Sada je: čet ožu 28, 2024 5:34 pm.

Vremenska zona: UTC+01:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 940 2.0 91g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 211 postova ]  Stranica 1 2 3 4 5 ... 15 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: sri tra 01, 2009 10:37 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: ned pro 07, 2008 10:34 pm
Postovi: 86
Lokacija: V.Gorica-Zagreb
imam u nekakvoj kombinaciji za uzet volvo 760 gle. V6,automatik-overdrive. oprema full bez koze. e da, ima i atest plin. dali na nesto posebno trebam pripazit dok ga pregledavam? cake na tim autima, specificne bolesti...

ovakva linija kao na slici slika sa onim ' federom ' na branicima :lol:

480T mi je za gust ali treba mi i obiteljska kocija. vidim da ima ljudi sa puno iskustva pa bute mi valjda pomogli.....

_________________
----speed--till--I--bleed----

robert.orsh@gmail.com


Vrh
   
PostPostano: sri tra 01, 2009 11:06 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 7:47 pm
Postovi: 4486
Vozi: 740 GL ,1989......S90 3.0 24v
Lokacija: Donja Bistra
Osječam se prozvanim :shhh: pa ovako:
Kao prvo pojima nemam o tom motoru :doh: jer ja imam B230F ,a mislim da taj nema nikakvih dodirnih točaka sa ovim V6.
Kaj se tiće getribe ,ak je ko moja AW-71 onda ti mogu reć da je getriba super ,dosta brzo šalta ,nema nekog prevelikog cukanja i overdrive je zakon :dance: samo meni fali konjića ,a na tom šestaku bi taj overdrive došao do boljeg izražaja.
Sedmaća je dosta robusna , i zbilja imaš i taj osječaj u vožnji ,dosta je mekana i kod malo žešće vožnje se može osjetiti kak se cijeli auto malo "izvija".
Fotelje su mrak :!: :!:
Važna stvar ti je da za auto od skoro pet metara nećeš imati nekih većih problema prilikom parkiranja jer je ajnšlag prekrasan (9,9m)
Dijelova se uvijek može naći i kod nas ,a ak tu nema vani se sve može narućiti. Jedini veći problem ,mislim koji mene užasno nervira ,a tiće se dijelova je taj da ak ti ode neki dio ništa nemoj kupovati bez uzorka jer je velika šansa da ćeš se morati vračati u dučan. Dam ti primjer instrument table jer iako sve izgledaju isto ima ih bar 10 vrsta :shock:
Kaj još ,ah da ,boljka su im zadnja svijetla jer sam ih jako malo vidio da nisu apšisala ,a i amortizeri gepeka su jako tražena roba :D

Nemrem se više niš sad sjetit ,ali ak nekaj trebaš uvijek ću rado pomoći 8-)

_________________
15% popusta na servis vašeg omiljenog automobila : 100 kuna
15% popusta pri kupnji rezervnih djelova za vaš omiljeni automobil : 100 kuna
Upoznati nove ljude i prijatelje :Neprocjenjivo




Volvo for Life


Vrh
   
PostPostano: sri tra 01, 2009 11:14 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: ned pro 07, 2008 10:34 pm
Postovi: 86
Lokacija: V.Gorica-Zagreb
Citat:
Osječam se prozvanim :shhh:
potpuno tocno :D

vidi, uzet cu sa sobom svog mehanicara jer sam s covjekom odradio bar 20 auta i on ce definitvno znat rec za motor. kak bi rekao, zelim sedmacu ali nebi uzimao v6 u osrednjem ili losijem stanju jer mi je jednostavnije zavezat si kamen oko vrata i bacit se u savu :idea:
a znam da getriba mora bit dobra jer su matik paprene za mijenjat.

zato bi htio znat koje cake ih muce i tak da ga detaljno pregledam.

_________________
----speed--till--I--bleed----

robert.orsh@gmail.com


Vrh
   
PostPostano: sri tra 01, 2009 11:18 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
Citat:
dali na nesto posebno trebam pripazit dok ga pregledavam? cake na tim autima, specificne bolesti...
posebno pripazi da nije bil jako razbit. Drugih bolesti nema, toči-vozi.


Vrh
   
PostPostano: sri tra 01, 2009 11:22 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: ned pro 07, 2008 10:34 pm
Postovi: 86
Lokacija: V.Gorica-Zagreb
gle geometrija mu je savrsena, ima nekakvih sitnih trulezi al zanemarivo.
vitalna mjesta izgleda nisu dobivala cini mi se ovak na prvi pogled da nije bio razbijan.

_________________
----speed--till--I--bleed----

robert.orsh@gmail.com


Vrh
   
PostPostano: sri tra 01, 2009 11:44 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
bitno ti je da je unutra B280 motor, a ne B28 > B280 ima elektronsko ubrizgavanje, B28 mehanicko ubrizgavanje

B28 motori su poznati po tome da su imali problem sa podmazivanjem bregastih osovina koje su znale propadati cak i u garantnom roku kod tih auta. B280 motori nemaju taj problem

B280 motor ima razvodnik paljenja sa prednje strane, pored kilera, a B28 pozadi ispod sofersajbne, totalno nepristupacan...

Mislim da je prelazna godina 1987 ili 1988 kada su se mogli naci sa oba tipa motora, pre toga samo B-28. Ja imam jedan upravo takav iz 1988 sa tim novijim motorom (koji je poznat kao PRV - Peugeot - Renault - Volvo motor jer su ga sve tri fabrike zajedno razvijale i ugradjivale u svoje aute (Reno 30, Pezo 605, Volvo 760)

Vrlo je zeznuta zamena kaiseva kojih ima gomila, ali sve se moze odraditi bez problema. Ventili se podesavaju na klasican nacin (mehanicki podizaci sa stelovanjem, bez plocica). Ako se radi auspuh, treba ga uraditi kako valja odjednom, da ne bi bilo kuknjave i duplog rada kasnije... Ako je sve kako je predvidjeno, trebalo bi da (B280) ima katalizator mada prve serije nisu imale... Vrlo tih i odlican auto kada je sve lepo nastelovano, ali zeznut i skup za popravke ako dodje do toga.

da, razvod motora je sa lancem, znaci nema problema sa zupcastim kaisevima itd. negde sam procitao da je fabrika savetovala da se na 250.000 vrsi provera zategnutosti lanca i eventualna zamena spanera, ali ako nema neprijatnih zvukova, ne treba se obazirati na to.

Ako taj auto ima dobro nebo i dobre izduvne grane - smatraj da si dobio na lutriji... ako ga uzmes, budi spreman na dosta zezanja ako vec u startu ima nekih problema sa radom motora ili neprijatnih zvukova i sumova...

Pretpostavljam da se zna kako proveriti menjac, ali evo:

1) na ravnom laganim konstantnim dodavanjem gasa proci kroz sve brzine i na isti nacin usporiti auto i videti sta se dogadja

2) provozati ga malo ostrije kroz manuelnu promenu brzina, krenuti iz 1, prebaciti u 2 negde na 40 km/h i u D negde na 70 km/h i videti sta se dogadja. Isto tako vratiti se tj usporiti nazad koristeci rucicu menjaca. pretpostavljam da je kao sto je Dugi napisao to AW menjac, ovaj test treba obaviti sa ugasenom crvenom strelicom (Dugi: to se ne sme zvati overdrajv jer to nije overdrajv nego samo menjac sa mogucnosti 'zakljucavanja' u 3. brzini kada gori strelica)

Prvo ga voziti u polozaju da ne gori crvena strelica na instrument tabli da promeni sve (4) brzine. Videti da li ce vratiti nazad u 3. brzinu kada se pritisne prekidac. pri svim tim promenama, posebno 1-2 i 2-3 brzina ne bi trebalo da bude nekih udara ili proklizavanja. Na kraju treba proveriti kick-down tj promene unazad pritiskom gasa do poda (zgodno bi bilo to obaviti i negde na autoputu pri vecoj brzini).

Ako 'overdajv' na takvom automatiku izgleda da ne radi, to je drugaciji problem nego sto bi to bilo kod 740 modela sa manuelnim menjacem i pravim overdrajvom (gde postoji jedan solenoid negde pozadi koji ukljucuje i iskljucuje overdrajv kod tog menjaca)

Ako ima problema sa automatskim menjacem, treba dobro obratiti paznju i razmisliti, neke stvari i nisu tako strasne. U svakom slucaju, bez obzira ima li ili nema problema, ako se auto kupi trebalo bi skinuti karter od menjaca, oprati dobro (metalni) filter koji se tu nalazi i sipati novo odgovarajuce ATF ulje (Volvo je to savetovao na svakih 40.000 km, u praksi se ne radi cesto sve dok ne pocnu problemi jer ti menjaci jesu izvanredni...). pri tome voditi racuna da se nikada nece moci isprazniti turbina tj. da se ne sipa vise ulja nego sto treba kod te promene zato sto uputstvu pise koliko ukupno ulja ima u menjacu...

Provera ZF automatika na slican nacin. Ja ih vise volim, mislim da su zahvalniji za neke uslove voznje, ta elektronika kod AW menjaca samo je jedan potencijalni problem vise. Ali, jesu odlicni menjaci...

Ne treba, posebno auto sa ZF menjacem, nikada dovoditi u visok broj obrtaja na leru, moze se pokvariti turbina za pola minute turiranja... ZF menjac ima polozaje P-R-N-D-3-2-1; AW menjaci P-R-N-D-2-1 i prekidac na rucici i strelica na instrumentima...

Evo dve slike tog motora (napravljene na autu iz 1989 koji ima 940 nos):

slika

slika


Vrh
   
PostPostano: čet tra 02, 2009 9:17 am 
Offline
Avatar

Pridružen/a: ned pro 07, 2008 10:34 pm
Postovi: 86
Lokacija: V.Gorica-Zagreb
ovo se zove objasnjenje, :D

_________________
----speed--till--I--bleed----

robert.orsh@gmail.com


Vrh
   
PostPostano: čet tra 02, 2009 12:47 pm 
Offline

Pridružen/a: uto vel 05, 2008 10:30 am
Postovi: 84
Vozi: 945SE,344GL
Lokacija: Zemun, Srbija
ja bih samo nesto oko AW menjaca prema mojim saznanjima.
ima elektro solenoid, pravi overdrive.
takodje, ima i relej za taj solenoid.
ako ne prebacuje u 4.tu, obicno je problem hladnog lema na tom releju. sam overdrive ne pravi probleme, tj puno redje se kvari nego kod M46 manuelnog.

slaba tacka tog godista AW serije je mesto izlaza "osovine" iz menjaca.
tu je postavljen samo tzv "bushing" (tj nema lezaja) pa tokom vremena obicno na oko 250.000km +- se pojavi zazor i pocne da curka ulje.
postoji rezervni kit za zamenu.

AW 70/71 su u Volvo verziji bez ikakve elektronike (sa izuzetkom overdrive-a, jedna zica) i rade cisto mehanicko/ hidraulicki.
vrlo su robusni.

postoje verzije sa i bez lockup-a funkcije konvertera momenta, slovo L ukazuje na podvarijantu.

taj lockup se oseti u praksi kao neka vrsta 5.brzine.

atmo motori su obicno sa aw71L verzijom, a turbo motori sa aw70 verzijom, mislim na te godine kraja 80tih.

mada ima i turbo motora sa aw71L verzijom iz 90tih, a ta verzija je dobila i trajno resenje problema curenja menjaca.

taj isti menjac je ugradjivan u mnogo modela RWD Toyote ali u verziji sa elektronskim upravljanjem.

prebacivanje iz Neutral u Reverse treba da se obavi za oko 0,5 do 0,8 sekundi.
ako to prebacivanje traje duze, postoji rizik da menjac nije potpuno ispravan.

najvaznije je proveriti prelazak iz 1. u 2. brzinu, to treba da je meko i gotovo neosetno.

ako je grubo uz trzanje, bice potrebno zameniti kuglice u bloku hidraulickog upravljanja.
kickdown treba da prebaci nanize 2 brzine, kada se vozi recimo 70km/h i stisne do poda iz 4.te treba da prebaci ostro odmah u 2.gu brzinu automatika.

kod mene tada ostaje menjac u drugoj sve do negde 120-130km/h kada se prebacuje u trecu. (jako zgodno za preticanjeu opsegu 40-120km/h se ostaje u istoj brzini)

kada se samo malo stisne, onda prebacuje jednu brzinu nanize, iz 4.te u 3.cu .


pri pregledu vozila proveriti detaljno funkcionisanje svih elektro pomagala, kojih je 760 prepun.
i obratiti paznju na zadnje amortizere. Nivomat se menja i prodaje u paru, i kosta neto oko 1.000 eura za par amortizera.

na 760 se ne mogu staviti obicni amortizeri, a ako se zeli onda treba zameniti opruge za drugaciji tip, i izvrsiti izmena na mestima pricvrscenja (Nivomat imaju specifican donji montazni prikljucak).

Nivomat se ne moze popravljati.
kada je neispravan Nivomat, zadnji deo vozila se spusti primetno i ne podigne se u voznji posle oko 1500-2000metara puta.
to podizanje se primeti i golim okom, gledano sa boka vozila.

_________________
945 2.3 SE turbo LPG auto AW71L
340GL LPG


Vrh
   
PostPostano: čet tra 02, 2009 2:28 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
Citat:

........ Nivomat se menja i prodaje u paru, i kosta neto oko 1.000 eura za par amortizera..................

sve 5, ali ipak nisu tako skupi, a i konverzija nije nešto jako komplicirana.
Također i konverzija kompletnog motora i getribe ukoliko nevalja nešto s ovom, na 700 volvu je to prilično jednostavno, ubaciš unutra b2xx motor samo tako, skupa s elektro instalacijom i ručnim m47 mjenjačem kojih ima po garažama članova foruma.


Vrh
   
PostPostano: čet tra 02, 2009 3:23 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pet sij 16, 2009 7:09 pm
Postovi: 171
Vozi: volvo 740
Lokacija: Kutina
kao prvo nije isplativ ni na plin jer je prije godinu dana imo šogor takvog,motor je dobar ali je zeznuto raditi bilo što oko njega.pazi da su sicevi ispravni jer ako je to gle onda su električni,auto ti ima neovisan diferencijal što je jako skupo održavanje duplo ili troduplo nego kruti i prije ode pen lager,trebam dovest takvog istog za djelove ali razmišljam,međutim auto ak je dobaar onda bar nek bude jeftin jer je jako skup za održavanje,motor može bit sa 180ks i sa 240ks ak se ne varam.ali jedna pohvala jako se ljepo vozit s njim a može vuć i prikolicu bez srama :mrgreen: :whistle: :mrgreen: to ti je to- :doh:

_________________
740 2.0-t,1990god................................................


Vrh
   
PostPostano: čet tra 02, 2009 4:44 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: ned pro 07, 2008 10:34 pm
Postovi: 86
Lokacija: V.Gorica-Zagreb
kakav je to 240ks?

ovo je 160 ili 180ks neznam jos tocno sutra cu ic pregledavat......

_________________
----speed--till--I--bleed----

robert.orsh@gmail.com


Vrh
   
PostPostano: čet tra 02, 2009 4:59 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pet sij 16, 2009 7:09 pm
Postovi: 171
Vozi: volvo 740
Lokacija: Kutina
ima par modela šogor je imo 180ks i moro j e nosit kantu da ga napoji a onda je ugradio plin ali je opet trošio ko kamila

_________________
740 2.0-t,1990god................................................


Vrh
   
PostPostano: čet tra 02, 2009 5:02 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 7:47 pm
Postovi: 4486
Vozi: 740 GL ,1989......S90 3.0 24v
Lokacija: Donja Bistra
[quote="swedishbrick"]

slaba tacka tog godista AW serije je mesto izlaza "osovine" iz menjaca.
tu je postavljen samo tzv "bushing" (tj nema lezaja) pa tokom vremena obicno na oko 250.000km +- se pojavi zazor i pocne da curka ulje.
postoji rezervni kit za zamenu.

AW 70/71 su u Volvo verziji bez ikakve elektronike (sa izuzetkom overdrive-a, jedna zica) i rade cisto mehanicko/ hidraulicki.
vrlo su robusni.

postoje verzije sa i bez lockup-a funkcije konvertera momenta, slovo L ukazuje na podvarijantu.

taj lockup se oseti u praksi kao neka vrsta 5.brzine.




E takav mjenjać imam ja i Kako kaže swedishbrick curilo je ulje na tom "bushingu" ,to je meho Nenad popravil i sad ne curi ulje.
Imam taj overdrive ,ali na brzinama većim od 90 km/h kod mene nema neke koristi već motor samo ode u visoke okretaje a brzina se baš i ne povečava.
Znaći moja verzija je s tom lockup funkcijom jer kod mene se osjeti da negdje kod 80 km/h prebaci u tu 5 brzinu.

_________________
15% popusta na servis vašeg omiljenog automobila : 100 kuna
15% popusta pri kupnji rezervnih djelova za vaš omiljeni automobil : 100 kuna
Upoznati nove ljude i prijatelje :Neprocjenjivo




Volvo for Life


Vrh
   
PostPostano: čet tra 02, 2009 5:09 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: ned pro 07, 2008 10:34 pm
Postovi: 86
Lokacija: V.Gorica-Zagreb
evo ak budem vidio ekonomiju uzet cu auto. mora bit velik cisto iz potrebe i da moze vuc na kuki bez pardona :twisted:

_________________
----speed--till--I--bleed----

robert.orsh@gmail.com


Vrh
   
PostPostano: čet tra 02, 2009 5:36 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Citat:
ja bih samo nesto oko AW menjaca prema mojim saznanjima.
ima elektro solenoid, pravi overdrive.
takodje, ima i relej za taj solenoid.
ako ne prebacuje u 4.tu, obicno je problem hladnog lema na tom releju. sam overdrive ne pravi probleme, tj puno redje se kvari nego kod M46 manuelnog.
u pravu si: to je overdrive, samo vec ugradjen u isto/jedinstveno kuciste menjaca. stoga: izvinjenje Dugom

medjutim, moj point je bio u tome da za razliku od "pravog" overdrajva pod kojim ja podrazumevam dodatni uredjaj koji se elektronski ukljucuje i iskljucuje, i koji je, na neki nacin, zaseban uredjaj u sopstvenom kucistu, spojen sa klasicnim menjacem na odredjeni nacin, ovde imamo automatski menjac - jedno kuciste, koji je u sustini predvidjen da uvek radi 1-2-3-4, osim kada se pritiskom na dugmence i angazovanjem solenoida ne dogodi upravo suprotno - overdrive se iskljuci ako je menjac vec u 4 brzini, tj ne dozvoli se menjacu da ide dalje u 4. ako se vec krenulo sa pritisnutim dugmetom (odnosno ponovnim pritiskom na dugme se oslobadja i prelazi u 4.). Za normalne uslove voznje - bar tako mislim - predvidjeno je da se dugmence ne dira; kad se vuce prikolica itd, pritisne se i vozi u 3, gde je prenosni odnos 1;1 tj nema prenosnog odnosa.

ako pod overdrajvom posmatramo cisto prenosni odnos (a ne konstrukcijska resenja), onda se moze reci da i AW i ZF menjaci imaju overdrajv:

prenosni odnosi kod AW menjaca su: (1 brz) 2,45:1 - (2 brz) 1,45:1 - (3 brz) 1:1 - (4 brz)0,69:1 i rikverc 2,21:1 a kod ZF menjaca su 2,73:1 - 1,56:1 - 1:1 - 0,73:1 i rikverc 2,09:1

meni licno vise pase ZF menjac koji kada je sve u redu treba da ima savrsen odgovor na rucno menjanje i nekako ga lakse vozim ako treba da se ide nekim brdskim putevima gde dolazi u obzir da se ide u rasponu 2-3 i to lakse kontrolisem nego dugmence na AW menjacu koje znam i slucajno dodirnuti i u principu kod tih promena 2-3 mi uvek trazi pogled na onu strelicu da znam je li locked ili nije... Drugo, mehanizam za promenu brzina (rucica) ZF menjaca je jednostavno savrsen i neunistiv i 'klik' osecaj mi je nekako udobniji nego kod 760 sa AW.

evo sad nedavno je pocelo da se cuje nesto relativno neprijatno, neki sustavi - metalni zvuk, iz AW menjaca na 760-ici kada je u P ili N, kada se ubaci u brzinu to prestaje. u voznji nema nikakvih problema, ali to mi pocinje ici na zivce i moracu da se podvucem ispod da oslusnem izbliza (a menjac ima 145.000km, na drugom autu ZF menjac sa 300.000 originalnih km radi jos uvek savrseno, pri cemu ga ja dosta cimam u N - na svakom semaforu, i u rasponu D-3 u gradskim uslovima, iako od svakoga cujem da to ne treba raditi tj. da ce to stetiti menjacu, medjutim neka intuicija mi govori upravo suprotno - zasto bi ga drzao u brzini i na kocnici par minuta na semaforu ako ga mogu iskljuciti - swedishbrick, i ostali, sta vi mislite o ovome: treba li izbacivati automatik iz brzine na semaforima ili ne?


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 211 postova ]  Stranica 1 2 3 4 5 ... 15 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 6 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan