ako mogu da dodam u priči oko 940 serije.
osim što postoje Ph1 i Ph2 postoje i različite podgrupe.
940 GL i GLE su klasočni u svemu sa 8V motorima i baznom odnosno srednjim paketom opreme dok je podosta toga uz nadoplatu.
GLT model je sa 16V motorima i ima viši nivo opreme serijski.
tu je i Turbo verzija koja je gotovo ista kao GLT po opremi + još nešto dodataka poput serijski blokade diferencijala.
slična verzija je i TDizel bilo sa ili bez IC.
povrh sviihtih modela 940 postoji i 940SE koji je preobučeni 960 ali sa 4 cilindra, pogotovu u varijanti za SAD tržište gde su 940 i 960 bukvalno isti u svemu.
SE ima kao i Turbo gotovo isti paket opreme uz dodatke iz 960 serije, koji su tamo standardni.
najveća razlika 940 vs 960 je interijer u materijalima, bolja obrada, luksuznije, i bolji audio sistem pri čemu 960 uvek dolazi sa tempomatom dok 940 to nema.
sve ostalo je isto, podvozje , 4 cil. motori, godišta 91-95.
ali, i tu ima izuzetaka.
940 italo model ima samo 8V motore sa turbom ili bez, i to 2,0 + 16V 2,0 atmo
960 ima 16V motore i jedino ima 16V turbo 2,0.
modeli 95-98 se već bitno razilaze.
nivo opreme 940 ima kao i 960 manje više ali je podvozje potpuno drugačije za te 3 godine, pri čemu je 960 dobio elemente od modela 850 dok je 940 ostao tradicionalnih rešenja.
V90 je dobio čak i poprečni lisnati gibanj od stakloplastike.
generalno, 960 je viši nivo izrade, i na dodir i na izgled unutrašnjosti sa kompletnijom opremom.
inače se sva ta oprema mogla doplatiti i kod 940 kao opcija, sve do poslednjeg detalja.
osim što u 940 nikada nije išao redni 6 cilindraš benzinac.
a da, ima i jedna ne tako mala razlika.
940 je napravljeno i prodano u relativno dosta komada dok je 960 veoma mala produkcija ukupno za sve godine i stoge veoma redak u smislu ponude delova a to se pogotovu odnosi na interijer koji je extremno skup za nabavu i može jedino kod dilera po Volvo ceni.
a znamo kako Volvo ceni i najobičniju lajsnu ili neki sličan detalj...
kada je razlika 940 vs 850 u pitanju, osim vrste pogona i motora izrazita je razlika u upotrebljivosti prostora.
850 ima nešto sitno veću kabinu i bitno manji gepek, što je naročito izraženo kod karavana.
940 ima skoro 500 litara veći gepek.
uz to 940 ima i 150kg veću nosivost u gepeku od 850 modela.
u tom pogledu 850 je dosta nežniji, manje robusna transportna mazga
prednost 850 je što ima nešto sitno bolju aerodinamiku i modernije motore pa manje troši, ima veću max brzinu i ima R varijante.
940 je verovatno do sada najbolji Volvo ikada što se tiče pouzdanosti, tokom decenija bolesti su izlečene i veoma malo kvarova postoji kao konstruktivni.
to je zasluga dugog razvojnog ciklusa 740/940 od 25 godina.
to je moje mišljenje.
ono što razdvaja 850 bilo od 940 ili 960 je okretnost odnosno upravljački mehanizam.
900 serija bilo koji model je i danas nedostižna mera i niti jedan današnji moderan automobil bilo koje marke u toj kategoriji veličine ne može ni da se približi prečniku okreta od samo 9,9m.
to je veoma težak zalogaj i za mnoge malecne gradske autiće.
stoga je okretnost 900 u gradu, isto kao i 200 /300 isto serija je sjajna/ ono što izdvaja te Volvoe.
mislim da sam se prisetio najbitnijih razlika, dopuna detalja je svakako dobrodošla.
