Sada je: čet ožu 28, 2024 12:47 pm.

Vremenska zona: UTC+01:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 940 2.0 91g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 16 postova ]  Stranica Prethodna 1 2
Autor/ica Poruka
PostPostano: pon lip 26, 2017 9:56 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
ZAKLJUCAK SVEGA:

- kod ovih automobila viljuska kvacila moze biti slaba tocka, posebno ako je kilometraza jako velika:

1. Kontakt viljuske sa osovinicom kuplung cilindra zna biti problematican jer osovinica ima plasticni vrh. Taj vrh osovinice se zna usjeci u viljusku (jos uvijek mi nije jasno da li su obje moje viljuske sa gornih slika kompletne ili na tom kontaku dole nesto nedostaje, jer plasticni vrh osovinice koja gura viljusku se lagano usjeca u viljusku i moze cak i proci skroz kroz nju. To usjecanje moze smanjivati duzinu osovinice i dovesti do problema sa prekomjernim kretanjem klipa u cilindru. Ako je to problem ne treba mijenjati cijeli cilindar, osovinica se moze popraviti ili napraviti nova. Kupiti se nova posebno ne moze.

2. Pivot kugla koja je glavi oslonac viljuske, kao i viljuska, se habaju u toku rada, i ako taj kontakt godinama radi nepodmazan, moze se stanjiti materijal na viljusci i izazvati proboj kroz viljusku. Vjerojatno prvo nastaje lagano pucanje i pomjeranje viljuske "kroz" kuglu, gdje sve jos uvijek radi, tada se kugla brze i prekomjerno deformise. Dakle sve moze raditi s time da ta pojava ce isto izazvati "potrebu" za duzom osovinicom na kuplung cilindru i mogucnost kvara kakav sam ja imao na pocetku ove teme. Sad mislim da je kod mene to bila kombinacija problema sa plasticnim vrhom osovinice, i deformacijom zbog pucanja lezista kugle na viljusci, kome je trebalo jos godinu i po dana i dosta desetina hiljada km da potpuno pukne.

3. Viljuska se moze skinuti bez skidanja mjenjaca (hvala Turbodizel za objasnjenje na tu temu!) i to vrlo jednostavno ako se ima dobar kljuc 19 i odvrti kugla prije skidanja viljuske. Moze se skinuti i bez diranja kugle ali je to napornije i cak bi se moglo i nesto ostetiti u tim pokusajima, jer je potrebno koristiti pajser i dosta sile. Ako se odvrne kugla, jednostavno se skine viljuska sa kuglom bez mnogo napora.

4. Posebno kod kupovine ovog (a u ovom smislu bilo kog auta sa slicnim sistemom oslanjanja viljuske) vrijedi se potruditi da se pogleda u kakvom su stanju oba kontakta viljuske, donji sa kuplung cilindrom i gornji sa pivot kuglom, i podmazati kontakt kugle koliko je to moguce (staviti mast uz pomoc duzeg srafcigera). Ako se primijeti naprslina ili se vidi pomjeranje materijala na samoj viljusci u toku rada viljuske(potrebno je da neko pritiska kuplung vise puta dok se odozdo posmatra), skinuti je i zamijeniti

5. Ako je primjetno prolazenje plasticnog vrha osovinice kuplung cilindra kroz viljusku, rijesiti to zamjenom osovinice, ili popravkom / prepravkom osovinice. Ovo se moze shvatiti lako ako se nekom polugom odzodo pomjera viljuska u smjeru pritiskanja kuplunga, i ona povuce sa sobom osovinicu pri tome, i ne da se lako odvojiti osovinica od viljuske kada nije pod pritiskom hidraulike, ili se jednostavno vidi prodor plasticnog vrha osovinice kroz leziste na viljusci.

6. Ako se koriste stara viljuska (nova je dosta skupa) i stara pivot kugla (nju bih uvijek zamjenio, ako je vidljiva deformacija kugle, moze se naruciti nova), nije zgoreg malo obraditi krajeve viljuske koji nalezu na druklager, ako se vide tragovi rada na mjestima naleganja, i lagano popraviti kuglu ako su ostecenja primjetna i na taj nacin promjeniti mjesta naleganja, mada ce to i inace biti uvijek malo drugacije kod nove instalacije. U mom slucaju, posto je kugla vjerojatno radila dugo u uslovima poluprobijene viljuske, kugla je bila uocljivo ostecena u jednoj zoni. A kada sam skidao vljusku na otpadu, nisam imao kljuc 19 tako da nisam skinuo i njenu kuglu...

7. Kljucna stvar ne zapocinjati nikakve radove dok se sve sto moze ne pregleda dobro, a prethodno shvatiti kako sve to radi i koji dijelovi tu postoje, i imati sav potreban alat, i strpljenje.

8. Slusati druge i pametnije od sebe, u mom slucaju dvojica kolega su ovdje ukazali da je jos prosle godine problem sa viljuskom vjerojatno bio uzrokom tadasnjeg zaglavljivanja kuplunga u pritinutom polozaju zbog prekomjernog izlaska klipa iz cilindra, medjutim meni se tada cinilo nemogucim da se bilo sto moze uciniti bez skidanja mjenjaca pa se nisam potrudio ni pogledati kako izgleda situacija oko te pivot kugle, ili je makar samo i podmazati, nego sam se tada bio fokusirao na vrh osovinice kuplung cilindra, koji sam bio proglasio jedinim krivcem, a mislim da je stvarni problem bio kombinacija deformacije lezista kugle i vrha osovinice...

9. Besmislen pokusaj formiranja oslonca viljuske na donjem delu, na kontaktu sa kucistem menjaca, koji je gore isto prikazan na nekoj od slika, tako da se sa dugackom osovinicom kuplung cilindra moze nekako koristiti kuplung - jer sam ionako se mislio rijesiti tog auta pa mi je bilo bitno da radi samo jos koji dan... doveo je ultimativno do ostecenja gumice na kuplung cilindru i portrebe za zamjenom cijelog cilindra, jer ovdje se gumica ne moze posebno naruciti...


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 16 postova ]  Stranica Prethodna 1 2

Vremenska zona: UTC+01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 12 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan