Sada je: čet ožu 28, 2024 9:53 am.

Vremenska zona: UTC+01:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 940 2.0 91g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 16 postova ]  Stranica 1 2 Sljedeća
Autor/ica Poruka
 Naslov: KUPLUNG 940
PostPostano: čet sij 07, 2016 11:28 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
(Komentar postavljen 26/06/2017 pod ovom temom je zapravo jedini koji ima smisla za one koje zanimaju problemi sa kuplunzima, pa ko bas nema vremena za bacanje moze slobodno preskociti sve do kraja ove teme)


Kuplung / menjac, sve je odlicno radilo.

Odlicno radilo, s tim da se pre par meseci pojavio problem sa zujanjem lezaja kada je sve hladno, zujanje bi se skroz izgubilo nakon zagrevanja/voznje. Zujanje je postojalo tj. bilo mnogo jace u nepritisnutom stanju kuplunga, kada se pritisne, smanjilo bi se / izgubilo. Ja sam zakljucio da je u pitanju neki od lezajeva u menjacu, i planirao kontrolisati/zameniti ulje.

Onda se dogodilo to da je u najnormalnijem pokusaju ubacivanja u prvu brzinu, kuplung ostao u pritisnutom stanju. ne pedala, Nego korpa. U desetak sledecih pritiskanja pedale, sistem je ostao bez ulja. Hidraulika je rekao bih u redu, kuplung izgleda nije ostao zato sto se cilindar ne vraca, nego zato sto se korpa zaglavila tj. ostala u pritisnutom polozaju. Ne znam kako izgleda taj mehanizam unutra koji pomera druklager i pritiska korpu, ali verovatno je tu viljuska ili iskocila iz lezista ili se nesto deformisalo pa se zaglavila.

To se desilo na autoputu, u potpunoj guzvi sa vise stajanja nego voznje pre toga, i morao sam zvati pomoc na putu, gde je lik pokusao da odglavi kuplung gurajuci donji kraj viljuske, prethodno je pritiskanjem pedale kuplunga izbaceno ulje iz sistema, dodato novo, otpusten srafcic za odzracivanje tako da nema pritiska ulja. Lik tvrdi da su oba kuplung cilindra u redu, i da je kvar unutra u korpi. Gledao sam odozgo dok je radio i nisam video da se nakon gubitka pritiska u donjem cilindru ista dogadja, tj, veza osovine klipa i viljuske stalno je bila u istom polozaju, dakle nisu bili razdvojeni cilindar i viljuska kod tih pokusaja guranja / cimanja gore dole viljuske, koja izgleda nepomerljiva.

Posto imam pravo na besplatno slepovanje, auto sam odslepao do ispred autootpada. Prethodno smo stali pored nekog automehanicara koji je bas kao specijalista za automobile tog perioda, velika radionica, ima dosta Saabova i Volvoa, pomislio sam da ostavim auto tu pa da ga u nekom trenutku pogledaju i kazu mi sta misle, pa da razmislim da li da ga popravljam ili ne; tu su mi rekli da nikad nisu culi za takav slucaj, i da ako hocu da oni nesto urade ne mogu bas nista dok ne skinu menjac, a u tom slucaju sta god da je, kostace me oko 1.000 EUR.

Da li ima smisla da odem do auta sa macolom i pokusam da udaranjem vratim tu viljusku nazad? Cisto me zanima kako se to dole ponasa. Lik iz pomoci na putu je pokusavao sa velikm srafcigerom da vrati viljusku, ali mislim da nije mogao da ostvari neki veci momenat i silu.


Zadnja izmjena: 650.000km, dana/u pon lip 26, 2017 10:14 am, ukupno mijenjano 1 put.

Vrh
   
PostPostano: sub sij 09, 2016 12:22 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Pogledao sam danas i video da je razlog ostanka kuplunga u odvojenom stanju to sto je klip previse izisao napolje iz radnog cilindra i zakrenuo se i zaglavio u cilindru.

Zvao sam pomoc na drumu da se zalim zbog toga sto njihov serviser nije to mogao konstatovati, i oni su poslali drugog servisera. Auto je odslepan do radionice i podignut na radni most. Serviser je predlozio da se oslobodi cilindar od veze sa blokom, i proveri da li ce se vratiti viljuska kuplunga. U trenutku kad se skinuo omega (seger) osigurac koji drzi cilindar u svom radnom polozaju, kuplung se je vratio tj, spojio, a iz cilindra su na pod radionice ispali klip sa gumicom i opruga.

Serviser je zakljucio da je uzrok problema neispravan radni cilindar, i ponudio besplatnu zamenu, ukoliko ja donesem drugi. Ja sam mu skrenuo paznju da je vazno utvrditi zasto se to dogodilo, odnosno da ii ipak nije problem na strani viljuske. On je onda rekao da je moguce da je zbog istrosenosti na strani viljuske / druklagera doslo do omogucavanja tolikog pomeranja klipa u radnom cilindru i da ipak ne moze sa se nista zakljuci bez skidanja menjaca.

Ja smatram da radni cilindar ne bi smeo da ima omoguceno kretanje klipa izvan neke duzine koja mu je odredjena, bez obzira na situaciju na strani viljuske, i da mislim da je morao biti neki problem na strani cilindra, koji je doveo do toga da se u njemu stvori preveliki pritisak? Ja nisam nikada ulazio u konstrukciju radnog cilindra _ da li sam u pravu ja kada tako nesto kazem, i moze li se dogoditi da klip iz radnog ciindra bude prekomerno gurnut ka napolje, ili je to neka greska u cilindru. Nisam primetio da je postojao osigurac na strani kraja radnog cilindra, koji bi sprecavao da klip ispada napolje?


Vrh
   
PostPostano: sub sij 09, 2016 10:05 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: čet ruj 08, 2011 9:32 pm
Postovi: 3789
Vozi: Volvo S 40 2.4 i AT LPG i Mazda 6 2.3 GT LPG
Lokacija: Jastrebarsko-ZG
Kad se to dogodi da klip ispadne iz cilindra, sto posto se nešto dogodilo s vilicom ili druk lagerom, jer na većini auta nema zegera(graničnika) na cilindru te može klip ispasti van


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Elektrika,mehanika Ex Volvo servis Nilsson

http://www.autoklima-hrastinski.hr/" onclick="window.open(this.href);return false;"


Vrh
   
PostPostano: sub sij 09, 2016 2:00 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon tra 25, 2011 11:38 pm
Postovi: 1790
Vozi: 740GT VTR Evolution, 760 V6
Lokacija: Banjaluka
Ne stigoh ranije...

Ne postoji osigurač. Zvuk je vjerovatno neki ležaj spojničke osovine, mada sam imao slučaj kad se zvuk popravio nakon promjene potisnog ležaja.

Ispod viljuške postoji matica 19mm za podešavanje hoda viljuške, kao kompenzacija za istrošen set spojke. Zna tu biti problema.

Ja bih ipak skinuo mjenjač i vidio šta je tu ispod. Mada za prvu ruku možeš samo uzeti klipić iz nekog drugog cilindra i ubaciti u postojeći pa vidjeti kako stvari stoje.

_________________
En Volvo med en åtta, en gammal risig Volvo...
Brojno stanje: 960 x6, 940 x12, 780 x1, 760 x5, 740 x12, 360 x1, C10M x1...
www.nordicrenegade.com
Kvarimo pošten svijet.


Vrh
   
PostPostano: ned sij 10, 2016 5:07 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Evo sta je: kada sam sabrao i oduzeo sve sto sam video, i naravno obratio se za pomoc guglu (mada ima vrlo malo informacija ili ih bar ja nisam brzo locirao, za ovakav slucaj kvara), a nakon toga i pronasao ovde nekoga koji se bavi kuplunzima pa mi je odmah to potvrdio: ono sto se dogodilo je sledece: kod pritiska na pedalu kuplunga pre nego sto se kuplung zaglavio, dakle kod pretposlednjeg pritiska kada je nakon tog pritiska jos sve normalno radilo, nakon otpustanja pedale nije doslo do punog izjednacenja pritiska u sistemu i povratka klipa u radnom cilindru, nego je klip ostao pod odredjenim pritiskom ulja, i nevracen u pocetni polozaj, tako da je kod tog prvog sledeceg pritiska pedale klip otisao previse napred i malo se zakrenuo u cilindru i tako blokirao.

Mislim da je tome uzrok totalno neodrzavanje tj prljavo ulje u glavnom cilindru, koji se nalazi ispod kocionog cilindra, a prima ulje iz istog kontejnera. Ako se ovde jos ponekad ranije i vrsila zamena ulja u sistemu za kocenje (inace preporucuju, i nije lose to uraditi, na svake 2 godine), ako se a verovatno nikad nije, ispustilo i ulje iz kuplunga tj odvrnula sisica na radnom cilindru i pritisnula pedala par puta, onda je to staro ulje uvek ostajalo u kuplungu kao u slepom crevu, i sada se zacepila rupica za izjednacavanje pritiska tj. za povrat ulja u glavni cilindar nakon otpustanja pedale, i to je izazvalo problem.

Naknadna pritiskanja pedale samo su stvorila jos veci pritisak i izbacila ulje napolje, pa je pedala propala do poda, a ovaj iz pomoci na putu nije imao dovoljno znanja da pomisli na nesto tako, a trebao je cim je imao 2 tako suprotstavljene pojave: kuplung blokiran u pritisnutom polozaju, i ulje koje je iscurelo iz radnog cilindra, plus bilo je vidljivo da je osovina radnog cilindra pod uglom, i sve tvrdo kao kamen...

Trebalo je pajserom jos vise nategnuti kuplung i mozda u speti vratiti klip u radnom cilindru na mesto, onda ocistiti glavni cilindar i sipati novo ulje tj. samo ga spojiti na rezervoar gde je uvek cisto ulje...

Inace, porpavka sa zamenom oba cilindra ovde je 350 EUR. Ne zele da ciste nista ili samo menjaju gumice.


Vrh
   
PostPostano: pon sij 11, 2016 7:08 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon tra 25, 2011 11:38 pm
Postovi: 1790
Vozi: 740GT VTR Evolution, 760 V6
Lokacija: Banjaluka
Ako je dotle došlo, ne znam koliko ima smisla baviti se starim cilindrima..

Zamijeniti cilindre možeš sam u pola sata. Ako hoćeš, mogu ti ovdje provjeriti cijene cilindara. Ja imam par gornjih, ali pitanje u kakvom su stanju, ali ako hoćeš daću ti jedan.

_________________
En Volvo med en åtta, en gammal risig Volvo...
Brojno stanje: 960 x6, 940 x12, 780 x1, 760 x5, 740 x12, 360 x1, C10M x1...
www.nordicrenegade.com
Kvarimo pošten svijet.


Vrh
   
PostPostano: čet lip 15, 2017 1:59 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
evo sad vidim da godinu ipo dana nisam dolazio ovde na forum... :oops:

dakle problem je bio u istrosenom plasticnom vrhu na osovinici radnog cilindra koja gura viljusku

to sam resio ugradnjom novog vrha...tako sto sam igrom slucaja nasao neki drzac za peskire u kupatilu (!) koji je imao mesingani vrh i bio odgovarajuceg unutrasnjeg precnika da se mogao navuci na originalnu osovinicu. https://postimg.org/image/65zsokk8p/to je radilo do pre desetak dana, auto je presao oko 30 hiljada, kada se desio drugi kvar na kuplungu:

iznenada kuplung je postao jako tvrd: stao sam da uzmem LPG, najnormalnije sve radilo, krecem teska pedala, dok sam stigao do 5. brzine bilo mi je jasno da ako jos koji put pritisnem kuplung, cu ga verovatno skroz izgubiti - bio je jako tezak i tek pri dnu bi se odvojio.

uspeo sam nekako da dodjem do kuce i video da se situacija kao stabilizovala, uz jako veliki napor i pri dnu kuplung je u sustini lepo radio

podigao sam auto i pogledao sta se desava - kugla - oslonac viljuske je prosla kroz viljusku tj. leziste na viljusci se polomilo od istrosenosti jer to niko nikada nije podmazao, https://postimg.org/image/65zsokk8p/, a auto ima oko 550.000 km. Viljuska je dobila novi oslonac mnogo nize - naslonila se na kuciste menjaca, i naravno potrebna je ogromna sila da se pomeri preko tako spustenog oslonca, zbog smanjenja kraka poluge, plus to je i potpuno pogresan nacin oslanjanja. pokusao sam nekako da podmetnem izmedju viljuske i kucista neki cudan materijal kako bi sprecio da klip radnog cilindra ispadne ili se zaglavi zbog prekomernog izazenja, i da imam opet situaciju kao prosle godine

to resenje trajalo je 2 dana kada je odjednom kuplung potpuno nestao, iz 2 pritiska nakon polazenja sa semafora, naravno jako kasno nocu i na nekom mestu gde nikako ne bih hteo stati, ali to je bila sreca jer sam uspeo nekako da stignem do kuce u 2 brzini jer nije bilo mnogo saobracaja.

pogledam ujutro radni cilindar, vidim da je zaglavljen ali nije izasao previse napolje, vratim ga i mislim da je moj problem opet u stvari kratka sad osovinica sto izlazi iz radnog cilindra. napravim novu i ugradim je, ali ne mogu nikako izbaciti zrak i dobiti kuplung - uslovi rada opet su katastrofalni, dakle na ulici, uglavnom na kraju shvatim da gumica u radnom cilindru pusta ulje napred, izvadim klipcic i vidim da je gumica ostecena, dzabe sam pravio novu osovinicu...


slika

slika

vrh je od drzaca za peskire... vrh je bio neostecen dok se nije desilo ovo sada - ostecenje vrha na slici nastalo je u toku jednog dana koriscenja

slika


slika

nije htela da mi pomogne i pritisne kuplung...

slika

1991 Volvo 940 GL B230FB LPG (od 1991 lpg, motor je originalan kao i LPG instalacija, uz neke moje modifikacije)

slika


slika


slika


slika

slika

nova osovinica... ali problem je bio u gumici....

slika

slika

slika

izgleda da ce ovaj LPG auto zavrsiti gde ne treba, novi cilindar treba cekati 2 nedelje, samo gumica ne moze se ovde naci...

izvadio sam iz garaze 1990 Volvo 940 GLE 16v

slika

takodje sa problemom sa kuplungom... tesko ulazi u prvu brzinu i u rikverc, znaci ne odvaja dobro, inace radi odlicno u voznji

pogledao sam, i mislim da je problem isto kao i kod prethodnog u istrosenosti plasticnog vrha osovinice radnog cilindra, samo sto ovde jos moze da radi.

ono sto se desava je da zbog skracene duzine osovinice pocetni polozaj viljuske je previse pomeren prema radnom cilindru, i nema dovoljnog hoda da potpuno odvoji lamelu... ili gresim


slika

slika

ako nekoga zanima lpg auto, i ima mogucnost da ga prebaci u HR, moze mi se javiti, jer ovde ovom nema vise buducnosti (taksa za lpg je neneormalno visoka)

sve - osim te viljuske kuplunga a i sada gumice radnog cilindra - na tom autu je jos uvek odlicno, bice prava steta da ode pod presu...

evo ga ovde u nekim boljim vremenima...https://www.flickr.com/photos/11591590@ ... 7613037435


Zadnja izmjena: 650.000km, dana/u uto lip 20, 2017 8:47 pm, ukupno mijenjano 2 puta.

Vrh
   
PostPostano: sub lip 17, 2017 9:11 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon tra 25, 2011 11:38 pm
Postovi: 1790
Vozi: 740GT VTR Evolution, 760 V6
Lokacija: Banjaluka
U suštini si u pravu. Ipak, postoji neka vrsta kompenzacije za istrošenost seta - ili opet produži klip, ili možeš pokušati malo podići pivot tačku viljuške, otpuštajući vijak na kom je. Iza viljuške, kratki (presječeni) ključ 19mm najbolje radi...


Takođe, problem ne mora biti dole. Moguće je da je gumica na gornjem ciilindru popustila, pa ima unutrašnje curenje, te nema dovoljnu silu, a moguće je i da se spoj cilindra i pedale istrošio pa tu ima dosta praznog hoda prije nego pedala počne djelovati na cilindar. I pedala i "alka" na cilindru su plastika, pa se često dešava.

_________________
En Volvo med en åtta, en gammal risig Volvo...
Brojno stanje: 960 x6, 940 x12, 780 x1, 760 x5, 740 x12, 360 x1, C10M x1...
www.nordicrenegade.com
Kvarimo pošten svijet.


Vrh
   
PostPostano: sub lip 17, 2017 1:14 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Hvala ti, to sam i mislio pokusati sada za vikend.

Najgori je od svega nedostatak vremena, a i sve teze mogucnosti za nabavku delova, a najvise lokalni uslovi za posedovanje automobila u ovoj besmislenoj zemlji.

Taj je 16v auto stajao kod mene punih skoro 9 godina sa velikim intervalima gde mu nisam ni prilazio jer mi nije bio bas blizu; sada je upaljen nakon skoro 2 godine stajanja u garazi, na nalepnici za zupcasti kais stoji da je promenjen pre 18 godina...Dan nakon sto sam u posti prijavio vracanje u upotrebu dobio sam u svom postanskom sanducicu pretnju da ukoliko odmah he obavim tehnicki, i ne uplatim osiguranje, dobijam visoku kaznu - obe instance moraju se obaviti pre ponovne registracije, a posto je bio odjavljen i bez tehnickog, kompjuteri odmah reaguju... Inace je 60 dana rok u kome te nece kazniti ako zakasnis sa tehnickim - pod uslovom da te ne snime u saobracaju - pa mi je ideja bila da nekako obavim sve sto je potrebno nakon sto ga prebacim u drugu garazu, i nakon sto prvo zakljucim ima li to sve zajedno smisla i u kakvom je stvarno stanju taj auto jer ga nikada nisam koristio. Medjutim za sistem ovo prikazuje da je on godinama bez tehnickog i to je to, a kazne su visoke. Ovako sam ga morao istog dana odvesti na tehnicki pregled, i, obzirom na uobicajene reakcije i besmislice koje se tom prilikom desavaju, bio iznenadjen kada su mi javili da je sve u redu i da se sada moze voziti tj. drzati na ulici bez opasnosti od kazne... onda je trajalo natezanje sa osiguravajucim drustvom koje ne zeli izdati polisu sa bonusom koji imam na drugom autu jer je zakon nesto promenjen i moze se imati samo jedna polisa sa bonusom, za druge aute u domacinstvu krece se od nule kada se prvi put registruju, ili registruju nakon odjave. Onda su mi kao dozovolili da nedelju dana imam dve polise sa tim bonusom jer sam obecao da cu odjaviti ili prodati taj lpg auto, evo jutros pismo da me opominju da im jos nisam poslao potvrdu da mogu prekinuti osiguranje, ili da odaberem na kome auto hocu zadrzati veliki bonus. Ako predjem kod drugog osiguranja, ista je prica jer moram doneti potvrdu od prvog i dokaz da nemam drugi auto sa visokim bonusom... Jedino za prave oldtimere mozes imati tzv oldtimer osiguranje, koja su jeftina ako imas prvi auto normalno registrovan, a sada su ovde oldtimeri samo vozila starija od 40 godina.

Juce sam morao hitno nesto ici na put od nekih 200 km prema Antwerpenu u Belgiji - to je bila nocna mora od intenziteta saobracaja, guzvi i stani-kreni situacija na autoputu, a mogucnosti za neki obilazak u toj zoni nema... Auto se ponasao i preziveo odlicno, s tim da moram resiti taj kais. U medjuvremenu kod Volvo dealera su mi rekli da mogu poruciti kais ali je rok isporuke 2 meseca, posto to ide preko nekog njihovog specijalnog lanca nabavke koji zovu Classic Volvo, i takvi delovi dolaze iz Svedske, a cesto se i izradjuju po narudzbi (recimo nebo se jos uvek moze kupiti kao originalni deo, ali uz cekanje do 6 meseci)... Online se moze naruciti kais, ali pitanje je koliko je takav kais vec stajao na nekoj polici i samim tim mozda u problemu zbog stajanja, i koliko je uopste to pravi Gates, ako ce ti prodati Gates kais... a starost je i meni razlog zamene - prema nalepnici a i sveukupnom izgledu i jos nekim podacima o odrzavanju koji su stigli uz auto, ovaj je kais negde na polovini radnog veka sto se tice kilometraze. Ali 19 godina je ipak valjda previse...

Motor je poptuno suh i ulje cisto - cak ni ulje nisam jos stigao promeniti, medjutim malo se cuje karakteristicni zvuk kaisa i pitanje je koliko je to sve dobro zategnuto i kada ce nesto preskociti i napraviti neresiv problem... Taj je auto presao za ove uslove samo 200 hiljada km i vredelo bi ga sacuvati, ali odrzavanje u principu neresiv problem, posebno za 16v motor. Cak sam pitao tog dealera koji je ovde jedini i ima odlicne uslove sa velikim servisom, da se zamena kaiseva obavi kod njih - odgovor je: ne mozemo vam dati cenu unapred, to je previse star auto i nikad se ne zna kakve ce probleme izazvati pokusaj odrzavanja, gde ce nesto puci ili postati neupotrebljivo, a ako bih to i prihvatio, i na kraju preuzeo auto sa novim kaisem, ne daje se garancija na rad - stagod se desi, moj problem. Jedan privatnik koji nije los i zna da radi sa tim starijim modelima ima potpuno isti pristup i retoriku, s tim da je on rekao da nema problema da se to uradi, samo ne daje garanciju, i zamena vodene pumpe i oba zupcasta kaisa - tricavih 1.200 EUR. Kais se pomalo cuje sa karakteristicnim zvukom, i sad je pitanje koji kais pravi taj zvuk i verovatno besmisleno bilo sta drugo pokusavati osim zaista sve razalatiti i zameniti.... ili jednostavno testirati izdrzljivost pa voziti dok ide... Nigde nisam nasao nesto o otkazivanju kaisa zbog samog kaisa tj. starosti, a ni uopste o tim situacijama tj. sta izazove pucanje kaisa ako je dobro zategnut, u kom trenutku zbog odredjene manipulacije ili stresa na motor kais otkazuje i da li je to jednostavno problem starosti materijala pod uslovom naravno da je zategnutost u redu i da ostali elementi tog sistema nisu u problemu... Besmislena prica naravno, mora se otvoriti i pregledati makar da je zategnutost u redu, a to je problem, kako doci do vremena i ostalih uslova da se to lepo uradi. Regularni servisi ovde du jednostavno neupotrebljivi - tamo rade potpune neznalice i uglavnom se napravi steta ako nije u pitanju neka standardna situacije i zamena dela koja je jednostavna i ne zahteva mozak...

slika

slika

malo curenje na gornjem dihtungu vodene pumpe - oko pola litre dosuto nakon 400 km dosta zahtevne voznje sa puno stajanja u saobracajnoj guzvi; to sam imao i sa prethodnim koji je dugo stajao, pa se onda vremenom smanjivalo i sada je vec preko godinu dana bilo bez ikakvog dolivanja tecnosti u sistem za hladnjenje, a pumpa nije dirana... problem je kako doci do dihtunga, novu pumpu imam, ali bez dodatnih dihtunga...dealer kaze da ne moze da locira u svom sistemu i vodi se kao "zastareli deo" - verovatno ne znaju kako da pretrazuju

saobracajne guzve su nezamislive, 200 km u jednom pravcu juce je bilo 5 sati voznje

slika

slika

slika

slika
slika

slika


Vrh
   
PostPostano: sub lip 17, 2017 2:39 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon tra 25, 2011 11:38 pm
Postovi: 1790
Vozi: 740GT VTR Evolution, 760 V6
Lokacija: Banjaluka
Kaiš balans-osovina je nepotreban na tom motoru, a najčešće on prvi pukne i podleti pod glavni i u konačnici dovede do iskrivljenih ventila. Moj savjet je da ga odmah presječeš i izvučeš pažljivo, da te ne bi koštao motora dok čekaš dijelove za servis.

Što se glavnog remena tiče, on bi trebao biti sa automatskim zatezačem, s obzirom na godište? Ja bih ti ga rado besplatno zamijenio, a Gates remen i Metelli pumpu bih mogao imati u roku od 10-ak dana, maksimum. Ne znam gdje ljudi tamo i kojim kanalima nabavljaju dijelove, ja čak i kad sam preko Volva naručivao, bilo je u roku od 15-ak dana...

_________________
En Volvo med en åtta, en gammal risig Volvo...
Brojno stanje: 960 x6, 940 x12, 780 x1, 760 x5, 740 x12, 360 x1, C10M x1...
www.nordicrenegade.com
Kvarimo pošten svijet.


Vrh
   
PostPostano: uto lip 20, 2017 11:40 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Hvala ti jos jednom na ogovoru i ponudi. Moracu to nekako resiti ovde, ako u medjuvremenu ne otkaze nesto, jer auto je previse dugo stajao.

Ovde ima jedan glavni Volvo diler i sve ide preko njega, ako su u pitanju neki specificni i originalni delovi. A oni ne vole i ne znaju da koriste te svoje sisteme, posebno za starije modele gde trebaju prvo u jednom sistemu doci do nekog broja, zapisati ga rukom na papir, onda uneti u drugi sistem i na kraju neki treci kaze kako se to i da li moze vise naruciti. Juce sam proveo vise od sat vremena dok nije taj tamo uspeo da locira dihtunge za vodenu pumpu i kais, i to pogresan, stalno pricajuci kako je to specijalni motor. To sto ja drzim u ruci pravi kais i kazem da pogledaju u magacinu, mozda imaju - jer znam da imaju gomile nekih kaiseva sto vise - nista ne pomaze, ovde se sve radi kako je neko zapisao i nema odstupanje, zdrav razum uglavnom se ne koristi.

Ima i nekoliko dobavljaca univerzalnih delova, i oni su po pravilu pouzdaniji i bolji, ali to sto prodaju cesto je obicno smece.


Vrh
   
PostPostano: uto lip 20, 2017 8:26 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
evo par slika sa posete lokalnom autootpadu

na putu do tamo ugledana su 2 oldtimera, nije bas cesta slika vise, ali ih ima tu i tamo

slika

slika

ne radi mi brzinomer, moram to da sredim...

slika

slika

cega se pametan stidi, budala se hvali, nedavno su me uhvatili da drzim mobilni u ruci dok sam vozio: 240 EUR je kazna, pa sam zaboravio da platim, pa je narasla na 340...

otpad je isto pred izumiranjem, sve su ih izbacili ovde i uzimaju im lokacije za stanogradnju, a vlasnici odmah za Spaniju ili Francusku, da se nikad ne vrate ovamo...

slika

trebala mi je dobra sipkica od kuplung cilindra i klip sa gumicom. kao da je neko pripremio za mene...

slika

slika

slika

slika

slika

e ovo se zove ludilo, za dva sata sam imao neki sastanak na poslu gde sam morao pristojno izgledati...a ovo je bila pauza za rucak...

slika

slika

ni Dr Pol ne bi ovo mogao...

slika

jos jedan trofej, sin mi je bio zaboravio poklopac od rezervoara na pumpi (a ja bio pored njega)

slika

slika

slika

slika

reseno i to, za 0 EUR

slika

otpad je pored nekog jezera...ovi su inace veliki zastitnici prirode, ako kupujes stan placas ciscenje terena od recimo neke praonice za ves koja je radila u 19 veku pa zagadila gradsko zemljiste, a ovde im se uliva ko zna sta u ovo jezero... i nikom nista... dakle potpuni su kreteni po nekim pitanjima, zdravog razuma nema nigde, ali im zemlja funkcionise...

slika


Vrh
   
PostPostano: čet lip 22, 2017 8:20 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
evo morala je ponovo posjeta otpadu, da bi se skinuo ostatak cilindra jer je klip manjeg dijametra nego sto je moj cilindar, pa moram promijeniti sve

uspio sam skinuti i viljusku, uskoro cemo vidjeti hocu li je uspjeti ugraditi kod sebe...


slika

slika

slika

slika

slika

slika

zaboravio ponijeti seger kljesta

slika

slika

slika


Vrh
   
PostPostano: ned lip 25, 2017 1:13 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Stara viljuska je skinuta

slika

slika

slika

slika

slika

slika

"pivot" kuglu viljuske treba podmazivati s vremena na vreme... svakih stotinjak hiljada km...ili zameniti ako se radi generalno kuplung. tj zameniti i viljusku i kuglu. to naravno niko ne radi.

slika

sipkica koja izlazi iz kuplung cilindra i gura viljusku moze se napraviti za 5 min od stare T-racve malih Unior "Gedora", jer je identicne debljine, i trajace duze od auta. U originalu ta sipkica ima plasticni vrh koji moze nakon mnogo stotina hiljada km proci kroz viljusku; ako se s vremena na vreme podmazuje kontakt, sto je moguce i bez podizanja auta, sve ce dugo raditi.

slika

slika

slika

Ova je viljuska mogla biti u funkciji koliko i auto prije nego je propala, oko 500.000 km, a gornja otprilike duplo manje. Tesko ili nikako se ne moze podmazati taj kontakt bez skidanja ne bi li se smanjilo trosenje oslonca na druklager, a pivot kugla se lako podmazuje.


Vrh
   
PostPostano: ned lip 25, 2017 11:12 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Nova viljuska je namestena za 5 min: ugradjuje se sa pivot kuglom koju drzi zicani osigurac na viljusci, rukom se kugla navije na brezon i dotegne kljucem 19. Prethodno se pazljivo (bez problema) provuce viljuska sa kuglom koja visi na njoj i stavi u pravilan polozaj na druklager. Druklager treba dovesti otprilike u taj pravilan polozaj koji odgovara za naleganje krajeva viljuske na njega (lako je to odrediti, mora se imati dobro osvetljenje ili baterijska lampa - ja sam sve uradio na ulici, bez stabilne lampe). Kada je viljuska usla unutra koliko treba, kuglu treba dovesti u polozaj da se moze navrteti na brezon, i u mom slucaju je sve islo lagano, iz nekoliko pokusaja jer sve se ipak pomjera, matica kugle je "legla"na brezon i bez problema se zasarafila rukom i malo dotegnula kljucem 19. Kljuc 19 sam malo obradio ali mozda nije ni trebalo.


slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

te se moj LPG opet podigao iz mrtvih


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 16 postova ]  Stranica 1 2 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 5 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan