekli za neke druge specifičnosti različitih modela, šef magacina im je veliki ljubitelj 700/900 modela, u to vrijeme je bio šef servisa i poznaje ih u tančine. obavi on test vožnju, gotovo da se jedva dalo čuti to, i predlože mi da ostavim auto da pogledaju na mostu kad uhvate neki momenat (jer inače se zakazuje, vreme čekanja za prvi sledeci redovan termin za bilo sta - 3 sedmice). Dogovor je bio samo da uoče ako je nešto vrlo vidljivo i bez nekih radova ili rastavljanja. Da li je centralni ležaj na neki način ugrozen (gumeno ležište ili sam ležaj), hoce li se nesto čuti i vidjeti ako podignu zadnji kraj i puste da se sve vrti na mostu i slično.
Kako je ovo civilizirani svijet, naravno ne može odmah, i kako mi auto ionako ne treba, ostavim ga ja pa će da vide prvom prilikom kad jedan od mostova bude bio slobodan, javiće mi se telefonom. ja napomenem da ne želim da se bilo šta radi, nego samo da se pogleda spolja, eventualno ako baš mogu da zamijene ulje u diferencijalu kada je vec to predmet gledanja, možda će ono što iscuri da kaže nesto, racunam sve to može uci u 1 sat rada, pa toliko ću im i platiti, ako budu tražili, jer ovdje se uglavnom računa no cure no pay - pregledi ovakve vrste obično bi bili besplatni i služe za preračunavanje troška eventualne popravke, i pravo je mušterije da odluči hoće li i gdje da popravlja.
ne jave se 3 dana, zovnem ja, kaze pogledali smo, kardan je skroz u redu, otkacili smo ga od diferencijala i proverili centralni ležaj, u redu je, sami krstovi su u redu, problem je, po njima, u nepravilnosti osovine koja ulazi u diferencijal i koja nije u liniji u kojoj bi trebala biti i na toj brzini upadne u neku rezonanciju i zatrese ceo zadnji most. u stacionarnom ili u otkacenom od kardana stanju nije vidljivo ništa sto bi ukazalo na problem. kad se vrti brzo, ne vidi se nista lose. besmisleno je popravljati jer bi kostalo previše, a pitanje je da li bi se popravilo, svako otvaranje diferencijala zahteva precizna merenja i podešavanja kod sklapanja, sam auto nema neku vrijednost iako lijepo izgleda itd. Dobro, kažem ja hvala, dolazim po auto. Razmišljam, hajde dobro, otkacili su kardan, proveli neko vreme, nešto ce mi i naplatiti, opet nisu mi rekli da to mogu popraviti, nego naprotiv (u pitanju je glavni Volvo dealer), pa razmišljam dalje, pa neka košta pedesetak EURa, ipak je auto bio podignut, a i odšarafili su 4 sarafa, u svakom slucaju računam ne vise od 90, koliko bi mogao biti sat vremena bez btw-a, a inače mi sve prodaju bez btw-a.
Dodjem tamo, pitam koliko, kaže mi sadašnji šef servisa, bilo je skoro 3 sata, računacemo 2 sata, jednako 200 EUR.... ulje nisu ni provjeravali (pa ništa ne curi, šteta je bacati ulje, to se nikada ne mijenja osim kod popravki... - dakle ne znamo ni ima li dovoljno ulja unutra).
I sad, šta da radim, da ne bi kvario odnose, platim ja i pokrijem se ušima. Krenem sa autom, kad ono sada jedno 3 puta gore - i dalje uvijek u istom rasponu brzina, na 40 km/h ali vrlo primjetno tj. jace izraženo, plus tu je i kada se vozi konstantnom brzinom, tj pri ubrzavanju poslije kretanja (nije ranije bio slucaj, ranije je bilo samo kod usporavanja, cak i kad se u tom usporavanju zadrži brzina, prestalo bi, kao da je bio vrlo mali raspon brzina u kojem bi se taj efekat pojavio, a sada kao da je prisutan u malo vecem rasponu brzina i apsolutno je postalo nekomforno voziti auto.
Tako da za vikend eto mi zabave, doduše razmisljam da odem sutra i trazim da nesto urade tj. da oni promijene položaj veze sa diferencijalom za 90 ili 180 stepeni, ali nisam siguran da ću to i učiniti jer besmisleno je sa budalama se ubjedjivati, ne znam što mi bi da ostavim auto... dalje, procjena da kratka osovina pravi problem čini mi se sigurno pogresnom, prije će biti da je u pitanju poluosovina, odnosno neki od ležajeva u diferencijalu koji zapravo i izaziva ovaj problem. Kretanje u krivini nema nikakav uticaj na ovo...
|