ovo je u stvari pričica o progresu, ekologiji, kvalitetu, dizajnu i sl. kod serije 900:
Uzmem da mijenjam sjedišta na jednom 1990 940GLE 16v autu. Kako je taj uzet zbog nekih detalja za ugradnju u drugi auto, i morao se što prije izvesti iz garaže i ulice i kraja, po mogućnosti i grada kako ne bi počeli razni problemi, zapravo, ne počeli nego povećali se... nije mi bilo bitno da se to radi kako treba, nego samo da bude u funkciji i čisto, tako da sam umjesto originalnih sjedišta (na slici lijevo, sa detacheable jastučićima na naslonima za glavu) ugradio sjedišta novije serije (sa integrisanim tapacirungom naslona za glavu, kupljena na lokalnom auto otpadu):
Moje iskustvo u sličnim dosadašnjim akcijama potvrdilo se i ovoga puta:
Starija sjedišta znaju biti dosta oštećena sa gornje strane, najčešće cigaretom ili sa strane od, hm, normalne upotrebe. Mislim da nikada nisam vidio sjedište tog tipa sa puknutim sjedaćim dijelom (spuzvom, sa donje strane), čak i kada je tapacirung odličan. Zna biti puknut zatezač za lumbalni support, ali i to je moguće slomiti samo jako nestručnom upotrebom (lako se popravlja, samo treba imati novi plastični vijak sa nekog drugog sjedišta, mora se rastaviti naslon od donjeg dijela i uz malo truda ugraditi vijak)
s druge strane, novija sjedišta imaju u najvećem broju slučajeva puknutu ili napuknutu spužvu i u njih se propada, tako da nisu udobna kao stara kada se to dogodi
novija:
starija:
Pored toga, uvijek mi se činilo da su novija primjetno lakša, pa sam riješio provjeriti i pokazalo se da zaista jesu. Ovaj potpuno besmisleni test tj. mjerenje obavljeno je na istom tj. vozačkom sjedištu, koje je uvijek teže od suvozačkog, zbog mehanizma za podešavanje visine.
Eto, razlika je nešto više od 2 kg
Takodjer, na većini sjedišta postoji fabrički ugradjen osigurač koji spriječava da sjedište ode još nekoliko cm unazad pa je vrijedno truda izbaciti taj osigurač, ako treba dobiti bitnih par cm, sto za nas koji i volimo te aute pored ostalog zbog veličine nije zanemarljivo...
okvir s prednje strane koji se podiže da bi se sjedište moglo pomjerati naprijed-nazad često se silovanjem iskrivi i onda i ne moze vršiti funkciju - samo ga treba rukom iskriviti nazad, tj. prema podu, i normalno koristiti, čim treba neka veća sila, treba shvatiti zbog cega, to je pouzdan mehanizam, ali ne trpi prisilne metode...
E, da, ako se mijenjaju sjedišta s nekog drugog auta, može se desiti da nisu identični držači (bravice) sigurnosnog pojasa. Voditi racuna da kod sjedišta sa držačima za sigurnosni pojas koji imaju ekspolozivno punjenje se nikako ne smije pokušavati demontaža toga dijela tek tako jer onaj ko to radi može ostati bez prsta. Na kućištu držača za pojas treba da postoji naljepnica upozorenja, ali nije isključeno da ju je neko skinuo... Pojasevi isto tako nisu identični, pa kod zamjene sjedišta treba skinuti i pojas sa drugog auta, jer neće moci da se koristi originalni pojas.
Kod skidanja sjedišta sa auta na kojima postoje airbagovi treba obavezno isključiti struju tj akumulator otkačiti da se ne dogodi neko nezeljeno aktiviranje zatezača za pojas, čime ce se učiniti neupotrebljivim. Aktivirani mehanizam prepoznaje se po vrlo klimavom tom samom držaču pojasa koji izlazi iz crnog kućišta.... Takodjer, nikako ne sjedati preko zakačenog pojasa, ovdje to vole raditi na tehničkim pregledima i onda unište taj držač.
Inače, može se zamijeniti naslon s lijevog na desno sjedište tj. ugraditi eventualno desni naslon na lijevo sjedište i obrnuto ako nema vec originalnog na raspolaganju (postane nezgodno prici krugu za pomjeranje naslona, ali sve radi). Ta zamjena ide sve sa mehanizmom za pomjeranje naslona i to je posao od 5 minuta kada je sjedište skinuto (ako nisu u pitanju sjedišta sa eksplozivnim punjenjima pojasa...). Kod samog vadjenja sjedišta, nakon što se odšarafe, znaju biti vrlo zeznuta za samo vadjenje tj. otkačinjanje od karoserije, mora ih se gurnuti unazad i u nekom trenutku prema gore....