Sada je: pet ožu 29, 2024 11:49 am.

Vremenska zona: UTC+01:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 940 2.0 91g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 21 post ]  Stranica 1 2 Sljedeća
Autor/ica Poruka
 Naslov: 240 super polar
PostPostano: sri sij 13, 2010 3:45 pm 
Offline

Pridružen/a: sri sij 13, 2010 3:09 pm
Postovi: 28
Lokacija: Split
bok!
nova sam na forum , volim volva i hocu jednog!
ukratko, treba mi savjet za kupnju, pa ako je tko voljan da mi pomogne, bilo bi lijepo.
oglas ide ovako:
volvo 240, super polar, 300tkm, 2000ccm, benzin, 92.g., 85kw, karavan, 1700eur, metalik siva, reg. 12/2010., rabljeno, koža, klima, abs, servo, cz, el.pod., full oprema.registriran do 12/2010.

i slikice:

slika

slika

slika

slika

slika

autic je u zg,a ja sam inace iz st. s menon ide i jedan mehanicar opce prakse pa sad, ne znam jel ima nesto posebno na sta bi trebalo obratit paznju?
tu sam u nedjelju.ako znate za jos kakvog da se prodaje ....
hvaaaaalaaaaaa!!!


Vrh
   
PostPostano: sri sij 13, 2010 5:17 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
To je od dečka iz retkovca? Navodno taj nije loš, malo je navodno iznutra lošiji(ovo uzmi uvjetno, ono što je nekome lošije drugome može biti sasvim dobro, ima nas svakakvih) ali koliko sam čuo da je sve u svemu dosta dobar.


Vrh
   
PostPostano: sri sij 13, 2010 7:19 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Malo je prednji branik u maleru. Pogledaj ovde kako treba izgledati:
http://www.vlvworld.com/indexframe.html?200/toc.htm
Ruzno je ako nije kompletno i korektno.

Sto se tice mehanike, neka se mehanicar opce prakse ne stidi zaleci ispod auta i provjeriti kardan: na tome je autu kardan iz 2 dijela, i na sredini ima centralni lezaj u gumenom kucistu. Onaj ko provjerava treba ili podici auto ili imati dobru pozu na ne previse dignutom autu, i rukom/rukama zadrmusati prednji dio kardana: provjerava se koliko ce se i kako pomjerati kraj mjenjaca i kardan u tom gumenom kucistu gdje je centralni lezaj. Ne smije se procijeniti da su pomjeranja lagana i prevelika, jos manje da se ima osjecaj da nesto negdje lupka/udari kod granicnih stanja toga drmanja...

Istom prilikom se gleda curi li negdje ulje iz mjenjaca (na izlazu prema kardanu) prije svega, ili na prednjem dijelu, kada treba iskljuciti curkanje motornog ulja ako ista curi. Curkanja ulja iz motora nisu opasna stvar i relativno se lako otklanjaju, osim kada je na tom zadnjem semeringu, kada je kompliciranije. Kada kazem curkanje, mislim na to da ako se auto parkira poslije voznje i dodje ujutro da se ponovno vozi, ispod motora bude nekoliko kapi do vidljiva ali mala mrlja, ako se bas vidi da nesto kaplje kad se sagne i gleda dok motor radi, nece valjati. U principu ne treba se vidjeti niti jedna kap, i motor mora biti suh. Ako i nesto kaplje, najprije otkloniti mogucnost da kaplje zbog loseg dihtunga na poklopcu ventila (ili biti siguran da ako tu i jeste vlazno od ulja, to nije maska za neko drugo curkanje).

Istom prilikom se procijeni u kakvom je stanju pocetni dio auspuha, twinpipe i katalizator iza nje, ako izgleda kao sa dna mora, ili ako je svjeze prebojeno nesto sto je prethodno strugano i cisceno, pogledati detaljnije. Bolje da je kao s dna mora (ako bas nije skoro i dokumentirano zamijenjen). Vidjeti vizuelnbo kako izgleda zica koja ide prema lambda sondi. Oslusnuti u voznji cuje li se sto iz tog dijela auspuha, znaju se cuti truli otpali dijelovi koji su zatvoreni u loncima, ili vibriranje izolacije pocetne cijevi (twinpipe), ako ista (izolacija) postoji, a trebalo bi. Pocetna cijev treba biti korektno vezana za blok motora elasticnim drzacem. Ako to nije sve kako treba, valja dovesti u ispravno stanje da se ne bi stalno maltretirala sa krpljenjm auspuha. Jeftinije je sve zamijeniti korektno, nego popravljati dio po dio.

Motor u tom autu mora imati elektronsko ubrizgavanje i lambda sondu sa mjeracem protoka zraka na ulazu. provjeriti da li sve lampice na instrument tabli su ispravne - prije paljenja, kad je auto na kontaktu, mora se vidjeti da gore: lampica lambda sonde (ugasi se kad se upali motor), ABS lampica, lampica za pritisak ulja, ako ne gori neka od njih, traziti od vlasnika da to dovede u ispravno stanje (5 min. posla, pronaci ce se dovoljno ispravnih lampica koje nicemu ne sluze na samoj instrument tabli, pa ih samo staviti u odgovarajuce pomenuto leziste, ili skinuti instrumente (vrlo jednostavna procedura) i korektno ugraditi sve sijalice koje treba da rade. Taokdje, obicno postoje jos dvije lampice koje imaju veze sa kocnicama, pored ABS, a valja i to da je ispravno.

Provjeriti po VIN broju koje je godiste stvarno taj auto, da ne bude neke zabune ili greske. Pronadji na Internetu koji kod pripada kojoj godini proizvodnje kod Volvo VIN brojeva, pa uporedi sa onim sto pise na plocici kad se digne hauba. Valjalo bi da poklopac zupcastog kaisa ima na sebi oznaku kada je zadnji puta zamijenjen zupcasti kais; mijenja se na 70.000km ili zavisno od uslova koriscenja i vremena poslije zadnje zamjene (fabrika kaze svake 2 godine...) Oslusnuti ventile na motoru od 300.000, kad je sve u redu, nikakvih neuobicajenih zvukova ili lupkanje ne smije biti. Ventili se podesavaju na 40.000km.

Procijeniti u kakvom je stanju kuplung: kakva je lamela, kakva je korpa, u principu racunati da ako nije u odlicnom stanju ce se zamijeniti i korpa i lamela i druklager, sto izadje prilicno ako se kupuju originalni dijelovi. Ako se to dira, a ne napravi dobro, baceni novci. pedala kvacila ne smije biti previse tvrda tj pruzati veliki otpor kod dobrog kvacila. Da li se i kako cuje druklager.

U voznji, posebno kod kretanja iz mjesta, uoci se da li se rucica mjenjaca vidno pomjera napred-nazad kod ubrzavanja/usporavanja (samo gasom). Ako se i ne vidi okom, osjeti se kad nije dobro dok se drzi ruka na mjenjacu. Da li virbira rucica mjenjaca u nekim rezimima voznje (recimo pri brzinama iznad 60 km/h, provjeriti i kad auto ide preko 100). Ako auto ima overdrajv, provjeriti kako to radi. Overdrajv se moze aktivirati bez kvacila, ne bi smjelo biti sa udarom.

Provjere se kocnice naglim kocenjem pri vecoj brzini - recimo 100km/h, nije bitno zakociti naglo da zaskripi ili skroz zaustaviti auto, nego provjeriti ima li i kakvih vibracija od kocenja (razlikovati ih od pulsiranja ABS uredjaja ako auto ima). Ako nije sve idealno, vjerojatno ce se morati zamijeniti svi diskovi, ne preporucam obradu, osim ako ce se raditi obrada na samom autu (pretpostavljam da bi operator takve masine znao procijeniti ima li to smisla raditi ili ne kada vidi disk).

Poslije probne voznje, parkirati auto na horizontalnoj podlozi i pustiti da radi desetak minuta na leru i vidjeti sto ce se dogadjati. Neka podloga bude cista, pa ce se vidjeti kaplje li sto. Ako nesto bas curka, vidjece se kad se auto pomjeri nakon, recimo, pola sata (ne treba bas da radi na leru pola sata) (znam, nitko nema vremena za gubljenje, ali poslije moze biti iznenadjenja)

Ler gas se vjerojatno nikako ne moze podesavati na tom motoru, i ne smije biti iznad 850 - 900 obrtaja, cak i manje ako nije automatik. Pozeljno je prvi put upaliti ga a da je potpuno hladan, zamoliti vlasnika da vas doceka sa skroz hladnim motorom. Hladan, vruc, uvijek pali na isti nacin - 1-1,5 sekund "verglanja" i upali bez gasa, ako je bas jako hladno (minus 10), u samom trenutku paljenja moze se malo brze vrtjeti motor, ali bukvalno nakon sekunde rada broj obrtaja padne na normalni broj i takav ostaje za dalje. To je dosta tih motor i kada je sve ispravno moze se steci utisak da radi cak i presporo na leru. Dokle god radi (sporo) bez drhtanja i gasenja, dobro je tj, nije presporo. U prvoj brzini na ravnoj podlozi kada se krene kako teba i pusti gas tj. polako uspori auto do pustanja gasa, treba da moze da mili a da se ne ugasi ili barem skoro da je tako.

Kod test voznje naci neku blagu do vecu uzbrdicu, ubaciti auto u prvu brzinu i krenuti uzbrdo, pritisnuti kvacilo da uzbrdica zaustavi auto i u trenutku promjene smjera kretanja, kada je auto samo sto je krenuo unazad, kvacilom malo odsecnije (ali u principu njezno) krenuti ponovno naprijed, i tako vise puta - i procijeniti sta ce cuje iz donjeg postroja, pomjera li se cio mjenjac - rucica, kao sto je vec opisano, lupka li ista iz zadnjeg dijela vozila, itd... Tko ima zivaca moze isto to testirati sa autom koji se pokrece uzbrdo unazad, pa kada krene naprijed nizbrdo, opet krenuti uzbrdo itd.

Na zagrijanom autu dopusteno je iskopcati konektor na mjeracu protoka/mase zraka, kada je sve odlicno, auto ce u principu nastaviti da radi, ali jako lose. Momze se i ugasiti, nije strasno, ali ako se u principu cini da radi na vecem broju obrtaja, pa kad se iskljuci taj konektor bas nastavi da radi ili moze cak i voziti, nesto nije bas uredu sa EMS motroa itd. Ako motor radi nemirno, ili prebrzo - bez obzira sto u voznji moze sve izgledati dobro, treba se zamisliti, vjerojatno ce tako i ostati ili se morati prilicno zezati.

Ako takav motor stane iznenada u voznji, ili se ugasi kod zaustavljanja na raskrsnicama i semaforima, provjeriti da li problem pravi senzor brzine zamajca -relativno deblja zica koja ide nekako sa desne strane motora pored/ispod razvodnika prema donjem dijelu motora, i tu se zavrsava magnetnim senzorom - taj se senzor primijeti najbolje kada se skroz podigne hauba (vidi u nastavku) pa sa lijeve strane tj. strane na kojoj je izduvna grana pogleda zadnji dio motora ispod razvodnika paljenja tj. glave motora. Konektor sa gornje strane se nalazi malo desno od razvodnika kad se gleda sa prednje strane auta prema sofersajbni. Kabl i konektor,i posebno kabl na samom senzoru treba da budu neosteceni i originalni, ako je nesto izolirano trakom ili ispucala izolacija, provjeriti/zamijeniti da ne bi zeznulo kad ne treba. Za zamjenu treba samo okasti kljuc broj 10 i malo strpljenja ako je senzor malo zapekao, onda ce trebati i najomiljenija alatka balkanskih mehanicara, plus dugacki i kvalitetan sarafciger sa ne previse ostrim vrhom kojim treba pokusati malo razmrdati senzor. Senzor nema nikakav lock i samo se vadi na gore kad je sve u redu. Kod stavljanja drugog senzora staviti malo bakarne paste.

Kod tih vizuelnih kontrola valja imati dobru baterijsku, i valja znati pomjeriti osigurace na sarkama od poklopca motora, tako da se poklopac motora podigne skroz vertikalno i tada se moze lakse prici zadnjem dijelu motora i zaviriti kako bi se vidjela izduvna grana i twinpipe, kao i veza auspuha za motor/mjenjac.

Kozna sjedista lako mogu biti od skaja a ne koze, posebno ako izgledaju odlicno treba provjeriti je li skaj ili koza. Najbolje je kada je stof. Provjeriti u kakvom je stanju vozacko sjediste - da li je spuzva na sjedacem dijelu cijela, ili je rascijepljena (moze se napipati odozdo ispod sjedista, a i shvati se relativno lako, posebno ako netko tezi sjedne na sjediste).

dijelova u principu ima dosta i lako se nabavljaju

gud lak

Ruka (i ostali): zanima me ima li u Zagrebu strug(ova) za obradu diskova na autu i tko to radi?)


Vrh
   
PostPostano: sri sij 13, 2010 8:21 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
@650.000 - ti nisi "tačan" čovječe :lol: ja ovoliko ne bi tipkao ni za diplomsku radnju. Sve štima što si napisao i sve se dovede u red za sitne pare osim ako je auto bio pod kamionom :mrgreen:

Vezano za tokarenje diskova, znam jednu radionu koja ima taj stroj, Šafran kod remize, međutim nisam siguran da nema paučine na tom stroju jer su diskovi dosta jeftini da bi se neko zajebavao s tokarenjem, iako zadnje diskove volva ako su originalni i nije loše poravnati s tim strojčićem.


Vrh
   
PostPostano: sri sij 13, 2010 8:31 pm 
Offline

Pridružen/a: sri sij 13, 2010 3:09 pm
Postovi: 28
Lokacija: Split
vau!
fala na super savjetima.morat cu ovo isprintat i ponit sa sobon.pola toga uopce ni ne razumin- zato cu jos veceras otic s ovin do meh. jer ne mogu cekat.
jel postoji mozda u splitu nekakav klub ili nesto od fanova volva? ili ne znam koliko ih uopce ima na ovom forumu iz Splita.
nadan se da ce ovaj volvić sta san ga pronasla bit zdrav po svim tockama.

a, i Dugi, zasto te zovu Dugi? mog decka zovu Kumpir.


Vrh
   
PostPostano: sri sij 13, 2010 9:10 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 7:47 pm
Postovi: 4486
Vozi: 740 GL ,1989......S90 3.0 24v
Lokacija: Donja Bistra
Nemam pojima ,nema me ni 206 cm ,a ni 130 kg :mrgreen:

_________________
15% popusta na servis vašeg omiljenog automobila : 100 kuna
15% popusta pri kupnji rezervnih djelova za vaš omiljeni automobil : 100 kuna
Upoznati nove ljude i prijatelje :Neprocjenjivo




Volvo for Life


Vrh
   
PostPostano: sri sij 13, 2010 10:04 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto lip 12, 2007 12:03 pm
Postovi: 2022
Vozi: XC90 2.5T
Lokacija: Jaska
@650.000: svaka čast na iscrpnom objašnjenju koje se u ovom obliku i obimu teško može gdje naći :clap: :clap: :clap:


Vrh
   
PostPostano: čet sij 14, 2010 10:31 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Citat:
morat cu ovo isprintat i ponit sa sobon.pola toga uopce ni ne razumin- zato cu jos veceras otic s ovin do meh. jer ne mogu cekat.
nadan se da ce ovaj volvić sta san ga pronasla bit zdrav po svim tockama.
ne moras nositi, nek' ti mehanicar to prevede u malu tabelicu (i neka dopuni, naravno) sa spiskom tocaka koje treba pogledati, pa kad se vec gleda neka se propisno pregleda. inace se lako preskoci nesto sto moze biti vazno kod pregovaranja, a i kasnije.

I ne mora biti zdrav po svim tockama; ruka je u pravu, sve se da srediti.

Mozda kao skraceno izdanje :wink: : neka motor na autu bude hladan kad mu prvi put pridjete, neka se provjeri rade li sve lampice na istrumentima kada se da kontakt, neka uredno startuje, pogase se lampice koje ne treba da gore neka radi bar relativno fino, neka se ne zatrese mnogo kod malo grubljeg kretanja iz prve i neka se mnogo ne seta rucica mjenjaca kod kretanja na uzbrdici/nizbrdici i to je to za pocetak...

pozz.


Vrh
   
PostPostano: čet sij 14, 2010 10:38 am 
Offline

Pridružen/a: sri sij 13, 2010 3:09 pm
Postovi: 28
Lokacija: Split
pravi se prijatelj, thanks.


Vrh
   
PostPostano: čet sij 14, 2010 11:12 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
tu smo da si pomazemo medjusobno.
srecna kupovina!


Vrh
   
PostPostano: čet sij 14, 2010 11:14 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Citat:
Vezano za tokarenje diskova, znam jednu radionu koja ima taj stroj, Šafran kod remize, međutim nisam siguran da nema paučine na tom stroju jer su diskovi dosta jeftini da bi se neko zajebavao s tokarenjem, iako zadnje diskove volva ako su originalni i nije loše poravnati s tim strojčićem.
Pa i nisu jeftini, osim ako su sumnjive kvalitete. Obrada na ovaj nacin navodno uspjesno rjesava i probleme lateralnog run-off-a koji nisu problem diska, nego glavcine (ne lezajeva).

U prijevodu (navodno se desava relativno cesto na novijim autima, i to i na autima visoke klase), proizvodjac auta vrsi provjeru i korekciju run-off-a tako sto prije nego auto sidje sa trake provjeri ima li run-off-a ili ne, i u tom istom trenutku ako treba vrsi korekciju obradom diska na autu. Kada dodje vrijeme za zamjenu diska, ugradi se novi disk, i bude vibracija, ili, sto je jos gore, uskoro poslije zamene bude vibracija. I onda drvlje i kamenje na proizvodjaca diskova.


Vrh
   
PostPostano: sub sij 23, 2010 4:21 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pet vel 20, 2009 7:09 pm
Postovi: 696
Vozi: 850 T-5
Lokacija: Zagreb
650.000km - ti si zaista dragocjen član ovog foruma :wink:

_________________
850 T-5


Vrh
   
PostPostano: pon sij 25, 2010 7:43 pm 
Offline

Pridružen/a: sri sij 13, 2010 3:09 pm
Postovi: 28
Lokacija: Split
pozdrav,
nakon onako iscrpnog odgovora od 650 ice mislim da je minimum korektnosti da vas izvjestim o svom pokusaju uVolvljavanja. za pocetak, vrijeme nas nije posluzilo i po ledenoj kisici i u uskoj ulicici smo pokusali provjeriti sto se dalo i moglo.
limarija dobra-jedinu trulez smo nasli pri dnu portapaka neposredno ispred straznjeg branika. unutrasnjost solidna, vozacki sic ocekivano propao, neispravna jedna brava vrata i jos poneka sitnica.
ispod haube neispravna klima i odspojena (tj.nepostojeca) vakum crijeva na filteru zraka. auto po prici nije paljeno zadnjih mjesec dana pa smo na hladno izmjerili kompresiju i ustanovili da je odlicna.
no nakon zasarafljivanja svijecice upalio je tek nakon duzeg verglanja i to izuzetno nemirno, ocito radeci samo na tri cilindra.nakon sto smo razradili sve lulice dobili smo iskru no auto je sastavilo tek nakon iscrpljujuceg verglanja. i dalje je radio izuzetno nemirno. ali nakon par elektrosokova sa kablova i iznervirani kisicom odustali smo od eksperimentiranja.
sjetili smo se i naputka o kenektoru mjeraca protoka zraka no izgledao je nedirnuto a i nelogicno nam je bilo da na navodno ispravnom motoru bas posljednji mjesec dana oksidira netaknuti konektor i izazove takav nered. jednako zbunjujuca bila je potpuna cistoca plasticne obloge ispod kartera ispod i oko koje su bile tri, cetiri svjeze uljne mrlje. kako nije bilo mogucnosti da provozamo auto, blizio se mrak i susnjezica a mi na ljetnim gumama (ST klasika) morali kuci odlucili smo si uskratiti daljnje nerviranje i otisli...
negdje blizu karlovca zove nas volvo-man i unatoc prijasnjoj izjavi da o mehanici nema pojma, da nema ni kljuc za svijecice (da uostalom zato i vozi volvo) , sada decidirano ustvrđuje da je problem bio u konektoru mjeraca protoka zraka te da sad auto radi normalno. u tom momentu sve skupa nam je zazvucalo prenebulozno i odlucili smo produziti.
mozda da je bilo vise vremena, zivaca, srece... vjerujem da je generalno u pitanju bila neka musica i da auto nije toliko lose ali definitivno ne vrijedno 1700e neregistrirano. (e da, ipak ima nove zimske gume).
bas me zanima da li ga je netko od forumasa u međuvremenu otisao pogledati i kakvi su dojmovi. a ja trazim dalje.
hvala jos jednom na savjetima,javim se kad bude nekih dobrih novosti ili oglasa.
maja :(


Vrh
   
PostPostano: pon sij 25, 2010 8:13 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned tra 22, 2007 9:34 pm
Postovi: 4136
Vozi: V70R
Lokacija: Zagreb
Kupovina auta ti je kao i biranje dečka ili čekanje tramvaja. Ne treba juriti za svakim jer uvijek naiđe drugi. Treba samo čekati pravu priliku. Kad ona naiđe znat čes sama da je to to :wink: Na kraju, nije vam bilo suđeno.

_________________
V70R 299 HP 7/2013 -
V70 2.4 170HP 12/2011 - 7/2013
V40D 115HP 11/2004 - 12/2011


Vrh
   
PostPostano: pon sij 25, 2010 9:54 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Citat:
javim se kad bude nekih dobrih novosti ili oglasa.
maja :(
hvala na detaljnom feedbacku i opisu te avanture :clap:
čekamo novosti, biće nešto, samo bez odustajanja...
e, da, imaš ovde medju oglasima, neki tamo ruka :wink: oglasio jedan pravi karavan...
pozz.

slika


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 21 post ]  Stranica 1 2 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 15 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan