Sada je: čet ožu 28, 2024 12:41 pm.

Vremenska zona: UTC+01:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 940 2.0 91g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 14 postova ] 
Autor/ica Poruka
PostPostano: sri vel 04, 2015 9:17 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Imam problem sa ubacivanjem rikverc i 1 ili 2 brzinu dok se auto ne krece:

Kada hocu ubaciti u rikverc, ako sam do tada auto vozio, zaustavio, i hocu to uciniti jako polako i pazljivo, (ili brzo, ili sa pustanjem i pritiskom kuplunga itd.) desice se previse jako krcanje zupcanika i ubacivanje "na silu". Motor radi na normalnom / niskom broju obrtaja. Osecaj na kuplungu je potpuno normalan tj. u voznji nema nikakvih problema kod promene brzina, nema proklizavanja, ili preranog angazovanja lamele nakon promene brzina. Hod i otpor pedale su normalni, ne postoji nista sto bi omelo kretanje pedale pa da ona, recimo, ne stigne dokle treba pre nego sto se vrsi ubacivanje u brzinu.

Kada hocu krenuti iz prve brzine, iz mesta, moram upotrebiti veliku (jako veliku) silu da "uguram" menjac u prvu brzinu. Ako hocu prvo krenuti ka drugoj da bi ubacio u prvu, isto se desava i u pokusaju ubacivanja u 2. brzinu: nece da udje. Najveci uspeh imam ako pokusam ubaciti u 3. brzinu, pa nakon toga odmah u 1., ali i tada sa velikim otporom. U 3. brzinu ce uci sa manje otpora kada auto stoji, tako reci normalno.

Ako ugasim motor, upalim ga i bez neke ogromne zurbe da ubacim u rikverc, ali to uradim odmah nakon sto sam upalio motor, menjac udje u rikverc bez problema. Auto krece bez drhtanja kuplunga i sve brzine se menjaju savrseno kada je u pokretu.

Sta se tu desava? Zasto kuplung ne odvoji a izgleda kao da je sve u redu? Zasto posle u voznji nema nikakvih problema?

Nisam ni najsrecniji sa angazovanjem overdrajva, ali recimo da je to u redu (osetim mali udar ili neznatno proklizavanje). Da li trebam / da li je bolje, kod angazovanja overdrajva pritisnuti kuplung? Koje ulje ide u taj menjac? Da li overdrajv ima posebno ulje ili je to sve u istom kucistu?

Nisam veliki ljubitelj klasicnih menjaca na ovim Volvoima (zbog loseg odrzavanja uglavnom svi su losi ovde, pa treba previse ulagati da to bude kako treba, a i tada vise niko ne zna raditi na ovim autima, pa moras sam, a to je malo preveliki zahvat..).

Evo besmislen video:

http://youtu.be/Gf8wDlTdAhQ

slika

slika

slika

slika

slika

slika

Popravka cevcice je uradjena Bison epoksi lepkom (Epoksi Metal nakon formiranja "bazena" oko trulih cevi, nakon toga Epoxi Combi Pro koji je tecniji, da ispuni eventualne supljine koje su zaostale). Prethodno mehanicko ciscenje, pranje sa sprejom za ciscenje kocnica i izduvavanje prasine kompresorom. Zamena plovka sa pumpom i cevima bila bi preskupa i nepotrebna, obzirom da sve radi dobro, ukljucujuci i instrument za nivo goriva, koji je cesto problematican kod ovih modela tj. ne radi ili radi povremeno zbog problema sa kontaktima ili mehanickog problema u samom instrumentu)) Na zalost, nemam fotografiju nakon zavrsetka radova, gde bi se videlo da je sve sto potencijalno moze biti u problemu zaliveno epoksijem. Ovakva popravka ne ometa zamenu plovka ako bude bilo potrebno nekada, nakon 100 godina.


slika

slika

slika

slika

slika

slika


Vrh
   
PostPostano: čet vel 05, 2015 10:09 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Pitanje samom sebi: moze li problem biti ako je lezaj u zamajcu tj. radilici u koji ulazi prednja osovina menjaca 'zaribao' pa bez obzira sto kuplung radi dobro, motor svejedno preko tog lezaja vrti osovinu menjaca i ometa ubacivanje. Ali obzirom na intenzitet 'krcanja' onda bi problemi bili prisutni i nakon ubacivanja, sa pritisnutim kuplungom?


Vrh
   
PostPostano: čet vel 05, 2015 2:09 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: ned tra 01, 2007 7:52 pm
Postovi: 4520
Vozi: volvo a kaj bi drugo
Lokacija: Jaska
Ja mislim da ti kuplung ne radi dobro.Vjerojatno se istrošila korpa(onaj dio po kojem klizi ležaj)i sad više korpa nema snage da odvoji lamelu.To što možeš šaltati u vožnji je normalno jel su svi zupčanici u pokrete pa zubi uskoće.Problem je kos ubacivanja u 1. i rikverc.Morat češ to rastaviti da se vidi di je problem

_________________
850 T-5 lpg
850 TDI-ČAĐO (Više ga nimam)

WG-tjuner
Raskapam tuđe 850-ke ko da su moje!
Koji puta uspijem nešto i popraviti!


Vrh
   
PostPostano: pet vel 06, 2015 12:09 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
da, hvala, mislim da si u pravu.
da li se moze umesto ovog menjaca ugraditi petobrzinski bez drugih modifikacija (kardan, diferencijal?)


Vrh
   
PostPostano: pet vel 06, 2015 1:25 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon tra 25, 2011 11:38 pm
Postovi: 1790
Vozi: 740GT VTR Evolution, 760 V6
Lokacija: Banjaluka
Ležajevi, možda?

Za petobrzinski (M47) mjenjač umjesto tog 4+overdrive (M46) ti treba još i kavez i poluga šalthebla i prednja polovina kardana uz mjenjač, te traverznu koja drži nosač mjenjača pomjeriš za jedan set već pripremljenih rupa na šasiji. U suštini, kad imaš sve nabrojane dijelove, šaraf na šaraf ide.

M46 ne koristi posebno ulje za O/D, i možda ne bi bilo loše da ga promijeniš pa vidiš je li šta bolja situacija, mada čisto sumnjam.

Pri uključenju/isključenju O/D-a nije neophodno pritisnuti kvačilo, bitno je samo pustiti gas, ali pritiskanje kvačila svakako ne škodi, naprotiv.

_________________
En Volvo med en åtta, en gammal risig Volvo...
Brojno stanje: 960 x6, 940 x12, 780 x1, 760 x5, 740 x12, 360 x1, C10M x1...
www.nordicrenegade.com
Kvarimo pošten svijet.


Vrh
   
PostPostano: pon vel 09, 2015 2:33 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Citat:
Ležajevi, možda?
ne znam, nista ne zvuci ruzno iz menjaca kada se auto vozi

danas sam se vozio sa tim autom i skoro pa da ne bi rekao da ima neki problem??

auto je stajao dugo (godinama), sada kada je oziveo, ide sve bolje i bolje

imam jedan sa M47 koji radi odlicno i koji cu morati unistiti jer je taksa za lpg ovde prevelika, pa cu mozda skinuti menjac i ostale delove

je li pametno zameniti kompletan kardan onda?

sta uraditi pre zamene ulja - nekad se cuje neki od ventila dok je motor hladan, posle to nestane?

koje motorno ulje sipati u taj motor (ovde svi kazu ne sinteticko, zbog godine proizvodnje, ja ne razumem zasto; motor je u dobrom stanju, zasto bi mu skodilo bolje ulje) ?

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika


Vrh
   
PostPostano: pon vel 09, 2015 11:28 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon tra 25, 2011 11:38 pm
Postovi: 1790
Vozi: 740GT VTR Evolution, 760 V6
Lokacija: Banjaluka
Ja mislim da je sintetičko ok.

Nemoj ga uništiti, dovezi ga ovamo. :mrgreen:

Što se kardana tiče, zadnji dio kardana koji ide od diferencijala, ima U-zglob i teleskop na kraju, je isti na svim 700-900 sa krutom osovinom. Njega ne vjerujem da imaš potrebe mijenjati. Prednji dio je skroz drugačiji kod M46 i M47 - M46 ima na spoju sa kardanom flandžu sa 4 šarafa, metal na metal, dok M47 ima hardijevu gumu. Guma ti inače odgovara sa Alfe, BMW-a, Mercedesa, Opela... Centarlager je isti. I M46 kardan je kraći.

_________________
En Volvo med en åtta, en gammal risig Volvo...
Brojno stanje: 960 x6, 940 x12, 780 x1, 760 x5, 740 x12, 360 x1, C10M x1...
www.nordicrenegade.com
Kvarimo pošten svijet.


Vrh
   
PostPostano: pon vel 09, 2015 12:22 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Citat:
Ja mislim da je sintetičko ok.

Nemoj ga uništiti, dovezi ga ovamo. :mrgreen:
razmisljao sam i o tome, da jednostavno dodjem s njim i iskoristim relativno jeftin put i ostavim ga tu, a odjaviti ga moram ovde jer ne mogu vise to placati (400EUR svaka 3 meseca). ako nekoga zanima nek mi se javi, mozda se moze nesto organizirati...


Vrh
   
PostPostano: pon vel 09, 2015 1:07 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: pon lip 16, 2008 12:22 pm
Postovi: 1358
Vozi: V90 1997. opet i još uvijek
Lokacija: rotterdam
Ja pokušavam nosonju evo sad već 2 godine "uništiti", al jebeš ga neuništiv je :D :D

_________________
Nosonja...964...2.5...170KS...1995...šalto sam...
Crni đek...V90...3.0...204KS...1997... šalto sam...
Kumpić ...V90...3.0...180KS...1997...šaltam ja...


Vrh
   
PostPostano: pon vel 09, 2015 7:39 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
da, ne daju se unistiti, pazi samo na samounistenje kome posedovanje istih vodi polako, ali sigurno.... :( :(


Vrh
   
PostPostano: pon vel 09, 2015 9:29 pm 
Offline
član VKH
član VKH

Pridružen/a: sub ožu 19, 2011 10:31 am
Postovi: 14
Vozi: 244D6-81.g.(2004-2016); V40 1.9di '02.g. (2016-...); XC 90 D5 2005.g.(2020-...)
Lokacija: SMŽ
mjenjač sa overdrive-om ti koristi ATF ulje tipa F ili G i ide ti cca 3litre. meni dobro radi već jedanaest godina a isto tako i deset godina prije bivšem vlasniku. Ja ulje nisam nikada ni mjenjao nisam već sam samo provjeravao da li ga ima dosta.


Vrh
   
PostPostano: uto vel 10, 2015 2:39 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 7:47 pm
Postovi: 4486
Vozi: 740 GL ,1989......S90 3.0 24v
Lokacija: Donja Bistra
Citat:
da, ne daju se unistiti, pazi samo na samounistenje kome posedovanje istih vodi polako, ali sigurno.... :( :(
Daj mi molim te reci koje simptome je imao auto da si morao ići rješavati ono kaj si delal na plovku ,tj. rezervoaru ??

_________________
15% popusta na servis vašeg omiljenog automobila : 100 kuna
15% popusta pri kupnji rezervnih djelova za vaš omiljeni automobil : 100 kuna
Upoznati nove ljude i prijatelje :Neprocjenjivo




Volvo for Life


Vrh
   
PostPostano: uto vel 10, 2015 5:12 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon tra 25, 2011 11:38 pm
Postovi: 1790
Vozi: 740GT VTR Evolution, 760 V6
Lokacija: Banjaluka
Možeš vidjeti na ovoj slici:
http://s17.postimg.org/4gz1ltgwu/IMG_20150127_03413.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Crijevo je bilo napuklo (cijev, tačnije) i piškilo benzin na sve strane. Ako nemaš lokve benzina ispod auta, to nije tvoj problem. Mada uvijek možeš podići poklopac plovka i pogledati kakvo je stanje.

_________________
En Volvo med en åtta, en gammal risig Volvo...
Brojno stanje: 960 x6, 940 x12, 780 x1, 760 x5, 740 x12, 360 x1, C10M x1...
www.nordicrenegade.com
Kvarimo pošten svijet.


Vrh
   
PostPostano: čet vel 12, 2015 1:26 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Ako ti pumpa u rezervoaru ne radi dobro, kada imas manje od pola rezervoara nece dobro raditi motor, ako natankas pun, radi dobro.

Nekad se cuje (obicno zimi iz nekog razloga) ta pumpa u tanku, kao neki tupo kuckavi zvuk, dok se malo sve ne zagreje, ali radi dobro. Mislim da nema veze sa nivoom goriva taj zvuk.

Kada radi onako sa curenjem, odmah nakon paljenja zacuje se tiho ali cujno neki specifican pisteci zvuk negde ispod poda tj. kod glavne pumpe, dok prodje to malo zraka sto je uslo, mozda sekund

A glavna pumpa ne sme raditi bez benzina. Ako je auto na lpg i nije instalacija preradjena tako da pumpa za benzin prestane da radi kada se vozi na plin, onda ako ostanes bez benzina pa samo predjes na lpg, ostaces i bez pumpe za benzin


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 14 postova ] 

Vremenska zona: UTC+01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 11 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan